Oprogramowanie

Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2013-02-15

Zapierający dech w piersiach obraz Syberii uzupełnia nastrojowa muzyka oraz zaawansowane efekty graficzne w benchmarku Unigine Valley.

Unigine Valley 1.0 benchmark grafika

Firma Unigine udostępniła zaawansowany benchmark graficzny Valley, który prezentuje zapierające dech w piersiach widoki z malowniczej Syberii.

Nowy benchmark jest dziełem rosyjskiego studia Unigine LLC (znanego m.in. z benchmarka Heaven) i służy do sprawdzania wydajności komputerów stacjonarnych i laptopów. Do jego uruchomienia wymagana jest karta graficzna ATI/AMD Radeon HD 4000, Nvidia GeForce 8000 lub Intel HD 3000 z minimum 512 MB pamięci wideo oraz system operacyjny Windows XP/Vista/7/8, Linux lub Mac OS X (od wersji 10.8 Mountain Lion). Warto również wspomnieć, iż Valley wspiera konfiguracje wielomonitorowe, a podczas wykonywania testu na bieżąco informuje o taktowaniach i temperaturze karty graficznej.

Tym razem projektanci postawili na syberyjską scenerię, która rozciąga się na terenie 64 tysięcy kilometrów kwadratowych (!) i obejmuje malowniczą dolinę pośród ośnieżonych szczytów gór. Całość uzupełnia nastrojowa muzyka oraz zaawansowane efekty graficzne pokroju dynamicznie zmieniającego się nieba, wolumetrycznych chmur, efektownych odblasków promieni słońca, czy okluzji otoczenia.

Unigine Valley 1.0 benchmark grafika

Trzeba zatem przyznać, iż jest to jeden z najefektowniejszych benchmarków ostatnich lat i naprawdę warto go uruchomić – tym bardziej, że producenci udostępnili możliwość dowolnego poruszania się po terenie oraz ingerowania w porę dnia, zachmurzenie, siłę wiatru i opady deszczu.

Unigine Valley 1.0 benchmark grafika

Podstawowa wersja aplikacji (Basic) jest dostępna bezpłatnie, a można ją wykorzystać do użytku prywatnego. Producent udostępnia również płatne wersje Advanced (20 dolarów) i Pro (495 dolarów) – pierwsza z nich pozwala na zapętlenie testu, dodanie parametrów do linii komend oraz sporządzanie raportów w formacie CSV, natomiast druga głównie przeznaczona jest do użytku komercyjnego. Obydwie wersje można zakupić na stronie producenta.

Unigine Valley 1.0 benchmark wynik Basic zrzut ekranu

Unigine Valley 1.0 benchmark wynik Extreme zrzut ekranu   Unigine Valley 1.0 benchmark wynik Extreme HD zrzut ekranu

Nam, na platformie testowej składającej się m.in. z procesora AMD Phenom II X4 B55 3,5 GHz, 4 GB pamięci DDR3 1600 MHz oraz karty graficznej ASUS Radeon HD 5770 512 MB 850/4800 MHz, udało się osiągnąć 1766 punktów w trybie Basic, 232 punkty w trybie Extreme oraz 179 punktów w trybie Extreme HD. Zachęcamy Was do podzielenia się swoimi wynikami w komentarzach pod newsem – tylko nie zapomnijcie opisać swojej platformy testowej.

Unigine Valley 1.0 pobierz aplikacja download
Kliknij, aby pobrać benchmark Unigine Valley 1.0
(Windows - 342 MB, Linux - 394 MB, Mac OS X - 383 MB)

Źródło: Unigine

marketplace

Komentarze

126
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Przynajmniej sie postarali, bo futuremark to zwyczajne bezguście, kicz i tandeta. 3dmark13 jest po prostu żenujący i nie dorasta nawet do poziomu edycji z 2000, 2001, 2003, 2006.
    Zaloguj się
    24
  • avatar
    Przetestuje to u siebie pod pingwinem. :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Wygląda naprawdę rewelacyjnie.
    Tylko niech mnie ktoś oświeci czy jest jakaś różnica pomiędzy DX9 a DX11? Bo ja nic nie zauważyłem :P
    Zaloguj się
  • avatar
    Pod koniec filmiku mi się trochę przycinało, chyba czas wymienić laptopa :)
  • avatar
    Athlon II x4 640 3GHz + 8GB DDR3 1333MHz + 2x 4850 DDR5

    Basic: 1294

    Extreme: 556

    Extreme HD: 775

    Wydaje mi się czy jakieś dziwne te wyniki? W EHD więcej punktów niż w E?
    Zaloguj się
  • avatar
    Ze screenów wygląda pięknie. Muszę pobrać i przetestować>
    Zaloguj się
  • avatar
    Laptop MSI CR500 Win7 32bit
    Celeron T3000@1.8 Mhz 4 Gb DDR2 800
    GF 8200M G

    Basic bez AA, Quality Low:
    88
  • avatar
    Najnowszy 3DMark jest bardziej zaawansowany technologicznie od Unigine Valley, natomiast Valley jest zdecydowanie bardziej efektowny i efektywny pod względem wizualnym. Czyli to oznacza że zastosowana technologia nie zawsze musi iść w parze z jakością oprawy wizualnej. No i benchmarki od Unigine mają tą przewagę nad produktami Futuremark, iż jest dostępna w nich opcja Free Camera (można samodzielnie eksplorować renderowaną scenę 3D). Czyli podsumowując: moim skromnym zdaniem najlepszy do tej pory benchmark od fińskiego Futuremark to jednak poprzedni 3DMark11 ( pokryty rdzą wrak oraz "tonące" w blasku zachodzącego słońca starożytne ruiny jak dla mnie były i są najbardziej zbliżone do realizmu ), z kolei od rosyjskiego Unigine oczywiście numer jeden dla mnie od tej pory to Valley (Heaven mimo ostatniego podrasowania - wersja 4.0 - tylko miejscami zachwyca, całościowo nie robi tak dużego wrażenia). W Fire Strike z tegorocznego 3DMark'a też jest kilka ciekawych efektów, jak zniekształcenia symulujące efekt gorącego powietrza czy efekty cząsteczkowe - tekstury obiektów są tylko i "aż" przyzwoite, bez dużej rewelacji. W Valley tekstury z bliska też nie powalają na kolana, ale cieszy taka "miodność" - duża liczba obiektów bogatych w detale, efekty świetlne itp. Dla koneserów polecam też benchmarki: Gugila Real Time Shader, Passion Leads Army DX11 oraz dema technologiczne NVIDIA Human Head, NVIDIA Medusa, Quest 3D Azure Temple (rok temu znalazłem też benchmark o nazwie Hotel, tylko że teraz nie moge znależć aktywnego linku, ale jakby ktos był zainteresowany to moge wrzucić bo mam ten program nagrany na płytę DVD).
    Zaloguj się
  • avatar
    Fajowy :-) a co do doczytujacych się obiektów, Tak musi być, bo gdyby było inaczej - że komp miałby "dźwignąć" całą scenę To co to za komputer musiał by być? nie mam pojęcia.PZDR
  • avatar
    i Jeszcze nowe tech dema Luminous:
    http://www.guru3d.com/news_story/square_enixs_luminous_engine_tech_demos.html
  • avatar
    i7-3820@ 4,5 Mhz
    gtx 680 @ 1320Mhz

    Basic: 4849

    Extreme: 2470

    Extreme HD: 1888
    Zaloguj się
  • avatar

    Windows 7 x64 PL
    FPS:
    49.5
    Score:
    2069
    Min FPS:
    18.9
    Max FPS:
    92.1
    System
    Platform:
    Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
    CPU model:
    AMD FX(tm)-8120 Eight-Core Processor (4214MHz) x4
    GPU model:
    NVIDIA GeForce GTX 570 9.18.13.1396/NVIDIA GeForce GTX 570 9.18.13.1396 (1279MB) x1
    Settings
    Render:
    Direct3D11
    Mode:
    1920x1080 8xAA fullscreen
    Preset
    Extreme HD
    Zaloguj się
  • avatar
    AMD Phenom II X4 955 3,2 Ghz
    Radeon HD 6850 @820/4200
    Gigabyte GA-890FXA-UD5
    GoodRAM Play 1333 CL 7

    Win7 D3D stery 13.1:
    Basic 2181
    Extreme 1362
    Extreme HD 664

    Ubuntu 12.10 OpenGL AMD 13.2 Beta 3:

    Basic 1171
    Extreme 363
    Extreme HD 229

    Taka konkluzja: widać jak na dłoni, że na Ubuntu jest wolniej i trochę jakby bardziej poszarpuje (low fps są dużo gorsze) to jednak moje subiektywne odczucie jest takie, że jakość grafiki jakby lepsza wizualnie. Mimo wszystko jednak liczę na dopracowanie sterów i gwałtowny rozwój sytuacji na Linuxowym Steamie :-)
    Zaloguj się
  • avatar
    Dobra benchmark benchmarkiem, ale benchmark powinien być demem technologicznym że coś się dzieje że wygłąda lepiej kosztem mniejszego zużycia GPU, jak widze prostą geometrie skał gdzie Gothic I miał ją już lepsza w 2013 roku no to wybaczcie albo obracające się tekstury drzew i krzaków które są zawsze zwrócone w stronę "widza" Dolina ani realistycznie ani dobrze nie wygląda.
    Zaloguj się
  • avatar
    z bliska wygląda spoko z daleka to oblivion na modach wygląda lepiej........ chyba jednak zostane przy skyrimie + ENB ---> http://www.youtube.com/watch?v=aDRFdwVSFmI&feature=related
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiem jak to wyglada w hd bo siedze na ipadzie w pracy ale i tak pieknie sie prezentuje, Totallynormal ma racje, futuremark jest slaby i powinni sie bardziej postarac. Z checia zagralbym w giere z taka grafika i dobra fizyka ktora tez jest bardzo wazna. Potem czlowiek bawi sie otoczeniem zamiast kampanie robic tak jak w red faction ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Wesja z guru3d jest zawirusowana. Bitdefender wykrywa jakiegoś trojana w plikach tymczasowych instalki oraz w głównej binarce.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ładne ale wolałbym jakieś rajskie wyspy :)
    Zaloguj się
  • avatar
    i5 3570K , Radeon 7950 , Win 8 - bez OC

    Basic - 3915
    Extreme HD - 1436
    Zaloguj się
  • avatar
    I7-3820
    7970 bez oc
    Extreme HD 1712
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja to mam gdzie i na swoich ustawieniach :D
    http://img849.imageshack.us/img849/5860/valleyexe20130215145829.jpg
  • avatar
    W tym marku jednak odwrotnie niz w nowym 3dmarku - karty AMD teraz dostaja od NV
  • avatar
    Intel I5-3470 3.2GHz, NVIDIA GTX 660, 8GB RAM, Win7x64, brak OC.
    Basic 3524, Extreme 1686, ExtremeHD 1266.
  • avatar
    test
  • avatar
    Grafika gdzieś w okolicach mocno zmodowanego Obliviona (gry z 2006 roku).

    Szału nie ma. Chociaż efekty związane z deszczem całkiem przyjemne.

    Wielkie bryły kopiowanych gałęzi z jedną teksturą liści, oraz trochę późno wczytywane modele obiektów sprawiają raczej średni wrażenie.

    Myślę że przy obecnej wydajności naszych kart można by wygenerować ze dwa ray lepszą grafikę choćby kosztem dużo mniejszej płynności.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Ustawiłem wszystko do oporu na max rozdziałka FullHD i AA x8 bez Vsync

    FPS:
    44.7
    Score:
    2017
    Min FPS:
    15.8
    Max FPS:
    83.8


    Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit

    AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor (4013MHz) x4

    AMD Radeon HD 6900 Series 9.2.0.0 (2048MB) x1

    4GB RAM Gskill 1600 MHz

    SSD Corsair Force F60

    520W Corsair HXEU
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Widzę że wszyscy fapfapują, no ale nie ma się co dziwić na pc i tak nie ma gier :)
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Unigine Valley Benchmark 1.0FPS: 25.4
    Score: 1063
    Min FPS: 15.7
    Max FPS: 45.8

    SystemPlatform: Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
    CPU model: Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz (3292MHz) x4
    GPU model: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 9.18.13.1090 (1024MB) x1

    SettingsRender: Direct3D11
    Mode: 1920x1080 8xAA fullscreen
    Preset Extreme HD
  • avatar
    A tu link do moich osiągów:
    file:///C:/Users/MC/Desktop/Unigine_Valley_Benchmark_1.0_20130215_1718.html

    taki żarcik :)

    FPS: 24.6
    Score: 1029
    Min FPS: 13.9
    Max FPS: 46.9
    System Platform: Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
    CPU model: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (3292MHz) x4
    GPU model: Asus Radeon 6950 2gb
    Settings Render: Direct3D11
    Mode: 1920x1200 8xAA fullscreen
    Preset: Custom
    Quality: High
  • avatar
    nie wiem dlaczego ale na HD 3870 z sterami 13.1 normalnie odpala mi DX 11
    chociaż karta obsługuje tylko 10.1 (btw brak teselacji)
    Zaloguj się
  • avatar
    i5 3470 3.2 gh gtx 660ti

    B 3969
    E 1920
    EHD 1447
  • avatar
    AMD Phenom II 955BE @ 4,1 GHz
    HD 6870 @ 950/1150
    Catalyst 13.2 beta 4

    Extreme HD
    Score: 912
    FPS: 21.8
    Min FPS: 11.9
    Max FPS: 40.8

    Zaloguj się
  • avatar
    Ogólnie to benchmark jest ładniejszy od Heaven.

    FPS: 46.6
    Score: 1948
    Min FPS: 16.9
    Max FPS: 89.2

    System
    Platform:
    Windows 7 64bit
    CPU :AMD FX-8350 3999MHz
    GPU :AMD Radeon HD 7970 3072MB

    Settings
    Render: Direct3D11
    Mode: 1680x1050 8xAA fullscreen
    Preset Custom
    Quality Ultra
  • avatar
    łał wielki teren do explorowania, prawie jak gra to jest

    C2Q 9550@3,7GHz
    GTX 480@865/2025

    Basic 58fps 2426
    Ex 37,8fps 1583
    ExHD 29fps 1213
  • avatar
    Extreme HD 733 pkt

    Radeon 6850 GA Windforce 1GB
    8GB RAM DDR3
    AMD Athlon 620
    GA 770 GA-MA770T-UD3P rev. 1.0
    Winda 7
  • avatar
    jakim ku*wa cudem Karty z seri 8xxx mają odtworzyć animacje w DX11. jednemu na forum już się udało...
  • avatar
    MSI GT683DX - core i5-2430M, gtx570m, 8GB , SSD Samsung 830 -256GB

    Basic: 1574
    Extereme: 697
    ExteremeHD: 528

    Custom - dx9 , fullhd, bez AA : 926
    Custom - dx11 , fullhd, bez AA : 995
  • avatar
    Unigine Valley Benchmark 1.0
    FPS:
    36.5
    Score:
    1526
    Min FPS:
    4.3
    Max FPS:
    68.7
    System
    Platform:
    Windows 8 (build 9200) 64bit
    CPU model:
    AMD FX(tm)-8120 Eight-Core Processor (3099MHz) x4
    GPU model:
    AMD Radeon HD 6900 Series 9.12.0.0 (2048MB) x1
    Zaloguj się
  • avatar
    FPS: 23.0
    Score: 964
    Min FPS: 15.1
    Max FPS: 42.1

    Render: Direct3D11
    Mode: 1680x1050 8xAA fullscreen
    Preset Custom (ale ustawiałem ExtremeHD)
    Quality Ultra

    CPU: i5 3570K
    GPU Radeon 5850
    (więcej info w profilu)
    Zaloguj się
  • avatar
    Całkiem ładne. Najlepsza scena z białymi kwiatkami realistycznie falującymi. Jest lepiej wszędzie tam gdzie dodatkowo warunki pogodowe dodane - wiatr, deszcz itp...boost do realizmu. Tam gdzie statycznie to takie sobie.

    Ale dla mnie numero uno w ostatnim czasie to nadal Nvidia new dawn, potem samaritan demo i główna scena z najnowszego 3dmarka.
    Zaloguj się
  • avatar
    HD5830
    Basic :2780
    Extreme :1015
    ExtremeHD :772
  • avatar
    Szkoda, że nie mam nawet na czym tego przetestować :( Chętnie bym odpalił tego benchmark'a jak bym miał możliwość ;)
  • avatar
    AMD FX 8150 @ 3.6 GHz 8 GB dual DDR3 1866 GF 660 TI 3GB Gigabyte OC version rozdziałka 1650x1080, win 7 x64

    DX11

    FPS: 64.2
    Score: 2685
    Min FPS: 15.9
    Max FPS: 113.2

    OpenGL

    FPS: 44.8
    Score: 1874
    Min FPS: 16.9
    Max FPS: 66.4

    UBUNTU 12.04 64 bit (Linux 3.2.0-37-generic x86_64)

    OpenGL

    FPS: 38.6
    Score: 1614
    Min FPS: 18.9
    Max FPS: 62.4

    Lenovo Y580 (core I3 3110M 4 GB Ram GF GTX660M) nie wiem dlaczego ale procek podczas testu chodził na 1900 MHz a nie na 2.4 GHz rozdziałka 1366x768 win 7 x64)

    DX11

    FPS: 32.6
    Score: 1365
    Min FPS: 14.0
    Max FPS: 54.8

    OpenGL

    FPS: 22.3
    Score: 934
    Min FPS: 11.7
    Max FPS: 36.2

    W ubuntu na lapku nie robiłem bi mi sie kk...a nie chciało.
    Benchmark bardzo ładny szczególnie na ultra (linux) ma sb X-Fi extreme audio i mam takie subiektywne odczucie że dźwięk pod linuksem jest czystszy i bardziej dynamiczny, tzn. sterownik pod linuszka chyba jest lepiej dopracowany niż pod windows.
    Zaloguj się
  • avatar
    Valley benchmark wykorzystał ponad 1150 mb Vramu oraz obciążył mi GPU w 98 %. No ponadto NIE STOSUJE TESSALACJI. Pewnie dlatego niektórym kartom z dx 10 dało się uruchomić tryb dx 11.
  • avatar
    Extreme HD - 1799
    Extreme - 2378
    Basic - 4668

    GTX 670
    i7 2600K
    8 GB RAM 1600 MHz
    P8Z68 V-PRO GEN 3

    nieźle ;-)
  • avatar
    Ech...

    Basic:
    FPS: 39.5
    Score: 1653
    Min FPS: 16.1
    Max FPS: 74.4

    Custom:
    FPS: 21.0
    Score: 877
    Min FPS: 10.2
    Max FPS: 34.7
    bez AA, ustawienia ultra w 1680x1050


    AMD Phenom II X4 965 (3897MHz)
    HD 5750 512MB (GPU 835MHz MEM 1325MHz)
    6GB DDR2

    Z jakimkolwiek AA i powyżej "basic" był pokaz slajdów, czyli 2 do 4 fps.
  • avatar
    Niech mi ktoś wytłumaczy na ile tak naprawdę chodzi moja karta w trybie boost. W tym benchmarku pokazuje 1382 MHz , w Evega PrecisionX 1228 MHz a w GPU-Z 1174 MHz, która z tych wartości jest właściwa?

    FPS:
    45.5

    Score:
    1903

    Extreme HD

    i7-2700K CPU @ 3.50GHz

    Gigabyte GTX 670 OC

    16 Gb ram

    GIGABYTE GA-z77X-UD5H
  • avatar
    FPS:
    28.2
    Score:
    1180
    Min FPS:
    17.7
    Max FPS:
    51.0
    System

    Platform:
    Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
    CPU model:
    Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz (3410MHz) x4 (4 GHz)
    GPU model:
    NVIDIA GeForce GTX 570 9.18.13.1090 (1280MB) x1
    Settings

    8 GB Ram @ 2133 MHz

    Render:
    Direct3D11
    Mode:
    1920x1080 8xAA fullscreen
    Preset
    Extreme HD
    Zaloguj się
  • avatar
    http://www.youtube.com/watch?v=VSi-yevf3D0 nie wiem jakim cudem facetowi się to udało ale ma więcej FPSów na dx 11
  • avatar
    Phenom 955be c2
    16GB 1600 cl9 geil
    HD7950 gigabyte oc
    VERTEX 4 128GB
    GA-990XA-UD3
    ULTRA HD 1374ptk

    Jak samemu tam pochmurno i deszcz na max i wiatr na max to mam 22FPS i ścina dosyć pokaźnie.
  • avatar
    Chłopaki co tak słabo??
    Unigine Valley Benchmark 1.0
    FPS:
    69.6
    Score:
    2911
    Min FPS:
    17.7
    Max FPS:
    112.8
    System
    Platform:
    Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
    CPU model:
    AMD FX(tm)-8120 Eight-Core Processor (4214MHz) x4
    GPU model:
    NVIDIA GeForce GTX 570 9.18.13.1407/NVIDIA GeForce GTX 570 9.18.13.1407 (1279MB) x1
    Settings
    Render:
    Direct3D11
    Mode:
    1920x1080 fullscreen
    Preset
    Custom
    Quality
    High
    Zaloguj się
  • avatar

    FPS:
    21,6
    Wynik:
    904
    FPS min:
    11,3
    FPS Max:
    40,1

    Phenom 955 3.6
    GTS 450 740/900
    4GB RAM
  • avatar
    Witam benchmart ok,tylko drazni dogrywanie sie drzew,kwiatkow cieni itp itd.
    oto moje wyniki:
    basic: min. fps 33.4
    max fps 158.8
    sredni fps 104.2
    ustawienia extreme :
    min fps 28.8
    max fps114.2
    sredni fps 59.5
    ustawienia extreme hd:
    min fps 23.1
    max fps 83.7
    sredni fps 45.3 wynik w tym ustawieniu to 1894 pkt.
    procesor i5 3570,8 ram 1600mhz,karta gtx670 asus dcu2 oc dysk 1 tera,zasilacz corsair cx 750 W
    pozdrawiam
  • avatar
    elkomendante,zobacz co pojedynczy gtx670 po lekkim oc ro bi ztwoimi 2 gtx 570,twoj wynik cos slaby jak na sli.;-)