• benchmark.pl
  • Ciekawostki
  • Platforma NC+ w ogniu krytyki internautów, a telewizja "N" na dywaniku w UOKiK - co dalej?
Ciekawostki

Platforma NC+ w ogniu krytyki internautów, a telewizja "N" na dywaniku w UOKiK - co dalej?

opublikowano przez Damian Szymański w dniu 2013-04-03

Debiut NC+ z pewnością do udanych nie należał. Spora dawka krytyki, fala niezadowolenia no i postępowanie w UOKiK.

antync+ akcja protest facebook logo

Platforma telewizji satelitarnej NC+ z pewnością nie może mówić o udanym debiucie. Zarówno Cyfra Plus, jak i „N” były obecne na rynku już od dłuższego czasu i radziły sobie raz lepiej, raz gorzej. Po starcie połączonej platformy satelitarnej w internecie rozpętała się prawdziwa burza krytyki. Ważne persony, jak i szeregowi pracownicy stracili stanowiska, pojawiły się skargi do UOKiK czy nawet próby mediacji przez samego prezesa platformy.

Platformy telewizji satelitarnej Cyfra Plus i telewizja N po połączeniu, razem wystartowały z nową platformą kryjącą się pod nazwą NC+. Platforma zadebiutowała dokładnie 21 marca bieżącego roku. Jej debiut na rynku okraszony był ogromnym medialnym szumem i wielkimi nadziejami na atrakcyjną i co ważne, konkurencyjną ofertę, która miałaby połączyć najlepsze cechy Nki i Cyfry, wyzbywając się jednocześnie tego, za co były krytykowane.

Po premierze, niestety czar tajemniczości prysł, gdyż użytkownicy poznali ofertę nowej platformy. Jak to zwykle bywa, znalazły się osoby, dla których fuzja obydwu spółek był bardzo dobrym pomysłem, niestety pojawili się też tacy, którzy w ich ocenie zostali oszukani i są zawiedzeni ofertą NC+.

nc+ logo platforma telewizji satelitarnej

Pierwsze kontrowersje wokół NC+ pojawiły się zaraz po starcie nowej platformy. Wiele osób o fuzji miało dowiedzieć się dopiero po fakcie, dla niektórych nowe zasady są niezrozumiałe, wiele osób nie otrzymało także należytych informacji dotyczących połączenia. W ten sposób zdezorientowani abonenci Cyfry Plus i telewizji N rozpoczęli gorącą dyskusję w internecie.

Ceny pakietów po fuzji również nie zachwyciły wszystkich. Wiele osób uskarża się, że została im zaproponowana oferta gorsza od dotychczasowej i to za większą kwotę abonamentu – co jest nie do przyjęcia dla sporej grupy osób. Wywołana w internecie burza trwa już kilkanaście dni, niestety zdaniem obecnych abonentów firma NC+, zamiast podjąć dialog i spróbować wyjaśnić lub zmienić niektóre sprawy zwyczajnie zaszyła się w bunkrze, oczekując na koniec bombardowania.

To jednak nie przyniosło nic dobrego, skala protestu przeciwko nowej platformie stale narastała, dlatego z firmą rozstało się kilka osób. Chyba najgłośniejszą informacją był komunikat zarządu spółki o odejściu wiceprezesa zarządu NC+ - Beaty Mońki, na skutek różnic w strategii firmy i komunikacji. Z pracą w NC+ pożegnał się także Marek Staniszewski, piastujący stanowisko dyrektora wykonawczego ds. marketingu. Krew polała się także w działach jak call center, gdzie pracownicy traci pracę za niepochlebne komentarze pisane na swoich prywatnych profilach na Facebooku czy też za polubienie strony AntyNC+, gdzie internauci wylewali swoje żale.

W międzyczasie po fali negatywnych opinii na Facebooku zdecydowano się wyłączyć możliwość komentowania na oficjalnym profilu spółki, starając się przenieść całą dyskusję pod „klucz”, czyli na forum internetowe. W międzyczasie akcja AntyNC+ zdołała zebrać pokaźne grono fanów – około 50 tysięcy.

Dla NC+ czas uciekał i uciekał, a wraz z nim niezdecydowani i zawiedzeni użytkownicy. To jednak skłoniło prezesa spółki do rozpoczęcia dyskusji. Otóż zaprosili oni na spotkanie organizatora wspomnianej już akcji AntyNC+, licząc, że uda im się osiągnąć porozumienie. Do tego jednak nie doszło, gdyż jak informuje Dawid Zieliński – założyciel akcji, był on zmuszony odmówić. Jego zdaniem spotkanie z prezesem NC+ Julienem Verleyem nie ma sensu, gdyż nie widzi on jego dobrej woli w celu podjęcia działań na rzecz niezadowolonych abonentów. Ponadto nie jest on prawnie umocowany do reprezentowania ponad 50 tysięcznej grupy niezadowolonych użytkowników.

antync+ list treść prezes julien verleyen

Obecną nie wiadomo, jak potoczą się dalsze losy protestu przeciwko NC+, być może spółka zdecyduje się na większe ustępstwa. Do tej pory w ramach rekompensaty oferowano jedynie kilka dodatkowych, płatnych kanałów na określony czas za darmo – a to jak wspomina Zieliński nieco za mało, aby udobruchać klientów.

Na koniec warto także przypomnieć o wszczęciu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postępowania przeciwko spółce ITI Neovision – operatorowi platformy N. Postępowanie zostało wszczęte przez prezesa UOKiK, na skutek otrzymania wielu skarg od abonentów platformy N. Mieli oni otrzymać listy, w których informowano ich, że jeżeli do 19 kwietnia br. nie wypowiedzą umowy z dotychczasową platformą, ich umowa od maja będzie automatycznie przedłużona na nowych zasadach już w ramach platformy NC+.

To zdaniem UOKiK budzi wiele wątpliwości, a w szczególności nasuwa pod rozważania kwestię jednostronnej zmiany warunków umowy zawartej na czas określony.
Konsument, zawierając umowę na czas oznaczony, ma prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca obowiązywania kontraktu. Jednostronna zmiana warunków umowy może naruszać dobre obyczaje, ponieważ uzależniona jest wyłącznie od woli przedsiębiorcy. Konsument w takiej sytuacji może przyjąć propozycję lub ją odrzucić - nie ma możliwości realizacji usług na dotychczasowych zasadach. Tym bardziej że aby móc skorzystać z oferty n, musiał ponieść koszty zakupu i instalacji dekodera oraz anteny satelitarnej - nieodzyskanie pieniędzy za sprzęt w przypadku rozwiązania umowy może skutecznie zniechęcać konsumentów do wycofania się z kontraktu” - tak brzmi oficjalne stanowisko UOKiK.

Jak możemy się dowiedzieć, w przypadku uznania skarg abonentów, urząd może nałożyć na operatora platformy N – spółkę ITI karę finansową, mogąca wynosić maksymalnie do 10% ubiegłorocznego przychodu.

Czy tak się stanie, a także jak zakończy się sprawa protestu abonentów przeciwko NC+, przekonamy się w ciągu kilku miesięcy.

Źródło: Facebook/antync+, wirtualnemedia, uokik

marketplace

Komentarze

67
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ja mam cyfrę i żadnego listu o połączeniu jej z n-ką do tej pory nie dostałem. Obawiam się nowej oferty programowej. Jedyne wyjście z tego bagna to po prostu zerwanie umowy z oszustami. Nie dam się nabijać w butelkę...
    Zaloguj się
    30
  • avatar
    Bardzo dobrze! Myśleli że ludzie to stado baranów - pomylili się. DOWALIĆ IM KARY to odechce im się monopolistycznych zagrywek.
    Zaloguj się
    27
  • avatar
    A Polsat się cieszy.
  • avatar
    mi w n-ce z 54 pln podnieśli do 69 pln -bez pytania mnie o zgodę -w grudniu przedłużyłem umowę na 18 miesięcy a teraz dostałem pismo że z automatu przechodzę na nowe warunki i nową cenę
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Powinni dać możliwość wyboru poszczególnych pakietów programowych np. Informacyjny + Kultura nauka świat. Bo mnie na przykład tylko te interesują. A tak, musiałbym brać pakiet z toną niepotrzebnych mi kanałów za mnóstwo pieniędzy.
  • avatar
    Ja mam N i też nie dostałem informacji o tym że mam gdzieś migrować i zmieniać warunki umowy bardzo ciekawe... Tylko czekać jak wprowadzą to w życie wtedy dopiero będą mieli jesień średniowiecza...

    Swoją drogą polsat powinien przyładować ofertą dla migrujących ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    pogielo ich zeby placic 200 zl miesiecznie za pakiet. Te cyfry to moga sobie wsadzic gdzie swiatlo nei dociera. Juz lepiej bylo zanim sie polaczyly a eraz to totalne... Anty NC+
    Zaloguj się
  • avatar
    jak ktos chce zebym ogladal jego reklamy to mozemy sobie podpisac umowe ze ja jej bede ogladal za oke=reslona kwote tak a jak bedzie wiecej reklam od innych reklamodawcow to tez bede pobieral abonament za to ze musz to bedzie moja praca tak samo jak lisa czy durczoka.tez moge popie----psz yc i co wtedy ? tv wciska ciemnote umyslowi ludzkiemu ktory jest podatny na takie otepienie.!!!pora wstac jak mis uszatek!
    Zaloguj się
  • avatar
    Mnie by pakiet podstawowy + dodatkowe pakiety zadowoliły. To, że nałożą na nich karę nie daje konsumentom 100% pewności na zmiany. Dla mnie mogło by bez kary tylko możliwość dokupienia dodatkowych pakietów i sprawa załatwiona.
  • avatar
    możecie polubić AntyNC+ na facebooku w ramach protestu.
  • avatar
    UOKiK to chyba jedyny w Polsce urząd, który na coś się przydaje.
    Zaloguj się
  • avatar
    następny do golenia będzie benchmark.pl po przejęciu przez komputronik stosuje straszne wodolejstwo i jest masa artykułów sponsorowanych bez prawdziwej i wiarygodnej treści :O) , że o tym co na forum się wyprawia ,czyli wolnej amerykance modów i chamstwie już nie wspomnę ...
  • avatar
    Kurna, polska "zielona wyspa" nie jest z gumy i granice posiada... Pewnym kretynom trza wbic to do mozgownicy chyba mlotkiem, skoro slowami nie da sie.... Jestem tez klientem (jeszcze) Cyfry+, ale z takimi jajami to przejde chyba do Cyfrowego Polsatu (fuj) ! Zadnej informacji = 0. Zadnego okresu przejsciowego =0. Zadnej znizki za bycie stalym klientem = 0. Cofamy sie do sredniowiecza, normalnie... obsluga klienta na poziomie zbierania kasy BEZ UPRZEDZENIA, i to w wyzszej kwocie... Juz wiecie, skad polski fenomen bezkryzysowosci = za wszystko OPLATY ! Ale koniec tego, ludzie i wytrzymalosc z gumy nie sa, OBOWIAZUJA PEWNE STANDARDY ! Jesli ja musze (musze ? a takiego wala !) placic wiekszy abonament w porowaniu z tym, co placilem wczesniej i to za mase programow, ktore mnie NIE interesuja - a nie bede dawal se wciskac czegos, czego NIE ogladam i bnie dam sie namowic NA OGLADANIE POD PRZYMUSEM - to ja rezygnuje.

    Czytam, co sie porobilo w "nowej" spolce, ilu SENSOWNYCH ludzi potracilo posady.... masakra. Oddam swoj glos, gdzie trzeba :) Normalnsoc - normalnoscia, nie bedzie jakis wal se pieniedzy robil na mnie !
    Zaloguj się
  • avatar
    od 13 lat jestem inei, i uwielbiam tą sieć stałe opłaty wiarygodność dobra i miła obsługa , dobre stawki i pakiety.
    no ale nie wszędzie jest inea , a gdybym mian n'ke albo cyfre
    i bym się dowiedział że z owego podnoszą mi opłate i dają gorszy abonament to mili by pozew z miejsca.
    Zaloguj się
  • avatar
    Po co wam tyle programów? Sam mam tzn moi rodzice maja ponad 100 ale po co? Oglądają i tak tylko te podstawowe, ja sam praktycznie w ogóle nie oglądam, bo jakość programów woła o pomstę do nieba. Jedynie na czym może zależałoby mi to Discovery i jego pochodne. A resztę to ja mam w internecie począwszy od seriali, filmów a na sporcie kończąc.
    Zaloguj się
  • avatar
    "gdzie pracownicy traci pracę" poprawcie to ;p
  • avatar
    To co robią to jest kpina!!! Drodzy klienci my my jako sprzedawcy ręce rozkładamy!!! na pierwszej linii ognia to nam się dostaje :( fuck!!!
  • avatar
    Jeżeli dostawca zmienia w taki sposób warunki umowy to chyba użytkownik ma prawo się nie zgodzić i rozwiązać umowę bez konsekwencji finansowych?
    Przynajmniej tak jest w niektórych krajach...
    Zaloguj się
  • avatar
    Deja Vu !!!
    Podobna sytuacja miała miejsce kilka lat wcześniej kiedy Cyfra połkneła Wizję tylko wtedy społeczność internautów nie protestowała bo jej poprostu nie było, teraz robią to samo bez pardonu wykorzystując klientów ale hola panowie to nie te czasy nie damy się wam więcej wykorzystywać , wypowiadam umowę i zmykam do konkurencji jedynej pozostałej na tym rynku oby jak najdłużej , zwłaszcza że oferta zrobiła sie ciekawsza w danym momencie i to sie nazywa marketing !
  • avatar
    Lekceważący stosunek do klienta to jest to co cechuje powstała platformę zjadaczy slimaków i żab , klienci platformy N już to odczuli dostając pisma z propozycją nie do odrzucenia ( klientów C+ czeka to w maju) byc może ich potraktują inaczej po gromach jakie na nich spłyneły ze strony internautów i mediów,ja napewno nie przejdę na ich zasadach do tej platformy a to tylko dlatego że żaden potomek zjadaczy żab co to oddał linie Maginota za flaszkę wina nazistom nie będzie mnie poniżał we własnym kraju dyktując mi swoje warunki w tak arogancki sposób !!!!
    Zaloguj się
  • avatar
    kłócicie się i kłócicie, a tak na prawdę to po *uj Wam telewizja? Te wszystkie edukacyjne programy i rzetelne wiadomości Was trzymają? Nikt płacić nie karze, tym bardziej za taki chłam.
  • avatar
    mac88 poczytaj wiecej o zyciu moze zrozumiesz bo jak narazie pyskujesz tylko do wszystkich. zaczerpnij wiedzy a bedzie ci dane na swieta moze dostaniesz jakas dobra oferte NC+ i bedziesz sie cieszyl. tylko przeczytaj umowe bo bez twojej wiedzy nie moga ci zmniejszyc abonament ani podwyzszyc? jo? zapoznaj sie z prawami jakie masz bo jak zlapia cie z prezerwatywa policjanci i nie bedeziesz umial sie wytlumaczyc to co zrobisz dzieciaku?
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Obecna "nowa" oferta to ich sprawa - czy za droga czy za tania, co w niej jest. Najwyżej stracą klientów którzy pójdą gdzie indziej - wybór jest - Polsat Cyfrowy i sieci kablowe. Szum wokół nowej oferty uważam za bezsensowny. Na tej samej zasadzie powinniśmy założyć fora niezadowolonych anty-ZUS, anty-Urząd Skarbowy itp. itd.

    Natomiast absolutnie niedopuszczalną sprawą jest jednostronne zmienianie warunków umowy wcześniej zawartej z N lub C+ na czas określony pod rygorem konieczności zerwania umowy przez abonenta z konsekwencjami z tego wynikającymi. Za to powinni im się natychmiast dobrać do miejsca gdzie światło nie dochodzi i to tak, żeby długo bolało.

    NC+ nie będzie rozmawiać z abonentami bo to francuska firma i tak jakby np. spodziewać się, że Orange zacznie nagle rozmawiać z klientami i ich szanować.
  • avatar
    JA OSOBIŚCIE nie mam do nich złego słowa, gdyż na platformie N miałem Multiroom HD i po migracji za tą samą cenę dostałem jeszcze 6 kanałów. A abonament, jaki teraz płacę, wynosi 109zł. W końcu abonament jest normalny za 2 dekodery w sumie :P. Dla mnie to nie stanowi żadnego problemu z spłatą. Czekam na hejt :D
    Zaloguj się
    -22
  • avatar
    Bardzo lubiłem Nke ale przez to co teraz odwalili musiałem zrezygnować, zawsze darli kasę ale bez przesady. Może się poprawią to do nich wrócę ale na razie nic innego jak Cyfrowy Polsat mi nie zostaje.
    Zaloguj się
  • avatar
    Problem tych wszystkich telewizji jest taki ze nie daja nic nowego co by je faktycznie moglo wyrozniac i za co bysmy placili. Nie chce za kazdym razem siadac i ogladac co mi zaserwuja. Skakania godzinami pilotem po milionach kanalow zeby znalezc film, ktory bedzie mnie interesowal i placic za to np 99 zl miesiecznie :D. Dlatego juz wczesniej zrezygnowalem z telewizji N i ogladam teraz tylko podstawowe kanaly informacyjne a filmy puszczam sobie z mediabox'u. Miejmy nadzieje ze w niedlugim czasie wprowadza do Polski usluge Netflix.
  • avatar
    każe* :P
  • avatar
    Tą ofertę którą przedstawili to jakiaś kpina, mają nas za nienormalnych lepjej żeby jak najszybciej poszli po rozum do głowy zmienili tą ofertę tu nie ma Fracji czy Wielkiej Brytani
  • avatar
    wgeergegerg
  • avatar
    Chcę zrobić manifestację przeciwko NC+, czy jest ktoś chętny w Warszawie oraz innych miastach, niech ludzie wiedzą że nie warto korzystać z ich usług bo działają nieuczciwie.
    Chętnych proszę kontakt:
    Tel. 602 303 351
    e-mail: jacek19695@o2.pl
    Manifestacja będzie w styczniu i lutym.