Benchmarki

3DMark przetestuje wydajność w trybie Mantle i DirectX 12

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2014-11-21

Fińskie studio Futuremark planuje aktualizacje benchmarka 3DMark o testy w trybie Mantle i DirectX 12.

Futuremark 3DMark nowe logo

Na początku ubiegłego roku zadebiutował 3DMark, a więc najnowsza wersja najpopularniejszej aplikacji do testowania wydajności urządzeń mobilnych, laptopów i komputerów stacjonarnych. Od tego czasu fińskie studio Futuremark stale rozwija projekt – nie tylko o kluczowe poprawki, ale też o nowe testy. Na jednej z konferencji zapowiedziano, że w planach są jeszcze dwie duże aktualizacje benchmarka,

Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku zostanie udostępniona poprawka, która wprowadzi tryb porównujący osiągi w trybie DirectX 11 i Mantle. Z uwagi na specyfikę interfejsu Mantle, pełną funkcjonalność zaoferują tutaj jedynie platformy z układem graficznym na bazie architektury AMD GCN.

Pod koniec 2015 roku pojawi się nowy tryb, który sprawdzi wydajność komputera w trybie DirectX 12. Także i tutaj wymagana będzie pełna kompatybilność z nowym API – aktualnie oferują ją jedynie karty graficzne AMD Radeon HD 7000/8000 i R 200 oraz Nvidia GeForce 900, natomiast w przyszłym roku dołączą do nich układy graficzne zintegrowane w procesorach Intel Skylake.

Futuremark 3DMark - plan aktualizacji benchmarka

Choć do premiery nowych testów pozostało jeszcze trochę czasu, to producent ujawnił pierwsze porównanie wydajności platformy korzystającej z DirectX 11 do osiągów tej samej platformy, ale korzystającej z dobrodziejstw Mantle i DirectX 12.

Futuremark 3DMark - porównanie wydajności DirectX 11, Mantle API i DirectX 12

Wzrost wydajności jest wręcz oszałamiający, bo wynosi około 750% (!). Należy jednak pamiętać, że testy zostały wykonane w testowym trybie (o nazwie kodowej Farandole), a platforma działała pod obsługą testowych sterowników. Finalnie proporcje te mogą jeszcze ulec zmianie, ale i tak widać spory potencjał w nowych API.

Źródło: Sweclockers

marketplace

Komentarze

34
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Radeony od 7xxx kompatybilne z DX12? Jeśli to prawda to niezwykle się cieszę ;)
    Zaloguj się
    22
  • avatar
    Fajnie ze seria 7xx została już zapominana przez nvidia...
    Zaloguj się
    12
  • avatar
    Mantle jest Open i nie trzeba się na nowego Win przesiadać by mieć Dx12 - to duży plus. No ale M$ i nVidia zrobią co mogą by wmówić ludziom, że lepiej kupić i nowy system i nową kartę niż nie wymieniać niczego i mieć duży wzrost wydajności.
    Teraz wszystko w rękach programistów i księgowych.
  • avatar
    Bardzo się ciesze z Mantle/DX12. Jak wiemy wydajność konsol nie powala. Możliwe, że dzięki temu zastój graficzny nastąpi znacznie później.
  • avatar
    Czyli dx12 to taki klon mantle? , skoro słupek jednakowy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Szczerze cały ten DX12 i WIN10 to jedno wielkie ...... Nie wiedzą jak mają już kasę wyciągać z ludzi to kombinują. KUPCIE GTX 900 I DOKUPCIE WIN 10 DO OBSŁUGI DX12. Nie mogli napisać po prostu dawajcie siano, bo nic nie dostaniecie i sramy na to czy kupiliście wcześniej nasz sprzęt, i co mówiliśmy. Teraz chcemy kaski a wy nam ją dacie. Tak to rozumuje sorry. Znając życie ten cały DX12 da max 10% wzrostu wydajności jak dobrze pójdzie. Szczerze następna moja karta to będzie AMD, wole ich podejście do klienta + te mantle. Niż kombinatorów z Nvidi i MS.
  • avatar
    LOL, 750% poprawy wydajności dotyczy jedynie obrabiania draw-call'i przez API i CPU. To bardzo fundamentalna zmiana, która umożliwi tworzenie treści 3d o znacznie wyższej różnorodności i kompleksowości, ale w żaden sposób nie można tego tłumaczyć na: "Wzrost wydajności jest wręcz oszałamiający, bo wynosi około 750% (!)".

    Oszałamiający jedynie jest stopnień ignorancji autora wobec kometowanego zagadnienia.
  • avatar
    Pamiętajcie, że te słupki na wykresie przedstawiają wartości oszacowane (estimate), a nie realnie zmierzone.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zaraz zaraz jak to GF 900? Przecież seria 700 i 600 też miała obsługiwać DX12... WTF? Ominęło mnie coś?
    Zaloguj się
  • avatar
    Teraz będzie wojenka między zielonych a czerwonych :-)
  • avatar
    Zacytuje pewne słowa jednej ze stron internetowych 2014.03.21:
    Nowe API zostało zaprezentowane za pomocą technicznej demonstracji gry wyścigowej Forza z konsoli Xbox One, uruchomionej na komputerze PC, wyposażonym w kartę graficzną GeForce Titan Black.

    Padły jednak także ważne deklaracje. Nvidia zapewnia, że wszystkie karty graficzne, które obsługują teraz DX11, będą także obsługiwały nową wersję interfejsu.

    ciekawe jak się ma to do rzeczywistości..
    Zaloguj się
  • avatar
    Dawajcie testy R390X , nie mogę się doczekać,
  • avatar
    może wtedy AC unity bd lepiej chodzić :D
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    3D smarki pctowe grajki :)
  • avatar
    Reklama by namówić na win 10. Do tych co nie lubią amd