Gry

Shadow of the Tomb Raider w 4K i 60 fps na Xbox One X [AKT.]

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2018-05-06

Wedle przedstawicieli studia Eidos, Shadow of the Tomb Raider bardzo dobrze wykorzysta mocne drzemiące w konsoli Xbox One X.

Seria Tomb Raider ma wielu zwolenników. Zdecydowana większość z nich powinna zainteresować się najnowszą odsłoną. Tym bardziej, że Shadow of the Tomb Raider, bo o tej produkcji mowa, oferować ma dopracowaną oprawę graficzną.

Wprawdzie nie jest to element najistotniejszy, ale o inne w przypadku tej serii można być chyba spokojnym, a zawsze milej przemierzać nienagannie prezentujący się świat. Przygotowujący wersje na konsole, przedstawiciele studia Eidos sugerują, że najbardziej zadowoleni będą posiadacze Xbox One X.

Najwydajniejsza obecnie konsola na rynku pozwoli bawić się przy Shadow of the Tomb Raider w 4K i 60 fps. David Anfossi, szef studia, dodał też, iż możliwe będzie wykorzystanie tutaj nowego systemu renderowania i oświetlenia.

Warto pamiętać, iż nad wersją PC pracuje Nixxes Software. Kilka dni temu potwierdzono, iż w pracach pomagać będzie NVIDIA. Trudno mówić o zaskoczeniu, ponieważ NVIDIA udzielała się również przy przygotowywaniu poprzedniej odsłony serii.


Premiera gry Shadow of the Tomb Raider na wszystkich platformach docelowych odbędzie się 14 września.

AKTUALIZACJA, 06.05.2018

Okazuje się, że David Anfossi nie wyraził się szczególnie precyzyjnie. Jego słowa obiegły jednak całą branżę, w związku z czym Square Enix musiało zareagować. Wydawca pokusił się o oficjalny komunikat, który rozwiewa wszelkie wątpliwości.

„Shadow of the Tomb Raider nie będzie działać w 60 fps przy rozdzielczości 4K. W celu możliwości dostosowania doświadczeń do preferencji gracza, gra zaoferuje dwa tryby rozgrywki - 4K i 30 fps oraz 1080p i 60 fps.”

W obydwu trybach pojawią się dodatkowe usprawnienia, przede wszystkim HDR, renderowanie bazujące na fizyce, sprzętowa teselacja czy filtrowanie anizotropowe.

Źródło: NVIDIA GeForce, wccftech

marketplace

Komentarze

41
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jak będzie na konsołaku chodziło w 4k 60 fps, to nie ma co się martwić o wymagania na PC
    Zaloguj się
  • avatar
    Coś czuje że graficznie znowu odstawi całą konkurencje, podobnie jak wcześniej ROTTR.
    Zaloguj się
  • avatar
    tya.....pewnie 23-60fps...detale pc medium
  • avatar
    @jonny2003
    Wyjdź lepiej dziecko.
    Gears of War 4 nigdy nie miało być 4k60fps na XBX.
    Gra działa w 4K30fps i w 1080p60fps w trybie PERFORMANCE i nie działa w 30-60fps tylko trzyma te 60fps rzadko spada do 50 paru fps w ciężkich momentach do tego wygląda jak wersja PC na HIGH+
    To samo tyczy się 4K30fps trzyma stabilne 30fps.
    To samo z nową Forzą HIGH+ 4K60fps i pozamiatane.

    Jeśli 2003 to twój rocznik to wszystko wiadome, a jak jesteś starszy to jeszcze gorzej o tobie świadczy.

    Gears of War 4 PERFORMANCE mode:
    https://www.youtube.com/watch?v=Gab9syEwAQM
    Gears of War 4 4K30FPS:
    https://www.youtube.com/watch?v=t6al1JUYB_c
    Froza MS7
    https://www.youtube.com/watch?v=ljoNIhjfVBM

    Zachowanie typowego dzieciaka.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tomb raider będzie działać na Xbox w 1080p w 60klatkach a w 4K w 30 :) potwierdzone info
  • avatar
    "Najwydajniejsza obecnie konsola na rynku pozwoli bawić się przy Shadow of the Tomb Raider w 4K i 60 fps"
    powinno byc 4k lub 60fps.
  • avatar
    ojojojojjj puchatku nie ma 60fps ;[
  • avatar
    Pewnie detale na medium :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Tylko to 60 fps to pewnie będzie tak jak w innych grach czyli 15-60 fps.
    Gears Of War 4 miało być w 60 fps na XBX w 4K a wyszło że było w 30-60 fps w 1080P.
    W 4K zwalniające ledwo 30 fps.
    Szmery bajery.
    Zresztą widać jak poprzedni Tomb Raider skakał na XBX.
    Framerate 15-60 jest gorszy niż stabilne 30 fps.
    Już widzę jak nowszy i bardziej zaawansowany graficznie Tomb Raider chodzi na XBX w 4K i 60 fps.
    Może na PS5 albo nowym XB.
    Zaloguj się
  • avatar
    W materiale źródłowym nie ma potwierdzonego trybu 4K 60fps, więc to pewnie chodzi tylko o 60fps w 1080p. Najważniejsze aby tryb 4K ze skalowaniem szachownicowym jak najbardziej zbliżył się do detali maksymalnych i aby nie było tu widocznych różnic. Poprzednia część w trybie szachownicowym 4K wyglądała doskonale, bardzo ostry obraz i właściwie maksymalne detale znane z PC (tryb natywny 4K zawierał natomiast ustawienia high).
  • avatar
    A na PlayZłomie 4 w 720p 30 fps z spadkami do 20 :D
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    @kitamo czytaj mój komentarz wyżej.
    Zaloguj się
  • avatar
    No proszę a to ci niespodzianka.
    Zaloguj się