Kontrolery do gier

Kontroler PlayStation 4 mógł być zupełnie dotykowy - nie jest dzięki Guerilla Games

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2013-10-04

„W jednym z prototypów fizyczne przyciski zostały zastąpione przez dotykowe. Powiedzieliśmy: nie” – mówi główny projektant gry Killzone: Shadow Fall.

DualShock 4

Podczas prac nad konsolą PlayStation 4 firma Sony przygotowała wiele projektów kontrolerów, aby ostatecznie wybrać ten – ich zdaniem – najlepszy. W jednym z przygotowanych padów fizyczne przyciski zostały całkowicie zastąpione przez elementy dotykowe. Na szczęście (lub nieszczęście – w zależności od preferencji) projekt ten nie dostał się do finalnej wersji urządzenia. Jak się okazuje, stało się tak między innymi dzięki studiu Guerilla Games.

Twórcy gry Killzone: Shadow Fall, będącej exclusive’em na konsolę Sony PlayStation 4 otrzymywali od jej producentów wiele różnych kontrolerów do testów, aby ocenić, którym gra się najlepiej. „W jednym z nich fizyczne przyciski zostały zastąpione przez dotykowe. Powiedzieliśmy: nie” – opowiada Eric Boltjes, główny projektant nowej strzelanki.

„Jednymi z elementów, które chcieliśmy poprawić, były kontrolery. Osobiście uważam, że przy poprzednich grach z serii Killzone DualShocki zawsze spisywały się dobrze, ale gdy patrzeliśmy na inne kontrolery – miały przewagę. Pomagaliśmy więc Markowi Cerny’emu w poprawie tego elementu. Na przykład triggery. Chcieliśmy lepszych triggerów. Dotychczas były zaokrąglone do wewnątrz, co w przypadku strzelanek nie bardzo się sprawdzało. Palce się ześlizgiwały” – kontynuował.

Boltjes opowiedział też o największej nowości w nowym DualShocku.„Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem panel dotykowy na prototypowym kontrolerze, pomyślałem: co ja mam z tym niby zrobić? To nie gra na iPhone’a. Jestem jednak naprawdę zaskoczony tym, jak sprawuje się ten mały dodatek. Nie reklamuję go, nie musimy tego sprzedawać, ale jestem bardzo zadowolony z tego, jak to działa w naszej grze”.

Na koniec przypomnijmy, że polska premiera konsoli PlayStation 4 odbędzie się 29 listopada bieżącego roku.

Źródło: VG247, PlayStation

marketplace

Komentarze

14
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ave Guerilla Games!
  • avatar
    Już Xone byłby bardziej interesujący wtedy xD
  • avatar
    Guerilla Games uratowały PS4!
  • avatar
    Dotykowe przyciski chyba byłyby na prawdę gorsze. Ja np. wole 'poczuć' że coś klikam, a nie klikam gładką powierzchnie i nie wiadomo czy w ogóle w ten przycisk trafię.
    Zaloguj się
    13
  • avatar
    "„W jednym z nich fizyczne przyciski zostały zastąpione przez dotykowe. Powiedzieliśmy: nie” – opowiada Eric Boltjes, główny projektant nowej strzelanki" Valve byłoby innego zdania ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    "Ten sam pad który praktycznie się nie zmienił od czasów pierwszego Psxa, wciąż będzie beznadziejny do strzelanek, a facet próbuje wmówić że będzie inaczej!"


    Rozumiem, że byłeś na Gamescomie i miałeś możliwość przetestować tego pada?
  • avatar
    BZDURY to tylko reklama jak im się nudzie niech rusza dupę i zajmą się konsola a panowie z sony niech się nie martwią o mój kontroler sam zdecyduje czym mi się lepiej steruje padem myszą kierownicą klawą, kablowe bezprzewodowe różnych kształtów. A takie artykuły to pierdoły wmawiają mi że ich pad jest najlepszy do wszystkiego tak jasne... to żałosne że taki żałosny marketing nas terroryzuje. Ja nie dyskutuje z terrorystami. WOLNOŚĆ STEROWANIA
  • avatar
    Ten sam pad który praktycznie się nie zmienił od czasów pierwszego Psxa, wciąż będzie beznadziejny do strzelanek, a facet próbuje wmówić że będzie inaczej! Prawdziwą rewolucją będzie pad od Steamboxa i jak tylko będzie dostępny wymienię swojego pada od Xboxa360 właśnie na niego!
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    "ontroler PlayStation 4 mógł być zupełnie dotykowy - nie jest dzięki Guerilla Glass" Tak oto ja przeczytalem tytul i z 2 min myslalem w.t.f, poki nie przeczytalem tekstu :)