Gry

Ładne gry powstaną szybciej dzięki Unreal Engine 5.1

przeczytasz w 2 min.

Unreal Engine 5.1 to duża aktualizacja, która ma potencjał, by przynieść naprawdę dobrą zmianę w branży gier (i nie tylko).

Unreal Engine 5.1 – szybciej, wygodniej, produktywniej… 

Unreal Engine 5.1 przynosi nowości kierowane do samych twórców, ale na ich wprowadzeniu skorzystamy także my, gracze. Przydatne dla programistów funkcje i narzędzia pozwalają im efektywniej pracować z Unreal Engine 5, w efekcie czego ładniej wyglądające gry powinny powstawać szybciej. 

UE 5.1 info

Jedna z najważniejszych nowości wprowadzanych przez tę aktualizację to zautomatyzowany cashing PSO (czyli Pipeline State Object). Rozwiązanie to upraszcza i przyspiesza przygotowanie gier w kompatybilności z bibliotekami DirectX 12. Przy okazji ma ono także zminimalizować zacinanie się kompilacji shaderów. 

...i ładniej – Unreal Engine 5.1 ma olbrzymi potencjał

Zaktualizowany Unreal Engine pozwala także na wykorzystywanie zasobów filmowej jakości (w ramach systemu mikropolygonów Nanite) już nie tylko w statycznych, ale też dynamicznych obiektach (na przykład drzew kołysanych przez wiatr). Obsługa HLOD (Hierarchical Level of Detail) umożliwi natomiast renderowanie wody w taki sposób, by możliwe było tworzenie dużych akwenów przy minimalnym zużyciu pamięci. Jest też wreszcie Large World Coordinates w obrębie World Partition, pozwalające na budowanie ogromnych otwartych światów bez negatywnego wpływu na precyzję. 

UE 5.1 HLOD

Szczególnie istotny jest fakt, że Unreal Engine 5.1 potrafi oddzielać metadane od danych obiektowych w zasobach wirtualnych. Pozwala to programistom synchronizować tylko to, czego potrzebują (bez dostępu do pełnych danych obiektowych), co również powinno pozytywnie wpłynąć na wydajność pracy. 

Wysoka jakość w 60 fps – zobacz demo na RTX 4090:

Szereg rozwiązań optymalizacyjnych ma też wreszcie sprawić, że Unreal Engine 5.1 pozwoli na uruchamianie gier na konsolach w wysokiej jakości przy płynności 60 klatek na sekundę. Przy czym – naturalnie – najlepsze efekty osiągane będą jednak na pecetach. Poniżej możesz zobaczyć demo technologiczne odpalone na karcie graficznej Nvidia GeForce RTX 4090:

Nie tylko gry – Unreal Engine 5.1 to wielofunkcyjna bestia

Unreal Engine 5.1 znaleźć ma również zastosowanie w innych projektach niż gry – zresztą poprzednie wersje silnika też nieźle sobie radziły. Epic wspomina przede wszystkim o przekonujących efektach wizualnych na planach filmowych oraz o realistycznych filmach animowanych. Firma ma także nadzieję, że to w oparciu o tę technologię rozwijane będą tzw. metawersa.

Źródło: Epic Games, GamesBeat, Dark Side of Gaming

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Blejd
    9
    Właśnie robi wrażenie :)
    • avatar
      cjs48
      3
      Odwzorowane miasto wygląda pięknie. Tylko fizyką nieco odstaje względem silnika RAGE. Można to zauważyć w prowadzeniu samochodu z widokiem na kokpit. Kobieta przy skręcie (zbyt) lekko obraca kierownicą, a samo auto zatrzymuje się natychmiast w miejscu dość "dziwnie". Oczywiście to tylko demo, więc wcale nie musieli koncentrować się na dopracowaniu takich szczegółów na jego potrzeby, a jedynie pokazie otoczenia, światła i cieni.
      • avatar
        zack24
        2
        Bardzo przyzwoicie. Szkoda, że CP nie zrobiono na UE, bo może by i chodził płynniej
        • avatar
          Wenezo
          0
          3:20 czarne auto kołami nad ziemią leci :D:D:D
          • avatar
            pawluto
            -1
            Niby grafika nie jest najważniejsza ale zobaczcie WRC Generations z tego roku - Nie popisali się - Graficznie wygląda to niczym dawny dawny Colin McReee...No może przesadzam ale graficznie jest niewiele lepiej niż stary dobry Colin...
            • avatar
              rafals17
              -6
              hmm pupy nie urywa
              • avatar
                Johnyfin
                -6
                UE jest przereklamowany. Fakt ze jestem uzytkownikiem Unity, ale nie do przesady z tym UE.
                • avatar
                  piomiq
                  0
                  widać parę nie doróbek. Na początku pan ze smartfonem próbuje przejść przez znak i ręka mu przebija przez tenże. Potem jeden samochód stał przy krawężniku z kołem w powietrzu