Na topie

Shadow of the Tomb Raider w 4K i 60 fps na Xbox One X [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Wedle przedstawicieli studia Eidos, Shadow of the Tomb Raider bardzo dobrze wykorzysta mocne drzemiące w konsoli Xbox One X.

  • Shadow of the Tomb Raider w 4K i 60 fps na Xbox One X [AKT.]
A A

Seria Tomb Raider ma wielu zwolenników. Zdecydowana większość z nich powinna zainteresować się najnowszą odsłoną. Tym bardziej, że Shadow of the Tomb Raider, bo o tej produkcji mowa, oferować ma dopracowaną oprawę graficzną.

Wprawdzie nie jest to element najistotniejszy, ale o inne w przypadku tej serii można być chyba spokojnym, a zawsze milej przemierzać nienagannie prezentujący się świat. Przygotowujący wersje na konsole, przedstawiciele studia Eidos sugerują, że najbardziej zadowoleni będą posiadacze Xbox One X.

Najwydajniejsza obecnie konsola na rynku pozwoli bawić się przy Shadow of the Tomb Raider w 4K i 60 fps. David Anfossi, szef studia, dodał też, iż możliwe będzie wykorzystanie tutaj nowego systemu renderowania i oświetlenia.

Warto pamiętać, iż nad wersją PC pracuje Nixxes Software. Kilka dni temu potwierdzono, iż w pracach pomagać będzie NVIDIA. Trudno mówić o zaskoczeniu, ponieważ NVIDIA udzielała się również przy przygotowywaniu poprzedniej odsłony serii.


Premiera gry Shadow of the Tomb Raider na wszystkich platformach docelowych odbędzie się 14 września.

AKTUALIZACJA, 06.05.2018

Okazuje się, że David Anfossi nie wyraził się szczególnie precyzyjnie. Jego słowa obiegły jednak całą branżę, w związku z czym Square Enix musiało zareagować. Wydawca pokusił się o oficjalny komunikat, który rozwiewa wszelkie wątpliwości.

„Shadow of the Tomb Raider nie będzie działać w 60 fps przy rozdzielczości 4K. W celu możliwości dostosowania doświadczeń do preferencji gracza, gra zaoferuje dwa tryby rozgrywki - 4K i 30 fps oraz 1080p i 60 fps.”

W obydwu trybach pojawią się dodatkowe usprawnienia, przede wszystkim HDR, renderowanie bazujące na fizyce, sprzętowa teselacja czy filtrowanie anizotropowe.

Źródło: NVIDIA GeForce, wccftech

Odsłon: 7432 Skomentuj newsa
Komentarze

27

Udostępnij
    1. musslik
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2018-05-02 22:58

      Problemy 1 świata :)

      Skomentuj

        1. musslik
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-05-04 00:07

          Przecież to strona satyryczno, rozrywkowa :)

          Skomentuj Historia edycji

    1. mutissj
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2018-05-02 21:55

      raczej up-scaling z 720p do 4K

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-05-02 22:12

        Raczej z 1440p do 2160p.

        Skomentuj

  1. blebleble
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-05-02 21:56

    A na PlayZłomie 4 w 720p 30 fps z spadkami do 20 :D

    Skomentuj

    1. Lord Arthas
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-05-02 22:44

      Tak zapewne będzie :D

      Skomentuj

      1. BILInek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-05-07 09:07

        dokladnie u mnie to samo misiaczku choc x nie mam ale ps4 mama do exow a na piecu mozna grac we wszystko inne wiec pukinij sie w czapke :)

        Skomentuj

  2. jonny2003
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-03 00:41

    Tylko to 60 fps to pewnie będzie tak jak w innych grach czyli 15-60 fps.
    Gears Of War 4 miało być w 60 fps na XBX w 4K a wyszło że było w 30-60 fps w 1080P.
    W 4K zwalniające ledwo 30 fps.
    Szmery bajery.
    Zresztą widać jak poprzedni Tomb Raider skakał na XBX.
    Framerate 15-60 jest gorszy niż stabilne 30 fps.
    Już widzę jak nowszy i bardziej zaawansowany graficznie Tomb Raider chodzi na XBX w 4K i 60 fps.
    Może na PS5 albo nowym XB.

    Skomentuj Historia edycji

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-03 12:30

      Testowałem każdą z tych gier (oraz w różnych trybach) i dramatyzujesz (bądź co bardziej prawdopodobne zmyślasz). Filmiku DF pokazują spadki w nielicznych momentach, a w grze właściwej tryby 60 fps trzymają ten target przez większość czasu i spadków animacji bez frapsa trudno dostrzec. Grało mi się tak samo komfortowo jak na PC w 60fps i różnica względem trybu 30fps była bardzo widoczna. Sam natomiast tryb 4K w tomb raiderze miał w jednym miejscu spadek gdzieś na 20 fps, ale była to dosłownie w jednej miejscówce którą przechodziło się w kilka sekund (grę można spokojnie przejść bez zamartwiania się frameratem). W gears of war 4 natomiast nie zauważyłem spadku już wcale i też nie widziałem żadnego testu na YT, aby takie spadki zostały pokazane w finalnej wersji.

      Skomentuj Historia edycji

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-05-03 21:33

      Johny2003 akurat bredzisz.
      Jest kilka zaledwie miejsc w we wszystkich z tych gier gdzie mozna zaliczyc spadek wydajnosci.
      Jakby podliczyc caly framerate to we wszystkich jest 98% stabilnego framerate.
      Wiekszosc z tych gier dostala mase patchy usprawniajacych wiec nie ma co glupot powielac.
      W ile znich grales i w jakich miejscach widzisz te spadki? czy po prostu ogladasz sobie youtube z wczesnych wersji gier?

      Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-05-03 12:38

      Porównałem obie wersje to Gears 4 na xbox X wygląda mi na odpowiednik detali ultra z PC plus lepsze tekstury i cienie (i też to potwierdziła analiza gamespotu). Wersja na PC ma jednak tryb insane czy coś takiego (już nie pamiętam dokładnie) gdy mowa o kilku opcjach i to nawet na moim 1080ti nie było opłacalne włączyć (wydajność z 60fps skoczyła na 30fps, a różnicy żadnej nie widziałem w jakości DOF). To co jednak zauważyłem to fakt, że tryb 4K 30fps na xbox X jest skalowany dynamicznie i gra nie zawsze utrzymuje natywną rozdzielczość 4K jak ludzie sobie myślą. Gdy zrobiłem screena bez wielu postaci na ekranie to rozdzielczość wyglądała ostro jak natywna 4K, natomiast z wieloma postaciami na ekranie rozdzielczość obrazu ewidentnie była obniżona. Jest to dostrzegalne na screenach, ale nie w grze właściwej więc nie dziwie się, że większość ludzi to przeoczyło (a dzięki dynamicznej rozdzielczości gra utrzymuje idealnie te 30fps).

      Skomentuj Historia edycji

  3. Dragonik
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-05-03 11:45

    Tomb raider będzie działać na Xbox w 1080p w 60klatkach a w 4K w 30 :) potwierdzone info

    Skomentuj

  4. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-05-03 12:53

    W materiale źródłowym nie ma potwierdzonego trybu 4K 60fps, więc to pewnie chodzi tylko o 60fps w 1080p. Najważniejsze aby tryb 4K ze skalowaniem szachownicowym jak najbardziej zbliżył się do detali maksymalnych i aby nie było tu widocznych różnic. Poprzednia część w trybie szachownicowym 4K wyglądała doskonale, bardzo ostry obraz i właściwie maksymalne detale znane z PC (tryb natywny 4K zawierał natomiast ustawienia high).

    Skomentuj Historia edycji

  5. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-05-03 17:12

    Coś czuje że graficznie znowu odstawi całą konkurencje, podobnie jak wcześniej ROTTR.

    Skomentuj

      1. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-05-03 17:53

        https://i.imgur.com/ogFk2qr.jpg

        Sławny checkboardrendering w akcji :D
        Ostrość obrazu godna skalowanego 720p buahahahahahahah

        Skomentuj

      2. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-05-03 18:30

        No i jeszcze nie mogłem sie powstrzymac po obejrzeniu tego albumiku...

        https://imgur.com/a/SPbv7SR

        ....ach te tekstury w niskiej rozdzielczości:
        https://i.imgur.com/8YV1goQ.jpg

        dla porównania 2,5 letni ROTTR
        http://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2016/01/ROTTR-2016-01-27-21-10-13-286.jpg

        http://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2016/01/ROTTR-2016-01-27-21-10-29-272.jpg

        http://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2016/01/ROTTR-2016-01-26-01-47-29-908.jpg

        Skomentuj

        1. LuckyNumber888
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-05-03 21:45

          Wydaje mi się, że nie jest absolutnie realne zrobić gry tak dużej jak GOW, która miałaby wszystkie tekstury w najwyższej rozdzielczości (i to nawet na dalszym planie). Tu mowa o konsolach (które maja przecież ograniczoną ilość pamięci). Może gdyby gra była exem na PC to byłby lepsze tekstury, ale też pewnie byłoby widać niedoskonałości. Żadna gra obecnie gra na PC nie ma wszystkich tekstur przy rozdzielczości 4K (a przynajmniej takiej nie znam), a i tak gry coraz częściej używają 8GB vramu.

          Tekstury z GOW 2018 na tle innych gier wyglądają dobrze (to co wstawiłeś z TR nie wygląda wcale lepiej no może poza teksturami samej Lary). Gra jest bardzo dobra i nie ma się co na siłę doszukiwać wad graficznych, gdy inne gry mają je również.

          Skomentuj Historia edycji

          1. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-05-03 22:34

            PSEkskluzyw chciał błysnąć ale jak zwykle zaorał sie sam własnymi zdjęciami.

            Skomentuj

          2. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-05-03 23:44

            "https://i.imgur.com/6ST6uRb.gif"

            Ach te gify w smartfonowej jakości Telefunkena :D

            Skomentuj

          3. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-05-03 23:42

            "Nie widziałem ładniejszych i szczegółowych tekstur w żadnej grze."

            Buahahahahaahahahahahahahahahahah

            Skomentuj

      3. blebleble
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-05-03 19:35

        Czemu God of War 4 ma spadki do 20 fps na PlayZłomie 4?

        https://youtu.be/xepW3bAyeeI

        hue hue hue hue :D

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-05-03 21:39

          nie widac jakos tych 20fps.

          Skomentuj

      4. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-05-04 01:01

        "Jak się na nie patrzy na dobrym panelu TV w HDR"

        To pewnie masz na myśli najnowszego samsunga który w HDR potrafi błysnąć ponad 3 tys nitów.

        https://www.avforums.com/review/samsung-q9-qe65q9fn-review.14868

        Albo pewnie chodziło ci o jakiegoś OLEDa, ktory jakością obrazu gniecie wszystko inne.

        Skomentuj

  6. kitamo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-05-03 21:41

    "Najwydajniejsza obecnie konsola na rynku pozwoli bawić się przy Shadow of the Tomb Raider w 4K i 60 fps"
    powinno byc 4k lub 60fps.

    Skomentuj

  7. Dragonik
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-03 22:53

    @kitamo czytaj mój komentarz wyżej.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-04 00:46

      a mozesz mi życia nie układać? dziekuje.

      Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-06 22:51

      nie niespodzianka, tylko wszyscy o tym wiedzieli a na BMK trzeba zrobić artykuł i aktualizacje.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)