Karty graficzne

Pamięci nigdy za dużo

przeczytasz w 0 min.

W świetle listopadowych premier G92 i RV670, które mają pojawić się w wariacjach 256 MB, 512 MB i przetaktowanej 1 GB, postanowiono zapytać co o tym wszystkim sądzi graficzny guru odpowiedzialny za Unreal Engine 3.
Dwa najważniejsze tytuły prosto od firmy Epic zbliżają się wielkimi krokami. Są to Gears of War na pecety i Unreal Tournament 3. Te megatytuły pojawią się na sklepowych półkach jeszcze w listopadzie. Oto co powiedział Tim, gdy zapytano go co sądzi na temat ilości pamięci wideo:
„W przypadku gier Unreal Tournament 3 i Gears of War przeznaczonych dla pecetów, można zauważyć znaczący przyrost wydajności, jeżeli odpalimy je na kartach wyposażonych w 512 MB pamięci wideo zamiast 256. Tak więc, przede wszystkim, zaopatrzcie się w kartę wyposażoną w przynajmniej 512 MB, oczywiście, jeżeli możecie sobie na to pozwolić. Jeśli jednak Wasz budżet nie przewiduje w chwili obecnej takich wydatków, wybierzcie jak najbardziej wydajną pojedynczą kartę, która nie wymaga ekstremalnego systemu chłodzenia, np. kupcie tani GeForce 8800 zamiast GeForce 8600.”

Jak sami widzicie, jeżeli wybór padnie na niski model 8800, nie żałujcie dodatkowych złociszy na wersje z większą ilością MB. Jest to karta, którą Tim poleca jako minimum. Wraz z pojawieniem się oferty kilku producentów kart, wyposażonych w 1GB pamięci, Unreal Engine 3 powita je z otwartymi ramionami. Pamięci nigdy za dużo. Wydaje się, że kładzie to kres spekulacjom na temat tego, na co miałby być potrzebny 1GB pamięci z 256 bitowym interfejsem. Z pewnością oferta ta będzie warta rozważenia.
„Jesteście już spłukani? Jeśli nie, zdecydujcie się na jeszcze więcej pamięci RAM, szczególnie jeżeli macie zamiar korzystać z pamięciożernych narzędzi służących do tworzenia modów i poziomów lub przesiąść się na 64 bitowy Windows Vista, który zarządza pamięcią bardziej efektywnie niż 32 bitowa wersja Visty bądź też XP.”

A więc kolejnym etapem modernizacji systemu jest zwiększenie pamięci systemowej. Tak jak się tego spodziewaliśmy, nie ma potrzeby szaleć w przypadku procesorów - dwurdzeniowce świetnie sobie poradzą - ale pamięci nigdy nie będzie za dużo. Spróbujcie zniwelować konieczność odwoływania się do pliku wymiany. Jeżeli oznacza to, że musicie wyposażyć swój komputer w 4GB pamięci, wyposażcie go w 4GB pamięci i spoglądajcie w kierunku bardziej zaawansowanych systemów, które wykraczają poza 32 bitowy limit 2.75 i pozwalają na wykorzystanie 3.24 GB pamięci systemowej.

„A jeśli po tych wszystkich zakupach nadal macie kaskę i odwagę, rozważcie zakup SLI i szalonych systemów chłodzenia.”

Po nabyciu mocnego procesora graficznego i oporu pamięci, zastanówcie się nad opcją wielu procesorów graficznych. Podsumowując, jeżeli chodzi o tytuły sygnowane Unreal Engine, motto brzmi: pamięć i więcej pamięci.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!