Komputery

Testy wydajności

z dnia 2014-11-24

Testy wydajnościowe komputera Benchmark Rig Level I przeprowadziliśmy w dwóch ustawieniach:

  • ustawienia standarowe komputera (optimised defaults)
  • OC - procesor podkręcony do 4,2 GHz i karta graficzna podkręcona do 1150 MHz (BOOST 1270 MHz) / 1500 MHz

3DMark

Test Fire Strike - standardowe ustawienia komputera

Test Fire Strike - podzespoły podkręcone

Test Sky Diver - standardowe ustawienia komputera

Test Sky Diver - podzespoły podkręcone

3D Mark bardzo ładnie pokazuje nam wzrost wydajności komputera wraz z podkręceniem podzespołów. Sprawdźmy jednak jak przedstawia się sytuacja podczas rzeczywistych testów w grach.

 

Battlefield 4 - 1920 x 1080
[kl./s]

Medium (OC) 92
82
Medium 87
76
High (OC) 63
57
High 59
54
Ultra (OC) 32
26
Ultra 29
24
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Ustawienia Ultra to wyzwanie dla sprzętu ciężkiego i drogiego. Wystarczy jednak zmniejszyć ustawienia graficzne do wysokich by cieszyć się płynną rozgrywką. Dzięki podkręceniu możemy zyskać jeszcze kilka dodatkowych klatek na sekundę.

 

Tomb Raider - 1920 x 1080
[kl./s]

High (OC) 80
66
High 74
60
Ultra (OC) 56
46
Ultra 52
42
Ultimate (OC) 35
25
Ultimate 32
24
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Tomb Raider wciąż jedną z najlepiej wyglądających gier. Również dzięki technologii TressFX, która sprawia, że włosy Lary Croft wyglądają jak z reklamy szamponu. Ustawienia Ultra pozwalają prawie osiągnąć magiczną granicę 60 klatek na sekundę.

 

Borderlands: The Pre-Sequel
[kl./s] PhysX Ultra

Maksymalne (OC) 69
53
Maksymalne 63
51
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Borderlands: The Pre-Sequel nie stanowi żadnego wyzwania dla naszego komputera. Nawet włączenie efektów PhysX na najwyższy poziom Ultra pozwala na rozgrywkę ze średnią szybkością ponad 60 klatek na sekundę.

 

Thief - 1920 x 1080
[kl./s]

Normal (OC) 51
40
Normal 47
38
High (OC) 40
32
High 37
30
Very High (OC) 31
26
Very High 29
24
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Na pierwszy rzut oka uzyskane wartości nie prezentują się imponująco. Jednak benchmark wbudowany w grę Thief symuluje miejsca najbardziej wymagające dla sprzętu. Podczas rzeczywistej rozgrywki osiągniemy znacznie wyższą liczbę klatek na sekundę.