Gry

Ile wydajemy na granie w sieci?

z dnia 2010-03-10
Jakub Kralka | Redaktor serwisu benchmark.pl
16 komentarzy Dyskutuj z nami

Wśród naszych użytkowników od dłuższego czasu toczy się zawzięta debata na temat cen gier oraz bezpośredniego powiązania z tą kwestią problematyki piractwa. Tymczasem GamesIndustry opublikowało raporty przedstawiające wydatki graczy w sektorze, w którym piraci mają znacznie mniej do powiedzenia.

W badanach uwzględniono milośników sieciowej rozgrywki z sześciu państw - Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii, Francji i Belgii. Zabrakło rozwijającej się, choć jeszcze nie kluczowej pod względem MMO Polski. Z pewnością rankingi byłyby także bardziej wyczerpujące, gdyby uwzględniono w nich państwa azjatyckie, z Chinami i Koreą Południową na czele.

Liderem zestawienia pod względem generowanego dochodu okazały się oczywiście Stany Zjednoczone, które mają najwięcej graczy - to byłoby dziwne, gdyby wynik okazał się inny. W przypadku państw europejskich o nieco bardziej zbliżonej strukturze liczbowej ludności dominuje Wielka Brytania, a tuż za nią Niemcy i Francja. Malutkie państwa Beneluxu mają wyniki nieco mniejsze, ale w przeliczeniu per capita i tak imponujące.

Jeśli chodzi o liczbę miłośników zabawy sieciowej - tu też dominują Stany Zjednoczone z aż 46 000 000 amatorów. Na drugim miejscu znaleźli się natomiast nasi zachodni sąsiedzi (5,9 mln) wyprzedzając Brytyjczyków i Francuzów (ex aequo po 4,2 mln), co jednak wydaje się dość zrozumiałe z racji ilości obywateli. Pozwala to też dojść do wniosku, że Niemcy są najbardziej oszczędni, zaś mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa dość hojnie przeznaczają pieniądze na gry komputerowe. Więcej szczegółowych wykresów znajdziecie pod tym adresem.

Na koniec dobra wiadomość, firmy odpowiedzialne za przeprowadzenie powyższych badań przyjrzą się młodym europejskim rynkom MMO. W tym również Polsce. Jak sądzicie, dobrze wypadniemy w tym zestawieniu?

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Źródło: GamesIndustry.com

marketplace

Komentarze

16
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    U mnie Lineage 2 45z/miesiąc + AION (jak muszę odpocząć od L2) 40 zł.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja tam bym nie zapłacił za WoWa, czy cokolwiek MMO, szkoda kasy ;P nawet na DLC do np. MW2
    Jak już kupuję gry (;P) to tylko pudełka - nic ze steamów itp
    Zaloguj się
  • avatar
    Człowiek siedzi przed PC i jeszcze za to abonament ma płacić, wolne żarty. Za te abonamenty na gry można kupić na raty niezły sprzęt i mieć z tego pożytek na lata.
    Zaloguj się
  • avatar
    Moje granie w sieci kosztuje tyle co internet + jednorazowo 25zł na TOB.
  • avatar
    Szkoda hajsu na abonament jak dla mnie bo to jest topienie pieniędzy dobre inwestycje to gry od znanego nam Zaworu na silniku source w które też się długo gra
  • avatar
    Taa i po co udzielaja sie pod takimi newsami ludzie ktorzy pewnie nie maja dochodów skoro nie stac ich na wydatek powiedzmy 30 euro na 3 miesiace gry ;P I znowu bedzie dyskusja w stylu " ja nigdy za gre nie zaplace..." Nie chcesz grac w MMO to nie graj wolny kraj :D
  • avatar
    Ja też jestem w gronie osób, które nigdy nie zapłaciły za grę sieciową. Ale tak to jest, jak na co dzień gra się głównie tylko w PES'a ze znajomymi :)
  • avatar
    Po sieci gram tylko w całkowicie darmowe Wolfenstein Enemy Territory i w zupełności mi starcza od paru ładnych lat :D
  • avatar
    Ja nie wydaje kasy na mmo na globalu. Wole pograć za darmo w odpowiedniki gier (Allods odpowiednik WoWa (choć wowa nie lubie)) albo po prostu na serwerach prywatnych np. Lineage 2 :)
  • avatar
    W polsce te ~50 zl to nadal duzo, na "zachodzie" mozna przeliczac to tak ze 12 euro = 12 zlotych w proporcji do zarobkow. Wiec tak naprawde dla nas granie jest 4 razy drozsze, i stad te komentarze ze wole grac na darmowych serwach itp. Tam praktycznie kazdy moze sobie pozwolic na placenie takiego abonamentu i w zaden sposob tego nie odczuwa, wiecej wydaje sie w budce z hotdogami...
    Zaloguj się
  • avatar
    Widzę, że Wykresy kołowe wykonane w Wordzie 2007. Też uważam, że za drogo. Powinno się płacić za grą, a nie za granie