Na topie

PlayStation VR 2 (prawdopodobnie) powstanie i zminimalizuje dyskomfort

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Akcesoria do konsol

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Ciekawostki Gadżety Akcesoria do konsol Tematyka: Gogle VR Patenty Producenci: SONY

Zestaw PlayStation VR 2 już prawdopodobnie powstaje, a przynajmniej o takiej aktualizacji swoich gogli rzeczywistości wirtualnej myśli Sony. Najlepiej świadczą o tym wnioski patentowe, takie jak ten.

  • PlayStation VR 2 (prawdopodobnie) powstanie i zminimalizuje dyskomfort
A A

PlayStation VR to bardzo dobre gogle rzeczywistości wirtualnej, a ich posiadacze nie mogą narzekać na brak ciekawych gier, których światy stoją przed nimi otworem. Jak w przypadku większości tego typu gadżetów problemem jest jednak to, że część użytkowników nie jest w stanie w pełni oddać się rozgrywce ze względu na nudności. Sony próbuje coś na to poradzić.

Wygląda na to, że zestaw PlayStation VR 2 jest w drodze. Skąd taki wniosek? Otóż firma Sony złożyła niedawno wniosek patentowy – chce zabezpieczyć system do walki z „nudnościami w rzeczywistości wirtualnej”. Narzędziami, z jakich chce skorzystać, są: termometr, kamery śledzące ruch gałek ocznych, czujnik wilgoci oraz sensor orientacji. 

Z opisu wynika, że celem jest przede wszystkim ostrzeganie użytkowników o tym, że został przekroczony pewien próg i wkrótce „doświadczenie VR może stać się zbyt intensywne”. Naturalne będzie wówczas zdjęcie gogli z głowy, ale Sony spróbuje też zastosować technologię, która będzie tak zmieniać parametry działania urządzenia, by zminimalizować ewentualny dyskomfort.

PSVR nudności

Takie rozwiązanie na pewno zostałoby przywitane z otwartymi ramionami i mogłoby przyspieszyć popularyzację tej formy rozrywki. Zresztą już pierwsza generacja robi to całkiem nieźle, wszak na kupno gogli PlayStation VR zdecydowały się już ponad 2 miliony osób. A kiedy miałaby nadejść ich odświeżona wersja? Najpewniej wraz z PlayStation 5, na co raczej długo nie będziemy czekać.

Źródło: UploadVR, WIPO. Foto: Sony

Odsłon: 3776 Skomentuj newsa
Komentarze

22

Udostępnij
  1. Lara-Croft
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-09-19 18:53

    Dobrze, że najpopularniejszy sprzęt VR na rynku jest dalej rozwijany.

    Skomentuj

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-09-19 18:56

      Generalnie ostatnio w VR dzieje się dużo dobrych rzeczy ;)

      Skomentuj

    2. Cacek93
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-09-19 21:23

      Dałbym Ci plusa, bo tym razem to prawda, ale za trollowanie pod większością tematów, gloryfikowanie tylko jedynej "słusznej" platformy i zasypawanie screenshotami z gier nie dostaniesz :)

      Skomentuj

    3. jeomax.co.uk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-20 10:01

      A jaki jest najlepszy sprzet dla VR-owych gierek dla grup (nie pojedynczego usera) ? Vive Pro + PC, czy cos innego ?

      Skomentuj

      1. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-09-20 10:40

        @jeomax.co.uk

        Jeśli chodzi o już dostępne w sprzedaży urządzenia to zależnie od platformy najlepsze są:
        - Vievport (i natywnie Steam VR) - HTC Vive Pro + PC
        - ekosystem od Facebooka - Oculus Rift CV1 + PC
        - ekosystem Mixedreality od Microsoftu - Samsung Odyssey + PC
        - ekosystem Oculus na telefonach Samsunga - Samsung Gear VR + telefon Samsunga
        - ekosystem Daydream od Google - Lenovo Mirage
        - ekosystem od Sony - PS VR + konsola PS4


        A z nadchodzących produkcji najlepsze:
        - Headset StarVR + mocarny PC (i pewnie natywne wsparcie Steam)
        - Headsety (jest kilka rodzajów) Pimax + mocarny PC (też pewnie natywne wsparcie Steam).
        - samodzielne gogle Santa Cruz od Facebooka ze śledzeniem Inside-Out


        Jak bym teraz kupował coś to wybrał bym Oculus Rifta CV1 - a to dla tego że obsługuje zarówno ekosystem od Facebooka jak i Steam'a oraz jest stosunkowo tani (a nie ma sensu inwestować w droższy sprzęt - jak HTC Vive Pro -przed wejściem drugiej generacji headsetów).

        Skomentuj Historia edycji

  2. raffal81
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-09-19 19:47

    Fajnie że sony robi postępy, może za kilka lat naprawdę będzie aż przyjemnie założyć gogle na oczy ;P albo nieeee, jak w filmie matrix, kabelek do głowy ;]

    Skomentuj

  3. sertiel
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2018-09-19 19:49

    Miałem gogle to jest dno !!! Dobrze ze udało mi się jakiemuś frajerowi wcisnąć za 1000zł napalonego jak ja kiedyś !!!! Nigdy więcej tego nie kupie !!!

    Skomentuj

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-09-20 10:43

      Jesteś albo ślepy albo miałeś jakieś badziewie.

      Skomentuj

  4. Fenio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 23:10

    PS VR to jedyna platforma VR która osiągnęła sukces i ma przyszłość. Konkurencja ma lepszy technicznie sprzęt i nic więcej a sam sprzęt to za mało.
    BTW to PS VR sprzedało się w ilości ponad 3.000.000 sztuk a nie 2.000.000 jak widnieje w treści newsa.

    https://www.eurogamer.pl/articles/2018-08-17-sprzedano-3-miliony-egzemplarzy-playstation-vr

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-20 02:20

      i zabawne jest to ze jest to teoretycznie od strony technicznej najslabsza platforma a dzięki temu jak jest wspierana odniosła jakiś sukces.

      Skomentuj

      1. Fenio
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-20 22:32

        Najsłabsza technicznie ale najmocniejsza w tym co najważniejsze, grach !
        Kilka firm stworzyło google VR ale żadna z tych firm nie stworzyła ekosystemu VR tak aby powstała platforma. Wyjątkiem jest Sony które oprócz sprzętu stworzyło ekosystem czyli bibliotekę dedykowanych gier oraz gigantyczne wsparcie dla producentów nowych gier na nową platformę VR. Druga sprawa to koszt sprzętu bazowego do VR który w przypadku Sony jest wielokrotnie mniejszy od kosztów potrzebnych do komfortowego używania Oculus VR czy HTC Vive.

        Skomentuj

    2. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-20 10:50

      Na razie ludzie boją się nowości i nie inwestują w ten sprzęt - dlatego wygrywa Sony. Co prawda VR na konsolach raczej wciąż będzie królował przez niski koszt wejścia w tą zabawę ale inne urządzenia będą szybciej się rozwijały niż sprzęt na konsole - w zasadzie jeśli chodzi o PC to nowe headsety powstają w iteracjach 1-2 letnich... a na konsole pewnie to będzie 4 letni cykl - więc sprzęt VR na konsolach zawsze będzie w tyle. Czyli reasumując - będzie coraz więcej "power userów" VR z mocnym sprzętem PC (wejście headsetów 200 FOV da tylko dodatkowego kopa) i wciąż będzie masa konsolowców którzy zadowolą się gorszymi wrażeniami z zabawy ale przy mniejszym koszcie wejścia w ten świat VR ;)

      Skomentuj

      1. Fenio
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-09-20 22:37

        Skoro nie ma gier to w co chcesz inwestować ?
        Kupując PS VR wiesz jaka biblioteka gier czeka do pogrania, wiesz jakie produkcje powstają i masz pewność, że cały projekt nie padnie chwilę po zakupie. Kogo stać na high-end'owego PC nadającego się do pecetowego VR ?
        3% kupujących PC ?
        To musi być zabawa dla każdego z pakietem gier i wsparciem technicznym dużej firmy. Tym PS VR wygrało i praktycznie już wiadomo że konkurencja nie ma szans bo nawet jak wydadzą nowe, lepsze gogle VR to nic nie zmieni skoro aktualnie przegrali posiadając sprzęt o lepszej specyfikacji technicznej od Sony PS VR.

        Skomentuj

        1. HomeAudio
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-09-21 16:05

          Pierwsze zdanie i już wychodzi brak wiedzy. Gier jest już taka masa że kompletnie przestałem się orientować w tym co mamy dostępne... praktycznie co tydzień pojawia się dużo nowych tytułów VR na PC - są nawet kanały na YouTube które w skrócie prezentują najciekawsze produkty z danego tygodnia. To że małych gier jest takie zatrzęsienie - to raczej nie jest dziwne... ale co najciekawsze - coraz więcej pojawia się dużych produkcji jak również dodawana jest obsługa VR do już istniejących gier. Ja powiem tak - przestałem już kupować gry pod VR bo mam ich taką ilość że niektórych nie udało mi się nawet raz odpalić. Mam kilka tytułów nad którymi ostatnio mocniej przysiadłem (Subnautica, The Forest, Seeking Dawn, Elite Dangerous, Doom VFR, Project Cars 2, Landfall) i kilka które lubię czasami włączyć na chwilę (Audioshield, Dead and Buried, Eleven Table Tennis, SportsBar VR)... ale wierz mi - GIER JEST MASA! Są symulatory, strategie, przygotówki, slashery, RPG, strzelanki FPS i TPS, są gry logiczne i gatunki którch nie ma na "monitor" (i mam gry z każdego gatunku). Naprawdę wykazałeś się kompletną niewiedzą w temacie i totalną ignorancją.

          I tak jak już pisałem - PS VR wygrywa TYLKO ceną z PC VR. PS4 przyciąga użytkowników ceną ORAZ "exclusiwami".. ale PS VR "exclusiwów" nie ma na razie zbyt wiele... a przynajmniej nie ma takich które mogły by pomóc wygrać walkę z PC VR - więc tak jak pisałem - PS VR na razie wygrywa głównie/tylko CENĄ (dla tego sprzedanych 3 miliony sztuk) ...no i może sama popularność PS4 jak sprzętu do gier też miała jakieś znaczenie.

          PS: ...i proszę nie porównuj tylko rynku gier na monitor do rynku gier po VR - ten pierwszy istnieje od około 20-30 lat a ten drugi od... 2016? 2015? - czyli 3 lata?

          Skomentuj Historia edycji

          1. Fenio
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-23 13:53

            To porównaj ilość dużych tytułów na PSVR oraz na PC VR. Do tego oddziel te tytuły na PC VR które są kompatybilne tylko z wybranymi goglami co w przypadku Sony nigdy nie stanowi problemu bo klient ma pewność że dany tytuł pod VR będzie działał prawidłowo na PSVR.
            Znaczących gier na PC VR jest za mało, marketing VR dla PC praktycznie nie istnieje a klienci nie mają pewności które google wybrać bo nie wiadomo które staną się standardem pod który będą optymalizowane wszystkie gry VR.

            Skomentuj

          2. HomeAudio
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-23 20:09

            Oculus - kategoria Action & Adventure:

            https://www.oculus.com/experiences/rift/section/2019107341672538/

            PS VR - tutaj Action i Adventure w dwóch oddzielnych zakładkach:

            https://www.playstation.com/pl-pl/explore/playstation-vr/games/

            Więc sam sobie porównaj ilość ;) Widzisz już miażdżącą przewagę PC VR? ;)

            Skomentuj

          3. Fenio
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-24 01:33

            Dużo minigierek, dem technologicznych i projektów niezależnych za kilka dolarów albo bezpłatnych. Ale jak się porówna ilość tytułów AAA to naprawdę PS VR nie ma sobie równych. Wsparcie Sony robi swoje i dużych tytułów wychodzi coraz więcej.

            ps. Nadal nie ma Resident Evil 7 na PC VR ?

            Skomentuj

          4. HomeAudio
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-24 11:36

            No tak... tylko patrząc na listę "Action" na PS VR to tylko KILKA tytułów nie ma na PC - reszta jest portowana właśnie z PC na PS. Jak patrzę na listę "Adventure" na PS VR - to widzę identyczną sytuację. Ja nie widzę problemu w tym że na PC dodatkowo mamy kilka więcej dem lub darmowych gier.. na pewno lista dużych gier jest znacznie obszerniejsza na PC VR (taki wniosek z mojego porównania).

            PS: Tak, wciąż nie ma Resident Evil 7 na PC VR

            Skomentuj

  5. franiux
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-20 09:49

    Zamontować wentylator bo paruje i się wilgoć zbiera. Zwiększyć rozdzielczość przynajmniej czterokrotnie bo pikseloza niemiłosierna. Wypuścić z PS5 aby było przynajmniej te 12TFLOPS

    Skomentuj

  6. uraharu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-20 10:29

    najpierw niech naprawią NAJWAŻNIEJSZY BUG w sprawie googli VR - mianowicie przełączanie między googlami a telewizorem, bo w momencie gdy mamy podpięty TV przez konwerter od okularów to PS4Pro przestaje obsługiwać HDR i 4K. Trzeba non stop przepinać kable lub kupować jakieś nędzne przejściówki które i tak nie działają prawidłowo.

    Skomentuj

    1. franiux
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-20 10:35

      To chyba było naprawione i jest nowsza wersja tego ustrojstwa do podpinania. Ale też był to problem i trzeba było kombinować z kablami albo kupić nowszą wersję tego.

      Skomentuj

  7. levusek1992
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-09-20 13:39

    Ciekawe czujnik orientacji jakie będzie miał zaprogramowane orientacje. Żeby zaraz nie było, że homofobiczny zestaw

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!