Na topie

DirectX 12 nie będzie obsługiwany przez Windows 7 [AKTUALIZACJA]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Oprogramowanie

Kategoria: Komputery Oprogramowanie Systemy operacyjne Tematyka: DirectX 12 Windows 7 Producenci: AMD Microsoft

Przedstawiciel AMD ujawnił, że najnowsza wersja DirectX nie będzie obsługiwana w systemie operacyjnym Windows 7.

Microsoft DirectX 12 logo

AA

Microsoft już od jakiegoś czasu pracuje nad interfejsem programowania DirectX 12, który udoskonali proces renderowania grafiki i pozwoli lepiej wykorzystać potencjał procesorów wielordzeniowych. Jak się okazuje, z nowego API będą mogli korzystać tylko użytkownicy najnowszych systemów z rodziny Windows.

Podczas targów PDXLAN w USA odbyła się konferencja AMD (poprowadzona przez Richarda Huddy'ego – osobę ściśle związaną z działem gier), na której dowiedzieliśmy się, że nowy DirectX nie będzie obsługiwany przez system operacyjny Windows 7. W tym momencie warto zauważyć, że według statystyk serwisu NetMarketShare, właśnie ta wersja ma ponad 50% udziałów na rynku systemów operacyjnych, natomiast nowsze wersje „okienek” obejmują zaledwie trochę ponad 12% rynku.

Pragniemy jednak przypomnieć, że premiera DirectX 12 została zaplanowana dopiero na koniec 2015 roku, a do tego czasu sytuacja na rynku systemów operacyjnych powinna się zmienić – oczywiście na korzyść nowszych wersji, wliczając w to debiutującą w tym samym czasie wersję Windows 10. Nie należy również zapominać o DirectX 11.3, który ma zaoferować część funkcjonalności z DirectX 12, a przy tym być kompatybilny ze starszymi układami graficznymi. Niewykluczone, że będzie on również zgodny z systemem Windows 7.

Powyżej możecie zobaczyć nagranie ze wspomnianej konferencji AMD - fragment o wsparciu dla DirectX 12 zaczyna się mniej więcej w 20:50.

 

Aktualizacja 17.11.2014 16:40

Firma Sapphire zablokowała dostęp do nagrania z konferencji AMD. Poznaliśmy również oficjalne stanowisko producenta ws. informacji przekazanych przez Richarda Huddyego.

Ostatnio pojawiły się doniesienia z nagraniami wideo, na których Richard Huddy z AMD wypowiada się o DirectX 12 i wersjach systemu Windows. Przede wszystkim Richard Huddy nie mówił w imieniu firmy Microsoft, a jego przemyślenia dotyczące planów Microsoft względem systemu Windows 7 i jego wsparcia były wyłącznie niefortunną i niewiążącą wypowiedzią. Richard nie ma pełnej wiedzy o planach i kamieniach milowych projektów Windows i DirectX. Firma AMD pragnie zapewnić, że Microsoft jest jej kluczowym, strategicznym partnerem, z którym nieustannie współpracuje opracowując nowe DirectX 12.

Źródło: ComputerBase, YouTube, NetMarketShare, AMD

Odsłon: 33850 Skomentuj newsa
Komentarze

96

Udostępnij
  1. kitamo
    Oceń komentarz:

    39    

    Opublikowano: 2014-11-14 10:56

    No faktycznie nowosc.
    Bylo to juz wiadomo przeciez od samego poczatku i nie ma w tym nic dziwnego.

    Skomentuj

    1. Meruem
      Oceń komentarz:

      -36    

      Opublikowano: 2014-11-14 13:24

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Skoro to żadna nowość to czemu fanboje pc ciągle płaczą jak panienki że optymalizacja w grach na pc leży i kwiczy a przecież to nic zaskakującego ponieważ odpowiedź jest prosta - KASA.

      Na PC jest piractwo, słabe wyniki sprzedaży gier, niewdzięczna publiczność co chce gry na full odpalać na 5 letnich kartach. Gdyby z PC była kasa, wtedy owszem pobawią sie w rdzeniu i na OpenGL wyciągną 50% więcej fps jak pokazało Valve.

      Na konsolach jest ogromna forsa więc programiści chętnie współpracują, bo jaki sens robić optymalizacje na PC skoro nawet sie nie zwróci bo 1 na 10 kupi gre reszta ukradnie, chciałbyś też pracować za darmo? Chyba nie, więc nie dziw sie że na PC jest beton i sztuczne hamowanie rozwoju bo DX jest nikomu nie potrzebny na dobrą sprawe.

      Skomentuj

        1. Khiav
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2014-11-17 00:11

          A na konsolach to nie ma piractwa? To zajrzyj na TPB, wpisz w dowolny tytuł gry i ustaw wyszukiwanie na konsolę. Jeśli wziąć pod uwagę liczbę tytułów, które wychodzą na PC, a ile na konsole, to mogłoby się okazać, że jest jeszcze więcej piractwa na konsolach niż na pc-tach.

          Skomentuj

      1. kubas246
        Oceń komentarz:

        11    

        Opublikowano: 2014-11-14 14:16

        "niewdzięczna publiczność" - nie po prostu w przeciwieństwie do co poniektórych nie jesteśmy debilami, którzy będą cieszyć się z gry zbugowanej jak jasna cholera, działającej okropnie i kosztującej krocie. Ot AC4 - bugi (i na PC i na konsolach), okropna optymalizacja (na konsolach też) i mamy się cieszyć, że Ubishit wydał coś takiego? Dziękować im, że traktują graczy jak debili? Bo przecież i tak kupią to po co robić dobrą grę?

        Skomentuj

        1. cichy81
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-11-14 17:21

          Mówisz że AC4 ma bugi i jest źle zoptymalizowany? Mówisz na Ubisoft ubishit czyli nie lubisz tej firmy. Ale o ich grze wiesz wszystko czyli kupiłeś od nich grę? No bo chyba nie pobrałeś z sieci?

          Skomentuj

          1. BuryZenek
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2014-11-14 17:26

            Brawo :)

            Skomentuj

          2. disturbedone
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-15 15:28

            AC 4 była zabugowana, ale bez przesady. Niestety w dzisiejszych czasach po premierze gry należy odczekać z pół roku. Wszystkie AC kupowałem w dniu premiery jednak, od czasu AC 3 przestałem ze względu na złą optymalizacje pod mojego 7990. Nie od tego mam dwu procesorowca, żeby każd gra się craszowała i przycinała w diabły (chociażby cień mordoru). Wydawcy zarobili by dużo więcej pieniędzy gdyby wydali grę fest zoptymalizowaną i zrobioną, a tak wiele osób kupi grę po paru miesiącach gdy już cena spadnie o 30%. Może w końcu wydawcy to dostrzegą?

            Skomentuj

      2. TotallyNormal
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2014-11-14 14:26

        Sorry, ale nie masz pojęcia o temacie, ani o API graficznych, ani o "optymalizacji", której definicji nawet nie znasz.

        Skomentuj

      3. kitamo
        Oceń komentarz:

        13    

        Opublikowano: 2014-11-14 15:55

        A Ty tabletki juz zjadles ??
        Co ma piernik do wiatraka ?

        Sam gram na PC i na konsolach ale nie uwazam zeby piractwo na PC odbijalo sie bardziej niz na konsoalch (choc fakt na PC bedzie wieksze ale to nie ma znaczenia).
        Nie liczy sie ilosc piraconych tytulow tylko ilosc tych kupionych.

        A to ze na PC ludzie ciagle narzekaja i krytykuja wynika zupelnie z czego innego - na PC rynek hardwaru zapierdala z roku na rok szybciej a co 3-4 lata wrzuca kolejny bieg.
        Wychodza ciagle nowe karty graficzne lecz zanim dana topowa grafa zostanie wykorzystana w pelni (wlasnie tutaj jest problem z implementacja nowszego DX ) staje sie nagle starociem.
        Nie da sie zrobic tak ze po premierze np. DX12 wszystkie tytuly beda smigaly na DX12 , bo rynek nie zmienia sie z dnia na dzien.
        Do dzis ludzie czesto maja w swoich maszynach grafy ktore sa praktycznie przstarzale ale wciaz na nich graja i ich uzywaja.To sa wlasnie konsumenci i trzeba zapewnic wsparcie dla tej grupy bo nie sprzeda sie produktu w zadowalajacej ilosci.

        Rynek PC jest rozlegly, i albo slyszy sie z jednej strony narzekanie ze mamy super grafy a gry sa na poziomie konsolowym, albo z drugiej ze wymagania z dupy bo optymalizacja kuleje.

        Albo rybki albo pipki.
        Prawda jest taka ze dzisiaj stworzyc gre jest ciezej niz 15 lat temu. Korzysta sie na maksa z istniejacych juz silnikow ktore sa tansze niz gdyby takowy tworzyc samemu (tu liczy sie budzet). Do tego nie ma sensu iwestowac kupy kasy w dany tytul gdy nie ma pewnosci ze sprzeda on sie na tyle dobrze by zarobic na to wszystko.

        O wiele bardziej oplaca sie robic na pol gwizdka - dac to samo na wszystkie platformy.
        Gracze pecetowi nagle czuja sie oszukani "przeciez PC jest o wiele wydajniejszy to czemu konsole go ograniczaja"
        Nic nie ograniczaja, to jest swiadomy wybor developera ktory musi sie mniej narobic, bo nikt nie moze mu zarzucic ze "nie wykorzystuje super potencjalu najnowszych kart graficznych".

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2014-11-14 15:57

          ... Tu chodzi o kase, i nie mozna narzekac ze gra na PC wyglada tak samo jak na konsoli - jest to błędne myslenie, bo nie ma nigdzie założenia ze na PC ma wygladac lepiej "a bo tak i juz".

          Narzekac mozna wtedy, gdy gra wyglada na konsoli za 1500zl tak samo jak na PC, ale pecet za 1500zl nie potrafi jej pociągnać. Wtedy to oznacza ze faktycznie gracze PC sa wydymani, bo optymalizacja lezy i kwiczy.

          Zaczac trzeba myslec nieco z szerszej prespektywy a nie tylko z przed wlasnego monitora i klawiatury.

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2014-11-14 22:32

            To byl tylko przyklad rozumowania, bo niektorym trzeba podawac przyklady z wielkim zapasem mocy by zrozumieli.
            Rownie dobrze moze to sie tyczyc calego zestawu, ale w tym wypadku problem z optymalizacja mamy niemal w kazdym tytule wydanym na konsole i na PC (oczywiscie brak optymalizacji na PC)

            Skomentuj

      4. kryst85
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2014-11-14 20:28

        Udowodnij mi jakimkolwiek badaniem, że 1/10 kupuje, a reszta kradnie. Najbardziej chodliwe tytuły na torrentach mają około 100tyś. ściągnięć co można sprawdzić kiedy takie gry sprzedają się w milionach sztuk, a wiadomo, że większość z tych piratów nie kupiło by gry.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2014-11-14 23:51

          najlepszym dowdem jest fakt, ze na stare konsole GTA5 zarobilo na siebie w 8 godzin, a to jest budzet blisko 250mln $, tak wiec pomimo pikractwa nie jest to jakis wielki problem.
          Na PC owszem moze to piractwo jest wieksze ale to dalej jest platforma na ktorej oplaca sie cos wydac i mozna na tym zarobic.
          Problem jest inny - pecetowcy wymagaja by tytul wygladal lepiej niz na konsolach a developer decyduje ze jednak tego nie zrobi. I nie jest to kwestia tego ze jest on oplacany przez tworcow konsol - wynika to z faktu ze nie musi sie narobic bez sensu, a wiecej zarobi (i mniejsze koszty poniesie) jesli tytul trafi w srednia grupe docelowa ktora jest najwieksza (a nie tylko do topowych posiadaczy PC) do tego trzeba doliczyc brak koniecznosci optymalizowania wszystkiego na maxa.
          Teraz mamy przyklad w nowym ACU - topowe grafy ledwo go ciągna w wymaganych przez pecetowcow 60fps.
          Mozna by teoretycznie detale obnizac ale nie dosc ze niewiele to daje, to jeszczejaki jest sens skoro chcielismy miec ładniej niz na konsolach.

          Tak to wlasnie wyglada a wiec mnie nie dziwi fakt ze developer decyduje sie na taką sama grafike w przypadku wszystkich platform - mniej pracy dla niego, a tytul i tak sie dobrze sprzedaje, do tego na PC trafi w grono wiekszej ilosci graczy niz tylko tych posiadaczy topowych zestawow gamingowych

          Skomentuj

      5. hasati
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2014-11-14 21:04

        Meruem. Wyjdź z szafy.

        Skomentuj

  2. leotoro
    Oceń komentarz:

    17    

    Opublikowano: 2014-11-14 10:59

    Metoda kija i marchewki - stara, dobra, sprawdzona i szeroko stosowana.

    Skomentuj

    1. jeomax.co.uk
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2014-11-14 13:31

      Kija i ogryzka ostatnio.

      Skomentuj

  3. Balrogos
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2014-11-14 10:59

    No to juz wiemy gdzies od miesiaca czy dwoch :P

    Skomentuj

  4. Kłaczkov92
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:01

    Jak mi przykro... :D Nie ma się co dziwić siódemka w czasie premiery dx12 bedzie miała 6 lat z perspektywy firmy ile można wspierać swój przestarzały produkt?
    8.1 jest spoko i śmiga lepiej niż 7, wygląd to kwestia przyzwyczajenia. A naprawdę ciekaw jestem co pokaże 10

    Skomentuj

    1. kamild1996
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2014-11-14 11:22

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Choćbyś użył nie wiadomo jakiego argumentu to benczmarkowe spece zaraz się zlecą by Ci udowodnić że jesteś w błędzie :D Windows 7 to dobry system, ale Ósemka jest jeszcze lepsza. Jak komuś Metro nie pasuje to jest masa rozwiązań by o nim zapomnieć i korzystać z systemu jak z 7ki. Tylko szkoda, że tak mało osób o tym wie...
      Czekam na DX12

      Skomentuj

        1. kamild1996
          Oceń komentarz:

          -8    

          Opublikowano: 2014-11-14 12:11

          Ja jestem cierpliwy, poczekam :)
          Kasa wszędzie!

          Skomentuj

        2. Sander Cohen
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2014-11-14 14:32

          Tak, kasa ponad wszystko ale nie zapominaj ze Microsoft ma kase i jest w stanie subsydiowac oparcie gier w niektorych studiach na DX12, zwlaszcza jesli beda graficznie zajebiste, a takze szkolenia, zwlaszcza ze za rogiem czai sie Mantle, ktore poki co udzialu w rynku nie ma zbyt duzego, ale stanowi realne zagrozenie dla DirectX. Na poczatku dolozy do interesu troche ale pozniej zwroci mu,sie z nawiazka ze sprzedazy systemow operacyjnych. Microsoft nie powtorzy juz bledu Win XP. System majacy 6 lat to stary system, zwlaszcza ze nie pasuje do ogolnej wizji Microsoftu. Dlatego Win 8/8.1 beda updateowane do Win 10 a Win 7 zostanie wymazany tak szybko, jak sie da.

          Skomentuj

        3. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-11-14 16:02

          Jesli w DX12 beda funkcje ktore bedzie latwiej wprowadzic i je uzytkowac niz te ktore sa dostepne w DX11 to jak najbardziej developerzy sie nimi zainteresuja.

          DirectX z kazdym nowym numerkiem to nie tylko kilka efektow na krzyz, ale tez latwa implementacja tego co w poprzednich byla trudniejsze.
          Obecnie by uzyskac za pomoca DX9 poziom grafiki takiej jaka jest przy uzyciu DX11 trzeba sie niezle nagimnastykowac.
          Podobnie jest z dev kitami od NV - tez udstepnili sporo narzedzi ktore ulatwiaja developerowi prace, tak wiec dlaczego developerzy nie maja z tego korzystac.

          Directx to skrzynka z narzedziami, jesli z kazda nowa rewizja jest w niej wiecej narzedzi to czemu by ich nie uzyc - moze okaze sie ze cos da sie zrobic łatwiej i szybciej a wiec i zarobic wiecej.

          Skomentuj

          1. Balrogos
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-14 19:35

            Tak ale nadal DX9 jest wydajniejsze od DX11 a w DX 11 tylko teselasja bo roznic w grafice brak.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-15 00:02

            Troche smiale stwierdzenie - jesli wezmiesz pod uwage ze chcialbys osiagnac te same efekty pod DX9 co na DX11 to nie bedzie wydajniejszy (lub tez nie uzyskasz takich efektow).
            Piszeszo tesselacji, a co z cieniowaniem ?
            http://www.techspot.com/review/537-max-payne-3-performance/page6.html
            Tu masz drobne porownanie. Patrzac na jakosc grafiki, taki spadek wydajnosci nie jest niczym wielkim.

            Skomentuj

          3. Balrogos
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-15 13:09

            porownaj graficznie gry ktore wspieraja DX9 jak i DX11 jakakolwiek zmiana grafiki okiem jest nie zauwazalna. Za to na DX9 zawsze wiecej FPS.

            Skomentuj

          4. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-15 19:41

            Bo na DX9 nie masz chocby oswietlenia ktore jest golym okiem zawsze widoczne jak SSAO czy HBAO.
            Nawet w podlinkowanym przezemnie artykule masz wyraznie to napisane.

            Skomentuj

        4. cichy81
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-11-15 11:37

          To samo gadanie było przy win XP i DX9. Tak samo wszyscy twierdzili że cyfrowa dystrybucja gier nie ma szans. DX12 wejdzie i będzie miał się dobrze i chętnie będą z niego korzystać. Tak było jest i będzie

          Skomentuj

      1. TotallyNormal
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2014-11-14 12:50

        Jak ktoś wykorzystuje komputer do pracy, to W8 w wielu zastosowaniach jest bardzo ograniczający względem W7. Nie chodzi nawet o funkcjonalność UI, ale o to, że ModernUI jest programistycznym gniotem i zatyka API graficzne. W przypadku projektowania CAD / CAM / DCC nadaje się tylko do małych projektów i pojedycznczych elementów. Najgorsze jest to, że nic nie da się z tym zrobić.
        W7 po wyłączeniu Aero daje kilkukrotnie lepszą responsywność, co ma fundamentalne znaczenie w tych zastosowaniach.

        Skomentuj

          1. TotallyNormal
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2014-11-14 17:22

            Następnym razem też napiszę ;)

            Skomentuj

      2. Reqiem88
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2014-11-14 13:06

        JA cały czas uwarzam, że micro robi co drugi dobry system, 8 mnie nie przekonała niczym, ale nie mówie, że jest zła. Po prostu mnie nie przekonała niczym szczególnym. Na 10 troche czekam, ale też zobaczymy jak to będzie.

        Skomentuj

      1. kerry_sd
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2014-11-14 12:24

        to jakim cudem wytrzymujesz w pracy?

        Skomentuj

      2. mesjan
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2014-11-14 12:57

        U mnie w pracy szef kupując nowy pc przeszedł z 7 na 8.1, przez miesiąc leciały co chwile głośne słowa na k..... h... kończąc na słowach "na tym g....e nie da się pracować na h.. j ja go zmieniałem" i nie chodziło mu o nowy wygląd i obsługę W8.1 . Postanowił kupić nowy W7 ale odpuścił dowiadując się ze będzie miał darmowy W10.

        Skomentuj

          1. mesjan
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-14 17:47

            Średnia wieku to 30. Szef 36.

            Skomentuj

          2. BuryZenek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-19 12:37

            Pewnie nie wiedzieli jak wyłączyć komputer :D

            Skomentuj

  5. Eternal1
    Oceń komentarz:

    28    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:24

    Drażni mnie to sztuczne ograniczanie oprogramowania dla wyciągnięcia od użytkowników kolejnej kasy.
    Przecież większość wciąż korzysta z Win7.
    Więc całej rzeszy graczy MS pokazuje środkowy palec i bezczelny uśmiech w przekonaniu że zamiłowanie do gierek zmusi użytkowników do kolejnych wydatków, technicznie rzecz biorąc - zupełnie niepotrzebnych.

    Sztuczne postarzanie hardware i software. Grrrrr....

    Dlatego cieszę się że AMD, pomimo wsparcia DX12, przekazało dokumentację Mantle grupie Khronos i pomaga tworzyć nisko-narzutowe OpenGLNG.
    OpenGL nigdy nie było bezczelnie ograniczany korporacyjną pazernością.
    Na tle DirectX był mniej wygodny dla developerów, lecz mam nadzieję że OpenGLNG to zmieni.
    Do gry powoli wkracza kolejny gracz na rynku "gammingowych OS-ów" - Linux, a co za tym idzie, waga tego API będzie rosła.

    Skomentuj

  6. agnus
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:25

    Ale wątpię że wielu ludzi zmieni Win7 na 10 tylko dla DX. Sam tego na pewno nie zrobię. Gdybym wtedy składał nowego kompa to i owszem, ale rezygnacja z systemu (na który wydało się kasę) tylko dlatego że będzie parę efektów mniej w grafice gry? Nie ma mowy :)

    Tylko zablokowanie uruchamiania się większości softu zmusiłoby mnie do zmiany systemu przed wymianą platformy (płyty głównej). A na to się nie zanosi bo LGA1155 jest wciąż wyst. wydajne.

    Skomentuj

      1. TotallyNormal
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2014-11-14 12:53

        Maniejszy narzut otwiera całe spektrum nowych możliwości w przypadku projektowania scen 3d.

        Skomentuj

    1. tom_58gd
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2014-11-14 20:42

      Zmienisz,zmienisz ,bo wyjdzie nowa gra będzie wymagała DX12 i na WIN7 nie zagrasz.Jest postarzanie sprzętu teraz przyszła kolej na postarzanie software'u.

      Skomentuj

      1. agnus
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2014-11-15 00:07

        Chyba zwariowałeś :) Dla gry wyrzucać w błoto 400zł?
        Za stary jestem na to. Może jakiś 20 latek tak zrobi. Ale ja znam wartość pieniądza.

        Skomentuj

      2. karer
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2014-11-18 15:21

        Ja zarabiam teraz blisko 10000 i tez nie wywalilbym na system. Ciagle siedze na winXP. Juz tyle fajnych gier bylo ktorych nie moglem u siebie uruchomic. troche smutno, ale nie zaluje ze nie zagralem w nie. Po prostu gry to i tak droga rozrywka. Sa tansze alternatywy :)

        Skomentuj

      3. tom_58gd
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-04 20:30

        No oki ,może nie jesteście zapalonymi graczami.
        Ja natomiast lubię sobie pograć i pewnie odczekam trochę czasu ,aż system dojrzeje ,doczeka się paru łatek ,zacznie działać jak należy ,w tym czasie mam nadzieję spadnie podatek od nowości i zakupię.
        Jak można zauważyć po statystykach ,co drugi system MS jest udany ,więc mam nadzieję ,że w tym przypadku również tak będzie. Sądząc po zapowiedziach DX12 ,który pojawi się tylko w WIN10 mogę mieć rację ;)

        Skomentuj

  7. znik70
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:35

    win7 jest bardzo nowoczesnym systemem. win8/8.1 wnosi tu niewiele nowego. brak wsparcia to nic innego jak uporczywa kampania wycinania wszystkiego co starsze od najnowszej wersji. takie wyciąganie forsy na siłę.

    No cóż. I tu jest kolejny kamyczek do ogródka, dlaczego Mantle ma sens. Dobrze by było aby Mantle wspierało nie tylko przetwarzanie grafiki, ale też zapewniało przynajmniej częściowo zunifikowane API dla aplikacji. Przynajmniej ja tak to widzę, bo to znacznie ułatwia przenoszenie aplikacji pomiędzy platformami. Mam nadzieję że AMD też tak to widzi, ale czas pokaże.

    Skomentuj

    1. Guteck
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-11-15 00:06

      Win 8.1 jest nowocześniejszy od win 7, bo wyszedł po windowsie 7. Czy inaczej rozumiesz słowo "nowoczesność"?

      Skomentuj

      1. znik70
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2014-11-18 08:59

        nie twierdzę że win8/8.1 jest mniej nowoczesny, ale dla użytkownika ten "przyrost nowoczesności" nie ma praktycznego znaczenia, przy znacznej utracie wygody użytkowania na tradycyjnych komputerach. sam bym chciał win8.1 z aero z win7. zresztą nie tylko ja, a to w dużej części zapewnia dopiero preview z win10.

        Skomentuj

  8. znik70
    Oceń komentarz:

    22    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:37

    na próbę wyłączyłem adbocka dla benchmarka. niestety okienka reklamowe bardzo chamsko się wpychają na ekran. sorry chłopaki ale trudno. może za rok to wyłączę w waszym serwisie.

    Skomentuj

  9. kumba90
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:42

    Przecież od samego powstania Win 8 - M$ zależy na tym aby w pierwszej kolejności uśmiercić Win XP, potem Vistę a na 7-demce skończywszy. Bo nie od dziś wiadomo na czym tak naprawdę zależy M$, i nie od dziś też wiadomo jaki system posiada najwięcej programów inwigilujących użytkownika.

    Skomentuj

    1. Asael
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-11-14 11:48

      A kto dzisiaj nie leci na kase?;) Co jak co 8.1 jest świetnym systemem - kafelków nie trawie ale też nie korzystam. Inwigilacja? była jest i będzie. Poza tym co masz do ukrycia? bo sam fakt że ci się to nie podoba to niestety za mało ani państwo ani korporacja się z tobą liczyć nie bedzie bo dla nich jesteśmy "statystyką" Chcesz wolności to unix ale powodzenia w pracy na takim systemie o graniu nie wspomne.

      Skomentuj

        1. kerry_sd
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-11-14 12:24

          zmień dysk systemowy na SSD

          Skomentuj

        2. Asael
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2014-11-14 12:47

          Z żalem ale niestety nikt mi nie płaci za tą "propagadne" :P
          Sam używam LN w pracy i niestety wiem jak potrafi zamulać sam LN to raz a dwa może jednak dysk laptopowy zapewne 5200 predkosc nie jest dobrym wyborem do żadnego systemu jeśli chcesz mieć szybko po pół roku.
          A tak w ogole to rozumiem że to laptop firmowy/korporacyjny a wiec obraz postawiony ma pewnie też firmowy? to by wiele wyjaśnialo ;)

          Skomentuj

  10. Skaza
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:45


    Microsoft ponownie straszy...

    A nawet grozi, bowiem jak inaczej nazwać podobną politykę? Ale spokojnie, najwyżej nie kupię żadnej gry wymagającej DirectX 12. Inwestycja, w obecnie posiadany Winows 7, była dla mnie sporym wydatkiem i naprawdę nie widzę najmniejszego powodu, aby przesiadać się za każdym razem, gdy tylko Microsoft postanowi wyssać trochę pieniędzy. Tym bardziej, że Siódemka działa doskonale. I straszenie mnie niekompatybilnymi Directami, Officami i masą niepotrzebnych mi usług, tego nie zmieni.

    Skomentuj

  11. scooby
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:55

    A jeszcze tydzien czy dwa temu jeden z glownych gosci z M$ wypowiadal sie ze zaczna dbac o rynek PC oraz ze zmieni sie ich podejscie... lecz jak to zwykle z M$ jest takie slowa mozna wlozyc pomiedzy bajki.

    Skomentuj

  12. arcadios
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-14 11:55

    Jeśli Windows 10 będzie miał normalny przycisk start i nie będę musiał korzystać z metro, to wtedy przeniosę się z Windows 7.
    Pytanie tylko skąd mam wiedzieć, które karty graficzne wspierają Directx 12? Bo jak na razie, ponoć tylko Geforce 9 jest niby zgodny, ale czy w 100%!

    Skomentuj

    1. kerry_sd
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2014-11-14 12:23

      człowieku, od czasu Windows 8.1 Update 1 metro jest domyślnie ukryte!

      Skomentuj

  13. kerry_sd
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2014-11-14 12:26

    to samo było przy premierze Visty i "przymusowym" wprowadzeniu DX 10. Do tego afera z Crysisem i naciąganymi ustawieniami pod DX 10, które były też w DX 9.

    Mimo to obecnie już nikt nie pamięta o DX 8 czy 9....

    Skomentuj

    1. sadys
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2014-11-14 12:30

      wiekszosc gier od valve smiga na dx9 ... a sa to dosc swieze i masowo grane produkcje - cs go, dota2 ...

      Skomentuj

  14. sadys
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2014-11-14 12:28

    skoro sa tacy pazerni na kase to niech wydadza platny path do windows 7 ktory umozliwi obsluge dx12.
    Nie mam nic do nowych OS-ow ale nie kazdemu chce sie robic reinstal systemu w celu doinstalowania pakietu dx12...
    Troche to strzelanie z armaty do komara - pomine juz kwestie ceny.
    Dla mnie jako wygodnego uzytkownika win7 - platny path bylby idealnym rozwiazaniem.

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2014-11-14 12:35

      patch :)
      Ale poza tym masz całkowitą rację. Taka płatna aktualizacja byłaby ok. Byle nie za droga. 1/4 ceny systemu byłbym w stanie zapłacić. Ale to maks.

      Skomentuj

    2. Asael
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2014-11-14 12:51

      Wiesz istnieje takie pojecie jak "rozwój" i "postęp" nie wiele osiągniemy czekając kolejne kilka lat na to aż każdego bedzie stać albo zechce mu się instalować nowy system by móć pójść dalej..
      Jak by to userzy definiowali rozwój i postęp oraz jego kierunke to byśmy jeszcze siedzieli na windows 2000 przecież to taki dobry system był...
      Nikt nikogo do niczego nie zmusza;)

      Skomentuj

      1. Bastruk
        Oceń komentarz:

        10    

        Opublikowano: 2014-11-14 13:49

        Kocham to myślenie - zmieniasz coś co jest w 100% wystarczające tylko po to aby dalej mielili systemy zamiast robić coś co będzie WARTE a nie PRZYMUSZANE do zmiany ...

        Skomentuj

      1. kosiarz007
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2014-11-15 17:52

        I płatne autostrady.

        Skomentuj

  15. kbrbabzbtb
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2014-11-14 13:37

    Ponoć gry na tych nowych bibliotekach mają w końcu zrównać się wizualnie z pierwszym crysis`em.

    Skomentuj

  16. sluka1
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2014-11-14 14:12

    Dx12 nie będzie obsługiwane przez W7. Gry nie będą obsługiwać Dx12.

    Ms może na tym więcej stracić niż zyskać, ponieważ miejsce Dx może zajmować OGL z najnowszymi technologiami, które będzie obsługiwane przez W7, a dodatkowo ma mniejszy narzut na procesor.

    Skomentuj

  17. xKacp3R
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2014-11-14 14:28

    A ja zawsze kupuje oryginalne Windowsy, a oni mówią mi że mam się pierdolić i kupić 8 bo nie będę mógł korzystać z Directx 12. Fajno.

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2014-11-14 14:33

      Właśnie o to chodzi, dlatego to takie "ujowe". Człowiek zapłacił za kompa z Win7, karta wspierała będzie DX12 a oni każą sobie płacić za nowy system "bo tak".

      LOL.

      Skomentuj

      1. xKacp3R
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2014-11-14 14:40

        Ja kupiłem wszystkie Windowsy osobno, wydałem na nie prawie 1000zł, ale według Microsoftu muszę wydać jeszcze więcej żeby korzystać z Directa 12. Żałosne. Kupie kartę za 1500zł z Directem 12 ale go nie wykorzystam bo mam Windows 7 "xDDD".

        Skomentuj

          1. agnus
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2014-11-14 16:09

            Wszystko jedno mądralo. Zapłaciło się za produkt/usługę/licencję. Whatever. Chodzi o sam fakt że masz sprzęt DX12 i nowoczesny system a wmawia Ci się że masz shit i musisz płacić.

            Skomentuj

          2. glorious_pc_master_race
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2014-11-14 16:57

            bo system to shit ponieważ nie obsługuje dx12

            Skomentuj

          3. BuryZenek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2014-11-14 17:31

            Brawa dla tego Pana :D

            Skomentuj

          4. agnus
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2014-11-15 00:09

            Filtry do Photoshopa? Przecież profesjonaliści nie używają filtrów :) A jak jesteś grafikiem-dzieciakiem to płać.

            Skomentuj

          5. agnus
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2014-11-15 00:17

            Uwielbiam ludzi, którzy stają w obronie monopolistów :) Nieuleczalny okaz owieczki, która idzie na rzeź. Stary... co to za analogia. Tak samo mozna porównać złodzieja samochodów i złodzieja oprogramowania. Analogia tak samo trafna jak Twoja. Ale prosci ludzie potrzebują prostych myśli i rozwiązań.

            Po pierwsze nie kupujesz auta z jedną wycieraczką. Masz dwie. Ale pogoda zmutowała i teraz spada kwaśny deszcz o konsystencji budyniu. Nie pojeździsz w deszczowy dzien. I producent zamiast wezwać Cie do serwisu na wymianę wycieraczek lub umozliwić Ci zakupienie tychże - KAŻE CI ZMIENIAĆ SAMOCHÓD na nowy model.

            Teraz kumasz?

            Skomentuj

          6. agnus
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2014-11-15 13:58

            Nie ma sensu już dalej się tutaj pienić, mamy inne poglądy :) Ale na szczęście świat jest wyst. duży dla nas dwóch. Peace bro :)

            Skomentuj

      2. glorious_pc_master_race
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2014-11-14 16:55

        Jak kupiłeś windows 7 to pisało że dostaniesz za darmo dx12? nie. To dlaczego mają ci go dać?

        Skomentuj

  18. tomcorek
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2014-11-14 15:29

    Będzie direcx12 a gry będą takie super jak większość nowych, których szkoda nawet odpalać. Mnie to nie martwi, starszych gier mam tyle, że za nim we wszystkie zagram to czasu minie.

    Skomentuj

  19. TheDarkStarGTX
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2014-11-14 15:41

    Ciekawa ta 10 jednak przy 7 jestem pewien z czym mam do czynienia. Jak tak chcą zarobić to niech wypuszczą w7 refresh z DirectX12. Nawet na taki kompromis nie można pójść?

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2014-11-14 16:14

      nie mozna bo nie trzeba.
      Tu chodzi o to ze MS chce jak najszybciej odejsc od W7 i Visty.
      Wprowadzenie dodatkowo nowego DX jest wiec kolejnym argumentem ktory sam sie broni.
      Nie warto jest robic wsparcia dla kilku systemow na dany rynek, lepiej jest dawac wsparcie dla jednego ktory co 2-3 lata bedzie zmieniany na kolejny bo z tego jest kasa wlasnie.

      Gdyby windows byl z abonamentem, to sytuacja by byla zupelnie inna, a tak to na czyms musza przeciez zarobic, wiec zmiana systemu jest bardzo korzystna nawet na rynku domowym gdzie jak juz wspomnialem, po zakupie systemu klienta juz nie ma jak doić.

      Skomentuj

  20. jewgienij
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2014-11-14 15:44

    Krotko mowiac pozbycie sie lysego grubasa nie pomoglo. Beton w MS jest niereformowalny. Aby podazyli sladami Nokii.

    Skomentuj

  21. kitamo
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2014-11-14 16:11

    Ja nie zauwazylem by sie cos zatykalo a projektow 3d robie baardzo duzu i nawet w tej chwili jeden obrabiam.

    Po drugie - jak ktos potrzebuje robic gigantyczne projekty to raczej zrobi sobie juz pod to specjalnie maszyne i bedzie go smyrało czy ma winxp czy win7.
    Dzisiaj juz nie jest to raczej rzaden argument.

    Skomentuj

    1. TotallyNormal
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2014-11-14 17:03

      Bo nie zajmujesz się tym profesionalnie, ani komercyjnie. Po godzinach to sobie grzebać można bez większego wnikania.
      Sprzęt nic nie poradzi na zatykające się API. Coś kiepskie masz pojęcie w tej materii.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2014-11-16 18:00

        robie to profesjonalnie i komercyjnie :D

        jaki to soft tak Ci zwalnia ?

        Skomentuj

  22. Sancho
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-11-14 16:51

    Oj co za szkoda. Nie szkodzi microsoft, kupimy specjalnie wasz nowy system za 500 -600 zł.

    Skomentuj

    1. BuryZenek
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2014-11-14 17:32

      True. Kompy za 5k , ale gry wszystkie piraty.

      Skomentuj

    2. agnus
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2014-11-15 00:28

      Nie boimy się tylko nie mamy czasy na pierdoły. Kupiliśmy komputery, które zarabiają na siebie a nie służą tylko do odpalania BF ;-)

      Skomentuj

  23. papuas
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-14 17:55

    Postępu nie zatrzymam - tyle wiem. Nie przejmuję się jednak tym, że W7 nie będzie obsługiwał DX12. Nowe API zadebiutuje za rok, a to oznacza, że dopiero za dwa lub trzy lata znacząca część gier zacznie go wykorzystywać.
    Wtedy zastanowię się nad wymianą systemu i sprzętu.

    Skomentuj

  24. Karl Franz
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2014-11-14 17:55

    Jestem w szoku wiadomością...

    Skomentuj

  25. tom_58gd
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2014-11-14 20:35

    Mogli by pewnie bez problemu zaadoptować DX12 w WIN7 ale poco skoro można w ten sposób wymusić kupno WIN10.Gnoje.

    Skomentuj

  26. R2rrO
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2014-11-14 21:20

    Niestety, ale nowy DX nie wystarczy, abym pobiegł do sklepu i kupił kolejny Service Pack do Windowsa 8

    Skomentuj

  27. Gonsiorr
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-11-14 22:38

    I w tym momencie powinno wejść AMD z Mentle i pozamiatać. Bo monopol Microsoftu trzeba w końcu zakończyć.

    Skomentuj

  28. renholder1987
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-16 15:02

    Najlepiej zrobić względnie dobry system(win 7) sprzedać wypierając starsze wersje(xp).Potem zrobić syf(win 8/8.1) wciskać na siłe a jak to nie pomoze to zmuszac chamsko do zmiany na "lepsze" bo przeciez direct x12... banda skurw...

    Skomentuj

  29. Niuniek7
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-11-17 00:10

    Niegodny aby obsłużyć

    Skomentuj

  30. Hakuren
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-17 08:03

    Ojej. Tragedia conajmniej tak kolosalna jak katastrofalna porażka Rzymu pod Kannami z rąk Kartagińczyków. Będą pisać o tym w książkach z historii i uczyć dzieci na temat tego jakże ważnego wydarzenia.

    Co my biedni ludkowie teraz poczniemy?


    A tak całkiem serio to nie widzę żadnej różnicy między tymi wszystkimi DX. Przestałem zwracać uwage na numer DX pewnie tak koło wersji 7.

    Skomentuj

  31. Hans Olo
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2014-11-17 17:20

    Nie zrezygnuję z resztek prywatności na rzecz jakiegoś DX shitu.

    Skomentuj

  32. JimmyS
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2014-11-17 23:21

    Ach to AMD. Najpierw zepsuli Ubisoftowi AC Unity, teraz psują opinię Microsoftowi.

    Skomentuj

  33. pawluto
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2014-11-18 07:17

    Sytuacja się powtarza.
    Tak samo zrobili lata temu z XP.
    Kit im w ryje , banda pajaców.

    Skomentuj

  34. Fiona
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-11-19 11:24

    Przebiłam się przez ten wątek....

    Jednego nie kumam, M$ ma ta samą politykę od Windows 3.11

    A tu cała masa zdziwionych - skąd macie zioło ???

    Skomentuj

  35. Aciej
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-22 15:56

    Jak ja się ciesze, że nadal mam dostęp do MSDNAA i windowsy za freeko.

    Używałem 7 praktycznie od premiery i teraz przeniosłem się na 8.1 i nie żałuję. Ale mając 7 i miałbym zapłacić pełną kwotę za 8.1 to nigdy bym się na to nie zdecydował.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!