• benchmark.pl
  • newsy
  • Gra MMO World of Warcraft wciąż traci aktywnych graczy - obecnie gra 7,7 mln osób

Gra MMO World of Warcraft wciąż traci aktywnych graczy - obecnie gra 7,7 mln osób

z dnia 2013-07-29
Damian Szymański | Redaktor serwisu benchmark.pl
67 komentarzy Dyskutuj z nami

Twórcy gry World of Warcraft zapowiedzieli, że w ich grę MMO gra już tylko 7,7 mln osób. Czy Blizzard ma plany na zatrzymanie odpływu graczy?

world of warcraft mmo gra spadek liczba graczy 7,7 mln

Firma Blizzard w ostatnim czasie w przypadku swojej najpopularniejszej gry MMO z pewnością nie ma powodów do radości. Otóż jak się okazuje, liczba aktywnych subskrypcji w grze World of Warcraft dramatycznie spada, a na razie firma nie przedstawiła żadnego rozsądnego planu zażegnania kryzysu.

Gra World of Warcraft co prawda swoje lata już ma, jej premiera miała miejsce w 2004 roku, mimo wszystko w dalszym ciągu przez wielu jest uznawana za najlepszą grę z gatunku MMO. Gra nieustannie zwiększała swoją popularność, osiągając w szczytowym momencie 12 mln aktywnych graczy, jednak w ostatnich miesiącach systematycznie notuje spadek aktywnych graczy.

Według danych firmy Blizzard, która wylicza aktywną liczbę graczy na podstawie wykupionych subskrypcji, obecnie około 7,7 mln osób ma aktywną subskrypcję. Jak się okazuje, jest to kolejny spadek liczby graczy, taką liczbą subskrypcji twórcy World of Warcraft dysponowali jeszcze przed premierą rozszerzenia The Burning Crusade, od tamtego czasu liczba graczy jednak stale rosła.

world of warcraft gra mmo liczba graczy spadek

Pod koniec ubiegłego roku liczba aktywnych graczy spadła do poziomu 9,6 mln, w pierwszym kwartale 2013 roku wynosiła zaś 8,3 mln, a teraz spadła do zaledwie 7,7 mln. Takie tempo spadkowe z pewnością nie zwiastuje niczego dobrego grze, chociaż trzeba przyznać, że obecna liczba graczy i tak jest zdecydowanie większa niż w przypadku innych, podobnych gier MMO to jednak, gwałtowny spadek może martwić. Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że Blizzard nie bardzo wie co w zaistniałej sytuacji zrobić, aby zahamować odpływ graczy.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Niewykluczone jednak, że twórcy już pracują nad rozwiązaniem mogącym powstrzymać negatywną tendencję, nie wiadomo jednak, co miałoby nim być. W ostatnim czasie sporo mówi się o wprowadzeniu częstszych aktualizacji, dodania sklepu z mikropłatnościami czy nawet przejścia na model Free-to-play, jak zrobiła to chociażby gra AION – chociaż to wydaje się najmniej możliwym scenariuszem.

Źródło: UberGizmo, us.blizzard, gamedynamo

marketplace

Komentarze

67
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ja bym dał większe ceny.
    Zaloguj się
    15
  • avatar
    7,7mln abonentów po tylu latach na takiej kupie. Nie mają na co narzekać. Każda gra kiedyś umiera, a tu końca i tak nie widać. W zasadzie o czym jest ten news?
  • avatar
    No dziwne ile można grać w jedną grę...
  • avatar
    Niech jeszcze upraszczają grę, talenty itp. żeby "przyciągnąć graczy"
    Zaloguj się
  • avatar
    Akurat ta landrynkowa grafa WoWa mi odpowiada. Szkoda tylko, że D3 zrobili w te klocki więc z koszmaru zrobiła się niezamierzona komedia. ;-)
  • avatar
    Będzie zabawnie jak zrobią free to play :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Im dalej w las, tym mniej drzew.
    Jeżeli mam być szczery, każdy kolejny dodatek sprawia, że zaczyna się doceniać poprzedni, wrócić do niego nie patrząc na aktualny, to może być właśnie prawdziwy powód. Serwery prywatne ze starymi dodatkami stoją pełne. Każdy zwykły zjadacz chleba coś w nich przegapił, czegoś nie dokończył. Częste aktualizacje niczego nie poprawią. F2P poskutkuje chwilowym boom'em.
    Nie zmieni to jednak faktu, że WoW umarł razem z Lich Kingiem.
  • avatar
    Osobiście na realmie Magtheridon EU nie czuję spadku online, ale przecież to jest wiadome od dawna. Ile można ciągnąć jedną grę? Dość całkiem niedawno blizzard "połączył" realmy (można się spotykać z ludźmi z innych realmów np. na BG, LFG etc).

    WoW umiera od czasów wyjścia CATA, a duży spadek już miał i tak pod koniec WOTLK (3.3.5a i długo zastój).
  • avatar
    Wszystko się z czasem nudzi...
  • avatar
    Blizzard nie wie co zrobić? To już mówię. WYJ*BAĆ! wszystkie latające mounty, razem ze wszystkimi wyszukiwarkami PVP, dungeonów i raidów. I powrócić do wolnego levelowania postaci. Wprowadzenie powyższych zmian zaowocowało by powróceniem do starszych lat gdy świat tętnił życiem. Nikt nie patrzał na to że długo wbija się poziomy bo co rusz spotykało się innych graczy którzy pomagali w zadaniach lub w przypadku serwerów PvP prali się z innymi. Jasne że zdarzył się jakiś ganker ale wystarczało wpisać na czacie mapy o problemie i zaraz pojawiała się pomoc bo sposób gry wymuszał nawiązywanie znajomości oraz wzajemną pomoc. Chciałeś iść do dungeonu to musiałeś mieć znajomych prawdziwych lub wirtualnych albo szukałeś pomocy pisząc na mapie lub w mieście potem trzeba było polecieć do tego dungeonu by do niego wejść co jest normalne bo to świat mmo. Wierzchowce były ale "naziemne" więc gdy się kupowało pierwszego na 40 poziomie to się go doceniało. I można by tak pisać w nieskończoność. Obecnie WoW to wbij poziom 80 w tydzień, po świecie nie musisz chodzić bo wszyscy siedzą w miastach a raczej jednym mieście horda w Orgrimmarze ludzie w Stormwind i klikają w wyszukiwarkę... znajdź mi grupę do dungeonu, pvp czy raid. Koniec. Esencja MMO sprowadzona do zasad panujących w grach z serii Call of Duty.
    Zaloguj się
  • avatar
    WOW jest dobry, no ale ile można :P
  • avatar
    ROFL... po zapisaniu i codziennym odwiedzaniu zagranicznych stron o sprzecie i nowinkach ze swiata technologi mozna smialo stwierdzic ze benchmark i inne polskie strony sa po prostu do dupy ten news i wiele innych ma przynajmniej tydzien... wiec nie wiem czy mozna mowic o "newsie" zalosne....
    Zaloguj się
  • avatar
    niezahamuja spadku ilez mozna grac w jedna gre WoW umiera smiercia naturalna to tylko kwestia czasu ;]
  • avatar
    Jeszcze się dziwią, że ubywa im graczy? Niech poprawią grafikę - z pewnością przybędzie więcej fanów cukierkowatych tekstur.
    Zaloguj się
    -10
  • avatar
    nie kosztuje 30zl...to sa abo za polkecenie przyjaciol,koles wycofa subskrypcje i masz bana
  • avatar
    @UP
    100 % prawdy , Cataclysm już był marny ( liniowy ), a panda to w ogóle śmiech na sali .
    Gdzieś czytałem że odeszli najlepsi programiści , scenarzyści itd. którzy tworzyli tą grę od początku , to teraz mamy co chwila jakieś pseudo ułatwienia ( nowe drzewko talentów ) itd .
    Żałuję że wydałem kasę na cata i panade i jeszcze prepaidy , no ale cóż .
    Wątpię żeby się podnieśli , chyba że , powrót do korzeni.
  • avatar
    Chociaż ktoś kto pokazuje ilu naprawdę ma graczy a nie aby zarejestrowanych graczy którzy nie grają ///
    Zaloguj się
  • avatar
    nie gram w to, słyszałem że prepaid jest drogi. ale 80pln ? chyba oci^C^C^C ogłupieli. 4 miechy to 160pln, a za to można sobie kupić porządną grę sprzed 3ch lat a nie 10ciu jak Wow :) ale cóż. każdy płaci za co lubi. ci co odchodzą od tej gry mają wg. mnie rację. a blizardowi życzę wyprawę po rozum do głowy, niech nadal dumają nad słupkami.
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla mnie WoW skończył się razem z TBC, szkoda bo mimo że nie jako uwolniło mnie to ze szpon tej gry to chętnie bym wrócił i bardzo miło wspominam te czasy. Próbowałem WOTLK'a ale to już nie było to jak dla mnie, nie wspominając o reszcie "super" dodatków.
    A grałem od classica...
  • avatar
    pomimo ze grałem do lutego, i zawsze byłem w topowych gildiach kóry czysciły content pierwsze na serwerze, a czasami nawet pierwsze w eu to przybijami piątke i stawiam wszystkim browara którzy uwarzją że wow zaczął się kończyć po tbc, razem z wszelkiego rodzaju uproszczeniami itd

    jak ktos narzeka że jak było trudo to kontent oglądało 0,01% to mam dla was newsa:

    ludzie mieli jakiś cel, a populacja serwerów rosła

    teraz jest latwo, nikt nie docenia zadnych osiągnięć i populacja spada, drastycznie

    a teraz sie zastanówcie i wyciągnijcie kiedy wow był lepszy
  • avatar
    Przerzucenie się na model free to play w tej grze zmieni ją całkowicie. Gracze podzelą się na dwa obozy tych grających za darmo i tych abonamentowych. Nie była ona tworzona z tą myślą ale już teraz możemy zobaczyć małe początki przejścia na free to play typu płatne mounty czy natychmiastowy awans na 90 level. Co z tego wyniknie zobaczymy