Gry komputerowe

Microsoft udostępnia DirectX 12 dla Windows 7 - czy to nie za późno?

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2019-08-27

Na wsparciu mają skorzystać deweloperzy tworzący gry oraz sami gracze. Decyzja Microsoftu może jednak budzić pewne kontrowersje.

Obsługa DirectX 12 to jeden z głównych atutów systemu Windows 10… a przynajmniej tak było do tej pory, bo Microsoft zdecydował dodać ogólne wsparcie dla interfejsu również pod systemem Windows 7. Z nowej funkcji mają skorzystać deweloperzy tworzący gry, podobnie jak niedawno zrobił to Blizzard w World of Warcraft.

DirectX 12 w systemie Windows 7

DirectX 12 to niskopoziomowy interfejs programowania, który pozwala lepiej wykorzystać potencjał wielordzeniowych procesorów oraz asynchronicznych jednostek cieniujących. W efekcie jego zastosowanie przekłada się na lepszą płynność animacji i minimalizację opóźnień, a także zwiększenie szczegółowości scen. Dzięki decyzji Microsoftu, twórcy gier będą mogli przystosować swoje tytuły korzystające z DX12 do działania również pod systemem Windows 7.

Decyzja Microsoftu jest co najmniej zastanawiająca. Skoro DirectX 12 może działać również pod systemem Windows 7, pojawia się pytanie, dlaczego programiści wcześniej nie udostępnili deweloperom takiej możliwości. Liczba użytkowników „siódemki” z miesiąca na miesiąc staje się coraz mniejsza, a na początek przyszłego roku zaplanowano porzucenie wsparcia technicznego. Popularność takiego rozwiązania stoi więc pod dużym znakiem zapytania.

Źródło: ComputerBase

marketplace

Komentarze

11
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    ŻAŁOSNY MICROSOFT.

    Tyle było gadania, że na Windows 7 się nie da, że koniecznie trzeba przechodzić na nowe systemy itd.

    A jak widać się da. Tylko chodzi po prostu o kasę.
    Zaloguj się
    21
  • avatar
    Gdyby chcieli, to XP też by miał dx12 ;).
  • avatar
    Robią z gęby dupę... ponownie.
  • avatar
    Konkurencja Vulkana? Tzn. sam Vulkan jest mało popularny, ale który dev będzie chciał zrobić grę z ray-tracingiem to żeby ten RT działał na Windows 7 to gra będzie musiała być na Vulkanie (w dx11 nie można użyć RT). Np. Doom Eternal.
  • avatar
    Hahaha - nie mowcie zeuwierzyliscie w bajki "bo sie nie da"?
  • avatar
    Czyli co Taka forza będzie na win 7 działać bez problemu?
  • avatar
    i co przedłużą też wsparcie dla w7? to ok bo to najlepszy windows po 98se:)
    Zaloguj się
  • avatar
    O to wracam do 7