• benchmark.pl
  • Gry
  • Minecraft to najlepiej sprzedająca się gra w historii. I nadal rozchodzi się jak ciepłe bułeczki
Gry

Minecraft to najlepiej sprzedająca się gra w historii. I nadal rozchodzi się jak ciepłe bułeczki

przeczytasz w 2 min.

Minecraft to najlepiej sprzedająca się gra wideo w historii. Można sobie z niej szydzić, można ją lekceważyć, ale wyniki nie pozostawiają złudzeń. Co więcej – nawet pomimo tego, że od jej premiery minęło już 11 lat, cieszy się większą popularnością niż niejedna nowość.

Minecraft z 200 mln sprzedanych egzemplarzy – to absolutny numer jeden 

Minecraft zajmuje pierwsze miejsce w rankingu gier z największą liczbą sprzedanych egzemplarzy. Z najnowszych, udostępnionych w maju informacji wynika, że łącznie rozeszło się już ponad 200 milionów sztuk. To oznacza wynik o 80 milionów lepszy od zajmującego drugie miejsce Grand Theft Auto V i dwa razy lepszy od mobilnego Tetrisa ze stajni Electronic Arts. Oznacza to też, że tylko w ciągu ostatniego roku kupiliśmy ponad 20 milionów egzemplarzy, a w ciągu ostatnich czterech lat – 100 milionów.

Najlepiej sprzedające się gry w historii (stan na maj 2020): 

  1. Minecraft – 200 mln egzemplarzy
  2. Grand Theft Auto V – 120 mln egzemplarzy
  3. Tetris (EA Mobile) – 100 mln egzemplarzy
  4. Wii Sports – 82 mln egzemplarzy
  5. PlayerUnknown’s Battlegrounds – 60 mln egzemplarzy
  6. Super Mario Bros. – 48 mln egzemplarzy
  7. Pokemon Red / Green / Blue / Yellow – 47 mln egzemplarzy
  8. Wii Fit / Fit Plus – 43 mln egzemplarzy
  9. Tetris (Nintendo) – 43 mln egzemplarzy
  10. Mario Kart Wii – 37 mln egzemplarzy
  11. Mario Kart 8 / Deluxe – 33 mln egzemplarzy
  12. Wii Sports Resort – 33 mln egzemplarzy
  13. New Super Mario Bros. - 30 mln egzemplarzy
  14. Terraria – 30 mln egzemplarzy
  15. New Super Mario Bros. Wii – 30 mln egzemplarzy
  16. The Elder Scrolls V: Skyrim – 30 mln egzemplarzy
  17. Diablo III / Reaper of Souls – 30 mln egzemplarzy
  18. Pokemon Gold / Silver / Crystal – 29 mln egzemplarzy
  19. Red Dead Redemption 2 – 29 mln egzemplarzy
  20. Duck Hunt – 28 mln egzemplarzy
  21. Wii Play – 28 mln egzemplarzy
  22. Wiedźmin 3 / Serca z Kamienia / Krew i Wino – 28 mln egzemplarzy
  23. Grand Theft Auto: San Andreas – 27 mln egzemplarzy
  24. Call of Duty: Modern Warfare 3 – 26 mln egzemplarzy
  25. Call of Duty: Black Ops – 26 mln egzemplarzy

Nie tylko kupujemy Minecrafta. Nałogowo też w niego gramy

Ale to, że gra świetnie się sprzedaje, to tylko część sukcesu. Dzieło studia Mojang jest też niezwykle skuteczne w zatrzymywaniu graczy na dłużej. Najlepiej świadczy o tym liczba, którą autorzy pochwalili się przy okazji świętowanych w maju 11. urodzin tej produkcji – miesięcznie w Minecrafta gra 126 milionów osób!

Minecraft screen

Mojang – wykupiony w 2014 roku przez Microsoft za 2,5 miliarda dolarów – ujawnił, że w ubiegłym miesiącu odnotował 25-procentowy wzrost liczby nowych graczy i 40-procentowy wzrost liczby sesji wieloosobowych. Minecraft pozostaje również najpopularniejszą grą na YouTubie.

Najpopularniejsze gry na YouTune (w 2019 roku): 

  1. Minecraft
  2. Fortnite
  3. Grand Theft Auto
  4. Garena Free Fire
  5. Roblox
  6. PUBG Mobile
  7. League of Legends
  8. PlayerUnknown’s Battlegrounds
  9. Brawl Stars
  10. Mobile Lengeds: Bang Bang

A wy gracie w Minecrafta? Jeśli zamierzacie dopiero zacząć, to koniecznie zerknijcie do naszego poradnika, w którym podpowiadamy, jak stawiać pierwsze kroki w tym niezwykłym świecie z klocków.

Źródło: The Verge, Mojang

Czytaj dalej o Minecrafcie: 

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Agresor
    -3
    Majnkraft brzmi jak Majnkampf
    • avatar
      .Alx.
      0
      Tak wysoka sprzedaż, to zasługa twórcy gry, Markusa Perssona "Notch'a", który sprzedawał grę za naprawdę niewielkie pieniądze i z dożywotnią licencją na kolejne wersje jakie się ukażą. Jak dobrze pamiętam było to coś koło 17 zł i potwierdzam, dożywotnie aktualizacje działają do dziś.

      Gdyby tą grę stworzył Microsoft, to cena byłaby "normalna", czyli wysoka, a wszelkie dodatki płatne, no i gdyby sprzedali 10% tego co Mojang AB, to max.