Technologie i Firma

WhatsApp Business dla firm i ich klientów

przeczytasz w 1 min.

Właściciele aplikacji, z której 1,3 miliarda użytkowników korzysta do rozmawiania ze znajomymi i członkami rodziny, chcą, by w ten sam sposób można było wygodnie komunikować się z firmami. W tym celu powstał komunikator WhatsApp Business.

Dziś ludzie chcą mieć wszystko w jednym miejscu – to olbrzymie wyzwanie, ale też bardzo duża szansa dla firm, niezależnie od ich wielkości. Autorzy komunikatora WhatsApp chcą być częścią rewolucji, która ma szansę się dokonać.

Z komunikatora, którego właścicielem jest Facebook, korzysta aktualnie ponad 1,3 miliarda użytkowników. Nowo utworzony WhatsApp Business ma sprawić, że narzędzie będzie można wykorzystać nie tylko do rozmawiania z rodziną i ze znajomymi, ale też do komunikacji z firmami. Dla przedsiębiorstw zaś ma to być naturalnie szansa na ułatwienie kontaktów z klientami.

Dzięki WhatsApp Business przedsiębiorca będzie mógł utworzyć profil firmowy (z opisem, adresami czy godzinami otwarcia). Będzie on odpowiednio oznaczony, dzięki czemu konsumenci będą mogli być pewni, że nie rozmawiają z oszustami, a do komunikacji z przedsiębiorstwami zwykli użytkownicy będą mogli wykorzystywać tę samą aplikację, co zawsze.

Korzystając z niego, przedsiębiorca otrzyma dostęp do licznych narzędzi komunikacyjnych: 

  • wiadomości powitalne (które pozwolą szybko przedstawić firmę klientom), 
  • szybkie odpowiedzi (które będzie można zdefiniować dla najczęściej zadawanych pytań) 
  • i wiadomości poza godzinami pracy (które będą stanowić informację o dostępności).

WhatsApp Business screen

Biznesowa wersja komunikatora da też dostęp do statystyk wiadomości. Jak czytamy w oficjalnej zapowiedzi, „aplikacja WhatsApp zbudowana została dla ludzi, a obecnie chcemy polepszyć doświadczenia użytkowników z firmami. Na przykład chcemy ułatwić firmom: udzielanie odpowiedzi klientom, oddzielanie wiadomości od klientów i osobistych oraz tworzenie oficjalnej obecności”.

Aktualnie aplikacja WhatsApp Business na Androida jest dostępna dla osób prowadzących małe przedsiębiorstwa w zaledwie kilku krajach: Indonezji, Włoszech, Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Zasięg ma być dynamicznie zwiększany w ciągu najbliższych tygodni. 

Źródło: WhatsApp Blog

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sebmania
    -1
    Fajna mi aplikacja dla firm gdzie wszystkie rozmowy są nagrywane :D
    • avatar
      Damian_jo
      0
      Mam tylko nadzieję że aplikacja nie zacznie się robić równie ociężała jak Messenger czy Gadu-Gadu swego czasu. Bo od przedsiębiorstwa do reklam wykupowanych przez nich i wyświetlanych klientom nie długa droga. A skoro poprzedni właściciel WhatsAppa obiecał że aplikacja nigdy więcej nie będzie płatna to CukroBergowi pozostaje dodanie wspomnianych reklam.
      Obym się mylił.