Technologie i Firma

Polska firma chce unieszkodliwić adblocki

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2016-05-10

Cloud Technologies opracowała UnBlock - narzędzie, które omija blokady stawiane przez AdBlocka i podobne wtyczki.

Narzędzia do blokowania reklam to zmora internetowych wydawców, ale warszawska firma Cloud Technologies twierdzi, że znalazła sposób, by wygrać z internautami. Rozwiązanie nosi nazwę UnBlock i służy do odblokowywania reklam i wyświetlania dowolnego formatu reklamowego także wtedy, gdy na komputerze użytkownika zainstalowany jest AdBlock (lub inna podobna wtyczka).

UnBlock – zablokować blokowanie

„Blokowanie reklam internetowych to bardzo złożone zjawisko. Z jednej strony całkowicie zrozumiała jest irytacja internautów nachalnymi reklamami. Z drugiej strony – reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców. Dlatego od początku naszej działalności dążyliśmy do tego, aby reklamy były odpowiednio targetowane, czyli wykorzystywały dane o zainteresowaniach i zachowaniach internautów. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć wysoką skuteczność, bez stosowania agresywnych formatów reklamowych” – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

UnBlock (który został zgłoszony do Urzędu Patentowego RP) jest narzędziem umożliwiającym wyświetlanie blokowanych reklam w dowolnym formacie. Rozwiązanie to działa również w modelu programmatic buying. Krótko mówiąc: UnBlock unieszkodliwia popularne wtyczki blokujące reklamy.

Wydawcy nie cierpią adblocków

Aż 65 proc. wydawców internetowych widzi w narzędziach do blokowania reklam największe zagrożenie dla branży reklamowej – tak wynika z raportu AOP (Association of Online Publishers). Według statystyk eMarketera użytkownicy w samym tym roku zablokują reklamy, które mogłyby wygenerować 27 miliardów dolarów zysku. – „Być może dla internautów blokowanie reklam w sieci to wydumany problem, ale z pewnością nie jest to błahostka dla serwisów internetowych i reklamodawców, którzy rok do roku zmagają się z tym procederem, notując coraz wyższe straty” – tłumaczy Maciej Sawa, CCO Cloud Technologies.

Użytkownicy nie cierpią reklam

Według danych D*fusion Polacy są drugimi (po Grekach) najchętniej korzystającymi z adblocków Europejczykami. Używa ich prawie 7 milionów osób. – „Blokowanie reklam internetowych to jednak bardzo radykalny krok, który dla internautów w dłuższej perspektywie mógłby okazać się strzałem w kolano. Może to doprowadzić do sytuacji, w której za dostęp do treści internetowych trzeba będzie po prostu zapłacić” – twierdzi Prajsnar.

Czas pokaże

Maciej Sawa nie ma jednak wątpliwości – „Zdajemy sobie sprawę, że nie unikniemy krytyki czy nawet hejtu ze strony tej części użytkowników, która reaguje alergicznie na wszelkie formy reklamy w Sieci i nie chce zrozumieć modelu funkcjonowania serwisów internetowych. Portale i ich pracownicy żyją z reklam, które stanowią główne źródła ich przychodów. Blokowanie reklam poważnie zatem odbija się na ich kondycji finansowej. Osoby blokujące, być może nieświadomie, a być może celowo, przyczyniają się do tego, że niektórzy wydawcy decydują się na wprowadzanie stałych opłat za dostęp do treści, które obejmują już wszystkich użytkowników, nawet tych, którzy reklam nie blokują. Taki system nie do końca wydaje nam się sprawiedliwy”.

Firma Cloud Technologies nie ujawniła jak działa UnBlock. Powód jest prosty: trwa postępowanie mające na celu przyznanie patentu. Jeżeli rozwiązanie okaże się skuteczne, to wydawcy i reklamodawcy na pewno będą mieli powody do radości. Ale to, czy okaże się skuteczne, wciąż nie jest pewne.

Źródło: Cloud Technologies

marketplace

Komentarze

40
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    To jest mój wybór jak coś blokuje. Jeśli reklamy są nachalne albo jest dużo sponsorowanych artykułów które naginają fakty proste że będę blokował reklamy :)
    Zaloguj się
    43
  • avatar
    nie mam nic przeciwko reklamom, które pojawią się gdzieś z boku strony, albo nawet na środku na gorze. Ale w wchodze na stronę i zamiast jej treści wyświetla mi się ogromny bilboard zamiast strony, i dodatkowo muszę gonić X kursorem żeby ją zamknąć - to nie dość, że zablokuję serwer, z którego puszczano mi tę reklamę, ale już nigdy nie wejdę na tę stronę. Za karę.
  • avatar
    Pierwsza polska firemka, ktorej zycze wszystkiego najgorszego :)
    Zaloguj się
    27
  • avatar
    Żaden z tych biurokratów nie pomyśli dlaczego ludzie blokują reklamy?
    Zaloguj się
    17
  • avatar
    Jak w Zmiennikach: "Na technikę wymyśli się drugą technikę."
    Zaloguj się
    13
  • avatar
    ciekawe jak to coś ma działać, będzie jakaś blokada usuwania fragmentu kodu ze strony ? jeśli tak to ograniczę się do maila i koniec internetu, znając życie zaraz wyjdzie odpowiedni program który będzie omijać ten super program
  • avatar
    Jest jeszcze NoScript.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gdyby reklamy co chwila nie nie wyskakiwały i zasłaniały treści i inne które są trudne w zamknięciu to i adblock jest zbędny.
    Na Benchmarku mam śmiało wyłączone blokowanie reklam bo mi one nie przeszkadzają.
    Jeżeli na stronie reklamy maja stałe wyznaczone miejsce i nie trzeba ich zamykać to dlaczego miałyby mi przeszkadzać.
    Póki nie zasłaniają one treści i nie są nachalne to mogą sobie być.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawe co oni tam wymyślili?

    Wykrycie blokady reklam w kodzie strony jest proste.
    Ale jak oni mają zamiar uniknąć wykrycia przez filtry to już nie wiem.

    Jedne co mi przychodzi do głowy to stosowanie losowych znaków w ścieżce tak jak to robi wp.pl

    ftadbjgq.wp.pl
    octgguadku.wp.pl
    ...

    dodatkowo skubańcy resztę ścieżki zapisują w Base64
    przykład:

    src="//ftadbjgq.wp.pl/Uk0vQm94LzIwMTYtMDUvbW4vOTg3OTYvMTM4NTcxX2phZ3Vhcl85NzB4MzAwLmpwZw=="
  • avatar
    Jest zawsze nowa Opera której działanie AdBlocka nie jest Javascriptową wtyczką, jest wkompilowany w przeglądarkę i nie ma możliwości jego deaktywacji. Jedyne co mogą robić anty ad-blocki jako addony to jak mówił @Atak Snajpera, obfuskować fragmenty URLa które nie wpadną w filtry adblocka. ale źródła nie da się obsufkować w nieskończoność. zawsze jest jakiś wzór.
  • avatar
    Blokuję reklamy jak leci....
    W myśl zasady: zabić wszystkich, Bóg rozpozna swoich...

    A twórców reklam powinni skazywać na kilka miesięcy zakazu blokowania jakichkolwiek treści reklamowych + praca w sieci przez 8 godzin.

    Po kilku tygodniach by albo skończyli u czubków, albo zrozumieli. A i za złamanie zakazu obcinać im dłonie...

    Z netu nie da się korzystać bez dobrego blokera, nie da się.
  • avatar
    A potem powstanie Adblock na ublocka działającego na Adblocka i tak w kółko.
    Zaloguj się
  • avatar
    Kiedy reklamodawcy nauczą się robić ładne, estetyczne reklamy to internauci nauczą się żyć bez Adblocka. Dziękuję tyle w temacie.
  • avatar
    A wiecie droga redakcjo że przegracie w każdym sądzie za brak możliwości edycji postów, gdy wykryty jest blocker reklam?
    Cieszcie się że to Polska a nie USA bo byście z torbami za odszkodowania poszli.
    Wyłączam bo Was lubię ale takie zagrywki są nielegalne!
  • avatar
    no to ja jestem jakiś dziwny, bo na mnie jakakolwiek reklama działa zupełnie odwrotnie do zamierzonego efektu. Zwłaszcza jeśli jest nachalna i napakowana socjotechniką. Wtedy to nabieram totalnego wstrętu do reklamowanego produktu/firmy i za chiny nie kupię, a wybiorę inne, konkurencyjne.
  • avatar
    Z drugiej strony – reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców.


    a c7*j mnie to interesuje ! nie chce ogladac takiego sh78u i juz !
  • avatar
    Niech się redakcja cieszy, że użytkownicy blokują reklamy. W dużej mierze chroni to wasze tyłki przed odpowiedzialnością karną.
    Listek figowy w stylu "Redakcja nie odpowiada za treść reklam" w sądzie nie przejdzie. Redakcja bierze za to pieniądze i ponosi odpowiedzialność.
    Rynek "reklamowy" to obecnie parada oszustów. W dużej mierze panują tam niedopowiedzenia, po to aby skusić klienta. Kupi "rewelacyjny" produkt, oczywiście wg reklamy, a później okazuje się że został naciągnięty na bubel, który niby ma funkcje o które mu chodziło, ale są one zupełnie bezużyteczne. Abyście lepiej zrozumieli - kamerka reklamowana jako FHD, wielkimi literami, a później okazuje się że nagrywa w tej rozdzielczości w kilku klatkach na sekundę. O tego typu niedopowiedzenia w reklamach chodzi. Są one oszustwem. Mają skłonić konsumenta do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem.

    "Art 286 KK § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    Teraz poważnie zastanówcie się kim jesteście publikując reklamy i "reklamy". Bierzecie udział w oszustw(ie/ach) i dostajecie z tego dole.
    Naprawdę cieszcie się z tego, że ludzie blokują reklamy. Najbardziej odrażające w reklamach jest kłamstwo. Tego ludzie nie ciepią. AdBlocki to wentyl bezpieczeństwa dla was.
  • avatar
    Też mi coś. Reklamy są obecne w sieci już tak długo, że jak podejrzewam, większość internautów, włączając mnie nie zwraca uwagi na reklamy, choćby te zasłaniały cały ekran. Po prostu klikam na krzyżyk - zamknij, albo pomiń reklamę. Treść reklamy jest bez znaczenia. Jeśli człowiek się do czegoś przyzwyczai, to nie zwraca po prostu na to uwagi i traktuje, jak powietrze.
  • avatar
    Jedna czy dwie reklamy w dobrej stronie nie są problemem.
    Problem pojawia się wtedy gdy moja przeglądarka zaczyna się zacinać mając do dyspozycji 4 rdzenie K10.5, a jedynym sposobem na ogarnięcie tego to blokada tych reklam lub usunięcie flasha. Gdzie usunięcie flasha to strzał w stopę gdyż niektóre strony dalej go potrzebują.

    Dodatkowo ktoś pozwala na wykorzystywanie reklam typu pop-up - najgorszy typ. Chcesz coś kliknąć lub przeczytać? Heh, śmieszne zasłoni ci to. A klikanie krzyżyka to też nie jest prosta sprawa jak tych reklam jest od 5 od 10. Rzadko spotykałem strony na których nie było więcej niż dwie reklamy. Ostatnio nawet musiałem zablokować na benchmarku gdyż reklama była ustawiona na tle w taki nieudolny sposób że kliknięcie chociażby tekstu czytanego potrafiło wyrzucić na inną stronę.

    Niech uregulują prawa reklamowe w internecie tak aby na stronie były maksymalnie dwa miejsca na reklamę, zablokują pop-upy oraz maksymalnie jedna reklama w filmikach na youtube i nie będzie trzeba korzystać z blokad.

  • avatar
    Ja korzystam z adGuard i na benchmarku mam wyłączone blokowanie, to pomimo że są reklamy to wyświetla się komunikat "Nagrodź nas za dobrą robotę", więc jak widać ta detekcja reklam lub blokowania blokerów nie jest doskonała :-)