Na topie

Tak wygląda Prodeus - FPS dla tych, którzy ponad grafikę przedkładają klimat

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Kategoria: Gry Gry komputerowe Tematyka: strzelanina Zwiastuny gier

Prodeus to gra, która może wywoływać wspomnienia. Zwłaszcza u tych graczy, którzy przygodę z gatunkiem FPS zaczynali wiele lat temu.

  • Tak wygląda Prodeus - FPS dla tych, którzy ponad grafikę przedkładają klimat
A A

Co najbardziej liczy się dla Ciebie w grach? Jeśli jak najbardziej dopracowana, fotorealistyczna oprawa wizualna to Prodeus raczej ominiesz szerokim łukiem. Jeśli jednak cenisz sobie przede wszystkim klimat i z nostalgią wspominasz strzelanki sprzed lat to najprawdopodobniej powstaje gra, po którą chętnie sięgniesz.

„Osiąga jakość, jakiej oczekujesz od gier AAA, przy zachowaniu wybranych wizualnych ograniczeń technicznych charakterystycznych dla starszych urządzeń” - tak Prodeus opisywany jest przez samych twórców. Brzmi intrygująco, ale jak wypada w praktyce? Najlepszą odpowiedzią wydaje się poniższy materiał wideo.


Co sądzicie? Na oficjalnej stronie gry można znaleźć informację, iż czuwają nad nią Mike Voeller oraz Jason Mojica. To akurat powód do optymizmu, obydwaj mają bardzo duże doświadczenie w pracach nad strzelankami.

Prodeus trafi na PC. Premiera gry planowana jest na przyszły rok.

Źródło: Prodeus Game

Odsłon: 6271 Skomentuj newsa
Komentarze

17

Udostępnij
  1. raffal81
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-11-30 22:03

    Pixele pixelami, ale albo film tak nagrany albo brak w tej grze ostrości która by zabiła moje oczy ;]
    Ok, po włączeniu w 4K już jest lepiej :D

    Skomentuj Historia edycji

    1. sn00p
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-11-30 22:19

      Ta gra wygląda tak w każdej rozdzielczości. Gdy w 1996 pojawiły się gry Quake i Duke Nukem 3D jakoś grafiki bardzo przypominała to co widzisz na tym filmiku (na moim 486DX 4-100 było o wiele gorzej) Nie było wtedy jeszcze akceleratorów graficznych. Voodoo mimo że premierę miało też 1996 to w sklepach pojawiło się rok później. Grafika na Voodoo wyglądała bajecznie ale mało kogo było stać na takie cudo. Poza tym lista gier ze wsparciem voodoo była bardzo krótka. Ja dopiero w 1998 kupiłem pierwszą kartę z akceleracją. Karta nazywała się Nvidia Riva TNT. Miała potężną moc i wspiera MiniGL, standard który królował przez kilka kolejnych lat dzięki nakładce do Quake i Quake ||.

      Skomentuj Historia edycji

      1. raffal81
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-12-01 10:12

        Chodziło mi o film, włącz sobie 1080p na monitorze 4K, to będziesz miał nie za ostry obraz.

        Skomentuj

        1. mesjan
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-12-01 14:07

          Gra jest robiona na styl starych gier w niskiej rozdzielczości a owe rozmazanie jest wynikiem kompresji filmu youtube.

          Skomentuj

          1. kombajn
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-12-02 16:27

            mesjan na moje oko gra jest zrobiona normalnie, choć pewnie obiekty 3D nie są super szczegółowe (bo i po co), a na koniec jest nałożony filtr graficzny dający efekt pixelolozy

            Skomentuj

          2. mesjan
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-12-03 11:53

            To nie ma kompletnie sensu. Tylko niepotrzebnie obciążasz sprzęt by obliczył grę w normalnej rozdzielczości by potem zastosować dodatkowy filtr obniżający rozdzielczość.

            Skomentuj

          3. kombajn
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-12-05 08:52

            Tylko że inaczej musieli by tworzyć wszystkie tekstury, obiekty itd sami od podstaw, zamiast korzystać z gotówców od twórców silnika i/lub własnych zasobów. A poza tym kiedy ostatnio widziałeś żeby ktoś się przejmował "niepotrzebnym obciążaniem sprzętu" na PC? Na konsolach i smartphonach to i owszem, ale niestety na PC pradawna sztuka optymalizacji zdaje się być wiedza tajemną i utraconą dla większości developerów :(

            Skomentuj

          4. mesjan
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-12-09 22:26

            Widzę że nie wiesz nawet czym jest silnik gry, on nie ma w sobie tekstur ani obiektów.

            Skomentuj

      2. raffal81
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-12-01 10:13

        Nie masz co mi tłumaczyć, bo moja pierwsza karta graficzna to był trident 512 jak dobrze pamiętam ;] więc pamiętam jak to wszystko się rozwijało. A voodoo 1 i 2 mam do dziś ;]

        Skomentuj

      3. tomaszkarla
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-02 19:52

        A tam, moja pierwsza karta z 3D to była RIVA 128 z 4 MB ram :D Przesiadłem się na to z karty S3 Trio cośtam 1MB. Wtedy to był szok jak mogłem uruchamiać gry w Direct3D ;D

        Skomentuj

  2. Aktyzm
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-30 22:50

    Ciekawe jakie będą wymagania, i5 wystarczy?

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-11-30 23:26

      Dzizas jak te konsole ograniczają rynek pc :D

      Skomentuj

      1. Zwis88
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2018-12-01 07:53

        A nie rynek PC sam się ogranicza? Ceny takie z kosmosu na części do PC-ta, a konsole tanie jak zupa w proszku, jakieś samo 16GB ramu DDR4 -3200 kosztuje 500-600 zł PS 4 pro widziałem za 1600 zł, O czym my mówimy - w czasach gdzie do grania nie wystarczy złożyć PC-ta za 2500 zł a raczej 2500 zł to tyle kosztuje karta graficzna która zapewnia jakiś tam komfort grania, wymagania gier coraz większe bo twórcy gier w ogóle nie zakładają, że przeciętny człowiek ma coś poniżej GTX 1070 w obudowie. Zawsze chodzi o kasę - nie opłaca się robić gier na wyłączność PC, nie dlatego że gracze komputerowi są złodziejami i nie kupują gier, tylko dlatego że komputer to bardzo droga rzecz zwłaszcza teraz, czasy gdy i5 kosztuje 1200 zł, ja kupowałem w 2012 roku 4670k za 780 zł i to mi się wydawało drogo!

        Skomentuj

  3. sedarpl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-01 17:00

    O taaak, właśnie tak, o to chodzi..! :-))

    Skomentuj

  4. Balrogos
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-01 23:57

    Scale Resolution 20% serioooooooooo?

    Skomentuj

  5. MaNiAc
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-02 20:14

    Doom + Quake nie wiem czy to połączenie przyniesie sukces tej produkcji, hektolitry krwi zalewają ekran, a z tą nostalgiczną pixelozą mogl dać sobie spokój, lepiej by zrobili to samo z wygladzonymi krawędziami tylko optymalizacja na najwyższym poziomie, tak żeby nawet stare lapki z Intelem udźwignęły...

    Skomentuj

  6. secfury84
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-03 21:04

    Gatunek retro FPS widać, że przeżywa swoją drugą młodość. Teraz doskonale się wpasowuje w dzisiejsze czasy, gdzie trudno odróżnić rzeczywistość od wyrenderowanej grafiki. Niektórzy chcą zagrać w grę, która ma prawdziwą, surową grafikę komputerową. Prodeus obok PROJECT WARLOCK, prezentuje się wyśmienicie. Uwielbiam strzelać pixelami w pixele goniąc po pixelowym labiryncie

    Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!