Na topie

Polska premiera gry SimCity i pierwsze problemy

Autor:

Szef strefy Gry

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Kategoria: Gry komputerowe Producenci: EA

Kultowa seria SimCity powraca dziś wielkim stylu na ekrany naszych rodzimych komputerów

SimCity

AA

Kultowa seria SimCity powraca dziś w wielkim stylu na ekrany naszych rodzimych komputerów. Pierwsze recenzje nie pozostawiają co do tego żadnych złudzeń. Niestety, pierwsze godziny od premiery ujawniły też niewielką, choć znaczącą rysę na tym diamencie.

Aż dziesięć lat trzeba było czekać na kolejną odsłonę kultowej już serii symulującej rozwój miasta ku wielkiej metropolii. Było jednak warto , bo piąte SimCity przynosi spory skok jakościowy.

Nowy silnik nazwany Glassbox oferuje taką skalę zależności, jakiej dotąd nie widzieliśmy w żadnej grze, a dzięki poprawionej mechanice i opcji współpracy wieloosobowej zarządzanie miastem jest jeszcze ciekawsze. Dużą zaletą naszego wydania SimCity jest również pełna, polska wersja językowa.

Okładka gry SimCity
okładka gry

Nie obyło się niestety bez drobnej wpadki. Jak donoszą zagraniczne i polskie serwisy konieczność utrzymywania przez grę stałego połączenia z Internetem odbija jej czkawką. Przyczyną problemów okazały się serwery EA, którym nie udało się przejść próby wzmożonego zainteresowania grą. Doprowadziło to dość osobliwej sytuacji, w której legalni nabywcy gry nie mogli jej uruchomić z powodu braku połączenia z serwerem.

SimCity - screen

Co więcej, część graczy napotkała też trudności w powrocie do już założonych miast (błędy podczas wczytywania wcześniejszych zapisów, częste nagłe rozłączenia z serwerem). W tej sytuacji trudno dziwić się fali powszechnej krytyki, jaka przetoczyła się wczoraj przez sieć. Głośno było szczególnie na Twitterze. Jednym z komentującym, który nie krył swojego oburzenia, był Phill Fish, twórca znakomitego FEZ.

Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że serwis Polygon, na którym ukazała się jedna z pierwszych euforycznych recenzji SimCity, zmniejszył swoją pierwotną ocenę gry z 9,5 na 8. Redaktorzy uznali bowiem, że udostępnione przed premierą specjalne serwery dla dziennikarzy nie mogą stanowić podstawy recenzji przy takiej skali rzeczywistych problemów.

Koncern Electronic Arts cały czas pracuje nad usprawnieniem działania serwerów i wiele wskazuje na to, że opisane wyżej problemy już wkrótce przestaną straszyć graczy. Mamy nadzieje, że tak się stanie, bo nowe SimCity to prawdziwa perełka i pozycja absolutnie obowiązkowa dla każdego fana gier startegiczno-symulacyjnych.

Źródło: Electronic Arts, Twitter

Odsłon: 18379 Skomentuj newsa
Komentarze

130

Udostępnij
    1. mgkiler
      Oceń komentarz:

      -51    

      Opublikowano: 2013-03-07 14:26

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Albo poczekać tydzień lub dwa aż problemy znikną.

      Zawsze tak jest, że pierwsze dni są problemy. A ludzie muszą się do czegoś dowalić. Znaleźć pretekst by spiracić grę.

      Ja kupuje oryginały, zawsze po premierze i mam zero problemów.

      Skomentuj

      1. b1tzz
        Oceń komentarz:

        14    

        Opublikowano: 2013-03-07 14:31

        Kupiłeś SimCity 5?

        Skomentuj

        1. mgkiler
          Oceń komentarz:

          -27    

          Opublikowano: 2013-03-07 14:32

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          Zamierzam kupić tak jak napisałem jakiś czas po premierze.

          Czytaj co napisałem ze zrozumieniem.

          Skomentuj

          1. Paula85
            Oceń komentarz:

            8    

            Opublikowano: 2013-03-07 22:22

            Też zamierzam kupić. Ale widzą problemy chyba większy ma sens podarować sobie grę. Właśnie kupiłabym po to by pograć sobie w wolnych chwilach tam gdzie nie ma akurat neta w poczekaniu na laptopie...
            Tu taki numer odwalili.

            Przykre jest to, że graczy, którzy mimo to chcą być legalni piętnuje społeczność np. tutaj minusami...

            Dorośnijcie dzieci!

            Skomentuj

          2. kfh13
            Oceń komentarz:

            10    

            Opublikowano: 2013-03-08 01:26

            Odradzałbym zakup. Gra na starcie kosztuje 119 zł a w porównaniu do "SimCity 4000" czy choćby "SimCity 3000" nie posiada zbyt wiele opcji z zakresu komunikacji i infrastruktury. Oznacza to, że EA będzie wydawać DLC jak szalone. Ostateczne cena gry pewnie przekroczy 500 zł. Dodatkowo EA może wyłączyć grę w każdej chwili.

            Skomentuj

          3. predek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-10 20:50

            SimCity 4000? A cóż to za twór? Czyżbym przegapił coś pomiędzy SimCity 3000 a 4? A może to przed Społecznościami wyszło?

            Skomentuj

          4. ipkis
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2013-03-08 10:43

            Ale nie czekaj zbyt długo bo serwery zamkną i nie będziesz mógł grać nawet w SP. EA to nie Blizzard, nie trzymają otwartych serwerów przez 10 lat. Są oficjalne komunikaty EA gdzie z reguły po 2-3 wyłączają serwer

            Skomentuj

      2. bored
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-07 14:54

        Jak wydawca gry olewa graczy, i na legalnej wersji nie da się grać, to tylko pirat zostaje.
        A Ty sobie czekaj aż nowe serwery podniosą... DSL zacznie czkać i znowu będziesz miał kupę a nie grę.

        Wymaganie stałego połączenia z internetem do gry single player to olewanie graczy.

        Skomentuj

      3. Mulciber
        Oceń komentarz:

        28    

        Opublikowano: 2013-03-07 15:24

        Ale EA (czy np. Blizzard przy premierze Diablo 3 czego nigdy im nie zaponę) nie są biednymi studiami i nie powinni mieć problemu z wynajęciem na te pierwsze 2 tygodnie dodatkowych paru serwerów. Skoro decydują się na takie zabezpieczenie to powinni też brać na siebie za to odpowiedzialność.
        I skoro kupuję grę zaraz po premierze kiedy jest droższa to włąśnie dlatego że chciał bym w nią zagrać teraz a nie za miesiąc.

        Skomentuj

          1. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -14    

            Opublikowano: 2013-03-07 18:58

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Starcraft 2, czy Diablo 3 to gry typu Indie?

            Albo Wiedzmin 2?


            Jakoś nie miałem z nimi problemów, mimo, że wymagają online.

            Tak jak mówie. Kilka dni po premierzy było all ok, a ja kupiłem właśnie kilka tygodni po premierze.

            Skomentuj

      4. krell
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-03-07 23:10

        EA Hires 100s of Chinese Spammers to Post Positively About SimCity’s Always Online Requirement
        http://www.p4rgaming.com/?p=1473

        Skomentuj

      5. Terrorek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-09 12:32

        Płace = wymagam.. koles ogarnij sie

        Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2013-03-07 17:33

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      to sobie polecaj dalej piracie a innych w to nie mieszaj.

      Skomentuj

        1. mgkiler
          Oceń komentarz:

          -15    

          Opublikowano: 2013-03-07 18:59

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          To nie kupuj. I nie pirać też jak takie są złe. Po co piracisz jak ci się nie podobają?

          Skomentuj

          1. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -15    

            Opublikowano: 2013-03-07 20:02

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Tylko że gdyby nie było piractwa nie było by takich zabezpieczeń, że gra singlowa wymaga połączenia.

            Czy Ty tego nie rozumiesz?
            Przez takich ludzi jak Ty właśnie są potrzebne takie zabezpieczenia.

            Więc jak chcesz do kogoś mieć pretensje to miej je do siebie.

            Skomentuj

          2. Wielkikatz
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2013-03-07 20:15

            Nie nie są kurna potrzebne. Bo choćby się zesrali, to nie zabezpieczą gry na tyle, żeby piraci sobie nie poradzili. Tylko życie zwykłemu odbiorcy utrudniają.

            Skomentuj

          3. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -9    

            Opublikowano: 2013-03-07 20:22

            A Diablo 3?

            Do dziś nie masz pirackiej wersji.

            Skomentuj

          4. jacy4
            Oceń komentarz:

            10    

            Opublikowano: 2013-03-07 20:26

            W zasadzie to jest, ale niedopracowana. Bo to trzeba zrobić emulator całego serwera, co nie jest łatwym zadaniem.

            Skomentuj

          5. majster-b
            Oceń komentarz:

            -14    

            Opublikowano: 2013-03-07 21:45

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Jesteś po prostu zwykłym złodziejem. Koniec i kropka...

            Skomentuj

          6. Vibe_UK
            Oceń komentarz:

            -13    

            Opublikowano: 2013-03-08 00:03

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Alez oczywiscie, ze jestes zlodziej!

            Do tego zamiast przynajmniej sie tego wstydzic - jeszcze sie tym bezczelnie chwalisz.

            Nie podoba Ci sie system sprzedazy lub zabezpieczenia to NIE GRAJ! Producent jest be ze takie zabezpieczone gowno wydal ale jak ukradniesz to juz wszystko pasuje tak? Zycze Ci z calego serca zeby ukradli Ci samochod i zostawili kartke, ze co prawda ten model w salonie im nie pasowal ale w sumie jak ukradli to jest OK...

            Skomentuj

          7. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -6    

            Opublikowano: 2013-03-08 11:27

            Inna forma kradzieży.

            Jak to jest za trudne byś to zrozumiał to masz problem...

            Skomentuj

          8. majster-b
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-08 00:21

            Zważam... sam napisałeś że piracisz więc jesteś zwykłym złodziejem. Poczytaj KK to będziesz wiedział co to jest kradzież i kto to jest złodziej. Czasami jestem w szoku jak bardzo się niektórym w dupach poprzewracało od tego wolnego Internetu. Wydaje Ci się że wszystko Ci się należy bo jesteś prezes kuli ziemskiej czy jak? Jak Ci chleb z piekarni od Gienka nie smakował to też schowałeś go w majtkach i wyniosłeś nie płacąc.

            Kradnąc odbierasz ludziom prace - ludziom którzy przyczynili się do powstania tej gry w jakikolwiek sposób. Przez takich jak Ty ten świat wygląda tak jak wygląda. Jeśli coś Ci się nie podoba to nie kupuj. To dlatego właśnie cały świat ma nas za złodziejski naród. Każdemu złodziejowi powinni łapię up.*&..ć po sam łokieć z mocy ustawy. Amen. A teraz minusujcie do woli...idę spać.

            Skomentuj

          9. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2013-03-08 11:28

            A ty dalej nie rozumiesz ze ktos na tym traci z tego powodu ze ty piracisz?

            Skomentuj

          10. piaseq
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2013-03-08 11:53

            Co traci skoro i tak by ta osoba nie kupiła produktu np. z powodu kretyńskich zabezpieczeń? Kocham gimnazjalne betony po prostu. EA Ci kupę zawinie w sreberko a Ty zjesz ze smakiem wmawiając wszystkim, że to czekoladka...

            Skomentuj

          11. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-08 12:23

            Chociażby tak, że jakby każdej gry nie dało sie spiracić to coś musiałbyś kupić bo nie wierze, że byś w nic nie grał.

            Skomentuj

          12. piaseq
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 12:25

            LOL, Ty kolego myślisz, że nie da się żyć bez gier? HaHa, przepraszam ale powinieneś się leczyć. Zacznij szybko bo rokowania masz słabe.

            Skomentuj

          13. mgkiler
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 12:27

            Mów za siebie. Ja nie wierze, że te miliony piratów każdy z nich w nic by nie grał gdyby nie dało się piracić...


            Skomentuj

          14. jurcys
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 23:36

            po co karmisz trolla?

            Skomentuj

          15. jeomax.co.uk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 12:46

            Zapewne dobry uczynek, jak nie kradziez.

            Ze takie mlotki daja sie urabiac innym tumanom w maskach, to po prostu zalosne z jednej strony i smutne z drugiej.

            Polecam takim matolkom zalozyc wlasna firme programistyczna i od razu z miejsca na serwer wrzucuc odblokowana, w pelni dzialajaca wersje. Ciekawe, jak zmieni sie wowczas optyka spojrzenia na swiat, jak dzieciom (w koncu programista tez kiedys zeni sie, ma dzieci) trzeba bedzie zamiast kolacji wciskac tlumaczenie "nie mam nic synku dzisiaj, bo nie sprzedalem dzisiaj zadnej kopii gry, bo wszyscy pobrali za darmo. Ale nie przejmuj sie, spojrz na moja kanapke z wczoraj i tata zaraz zrobi CTRL-CTRLV, w koncu kopiowanie to nie kradziez, moze brzuszek od tych bzdetow bedziesz mial pelny".
            Ciekawe, jak tez jego samopoczucie, ze gra zdobyla tak wielka popularnosc... ale nie z powodu kupna po okreslonej cenie, tylko ze... byla darmowa. Pieknie jest robic dobre uczynki komus, ale wpierw TZREBA TEGO SAMEMU CHCIEC, a nie WYMAGAC OD DRUGIEJ STRONY. Innymi slowy - Ty sam decydujesz, czy komus COS DAC, a NIE, JAK KOMUS COS UKRASC I JAKIM WYKRETEM SE GEBE WYTRZEC.

            Skomentuj

          16. majster-b
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 22:54

            Kradzież. A Ty jesteś złodziejem.

            Zapytam ponownie. Jak Ci nie smakuje chleb w piekarni to też wynosisz bez płacenia?

            Zgodnie z literą prawa piractwo to zwykła kradzież.
            Nic w życiu nie stworzyłeś leniu śmierdzący i dlatego wydaje Ci się że wszystko Ci się należy za darmo. Rodzice Cię źle wychowali po prostu. Przykre...

            Skomentuj

          17. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-09 20:32

            Owszem masz racje, piractwo to nie kradziez, bo kopiujac program tworcy on jest nadal w jego posiadaniu, ale i tak jestes niewdziecznym czlowiekiem, robisz zle, myslac ze takim postepowaniem zbawisz swiat ??? przez takich jak ty, ludzie uczciwie nabywajacy gry maja tylko same problemy, wiec naprawde musisz dorosnac by zrozumiec swoje postepowanie, mam nadzieje ze kiedys do tego dojdzie.

            Skomentuj

          18. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-10 10:03

            Ale to Cie i tak nie usprawiedliwia, bo jezeli cos Ci sie nie podoba to wcale tego kupowac nie musisz, ale znajac zycie, nie wazne czy gry by mialy zabezpieczenie czy nie, to i tak bys sciagal nielegalne kopie z internetu, wiec dalsza rozmowa nie ma sensu. Jezeli sie z tym dobrze czujesz to Twoja sprawa.

            Skomentuj

          19. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2013-03-07 20:06

            Więc to raczej Ty masz problemy z logicznym myśleniem.

            Firma ma prawo się zabezpieczać. Gdyby nie było piractwa nie musiała by. I ja ich w pełni rozumiem.

            Także podziękować można tobie i innym piratom za taki stan rzeczy... Tylko i wyłącznie.

            Skomentuj

          20. jacy4
            Oceń komentarz:

            11    

            Opublikowano: 2013-03-07 20:28

            Najlepsze w tym wszystkim jest to że prawdopodobnie w ciągu tygodnia wyjdzie crack i po całych tych zabezpieczeniach.

            Skomentuj

          21. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2013-03-07 20:50

            To graj na pirackim Diablo 3.

            Powodzenia.

            Sprawnego pirata tej gry do tej pory nie ma.

            Więc można zrobić dobre zabezpieczenie.

            A tobie by się przydało szkolenie nie tylko z logiki ale i kultury.

            Skomentuj

          22. raleur
            Oceń komentarz:

            10    

            Opublikowano: 2013-03-07 21:04

            Co Ty z tym Diablo? 1, słownie: jedna gra! I to w dodatku będąca niczym innym jak tylko rozczarowaniem...

            Skomentuj

          23. ipkis
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2013-03-08 10:49

            Chcesz kupić Diablo 3? Mam do sprzedania (czy to jest legalne - sprzedawać MOJĄ własność?)
            Kupiłem w dniu premiery, pomęczyłem sie z serwerami w SP i mi przeszło. Na dodatek do D3 nawet nie popatrzę. Wróciłem do D2. Tak się traci klientów, bo od dawna wiadomo kto ma piracić ten piraci, kto ma kupić ten kupi i DRM nie sprawią że będzie mniej tych pierwszych ale sprawią że będzie mniej tych drugich

            Skomentuj

          24. drumlin
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 00:46

            Polaryzacja poglądów jest niebeczana i głupia

            Skomentuj

          25. SzaraWydra
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2013-03-10 08:29

            Zostawcie tego trolla, jak chce tak piracić to jego problem.
            Dajcie mu bana czy coś i będzie spokój.

            Skomentuj

  1. Pio69
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2013-03-07 14:13

    Czyżby kolejny wydawca, którego gry będę omijał łukiem :)
    Ubi już nie kupuję właśnie z tego powodu

    wydawcy nie idźcie tą drogą ......

    Skomentuj

    1. Q'bot
      Oceń komentarz:

      19    

      Opublikowano: 2013-03-07 14:17

      EA zawsze było wielkim, rozrośniętym crap'em, więc nie dziwota...
      Ja tam preferuję europejskich developerów.

      Skomentuj

    2. mikipl21
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-07 16:24

      Wybacz, ale Rocksmith jest moim zdaniem bardzo udany. A gierka od ubisoft'u :)

      Skomentuj

  2. sirtyman
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-07 14:20

    Oceny na metacritic mówią same za siebie - oczywiście oceny użytkowników. Znowu ktoś wziął pieniądze, które będą dopiero inwestowane w serwery, bo po co inwestować wcześniej skoro żądana ilość kopi może się nie sprzedać? :)

    Skomentuj

  3. sirtyman
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-07 14:23

    A tak poza tematem to ma ktoś i już udało mu się zagrać? Chętnie bym pograł, ale na meta ludzie piszą, że strasznie uproszczone jest i baaardzo małe miasta. Podzielcie się ludziska opiniami (bez haterstwa).

    Skomentuj

    1. Numik
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2013-03-07 14:41

      Sam nie grałem, bo się wstrzymuję z zakupem aż naprawią problemy z serwerami, ale z tego co czytałem i oglądałem to miasta rzeczywiście, są małe. Ale gra jest tak skonstruowana żebyś stworzył kilka miast na jednej mapie, które będą ze sobą współpracować. I gra wbrew pozorom nie jest uproszczona, dodano również kilka elementów podobnych z gier takich jak Anno, gdzie, żeby wytwarzać jakieś produkty musisz również wydobywać/kupować surowce.

      Skomentuj

  4. Artik
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2013-03-07 15:10

    EA już dawno nas olewa, nie tylko w sprawie problemów z działaniem ale i spolszczeniami.

    Skomentuj

  5. nsanee
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2013-03-07 15:22

    Ogólnie z miejsca dał bym -3 pkt każdej grze, która wymaga bycia online do gry w pojedynkę, ten trend zaczyna mnie niepokoić, tak jak w Diablo III. Kolejny minus za wpadkę z dostępnością serwerów.

    Diablo kupiłem, ale więcej nie będę wspierał producentów stosujących takie praktyki.

    Skomentuj

    1. mgkiler
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2013-03-07 15:24

      I pytanie czy po za pierwszym tygodniem po premierze miałeś jakiekolwiek problemy z tego powodu, że gra wymaga online?

      Bo ja grałem i w Diablo 3 i grałem i gram W Starcrafta 2 i zero problemów.

      Skomentuj

      1. nsanee
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2013-03-07 15:34

        Problemy trwały znacznie dłużej niż tydzień, kiedy ciężko było w ogóle się zalogować. Poza tym lagi wciąż są w godzinach szczytu. Szczególnie niefajne i uciążliwe kiedy grasz na HC.

        Skomentuj

      2. QraJr
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-03-07 19:50

        A pomyślałeś co będzie za 5 lat jak np firma ogłosi upadłość ? Jak nie za 5 to 10 ? Jak aktywujesz grę ?

        Skomentuj

        1. mgkiler
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2013-03-07 19:58

          Niedawno był temat o Steamie na benchmarku.

          Prawie wszyscy wychwalali Steama.

          A jak ja powiedziałem, a co będzie jak steam upadnie to minusy poleciały.

          Blizzard nie upadnie.
          Albo mogą zrobić tak jak np z Wiedzminem 2. Że przez pierwsze 3 miesiące wymaga połączenia.

          Po za tym nie wiem czy wiesz, ale SC2 działa offline w Singla. A multi to i tak musisz mieć serwer przecież.

          Przeicez Starcraft to multi więc jak i tak i tak musisz mieć serwery.

          Więc nie rozumiem jak Ty chciałbyś grać w grę multi której firma padła...

          Skomentuj

          1. QraJr
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2013-03-08 06:46

            Po 1 jeżeli SC2 nie miał połączenia z Bn 0.2 to singleplayer jest zablokowany. Takie połączenie trzeba odnawiać co 14 dni.
            Po 2 na prywatnym koreańskim serverze SCBW gra więcej ludzi niż teraz w SC2 na wszystkich offach. Są bardziej dopracowane, wydajniejsze i z lepszym systemem niż ten który prezentuje BN 0.2. Takim oto przykładem pokazałem ci ze gry multy spokojnie dają sobie rade bez wydawcy.

            O Diablo 3 szkoda pisać bo gra w nią max 10% tego co zostało sprzedane. Gra multy ? Wielki sukces ? Nie sądzę. Z SC2 jest podobnie.

            Skomentuj

        2. mgkiler
          Oceń komentarz:

          -9    

          Opublikowano: 2013-03-07 20:00

          Generalnie jak grasz w grę Singlową to mała szansa że firma padnie zanim ją przejdziesz.

          A jak grasz w grę multi to i tak musisz mieć serwery by grać multi z ludźmi.
          Więc kompletnie nie widzę tu problemu.

          Po za tym ja bym się bał bardziej Valve Steam niż Blizzarda.

          Skomentuj

  6. hex3n
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-07 15:46

    Kupiłem tą grę żonie, ona uwielbia w to grać. Instalacja przebiegła szybko i sprawnie. Niestety Po uruchomieniu gra przez 5 minut łączyła się z serwerem a następnie wywalało mnie do głównego menu. I po 5-7 razie stwierdziłem że poszukam rozwiązania tego problemu w internecie. Z pomocą przyszedł mi niejaki SKIDROW. Gra już nie łączy się z internetem i wszystko działa super sprawnie...

    Skomentuj

    1. niedzwiedzx
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-03-07 15:58

      zapewne problem w tym że nie ma jeszcze cracka do simcity więc nie czaruj.

      Skomentuj

      1. niedzwiedzx
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-07 16:03

        a co do serwerów ea faktycznie są strasznie przeciążone pobieram już grę od 2h i mam dop 30%, cóż można było się tego spodziewać i wcale nie mam do nich pretensji.

        Skomentuj

        1. qwerty1997
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-03-07 16:53

          Jaki masz net? Chodzi o szybkość.

          Skomentuj

          1. niedzwiedzx
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-07 16:59

            10M, już pobrało teraz tylko czekać aż będzie dało się zagrać, na razie Serwer Europa Wschód 1 i 2 są pełne Europa Zachód 2 niby dostępny ale nie da się zalogować a amerykańskie mnie nie interesują :D
            http://img23.otofotki.pl/yg262_Przechwytywanie.JPG.html

            Skomentuj

  7. Polish.Power
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-03-07 17:16

    Wszystkie pieniądze wydają na reklamę to i na serwery kasy nie mają. Oglądam telewizję od 1h i już 4-5 raz słyszę reklamę SimCity, swoją drogą frustrująca jest ta reklama.

    Skomentuj

  8. Franz
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2013-03-07 17:26

    NIe kupię gry, która wymaga ciągłego połączenia z internetem - sciągnę pirata!!!! Mimo, że 100% moich gier to oryginały.
    To chamstwo by grając w singla trzeba mieć cały czas połączenie z serwerwm - niestety bywam poza dużymi miastami i w wielu miejscach Polski jest problem z netem, a nie widzę powodu by w singla grać w internecie!!!!

    Skomentuj

    1. Vibe_UK
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2013-03-08 00:22

      Kupilbym kompa na C2D E6600 z DDR2 i HD4850 ale niestety nad jeziorkiem bede mial problem z jego zasilaniem. Podaj adres - ukradne twoj bo masz taki jak mnie interesuje to wtedy wystarczy mi siana na jakis maly generator i bede zadowolony...

      Pojales aluzje? Tak? To nie rob drugiemu co Tobie niemile.

      Nad jeziorkiem graj w cos co nie wymaga polaczenia z serwerem. Jesli natomiast tak strasznie bulwersuje Cie fakt, ze gra wymaga neta do single player to po prostu jej nie kupuj - nikt Cie nie zmusza.

      Skomentuj

      1. Malix
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-03-10 14:54

        Spoko, jak SKOPIUJESZ mój komputer, to nie będę miał nic do tego. Jednakże jeżeli mi go UKRADNIESZ, nie będzie już fajnie.

        Skomentuj

      2. Franz
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-03-11 02:46

        Vibe_UK nie zwróciłeś uwagi na drobny szczegół -napisałem, że 100% moich gier to oryginały bo tak jest (a mam ich ponad 150).Więc to,że nie mogę pograć w grę bez netu to nie pretekst by ją spiracić!!!!
        Spiracenie tej gry to mój protest wobec postępowania producenta, który wymusza do gry w singla połączenia z netem - co utrudnia życie legalnym użytkownikom, a i tak nie uchroni gry przed spiraceniem!!!!
        Czyli producent chce dużo za grę, ale ma gdzieś moje upodobania, w każdej chwili może zmienić warunki licencji, które albo zaakceptuję albo stracę dostęp do gry - czy to ma coś wspólnego z uccziwością??? Prawo autorskie w obecnej postaci to najbardziej złodziejskie prawo jakie można było stworzyć.
        Czy wyobrażasz sobie, odnosząc te zasady do chętnie tu przytaczanego samochodu to by producent za np. 100 tyś. tylko ci wypożyczał auto i by mógł w każdej chwili zmienić zasady korzystania z niego np. zabraniając wyjazdu min z twojego kraju pod groźbą natychmiastowej utraty. Przecież w aucie też zawarte są pomysły chronione prawem autorskim.
        Jak kupuję egzemplarz gry topowinienem mieć prawo z nim zrobić co chcę (zagrać gdzie chcę, sprzedać, zamienić się, itp.) jedynie nie powinienem mieć prawa do kopiowania i sprzedaży z zyskiem bo wtedy rzeczywiście pozbawiam zysku producenta.

        Skomentuj

  9. kitamo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-07 17:35

    taa a to jest swietna reklama dla nich - gra tak dobra i tak popularna ze az serwery dymia.
    to samo z D3 bylo przeciez

    Skomentuj

  10. brtsh
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-07 18:20

    Ale to są olejwusy kaktusy, zapłacić 130 zł za grę i niemóc w nią pograć, brawo. Jak wejdzie pirat na torrenty ze spiraconymi serwami to ściągam, nie będę się bawił z EA kupą ...

    Skomentuj

  11. Zwierzak
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-07 18:48

    To jest absurd. Kupujemy grę i nie zagramy jeśli nie mamy internetu.

    Skomentuj

  12. mat9v
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-07 19:01

    Na cracka to się możemy nie doczekać. Do Diablo III nadal nie ma cracka i nawet w pełni działającego emulatora serwera. Dla mnie to nie problem bo jestem fanatykiem Diablo i kupiłem legalną wersję, SimCity pewnie też kupię jak trochę cena spadnie. Gra online w singla wkurza, nie można sobie nad jeziorkiem popykać.... na pomoc przychodzi Torchlight 2 :)

    Skomentuj

    1. Franz
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-03-07 19:09

      Włśnie o to chodzi też chciałbym sobie popykać nad jeziorkiem w ulubioną legalnie kupioną grę a nie mogę bo mam tam problemy z netem i na razie nie ma szans by było lepiej

      Skomentuj

      1. mgkiler
        Oceń komentarz:

        -12    

        Opublikowano: 2013-03-07 19:18

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Ta jasne. Tysiące ludzi jadą nad jezioro grać w Diablo czy Simcity.
        Jaaasne. :)

        Skomentuj

        1. Kenjiro
          Oceń komentarz:

          6    

          Opublikowano: 2013-03-07 20:53

          To, że ty się lubisz ograniczać i masz z tego radość, nie znaczy, że wszyscy chcą być równie ograniczeni. Niektórzy cenią sobie wolność, tak wyboru miejsca do gry, jak sposobu gry. Ty nie, bo masz klapki i nie widzisz, że ktoś może chcieć inaczej. Niemniej jednak nie wmuszaj komuś swojego sposobu widzenia.

          Skomentuj

          1. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2013-03-07 21:18

            Ty nie widzisz, że ludzie szukają byle pretekstu by spiracić grę.

            Jak nie połączenie z netem to coś innego znajdą i zwalą, że spiracili bo coś tam.

            O to tu chodzi.


            Skomentuj

          2. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-08 12:26

            Takie podejście to mają dzieci. To, że producent zrobił wtope w pierwszych dniach premiery to żadne usprawiedliwienie, że wolno tą grę spiracić.

            Dalej myśl jak dziecko.

            Skomentuj

          3. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-08 12:38

            Idz dalej sie buntować na cały świat.

            A czy Mercedesa też ukradniesz bo jakaś jego jedna wersja miała małą wadę np problem z wycieraczkami?

            Gratuluje logiki........

            Skomentuj

  13. niedzwiedzx
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-07 19:12

    jakby chciał ktoś pograć ze mną w simcity jak już ruszy :D
    to wystarczy dodać mnie do znajomych w orgin a jakoś się zgadamy :)
    nick taki sam jak na stronce ..

    Skomentuj

  14. hilti88
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-07 19:53

    Specjalnie pojechałem po pracy do Saturna i od 16 próbuję - kiszka, cztery godziny się pałuję i co chwilę "Próba ponownego połączenia", grałem może 20 minut....już się nie mogę doczekać....EA WIĘCEJ SERWERÓW !!!!!!
    niedzwiedzx - skorzystam z zaproszenia :)

    Skomentuj

  15. niedzwiedzx
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-07 20:09

    na razie można sobie tylko pooglądać :D
    SimCity na Żywo http://pl.twitch.tv/grabagra

    Skomentuj

  16. Piotr1240
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-03-07 22:11

    Grę zamówiłem w grudniu. Najdroższą edycję za 189 zł, bo uznałem, że warto, a teraz nie mogę nawet pograć...

    Skomentuj

    1. Paula85
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-03-07 22:24

      Następnym razem nie kupuj, nie graj, podaruj sobie ten jeden tytuł. To jedyny sposób na studia typu EA. Z drugiej strony kupować to co fajne, wolne, dobre.... ale tego już nie robią, więc niestety jest jak jest.

      Daj znać jak tam walka na froncie.

      Skomentuj

  17. mgtan
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-03-07 22:32

    Kurcze nawet tak dobrą grę nja SC można zniszczyć. Mam nadzieje, że czowiek który wymyslił wersje z chmurą juz nie pracuje w EA. Chcieliśmy mieć tylko zwykłą grę na której pogramy jak za dawnych lat.

    Powinnio bić się w piersi, wydac patch do gry dla offline.

    Nie ma tutaj tłumaczenia że dopiero co premiera itp. Gra kosztuje od 150 do 200 PLN, zarobili juz przed spredażą na zmianę serwerów i przygotowanie. Nie są kampusem studenckim a firmą trzepiącą kase na grach.

    ŻENADA!!

    Ja zapłaciłem pieniędmi dobrymi przy kasie, więc chcę miec dobry produkt w tym samym momencie - przy kasie, a nie 48-72h po. Płatnosć była z góry, a nie odroczona na 3 doby.

    Skomentuj

  18. mat9v
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-08 08:57

    Jeszcze można by było przełknąć grę online, w końcu nad jeziorem mogę pograć w inną grę, ale to co zrobili z ograniczeniem wielkości miasta to porażka - 10 razy mniejsze niż w sim city 4, czytałem opinie, że nie da się przekroczyć pułapu 500tyś mieszkańców. Coraz bardziej mi to wygląda na Sims X (in the city) a nie symulację miasta, za duże skupienie na simach a za małe na zarządzaniu miastem. Ok, miałem nadzieję, że będę mógł zbudować olbrzymie miasto, większe jeszcze niż w 4, z lepszymi opcjami zarządzania i lepszą grafiką - a tu nici z tego, ja nie chcę multiplayera, ja chcę singla gdzie kontroluję cały ekosystem miasta i nie mam zewnętrznych wpływów generowanych przez innych użyszkodników :) - wystarczyłyby mi generowane przez grę zewnętrzne ceny surowców i inne fluktuacje. Ech, mam nadzieję, że wyjdzie jakaś wersja CitiesXL z ładniejszą grafiką i większą ilością opcji przy zachowaniu rozmiaru miasta....

    Skomentuj

  19. silvver
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-08 10:34

    Śmieszne te EA, robili beta-test i takie jaja wyszły. Przecież równie dobrze mogli zrobić otwarte stress-testy serwerów w jakiś weekend - przecież tak się robi (np w mmo). Ale nie, bo po co :P

    Sama gra jest trochę śmieszna, na przykład miałem 3,5k mieszkańców, pomyślałem, że fajnie by było im dać jakieś drzewka/parki/etc żeby czuli się lepiej - praktycznie większość domków zaczęła się wtedy ulepszać, w wyniku czego populacja mojego miasta spadła do 500, co pociągnęło za sobą braki zatrudnienia w sektorze przemysłowym i komercyjnym, co z kolei przedłożyło się dość mocno na mój bilans. Brilliant.
    Gra też wcale nie pomaga - miałem ustawione podatku na 10% (o 1 pkt procentowy więcej niż domyślnie), a przed ratuszem mi pikietowali, że czynsz jest za wysoki. Jaki czyncz?! Ich domków? Wartość tamtejszych gruntów była strasznie niska ;p
    Ta gęstość dróg też taka dziwna trochę - fabryka się nie rozbuduje, bo obok niej jest normalna droga, a potrzebuje dwupasmówki? :P Wychodzi, że w całym mieście muszą być same dwu lub więcej pasmowe drogi.
    Sama ekonomia też taka trochę inna, coś wyskoczy - emisja obligacji aby to szybko zbudować, potem spadła, i znowu to samo. Pewnie trochę ma tu fakt, że w simcity to ja grałem ale tylko w sc2000 i to bardzo dawno temu :P Jak już chciałem zbudować komunikację miejską, to śmiesznie wysokie ceny skutecznie ograniczały dostępne możliwości ;P

    Jak już ktoś wyżej napisać - szerokie pole do DLC.

    Skomentuj

  20. rogers781
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-08 11:33

    http://demotywatory.pl/4071277/Kupic-gre-i-nie-moc-w-nia-grac

    Skomentuj

  21. axelbest
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2013-03-08 12:08

    Do MgKiller i innych osób, które twierdzą że jak czegoś nie kupię to okradnę kogoś.
    Nikt nic nie traci, co najwyżej nie zyskuje zarobku. Skoro ja nigdy tej gdy nie kupię, bo nie mam zamiaru - to czy producent stracił coś ? Skoro nie mam zamiaru kupić - to czy pożyczając od kumpla płytkę - też okradam producenta ? Skoro nie obejrzałem w kinie nowego hitu - to czy tym samym okradłem autorów z ich potencjalnego zarobku? Producenci plują nam w twarz. Przypisanie gry do konta (steam,battle.net, origin) to najgorsze co może być. Może część z was nie pamięta, ale system cyfrowej dystrybucji gier miał przede wszystkim pominąć koszta pośredników, produkcji opakowań, nośników, transportu. A teraz co ? Na steamie nowa gra kosztuje 50 euro, a w sklepie mam za 20~30 euro (z pudełkiem,instrukcją i większą szansą na odsprzedanie gry). Ktoś dobrze napisał wyzej, producent nasra wam do talerza i będziecie dziękować. No i kilka pytań
    1.Czemu najbardziej piracone gry, zawsze mają nawiększe zarobki ? (top ten z tpb)
    2.Czemu pomimo faktu ze i tak i tak każda gra jest crackowana - producenci robią coraz głupsze zabezpieczenia ?
    3.Czemu podczas instalacji gier w ogóle pojawia się pytanie czy akceptuje licencje ? skoro i tak nie będę mógł jej już zwrócić w sklepie. No chyba że jest jakiś nowy obowiązek czytania całych EULA,licencji przed zakupem gry w sklepie, o którym nie wiem.

    Skomentuj

    1. mgkiler
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-08 12:46

      Ale ja już mówiłem. Jakbyś żadnej gry nie mógł spiracić to coś byś musiał kupić. Więc chociaż co 4tą grę bys kupił. Bo coś nie wierze, że ludzie by w nic nie grali.

      Skomentuj

        1. mgkiler
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2013-03-08 14:17

          Przy twoim założeniu, że pirat i tak nie kupi to nie ma co obniżać cen.
          bo i tak nie kupi...

          więc masz błąd w logice.

          Skomentuj

          1. mgkiler
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 14:37

            Sam jestes mlotem.

            Co ma piractwo do cen gier? Skoro mowisz, ze pirat i tak nie kupi, tylko legalni nabywcy. To co ma piractwo do tego?

            A kulturę to ty chyba z wiezienia wyniosłeś

            Skomentuj

    2. mgkiler
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-08 12:49

      Po za tym czy tak ciężko zrozumieć że jakby każdy spiracił grę to by się nie zwróciły koszty za nią, czyli firma by upadła.
      Dalej nie rozumiesz gdzie tu jest strata?

      Skomentuj

    3. Vibe_UK
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2013-03-09 01:02

      Idac dalej Twoim tokiem myslenia: jak po miesiacu pracodawca pokaze Ci srodkowy palec i drzwi zamiast wyplaty to tez sie nic nie stanie - przeciez nic nie stracisz, co najwyżej nie zyskasz zarobku :P

      Skomentuj

        1. Vibe_UK
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2013-03-10 03:03

          To odpowiedz na moj przyklad z pracodawca wyrzucajacym cie za drzwi z kopem zamiast wyplaty. Jest on doskonalym wrecz odzwierciedleniem piractwa - ty sciagajac gre tez masz w dupie czyjas prace i uwazasz, ze mu sie nie nalezy...

          Skomentuj

    4. nicrame
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-09 17:18

      Na terenie UE można odsprzedawać gry. Jeżeli producent zawiera informacje że Ci nie wolno, to łamie prawo i ten zapis staje się w jego licencji nie ważny. Jeżeli blokuje Ci taka możliwość to trzeba odpowiednie instytucje informować, które są w stanie coś z tym zrobić. Ludzie jednak wolą sobie narzekać na necie zamiast faktycznie coś zrobić by naprawić sytuację.

      Skomentuj

  22. rogers781
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-08 12:36

    mam do sprzedania simcity 5. Nówka, nieśmigana:)

    Skomentuj

  23. axelbest
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-03-08 13:21

    Dalej nie rozumiem, bo firma może wydać demko i nie trzeba piracić. Poza tym wydanie gry to zawsze ryzyko, albo się sprzeda albo nie. Jakbym żadnej gry nie mógł spiracić - to bym żadnej nie kupił. Skąd te myślenie, że ja coś muszę ? Jak założyłem konto na steamie - gry były moją własnością, potem pojawiła się informacja że nowy regulamin, bla bla bla - i jedyna opcja to akceptacja albo bym nie mógł korzystać z serwisu. Teraz gry już nie są moją własnością.... no ale tak... "musiałem" zaakceptować regulamin. Zacznijcie myśleć ludzie, bo dajecie się okradać na każdym kroku przez każdą firmę, a gdy ktoś stanie po drugiej stronie barykady - nagle jest złodziejem.

    Skomentuj

    1. mgkiler
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-08 14:11

      Problem w tym, że dla Ciebie świat jest tylko czarny albo biały.

      Tu nie ma dwóch stron barykady.

      To, że producent skopał, że serwery nie wyrobiły to jest jego wina. I nigdzie nie napisałem, że to jest ok.
      Ale piracenie gry to jest jeszcze większe zło.

      Ideałem by było gdyby prodecent zachował się uczciwie, a ludzie uczciwie grę kupili, a nie czerpali korzyści za darmo z tego, że ktoś się napracował i stworzył grę.

      Skomentuj

        1. mgkiler
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-03-08 14:39

          Niczym się to nie różni od tego jakbyś w sklepie kupił np młotek, a ponieważ był źle wywarzony to poszedłbyś do sklepu i rozbił za karę sprzedawcy tym młotkiem szybe w oknie.

          Takie coś to jest chuligaństwo, a nie żaden protest.

          Skomentuj

          1. axelbest
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 17:32

            Młotek z racji tego że nie działał - został skopiowany z innego źródła. Sprzedawca nie poniósł żadnej straty. Poniósł ja natomiast klient, z racji tego, że nie mógł z niego korzystać. . Tak czy siak Sebenicz masz moje wspacie :). Nie będę wywoływał offtopa - każdy z nas inaczej postrzega pewne sprawy. mgkiler - jak coś piracę i produkt jest dobry to płacę za niego. Moją kolekcję oryginałów wyceniam na około 10k pln i jak widac wspieram twórców.

            Skomentuj

          2. mgkiler
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-08 19:20

            Twój przykład jest adekwatny do sytuacji jakbyś kupił orginalną grę - nie działa. Sćiagasz pirata i działa.
            Wtedy klient jest zadowolony i twórca gry.

            Wtedy w sumie ok.

            Ale ja mówiłem o innej sytuacji.

            Skomentuj

          3. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2013-03-09 12:07

            Gdzie ja pisałem o kradzieży młotka?

            Jesteś za tępy żeby ze zrozumieniem czytać...

            Skomentuj

          4. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2013-03-09 16:35

            moj cytat
            "Niczym się to nie różni od tego jakbyś w sklepie KUPIŁ np młotek"


            Więc raczej Ty idź do szkoły i naucz się czytać.

            Skomentuj

  24. Vibe_UK
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2013-03-09 00:13

    Widze, ze rozgorzala dyskusja. Do tego wiekszosc postow nazywajacych sprawy po imieniu (zlodziejstwo) zbiera minusy co utwierdza mnie tylko w przekonaniu, ze w Polsce panuje dziadostwo...

    Ten komentarz jest skierowany do wszystkich popierajacych piractwo ale szczegolnie do SEBENICZA, ktory swoim zlodziejstwem sie wrecz chelpi...

    Chce zaznaczyc, ze nie zamierzam tu bronic EA czy jakiegokolwiek innego wydawcy. Gdybym zakupil gre i nie mogl w nia pograc POMIMO spelniania wszystkich wymagan napisanych na pudelku to uwierzcie mi na slowo, przejechal bym sie do siedziby EA w Chertsey (mam niedaleko) i im wygarnal :) ale nie w tym rzecz.

    Chodzi o Wasze podejscie do kradziejstwa i wrecz publiczne 'przyzwolenie' na ten proceder.

    Nie wiem jak trzeba miec nierowno pod sufitem, zeby ukrasc cos bo w sklepie jest za drogie albo nie dziala tak jak powinno. Jak mi nie pasuje A6 z silnikiem 2.5TDI ze wzgledu na awaryjnosc to kupuje BMW, Volvo, Opla albo jezdze rowerem a nie opierdalam najblizszy salon Audi! I nie tlumacze sie tym, ze firma nic nie traci bo gdyby nie szlo go ukrasc to i tak bym go nie kupil!

    Pojdziecie do pracy to pracodawca powinien po miesiacu pokazac wam srodkowy palec i wypierdolic was za drzwi. Przeciez nic nie straciliscie (oprocz czasu, jak programisci) i po prostu nic sie nie stalo.

    Slowem: jak nie pasuje Wam to w jaki sposob gra jest dystrybuowana lub jakie ma wymagania to jej nie kupujcie badz kupcie produkt konkurencyjny.

    Sebenicz, jak jestes taki dumny ze swoich pogladow i czynow to moze podpisz sie imieniem i nazwiskiem bo kozaczyc przed monitorem moze kazdy. Jak narazie jestes tylko zwyklym pajacem przed klawiatura.

    Skomentuj

      1. Vibe_UK
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-03-09 19:36

        Jesli piractwo to nie kradziez, to wytlumacz mi czym rozni sie sciagniecie gry z TPB od sciagniecia jej z dajmy na to z polki w empiku i wlozenia pod kurtke?

        Jak oproznie ci konto przez internet to jestem ok, tak? A zlodziejem jestem dopiero jak wlamie sie do banku?

        Skomentuj

          1. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-09 20:21

            Czyli jeżeli pojedziesz taksówka i nie zapłacisz - uciekniesz to uważasz, że to jest OK bo nic nie znikneło taksówkarzowi.

            Idąc do fryzjera też uciekasz i nie płacisz i jest to fair bo nic nie zabrałeś?

            Jak widzisz każdy coś traci. Gra nie powstaje za darmo. Czas i pensje programistów idą po to by na grze zarobić a nie rozdawać ja za darmo.

            Skomentuj

          2. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-09 21:32

            Fryzjer STRACIŁ CZAS.

            Programiści tworząc grę tracą czasem i dwa lata.
            A szef firmy miliony wydaje na ich pensje.

            Rozumiesz?

            ZAPŁAĆ IM ZA STRACONY CZAS.

            Jakby teraz każdy spiracił grę to kto zwróci szefowi firmy zainwestowane miliony w grę?
            Programiści nie pracują za darmo.

            Skomentuj

          3. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 18:08

            PTo proszę sklonuj mi za darmo grę która jeszcze nie wyszła.

            Wynajmnij 10-15 programistów, 15-20 grafików i innych ludzi. Płać im pensje przez 2 lata. I wydaj grę.
            A ja ją spiracę i powiem, że nic Ci nie ukradłem, a jedynie nie zarboiłeś...

            Skomentuj

          4. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 18:11

            Załóż firmę, stwórz nową grę, zapłać pensje ludziom. Proszę.
            A ja spiracę i powiem, że to jest ok. Nic nie zarobisz. Ciekawe skąd kasa Ci się zwróci i stracony czas.

            Skomentuj

          5. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 18:15

            I tylko tyle umiesz odpowiedzieć?
            Jak już nie masz argumentów to stosujesz wyzwiska.

            Widać, że masz mniej niż 12 lat...

            Skomentuj

          6. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 18:12

            Musiałem napisać to samo prostszymi słowami bo parafraza twojego słowa "sklonuj" była za trudna być to mógł zrozumieć.

            Skomentuj

          7. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 18:13

            No, ale jak widać nawet nie wiesz to słowo "parafraza" oznacza...

            Skomentuj

          8. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 18:21

            "Pracy fryzjera nie można sklonować, a pracę programistów tak. Widać różnicę?"

            W obu przypadkach wyruchałeś prace fryzjera i prace programisty.
            Od fryzjera możesz uciec nie płacąc, a grę która zrobili programiści skopiować.

            Skomentuj

          9. Vibe_UK
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2013-03-09 20:53

            Alez niczym sie nie rozni. Jak ukradniesz gre z empiku to producent dalej ja ma. Kradnij ze sklepu. Trudno ci jest pojac, ze piracac okradasz (pozbawiasz zysku) takze programistow, ktorzy ta gre stworzyli? Podejdzewam, ze gdyby Twoja gre ludzie piracili na potege to bylbys oburzony. Albo gdyby Tobie po miesiacu pracy nie zaplacono.

            Skomentuj

          10. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-09 21:36

            I znów koło się zamyka... Powtarzasz się.

            Jeżeli by gier się nie dało piracić i Ty jesteś wstanie żyć bez grania to ok. Wali mnie to. Ale nie wierze, że miliony osób które piracą od tak nie grali by w nic. Myśle że przynajmniej połowa z nich kupiła by przynajmniej co czwartą grę która piraci.

            A wtedy już zysk jest.

            Ja wolałbym by na 100 osób kupiło grę 25, a 75 nie grało w ogóle niż kupiło 5, a 95 spiraciło...

            Skomentuj

          11. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 17:59

            I wszyscy Ci którzy Ci odpisują też?

            To co robisz to zwykły trolling i tyle.
            Nie słuchasz co do Ciebie pisze wielu ludzi. Uważasz, że Ty masz racje i jesteś ponad wszystkim.

            koniec karmienia trola.

            Skomentuj

          12. mgkiler
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 18:05

            Już poziom twojego języka i wyzwiska pokazują ile jesteś wart.

            Skomentuj

          13. Vibe_UK
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 02:36

            Skoro juz sie licytujemy: udowodnij, ze nie mogac sciagac softu, zadnego nie kupisz. Zrob FORMATA, zainstaluj Ubuntu i powiedz za pol roku jak gralo sie w TUX RACER :P

            Skomentuj

          14. Vibe_UK
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-03-10 02:47

            Przez takich glabow jak ty, wlasnie zaczyna sie cenzura internetu poprzez ACTA i inne tego typu gowna. To, ze cos MOGE (sciagac gre bo mam neta, dac ci w ryj bo jestem silniejszy, przejechac na czerwonym bo mam benzyne w baku, itd, itp...) nie oznacza, ze powinienem to robic. Zobaczysz, ze za pare lat dzieki takiemu podejsciu nie bedziesz mial torrenta a komentarz pod newsem besziesz mogl napisac dopiero po zeskanowaniu dowodu osobistego. Wlasnie dlatego, ze dajesz pretekst tym z gory sciagajac durna gre i tym samym nie placac komus za wykonana prace.

            Skomentuj

          15. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-10 10:22

            Eh tak czytam te Twoje komentarze to naprawde nie wiem ile Ty masz lat 15 czy 35, bo jak to pierwsze to jeszcze jest nadzieja.

            Nie potrafisz zrozumiec jednej rzeczy, to w jaki sposob wydaje sie gry, kto komu za co placi, ile placi itp to nie powinno Cie wcale interesowac, jezeli produkt nie spelnia Twoich oczekiwan, to go po prostu nie kupuj i tyle. Przeciez nikt CI nie kaze kupować.

            Nad tym siedza ludzie, czesto latami, po 10-12 godzin na dobe za pewne, staraja sie by zrobic produkt jak najbardziej doskonaly, wydaja gre i oczekuja ze przyniesie ona zyski.

            Tak masz racje korporacje zabieraja wiekszosc pieniedzy i oddajac pewna czesc samym producentom.

            Owszem to jest smutne, ale sam powiedziales ze Cie to nie interesuje co i jak Ty po prostu kopiujesz gre bo nikomu jej nie kradniesz.

            Wydaje Ci sie ze oryginalow nikt nie kupuje, wcale nie przyczyniasz sie do obnizenia sprzedazy ???

            To zobacz np PS3 na ktorej bardzo dlugo nie bylo mozliwe odpalanie kopii zapasowych gier i jakos sprzedaz gier byla calkiem niezla, nie mozna porownac tego z iloscia kopii nielegalnych na X360 itp

            Ja jezeli gra nie spelnia moich oczekiwan to jej po prostu najnormalniej w swiecie nie kupuje i tyle i niech sprzedawca sie martwi dlaczego malo zarobil, po prostu produkt byl marnej jakosci.

            Ale jestes jednym z wielu ludzi ktorzy nawet jak by mieli gry po 20zl to i tak nie kupia bo moga miec za darmo, niestety.

            Wiec nie masz sie czym chwalic tutaj wszystkim.

            A po drugie to naprawde nierozumiem innych ktorzy na sile minusuja tych ktorzy pisza o legalnosci oprogramowania, przykre.

            Wiec Tobie proponuje,zwolnij sie z pracy, zatrudnij sie lub zaloz swoja firme, usiadz przy komputerze, poswiec rok czasu na napisanie jakiegos programu, pozniej po prostu udostepnij wszystkim za darmo, wtedy chyba bedzie to dobry krok ku temu ze mozna by bylo jakas sensowna rozmowe z Toba nawiazac, na dzien dzisiejszy wygladasz mi bardziej na zbuntowanego nastolatka, obym sie nie pomylil bo wtedy jest jeszcze jakas szansa.

            Skomentuj

  25. Lord_Nikkon
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-03-09 17:25

    Co za pierniczenie. Jakie mamy szanse na walkę z koncernem EA czy np. Activicion? Żadne. Sam kupiłem orginał CoD: MW3 i co mam z tego? mnóstwo oszustów, całkowity brak reakcji ze strony czy to Steam, czy Activision. Kto tu się nie wywiązuje z swoich obowiązków. A teraz Black ops po prostu ściągnę piracką. Dlaczego? Bo skoro producent mnie robi w jajo to ja jego też.

    Tak samo jest z EA poszli sobie w gumki, które nawet Blizzard nie odwalał podczas premiery SCII. Kupując oryginał za niemałe pieniądze, po prostu wymagam najwyższej jakości i zero problemów jak z piratami. Jeśli producent się z tego nie wywiązuje albo zakrywa się mało zrozumiałym bełkotem w regulaminie to mnie to zwalnia od jakichkolwiek wyrzutów sumienia. SCII mam oryginalne bo tam dbają o bardzo wysoką jakość a cała seria CoD jest tak samo dziurawa na aim bot i wh jak 10 lat temu. Jedyne co się zmieniło to grafika i bajery które mało co dają.

    Peace.

    Skomentuj

  26. Fiszek
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-09 19:37

    Staram się zrozumieć obie strony xD ale fakt faktem że nie posiadanie oryginalnych gier nie jest do końca fair druga sprawa że polskich graczy po prostu nie stać na kupowanie wszystkich gier jakie lubią w oryginale. Na zachodzie na 50E pracuje sie 5h tutaj żeby 100zł zarobić trzeba cały dzień dymać a tym bardziej jak producent jeszcze odbiorców w wała robi

    Skomentuj

    1. Vibe_UK
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-09 21:02

      Na Maserrati Quattroporte tez Cie nie stac, wiec wolno Ci je w takim wypadku ukrasc?
      Jesli dzialania jakiegos developera Ci nie pasuja to nie kupuj jego produktow. Tak samo jak nie kupujesz ciuchow, ktore Ci sie nie podobaja i jedzenia, ktore Ci nie smakuje.
      Za zarobki win tych u gory. Zreszta mamy w EU wolny rynek pracy i nikt nie broni Ci pracowac za €10 na godzine.

      Skomentuj

  27. axelbest
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-10 01:19

    Piractwo to nie kradzież (i skończcie z tym porównywaniem tego do kradzieży samochodów). Piractwo to coś jak przejazd na gapę autobusem, albo wejście do kina cichaczem bez płacenia za bilet. Czy jak ktoś z was jechał kiedyś na gapę - to czuł się złodziejem ? W końcu ktoś wykonał pracę, wy skorzystaliście z usługi bez płacenia. Ale nikogo nie okradliście, jedyne co to przewoźnik nie miał dodatkowego zarobku na was. Wyobraźcie sobie dwie restauracje. W jednej kartacze kosztują 50 złotych, a w drugiej 5 złotych (kartacze nie różnią się jakością tylko ceną). Normalny człowiek wybierze tańszą restaurację. Czy tym samym szef tej droższej poniósł straty ? Tak, o ile stratą można nazwać mniejszy utarg. Natomiast nikt go nie okradł. Poza tym skoro znam przepis na kartacze i robię je sam w domu to czy okradam tym samym te dwie firmy ? Piractwo wiążę się ze stratą zarobków firmy, a nie z jej okradaniem. Okradać producentów gier mógłbym gdybym zabrał im te pieniądze które już zarobili. Mówicie że gra - to też praca programistów. Ok, trzeba im zapłacić, w końcu parę lat się napracowali. Myślicie że oni pensję dostają dopiero po utworzeniu gry ? Programiści dostają je co miesiąc, potem w momencie wydania gry - która jeśli odniesie sukces - producent zarabia na niej. Jeśli gra jest dobra - ludzie ją kupią. Wydanie gry to ryzyko. I to że programiści zmarnowali/poświęcili tyle czasu - wcale nie oznacza że trzeba im za ich pracę zapłacić. Im płaci producent/firma w której pracują.

    mgkiler podał wyżej przykład z liczbami - cytuje
    "Ja wolałbym by na 100 osób kupiło grę 25, a 75 nie grało w ogóle niż kupiło 5, a 95 spiraciło.."

    a ja podam swój.
    Ja wolałbym by na 100 osób 75 kupiło ją w cenie jednego dolara (zarobek 75$), niż 25 miało kupić ją po 3 dolary (zarobek ten sam).
    Czy w takim przypadku - nie lepiej mieć 75 osób które pochwalą się grą dla znajomych (i nawet jeśli to gniot, to strata dolara to nic wielkiego) i namówią ich do ew. kupna ? Tak działa promocja bez reklam - jak produkt jest dobry to sam się obroni. Znajdą się tacy co i dolara nie zapłacą, ale taki już jest świat - zawsze znajdzie się ktoś komu coś nie będzie pasowało.

    Wyobraźcie sobie że jutro w sklepach pojawia się nowy Battlefield 4, gra zbiera super pozytywne recenzje i kosztuje tylko 20 złotych. Ja

    Skomentuj

    1. Vibe_UK
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-10 02:04

      Z czescia Twoich argumentow sie zgodze ale z czescia niestety nie.

      Zaczynajac od srodka :)

      Sytuacja z restauracja ma sie nijak do piracenia. Wybierasz tansza alternatywe i PLACISZ za nia - Twoj wybor. To tak jakbys zamiast nowego COD za 129zl kupil Sniper Elite za 29zl. Nikt nie ma pretensji. Natomiast piracenie to cos w stylu: zjem i wyjde bez placenia.

      Co do przepisu na kartacze - sytuacja analogiczna w branzy gier wygladala by nastepujaco:

      1. Wiesz jak powinna wygladac dobra gra (masz przepis)
      2. Kupujesz sprzet potrzebny do stworzenia gry i/lub wynajmujesz do tego ludzi (jak chcesz ugotowac kartacze w domu musisz miec skladniki, garnki, kuchenke, kogos kto umie gotowac)
      3. Siadasz i w kilka lat piszesz gre (gotujesz)
      4. Grasz w gre ktora stworzyles (jesz)

      Jak widac ma sie to nijak do grania w piracka wersje gry.

      Nastepny przyklad: wejscie do kina bez biletu/przejazd MPK na gape. Pomijam juz fakt, ze nalezy zaplacic za cos z czego sie korzysta. Jesli 50% zacznie jezdzic na gape to nagle okaze sie, ze polowa linii jest nie rentowna. Nagle w miescie zamiast 15 polaczen bedziesz mial 5 a na domiar zlego XX osob straci prace. Uwazasz, ze to fair?

      Nastepny punkt to wynagrodzenie ludzi odpowiedzialnych za stworzenie gry.
      Nie wiem czy obilo Ci sie o uszy ale od poczatku powstania branzy gier upadla juz masa studiow developerskich. W tym takich, ktore tworzyly calkiem niezle gry. Po drugie nie masz wgladu do kontraktow a zapewniam Cie, ze jest masa takich w ktorych wydawca (np. EA) uzaleznia wysokosc wynagrodzenia od ilosci sprzedanych kopii.

      Co do cen gier - zgadzam sie polowicznie a to dlatego, ze to nie gry powinny kosztowac 10zl tylko przecietny Polak powinien zarabiac 10.000zl miesiecznie.

      Skomentuj

    2. mgkiler
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2013-03-10 13:17

      "a ja podam swój.
      Ja wolałbym by na 100 osób 75 kupiło ją w cenie jednego dolara (zarobek 75$), niż 25 miało kupić ją po 3 dolary (zarobek ten sam). "


      A teraz zobacz gry na telefon są w cenie 1 dolara a ludzie i tak je piracą.

      Skomentuj

        1. mgkiler
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2013-03-10 17:57

          No właśnie jesteś przykładem takich ludzi właśnie, którzy nie kupią choćby za parę groszy.

          Także ceny gier nie wyeliminują piractwa.

          Jedyne z czym się zgadzam to, że mniejsza cena = mniejsze piractwo. Trochę mniejsze...

          Skomentuj

          1. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-03-16 08:44

            Skoro sciagasz je z netu, na zasadzie piractwa, to na pewno ich nie kupujesz.

            Skomentuj

  28. xpaxpl
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-10 16:10

    I tak właśnie wydawcy zachęcają do grania na piratach bo łatwiej je odpalić jak orginały ...
    A
    tak w ogóle to nie rozumiem po co wydawać krocie na te zabezpieczenia które i tak są łamane bez większych problemów zamiast obniżyć cene gry nie sądzę żeby takie posunięcie zachwiało proporcjami miedzy tymi co grają i płacą a tymi co nie płacą.

    Moim zdaniem jedynym sposobem aby zachęcić graczy do płacenia za gry to zwiększać jakość i obniżyć ceny bo póki co to jest sytuacja odwrotna...

    Skomentuj

    1. mgkiler
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2013-03-10 17:55

      Zobacz ile masz gier na telefony, które kosztują 1 dolara.
      A ludzie dalej piracą.

      Więc tu nie o ceny chodzi tylko o takich jak Sebenicz którzy nie kupią gry choćby 5zł kosztowała.

      Skomentuj

      1. raffal81
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-03-16 08:48

        Tutaj sie akurat z Toba zgodze, sa ludzie dla ktorych przecena gry z 100zl na 50zl to nadal za drogo, jak bedzie kosztowac 25zl to tez drogo, bo przeciez z internetu sciagnie i ma za darmo.

        Niestety gry komputerowe to nie jest dobro konieczne, nie stac Cie to po prostu nie mozesz tego miec i tyle.

        Skomentuj

  29. wiemar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-10 17:56

    najlepszym symulatorem-strategią była Pizza Connecticon 2

    Skomentuj

  30. kubaw2000
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-10 19:54

    Cóż, myślałem nawet nad kupnem tej gry, ale EA skutecznie mnie zniechęciło.
    Teraz tylko trzeba czekać na dobrej wersji na pebie i cracka od SKIDROW...

    Skomentuj

  31. Darken
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-03-11 09:55

    juz wspolczuje graczom z doswiadczenia z seria fifa to rozlaczenia z serwerami origin sa standardem ile razy bylem wywalany z origin podczas meczu i dalej tak sie dzieje pomimo dobrego polaczenia z siecia!!! EA ma wywalone na graczy pomoc techniczna zenada po sugestiach od Pana z infolini musialem robic reinstal systemu lol.

    Skomentuj

  32. benzene
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-11 13:20

    Twój brak logicznego myślenia poraża. Zabezpieczają ponieważ są piraty.....Z tego co czytam to piraty sa MIMO zabezpieczeń czyli zabepieczenia szkodzą uczciwym kupującym a nie piratom.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!