Na topie

Granie na PC jest lepsze

Autor:

Szef strefy Komputery

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

... co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości? Oczywiście oprócz osób, które korzystają z technologicznie przestarzałych konsol.

  • Granie na PC jest lepsze | zdjęcie 1
Ocena redakcji

5

super

 

A A

Felieton Sylwii o zaletach grania na konsoli (jeśli jeszcze nie miałeś okazji zerknij - Granie na konsoli lepsze) wywołał solidną burzę w komentarzach. Polska pecetami stoi, a w przyrodzie musi być równowaga. Dziś zatem może poczytać o tym, dlaczego granie na PC jest lepsze. Bo wszyscy wiedzą, że jest lepsze prawda?

Możliwości ograniczone jedynie zawartością porftela

Potrzebujesz niedrogiego kompa do grania w Full HD? Kupisz go w atrakcyjnej cenie. Masz większe zapasy gotówki i chcesz sięgnąć po wyższą jakość obrazu? Na pewno coś się znajdzie. Wygląd gier (opcje wyświetlania) można konfigurować w praktycznie dowolny sposób, tak by dopasować do możliwości posiadanego kompa. Że skomplikowane? Że trzeba umieć obsłużyć? Proszę opowiedzcie nam jeszcze raz, jak próba instalacji nowego sterownika do karty graficznej przerosła wasze możliwości.

Moc obliczeniowa dzisiejszych wydajnych komputerów do gier jest imponująca. Te maszyny mogą służyć również do wielu półprofesjonalnych rozwiązań, jak choćby do montażu wideo i setek innych zastosowań. Konsole wyłącznie do gier. Komputer w większości przypadków można bezproblemowo ulepszyć. Konsole można sprzedać za 1/4 wartości by kupić nową - a kolejne generacje pojawiają się coraz szybciej.

Przypomnijmy, że za czasów PS3 konsolowcy twierdzili uparcie, że rozdzielczość powyżej HD 720p nie ma sensu - bo różnicy i tak nie widać. Nie przeszkodziło im to piać z zachwytu nad zaletami Full HD 1080p przy premierze PS4 (oczywiście przy okazji pojawiło się stwierdzenie, że rozdzielczość 4K nie ma sensu). Niestety okazało się, że zwiększenie rozdzielczości wiąże się z tym, że konsole nie dają radą wyciągnąć w tej rozdziałce 60 klatek na sekundę.

Wtedy też usłyszeliśmy, że to 30 klatek na sekundę daje najlepsze doznania wizualne i "filmową" jakość (cinematic experience). Konsola Playstation 4 Pro umożliwia już grę w rozdzielczości UHD. Wprawdzie zwykle nie będzie to rzeczywista rozdzielczość 4K, a jedynie upscalowany obraz, ale kto by tam zwracał uwagę na takie drobiazgi. Użytkownicy PC nie muszą się ograniczać. Monitor 200 Hz - no problemo. Rozdzielczość 5K (5120 x 2880)? Proszę - oto nasza recenzja. Naprawdę musicie się bardziej postarać, żeby nam zaimponować.

Tytuły na wyłączność

Prawda jest taka, że zachwalanych przez konsolowców exclusivów jest coraz mniej. Niektóre gry są exclusivami czasowymi (najpierw lądują na wybranej konsoli, a nieco później na PC - np. Rise Of The Tomb Raider), a inne wychodzą od razu na wszystkie platformy (np. Resident Evil VII). W takiej sytuacji kupowanie konsoli dla gier na wyłaczność traci sens - naprawdę koniecznie musicie zagrać w Uncharted czy The Last Of Us? Wpadnijcie na parę wieczorów do kumpla z konsolą, wyjdzie was taniej. Nie zapominajmy o multum gier na PC, które nigdy nie trafią na konsole.

Dzisiejsze konsole to nic innego jak klasyczne komputery z procesorami x86 i układami graficznymi Radeon. Różnią się od komputerów jedynie systemem operacyjnym. W porównaniu z poprzednią generacją konsol to znacznie ułatwia portowanie gier. Przypomnijmy też o nowym programie Microsoftu (Xbox Play Anywhere), w którym kupioną w wersji cyfrowej grę odpalicie zarówno na Xbox One jak i na komputerze z Windows 10.

Możliwości konfiguracyjne

Konsola to telewizor, ewentualnie jeszcze gogle VR do PS4. Trzeba przyznać, że dają radę, ale pod względem możliwości ustępują HTC Vive. Na pececie możecie zagrać w takiej konfiguracji w jakiej sobie zamarzycie.

Gra na trzech monitorach na raz dzięki AMD Eyefinity, czy NVIDIA Surround nie robi już na nikim wrażenia. To może pięć monitorów? Albo więcej? Da się zrobić.

Najnowsze technologie w pełnej krasie

Wyścig technologiczny i wprowadzanie nowych technologii to domena PC. Konsole zwykle dopiero po pewnym czasie adaptują technologie, co widać zwłaszcza po aktualnej generacji - przestarzałej technologicznie już w momencie premiery. Zaawansowane efekty fizyczne, realistyczne włosy czy futro to pomysły, które narodziły się na PC i ich jakość w pecetowych grach jest zwykle wyższa, dzięki większej mocy obliczeniowej. Pecetowcy mają do dyspozycji całą gamę technologicznych nowinek.

Co jeszcze? Można tu wymienić między innymi technologie super-synchronizacji, czyli NVIDIA G-Sync i AMD FreeSync. Gry z wykorzystaniem pulsometrów i czujników GSR w myszkach, takich jak MIONIX NAOS QG? Może za parę lat trafią na konsole - oczywiście reklamowane jako nowa jakość i objawienie.

Gatunki gier

Na PC każdy znajdzie coś dla siebie. Większość gier można obsłużyć za pomocą pada, a niektóre (takie choćby jak stategie, które na konsolach występują w ilościach śladowych) za pomocą myszki i klawiatury. Ale chwila, przecież grać na myszy można i na konsoli. Mało kto jednak korzysta z tej opcji, a zresztą Blizzard mówi, że granie na myszy na konsoli jest złe i przeciwne naturze. Ouh. Naprawdę, samo czytanie tego boli.

„Skontaktowaliśmy się z producentami konsol i wyraziliśmy zaniepokojenie w związku z używaniem myszki i klawiatury na konsoli. Lobbujemy i będziemy nadal lobbować za zakazem używania myszek i klawiatur [..]" Jeff Kaplan ze studia Blizzard

Wygodne granie przed TV z padem w ręku to domena konsol?

Mam peceta podłączego równocześnie do monitora QHD (2560 x 1440) 120 Hz i 50-calowego telewizora Full HD. W zależności od ochoty gram przy biurku, lub na kanapie przed TV za pomocą bezprzewodowego pada. Wystarczy włączyć telewizor pilotem i ewentualnie przełączyć Steam w tryb Big Picture, gdzie możemy go bezproblemowo obsługiwać za pomocą pada. Przypomnijmy, że konsole Steam Machines to tak naprawdę pecety właśnie z uruchomionym Steamem w trybie Big Picture.

Owszem, może mało kto trzyma stacjonarkę pod telewizorem, ale jaki problem z poprowadzeniem kabla? Ceny dłuższych kabli HDMI chyba nie poszły jakoś dramatycznie w górę. Komputer stacjonarny stoi w drugim pokoju, gdzie nie ma telewizora? Możesz streamować z niego grę na salonowy telewizor przez Wi-Fi (choćby przez Steam In-Home Streaming).

Gry Free 2 Play i wyprzedaże

PC to masa gier niezwykle popularnych gier free to play (ktoś nie słyszał o League Of Legends?). Ceny gier PC na wyprzedażach spadają do takiego stopnia, że można dosłownie za drobne stać się właściecielem wspaniałem biblioteki. I nikt do cholery nie każe nam płacić za mulitplayer.

Konsole opóźniają rozwój gier

Dzisiejsze gry zwykle produkowane są równocześnie na konsole i PC. Schemat prawie zawsze wydaje się podobny - najpierw obniża się jakość grafiki tak, by konsole dały radę ją uciągnąć. Potem portuje się ją na PC i sztucznie zawyża wymagania sprzętowe przez absurdalne ustawienia jakości mniej istotnych technologii. Voila - oto gra na wszystkie platformy, z której wszyscy (?) mają być zadowoleni.

Downgrade wersji i żyłowanie wymagań sprzetowych na PC to już prawie pewnik. Przecież użytkownicy konsol na których trzepie się hajs muszą się upewnić, że ich maszynka za 1500 zł jest tak samo dobra jak komputer za 5000 zł. Szczytem wszystkiego są wypowiedzi PRowców, którzy na przykład twierdzą, że możliwości PC są zbyt małe, by gra wyglądała tak samo jak na Playstation. To klasyczne robienie wody z mózgu u kupujących.

Scheiße Sturm czas zacząć

Generalnie z wywodów o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia, czy pecetów nad konsolami (i odwrotnie) niewiele wynika. Konsole stały się bardziej pecetowe, a pecety bardziej konsolowe. Wszyscy jesteśmy jedną wielką gamingową rodziną, powinniśmy trzymać się za ręce, śpiewać piosenki i pląsać boso po trawie. Byle nie za długo, bo ponoć przebywanie na zewnątrz szkodzi. Wiecie, smog, te sprawy. Już chyba lepiej zostać w domu i pograć. Na pewno bedzie nas to cieszyć, niezależnie od tego, czy będziemy to robić na pececie, czy na konsoli.

Odsłon: 14615 Skomentuj artykuł
Komentarze

133

Udostępnij
  1. Kicaj83
    Oceń komentarz:

    35    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:12

    :D "dirty console peasant"

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-21 13:15

      nosz co za brednie nie stworzone. od kiedy to granie na pc jest lepsze? najlepsze to jest granie na smartfonie :D jest to największy obecnie rynek gier.

      Skomentuj

  2. Mandalorian
    Oceń komentarz:

    20    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:19

    To ja idę po popcorn.

    Skomentuj

    1. PIRAT_PL
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2017-02-20 15:00

      Zrób dwie paczki z mikrofalówki, dołączam się hihi :P

      Skomentuj

      1. Mandalorian
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-20 16:25

        Popcorn gotowy, weź cole :D

        Skomentuj

        1. Mandalorian
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-02-20 18:45

          Spoko spoko, brat ma starego Phenoma X4. :D Damy radę.

          Skomentuj

    2. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      22    

      Opublikowano: 2017-02-20 15:41

      Ehh wreszcie jakiś prawy artykuł na temat konsol. Normalnie łezka się w oku kręci :)

      Skomentuj

  3. Dizzy
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:24

    Fight! :D

    Skomentuj

  4. krecik88
    Oceń komentarz:

    -14    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:24

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    x
    nie ma co komentować

    Skomentuj

    1. Maciej Słaboszewski
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2017-02-20 14:27

      Warto chociaż wstęp przeczytać........zanim się napisze komentarz.

      "Felieton Sylwii o zaletach grania na konsoli (jeśli jeszcze nie miałeś okazji zerknij - Granie na konsoli lepsze) wywołał solidną burzę w komentarzach. Polska pecetami stoi, a w przyrodzie musi być równowaga. Dziś zatem może poczytać o tym, dlaczego granie na PC jest lepsze. Bo wszyscy wiedzą, że jest lepsze prawda?"

      Skomentuj

      1. Jake_24
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-02-20 16:03

        O.K., ale już tanie chwyty stosujecie, byle kliki się zgadzały...

        Skomentuj

    2. F0rfrey
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-02-20 14:28

      Eee tam. Czepiasz się. Kontrowersyjne tytuły są po to, żeby generować ruch :p A plebs w komentarzach niech się bije.

      Skomentuj

    3. Mandalorian
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-20 14:28

      Przypadkiem był, może następnym razem przeczytaj artykuł zanim zaczniesz komentować?

      Skomentuj

  5. mesjan
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:26

    Myślę że granie na kobzie jest lepsze.

    Skomentuj

    1. Michur
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-02-22 23:06

      Tak się składa, że akurat z Minecraftem więcej mają wspólnego konsole niż pc, tu przykładowo mamy oficjalny trailer GTA na PSa;) https://youtu.be/GxmSPtykFjE

      Skomentuj Historia edycji

  6. mathewitp
    Oceń komentarz:

    -13    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:32

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Gówno burza za ...
    3...

    2...

    1...

    Skomentuj

    1. elmak
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-22 13:25

      Podaj przykłady SHITSTORM ;)

      Skomentuj

  7. MarTum
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:49

    Prezes kazał podbić zyski z wyświetleń i reklam.

    Skomentuj

  8. bartek_k3
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-02-20 14:59

    Ja osobicie gram na kompie podlaczonym do 55 uhd telewizora z padami od xboxa mam tez bezprzewodowa myche i klawiature do strzelanek ,a jak zona chce poogladac TV to ide do drugiego pokoju i siadam przed monitorem problem rozwiazany.

    Skomentuj

    1. Mkozlowski
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-02-21 10:16

      Hehehe mam tak samo, moja to mi nawet na urodziny bezprzewodową klawę kupiła :)

      Skomentuj

  9. PIRAT_PL
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:06

    Oszczędność na konsoli kończy się tu na cenach gier bo o ile nie ma ktoś parcia że musi grać w nową grę na premierze to za cenę 1 gry na konsolę można kupić z 2 na PC a jak tu już wspomniano w artykule o promocjach to z dziesięć takich konkretnych (poza tym może mi się wydaje ale gry PC szybciej są w promocjach czy wyprzedażach) a pomijam fakt że jakiś czas temu Bundle dawało GRIDA i DIRTA za free.
    Co prawda sam nie raz myślałem o PS 4 dla Motorstorma czy X Boxie dla Forzy ale powiem szczerze że człowiek obszedł się po prostu smakiem i tyle na PC jest wiele innych ciekawych gier, no fakt strata ale to nie koniec świata.
    Każdy ma to co dla niego jest lepsze tak samo w świecie motoryzacji jeden powie że diesel a drugi że benzyna a trzeci że LPG. Cieszmy się tym co mamy

    Skomentuj

    1. elmak
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-02-22 13:29

      Zawsze można mieć obie platformy. Ja na przykład mam PC miałem ps3 sprzedałem i kupiłem Xone i jestem zadowolony. Gry co miesiąc w GWG są dobre eaacces też ok i na PC też są super promocje. Prawdziwi gracze nie pierdzielą o wyższości jednego sprzętu nad drugim tylko po prostu kupują i grają i cieszą się z tego faktu, za to fanatycy to co innego.

      Skomentuj

      1. PIRAT_PL
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-23 14:56

        No już nie raz zastanawiałem się nad używaną PS4 czy X One bo są fajne gry na jedną i drugą platformę na wyłączność ;)
        Ale mam mało miejsca w mieszkaniu (wręcz bardzo mało) i musiałbym mieć konsolę w monitor 24 cale podpięty a z drugiej strony szkoda mi ponad 1000 zł wydać żeby pograć tylko w Motorstorma czy tam jeszcze kilka innych jednak na PC jest więcej gier dla mnie których nie ma na żadnej konsoli.
        Tak samo w X Boxie tylko Forza z grubsza mnie ciekawi (a horizon 3 jest już na PC) więc no tak jak wspomniałem wolę zapłacić dużo więcej za porządnego PC bo bardziej mi on po prostu odpowiada.
        Nie mniej nie neguję że konsola to coś złego/gorszego od PC.
        W przypadku gier zespołowych/grupowych zabawa jest przednia. Nie mniej mam za mały metraż na takie zabawki i muszę zadowolić się PC albo konsolą ale gry bez kontrolera (tylko pad).

        Skomentuj

        1. tomx1989
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-02-25 14:58

          Motorstorma nie ma na PS4 i już nie będzie, Sony jest takie wspaniałe że zamknęło studio. Także nie musisz wydawać 1000 na PS4, wystarczą 300-400 na PS3 ;)

          Skomentuj

    2. Pardek
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-02-22 16:22

      Co z trgo skoro na konsole gre odsprzedasz? Dziwi mnie ze matoly Ci lajki daly

      Skomentuj

      1. PIRAT_PL
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-23 14:49

        Na PC ta możliwość jest już też wprowadzana, na steam możesz już usuwać klucz z listy i możesz go przekazać dożywotnio komuś innemu drugie primo jeśli nie masz parcia na jakąś grę możesz współdzielić z kimś biblioteki.
        Z resztą odkąd mam PC to odsprzedałem raptem 2 gry.

        Skomentuj

        1. Pardek
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2017-03-01 05:29

          HAHAHAHAA! Bo to tak samo łatwe jak wystawienie na aukcje i po prostu sprzedanie albo gra z ręki do ręki. Puknij się w łeb

          Skomentuj

  10. michalwi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:10

    Czekałem na tą odpowiedź czekałem ;)

    Skomentuj

    1. Maciej Słaboszewski
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2017-02-20 15:34

      Mnie kusi napisanie, czemu Switch będzie kolejną porażką Nintendo. ;)

      Jeśli znajdę czas....

      Skomentuj

  11. TruePerson
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:34

    Ooooooooo matko, widzę p. Marcin się dogadał razem z p. Sylwią. Wam to już się naprawdę nudzi w tej redakcji.

    Skomentuj

  12. TruePerson
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:34

    Ooooooooo matko, widzę p. Marcin się dogadał razem z p. Sylwią. Wam to już się naprawdę nudzi w tej redakcji.

    Skomentuj

    1. tomx1989
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-25 15:05

      Jak najbardziej pasuje do obecnej generacji, jedyne co innowacyjnego jest w obecnych konsolach to moc APU, niestety na PC nikt nie zamierza dawać czegoś mocniejszego, a APU są na poziomie bliższym x360.

      Skomentuj

  13. Kłaczkov92
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:40

    A ja tam wole grać na kobietach więcej funu :D

    Skomentuj

    1. suntzu
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-02-20 19:33

      To pewnie nie miałeś za długo kobiety.

      Skomentuj

  14. mutissj
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:42

    PC lepsze od konsoli

    Skomentuj

  15. zuzannator
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:49

    PC glebią konsole pod każdym względem oprócz... idioto odporności. Konsole zrobiono tak by nawet DEBIL mógł tam sobie uruchomić grę. Cała reszta jest w nich pod każdym względem gorsza... A jak chcecie pobawić się w VR... no cóż na konsolach to jest szczyt PRYMITYWIZMU, na pocieszenie podam, że dopiero super TOP PC za 7000 "dostatecznie" obsługuje te tematy.

    Skomentuj Historia edycji

      1. zuzannator
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2017-02-20 19:14

        COO??? Eve wygląda tak sam? Czy w to grasz jednym okiem? Powiem więcej. Eve na konsole to takie mydło, że III Dywizja Pancerna by się cała umyła. Jakbym Ci pokazał jak Eve wygląda w ULTRA i upsamplingu x2 to byś z konsoli natychmiast zrobił podstawkę do podgrzewania kawy! Ten wpis Twój to był naprawdę zabawny.

        Skomentuj

          1. Kuciem
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-02-21 14:11

            Czy jazda maluchem i ferrari to tez to samo, bo tym i tym mozna dojechac do pracy? Wiec po co przeplacac?

            Skomentuj

          2. tomx1989
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-02-25 15:14

            Jeżeli ten maluch i ferrari jeżdżą tylko po mieście to różnicy nie będzie. Może i ferrari będzie szybciej przyśpieszać do 50km/h, ale za to co chwilę będzie zwalniać żeby nie urwać zderzaka na dziurach, nie wspominając o tym że w maluchu masz więcej miejsc jak i większy bagażnik :D Jeżeli wydawca tzn. miasto nie ma pieniędzy na dobre drogi szybkiego ruchu, to posiadanie ferrari nie ma zbytnio sensu ;)

            Skomentuj

  16. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2017-02-20 15:58

    Czy podobne literackie prowokacje mają sens? Przecież wiadomo jak jest. A są błędy, brakujące biblioteki, problemy ze sterownikami, zła optymalizacja, windows 10... konsole mają swoje niezaprzeczalne zalety i konfrontowanie tych dwóch zupełnie odmiennych urządzeń przypomina porównywanie jabłek z gruszkami. W rzeczywistości PC ma tylko jedną przewagę - dają możliwość omijania godzących w prawo własności użytkownika praktyk wydawców. W wiadomy sposób. Cała reszta to coś za coś.

    Skomentuj Historia edycji

    1. zuzannator
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-02-20 16:09

      Dosłownie nic co napisałeś niej jest prawdą. Brawo. Stań przed lustrem i uparcie powtarzaj: jestem najpiękniejszy na świecie. Można i tak. Teraz barwienie rzeczywistości jest w modzie. Konsole są po prostu gorsze od PC. Na chwilę obecną nic tego nie zmieni. Ich istnienie mi nie przeszkadza no może poza faktem, że z ich powodu gry na PC stały się bezbarwne, ubogie graficzne i proste. Całe szczęście nadal znajdują się ludzie, którzy nie robią pod kątem "maksymalizuj zasięg platformy = maksymalizuj zysk". Jak patrzę na mojego siostrzeńca, który tnie na konsolach z rozdziawiona buzią w banały akrade to mi go po prstu żal.

      Skomentuj Historia edycji

        1. zuzannator
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-02-20 18:08

          :) uśmiałem się, bardzo wartościowe tytuły. Jak zobaczyłem jak GTA wygląda na PC to się załamałem. Zaczekałem cierpliwie na mody poprawiające jakość grafiki w tej grze. NIE DAŁO SIĘ W TO GRAĆ! Fallout 4 to mnie po porostu załamał. Takiego graficznego dziadostwa nigdy na PC nie wypuszczano. Przez konsole jakość gier stanęła w miejscu gdzie pies by zada nie powąchał. Po 10 minutach w Uncharted zrozumiałem, że o ile nie mam mózgu na poziomie 6 latka... 5 latka bo 6-latek wywijał tam wszystko na maksa jedyną intelektualną czynnością będzie dla mnie słuchanie dialogów. Ludzie! Ja wiem, że tu dzieci piszą i to was usprawiedliwia. Każdy inteligentny człowiek postawiony przed konsolowym AMBITEM z celownikiem wielkości PÓŁ EKRANU szybggo zrozumie, że to X Factor dla mas. Ludzie grający na konsolach musza mieć masę frajdy łachocząc swoje ego łatwym łupem. Chciało by się porównać zdolności mentalne "dzidziusiów" do input laga konsolek ale to było by już nieuprzejmą i złośliwą przesadą.

          Skomentuj

          1. zuzannator
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2017-02-20 19:16

            :) No jasne, ty w to nie grasz bo nie dali tam celownika na pół ekranu. Wiem, jestem jakiś tam lamer. Co ja mogę wiedzieć. Dla pewnych ludzi MP3 brzmi jak CD. Wszystkich nie zadowolisz.

            Skomentuj

          2. tomx1989
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-02-25 15:40

            Załamałeś się GTAV? Nic dziwnego przecież ta gra mogła wyjść w 2005 roku, w końcu to port z Xboxa360. Trzeba było kupować poprzednie części GTA, a nie piracić. Ale oczywiście to wina konsol że się nie opłaca robić gier wyłącznie na PC, czy chociażby tekstur w wyższej rozdzielczości, skoro i tak w GTX970 by ich nie wyświetliło.

            Skomentuj

  17. PePe_PL
    Oceń komentarz:

    -8    

    Opublikowano: 2017-02-20 16:38

    Artykuł tak słaby, że aż nie ma czego komentować :D Jak rozumiem bardzo mała ilość tekstu i duża liczba prymitywnych obrazków jest związana z docelową grupą odbiorczą dzieci w wieku 13...19 lat :D

    Skomentuj

    1. zuzannator
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2017-02-20 18:15

      hahahah... a waćpan Demokrata z USA? W końcu tekst praktyczny i rzeczowy, a nie liżący marketingowego rowa producentom. Ja wiem, że poprawność polityczna to nie tylko w polityce ale od inteligentnych ludzi wymagam właśnie rzetelności. Do wszystkich co nie załapali treści (choć była bardzo prosta): nie masz kasy, nie stać cię na jakość to kupujesz konsolkę. Możesz oszukiwać się że wyjdzie taniej bo jak w dobrym polskim kredycie bankowych po zakupie 20 gierek dla 5-latków i tak wyjdzie ta sama cena do za dobrego PC-ta. Możecie lewaki zaklinać rzeczywistość ale słońce i tak nie zacznie być czarne!

      Skomentuj

      1. PePe_PL
        Oceń komentarz:

        -4    

        Opublikowano: 2017-02-20 19:33

        Uderz w stół, a nożyce się odezwą xD
        http://i.imgur.com/HNUGxY8.jpg

        Skomentuj

  18. Countach
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-02-20 16:41

    A ja 3 lata temu przeszedłem na konsole i od tamtego czasu ani razu nie myślałem o powrocie na PC. Mam Bloodborne, mam NiOH, mam inFamous, a za chwilę będę miał Horizon. W ostatnim czasie jedyna gierka, w którą chciałbym zagrać, a której nie ma na konsolach to Planet Coaster. Wow, tylko to "troszeczkę" za mało, żebym zaczął się bawić w blaszaka. Po co, Drogi Autorze, piszesz o możliwościach PC, na które prawie nikogo nie stać (5 ekranów, rozdzielczości z kosmosu). W takim razie ja napiszę, że klastry obliczeniowe z konsol też były robione. Tyle, że dla Kowalskiego ma to znaczenie mniejsze niż pogoda miesiąc temu, a Steam pokazuje, że w rozdziałce HD gra na chwilę obecną zawrotne 39,10% osób, a w wyższych prawie nikt... Pozdrawiam wszystkich graczy, bez względu na platformę.

    Skomentuj

    1. zuzannator
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2017-02-20 18:19

      I to mi się podoba. Nie każdy musi wymagać mercedesa. A z fiacika też można być zadowolonym. Brawo!

      Skomentuj Historia edycji

  19. PogromcaBlacharni
    Oceń komentarz:

    -11    

    Opublikowano: 2017-02-20 16:42

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    ilość bzdur jaką autor tych wypocin napisał jest tak wielka że chyba trzeba by było książkę napisać by to wszystko wypunktować.
    Najśmieszniejsze są te zdania:
    "Dzisiejsze gry zwykle produkowane są równocześnie na konsole i PC. Schemat prawie zawsze wydaje się podobny - najpierw obniża się jakość grafiki tak, by konsole dały radę ją uciągnąć. Potem portuje się ją na PC i sztucznie zawyża wymagania sprzętowe przez absurdalne ustawienia jakości mniej istotnych technologii."

    Pomimo tego że na konsolach są najładniejsze gry na świecie z grafiką, którą blaszaki mogą pozazdrościć blacharnia dalej wypisuje te bzdety. Widać że kompletnie nie mają pojęcia o tym jak wyglądają konsolowe exy.

    Skomentuj

    1. endogie
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2017-02-20 17:23

      Czekałem na ciebie! Wiedzialem ze ty i jeszcze ten no.....a juz wiem, przypomnialem sobie ta tanią nazwe uzytkownika ...PS4MasterRace...co za zenada...wiedzialem ze sie wypowiecie...brakuje jeszcze twojego kumpla od Horizon Zero Dawn. Dobraliscie sie jak tak dobrze ze jestescie przykladem na to ze nieszczzescia chodza parami...Bzdury na temat tego jakie to gry sa na konsolach siegaja juz zenitu...jedynym problemem PC jest to, ze tworcy gier robia jedna gre na wszystkie platformy wiec jest logiczne ze jak bedzie cos na PC to to bedzie port...Co innego gdyby ktos gre zrobil od podstaw na PC...i tak bedzie...bedzie wiecej i wiecej...Na ta chwile gry ktore sa zrobione na trzy platformy wygladaja bardzo podobnie...nie bede sie tu rozwodzil na temat W3 bo ja akurat uwazam ze wcale nie bylo tak dobrze z grafika a downgrade byl i to widoczny...oczywiscie wiadomo dlaczego byl. Bo gra byla zrobiona rownoczesnie na 3 platformy. Dajcie sobie spokoj. Macie pare tytulow gier ktore sa excusive`ami i tyle. Nic wiecej. PC lepszy pod wieloma wzgledami. I nie mow mi prosze ze na konsolach jest najlepsza grafika bo wiekszej glupoty nie czytalem juz dawno.

      Skomentuj

      1. PogromcaBlacharni
        Oceń komentarz:

        -10    

        Opublikowano: 2017-02-20 17:57

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        " I nie mow mi prosze ze na konsolach jest najlepsza grafika bo wiekszej glupoty nie czytalem juz dawno. "

        Ale taka jest prawda!
        najładniejsze gry tpp - uncharted 4 i the order 1886
        najładniejsza gra z otwartym światem - horizon zero dawn
        najładniejsze wyścigi - driveclub

        horizon zero dawn:
        http://imgur.com/a/vd3Wk

        tam nawet widać jak mrówki chodzą po drzewach!!!!!!!!
        http://www.pressa2join.com/wp-content/uploads/2017/02/Horizon_Zero_Dawn_20170216141347.png

        i tutaj filmik 0:50 patrz na drzewo!!!
        https://www.youtube.com/watch?v=KYljMg59TJ8

        Takie szczegóły są niedostępne na pc, a do tego te fenomenalne oświetlenie! Pod tym względem właśnie wszystkie exy są szczególnie dopracowane!

        a tutaj the order 1886:
        https://www.youtube.com/watch?v=4Qnofoe9frA&t=46s

        uncharted 4:
        https://www.youtube.com/watch?v=l4UJ68kjkzk
        https://www.youtube.com/watch?v=FSLxY15NOvQ&t=4s

        Takiego czegoś na pc nie ma!

        Skomentuj

        1. endogie
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2017-02-20 18:19

          No ale o czym to swiadczy? bo napewno nie o tym ze konsole tak zwane nextgeny maja wieksza moc obliczeniowa? Jak juz mowilem jesli ktos da ta sama gre, w tym przypadku Horizon Zero Dawn na PC i sie przylozy tak jak sie przyklada do zrobienia gry pod konkretny sprzet czyli pod konsole to bedziemy mieli lepszy efekt na PC. I tak jest napewno...plus to co dostaniemy jeszcze czyli wieksza ilosc klatek i plynnosc animacji...to jest nie do podwazenia...nastepna sprawa granie na TV to porazka. Matryce z TV jesli chodzi o wydajnosc porownujac z Monitorami to jest zenada...nie zaprzeczysz

          Skomentuj

          1. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2017-02-20 18:38

            "bo napewno nie o tym ze konsole tak zwane nextgeny maja wieksza moc obliczeniowa?"

            Pewnie że nie i ja nigdy czegoś takiego nawet nie sugerowałem. Exy konsolowe muszą promować daną konsolę i producenci dostają dodatkowe wsparcie od sony, wysoki budżet i optymalizacja tylko pod jedną platformę stąd taka wybitna jakość przy mocno przeciętnych jak na dzisiejsze czasy podzespołach. A gdyby obecne multiplatformy wychodziły tylko na pc z pominięciem konsol to i tak lepiej by nie wyglądały i bzdurą jest twierdzenie że konsole coś ograniczają.

            Nikt w dzisiejszych czasach nie zrobi benchmarka graficznego pod pc żeby tylko wybrańcy mogli odpalić daną grę, mieliby potem takie same kłopoty finansowe jakie teraz ma crytek, wiec nawet gdyby nagle konsole zniknęły to grafika i tak musiałaby być dostosowana do przeciętnego pc. Zresztą sami twórcy wiedzmina 3 mówili że zrobili downgrade efektów ognia przez ograniczenia nie konsol a... dx11.

            "Horizon Zero Dawn na PC i sie przylozy tak jak sie przyklada do zrobienia gry pod konkretny sprzet czyli pod konsole to bedziemy mieli lepszy efekt na PC"

            Prawdopodobnie gdyby zrobili teraz port horizon na pc to wyglądałby odrobinę lepiej. Ale jest tylko na konsoli :)


            "nastepna sprawa granie na TV to porazka. Matryce z TV jesli chodzi o wydajnosc porownujac z Monitorami to jest zenada...nie zaprzeczysz "

            ?? nie wiem o co chodzi, ja wolę zagrać na większym TV siedząc na kanapie niż na krześle przed monitorem. A za jakiś czas kupię pewnie tv z hdr czego monitory nie mają.

            Skomentuj Historia edycji

          2. endogie
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-02-20 18:45

            Chodzi o to ze matryce do TV sa wolniejsze czyz nie? Duzy imput lag czyz nie?

            Skomentuj

          3. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-02-20 20:34

            wyrąbane mam w input lag, do 50 ms można spokojnie grać.

            Skomentuj

          4. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-02-21 01:17

            "HAHAHA 50ms laga plus jakbys grał multi to jeszcze kolejne 30... ja je*ie."

            Multi jest dla dzieci. Wolę dojrzałą historię z piękną oprawą audiowizualną, podziwiając wykreowany przez artystów świat. A ty dziecko idź sobie graj w csa zgarbiony przed 15 calowym monitorkiem i szukaj kolejnego monitora 14345795 herców żeby mieć o 0,0001 ms mniejsze opóźnienie.

            Dlatego właśnie na pctach grają głównie dzieci a na konsolach przeciętny wiek to ok 30 lat.

            Skomentuj Historia edycji

          5. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-02-21 23:40

            "No debil, po prostu debil. Monitory maja 1-4ms opóźnienia a tv 50+ to o czym Ty mówisz?"
            Wiesz gdzie ja to mam? Jestem dorosłym, dojrzałym człowiekiem i nie bawię się w jakieś durne gierki multiplayerowe gdzie liczy się każda milisekunda. Cenie sobie dobry klimat, piękną grafikę, dojrzałą fabułę, a nie jakiś nieistotny dla normalnych gier input lag.
            Idz sobie grać w lola i csa, bo tylko do takich syfów się pc nadaje.

            Skomentuj Historia edycji

          6. endogie
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-02-20 18:46

            http://pclab.pl/news71966.html


            pomysl jeszcze o tym

            Skomentuj

          7. endogie
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-02-20 18:57

            Ogolnie ja nie mam problemu jako tako do konsol ani do nikogo kto je wychwala pod niebiosa...moje zdanie jest na ten temat inne. Sam wole PC. Jestem oldschoolem jesli chodzi o gry i sam kiedys nie wyobrazalem sobie zycia bez konsoli a zaczynalem od PSX. Przeszedlem na PC i kropka. Wiem jedno Tekken to podstawa wiec chetnie odwiedzam kumpla. Spedzilem nad ta gra mase lat i do tej pory byla tylko na konsole...juz niedlugo sie to zmieni bo Tekken 7 wychodzi takze na PC :) Ta wojna i tak nie ma sensu bo ludzie musza zrozumiec co tak naprawde sie stalo w ostanich latach. Robienie gier na konsole i sprzedawanie ich po takich cenach ( wyskokich ) jest tworca na reke. Juz dawno nie widzialem napeawde dobrej gry na PC zrobionej od podstaw a szkoda bo bylby majstersztyk.

            Skomentuj

          8. zuzannator
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-02-21 20:34

            Dam Ci dobrą radę. Warto pisać komentarze jak jest się trzeźwym.

            Skomentuj

        2. endogie
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-02-20 18:24

          Driveclub mnie nie interesuje. Na konsole dla mnie jest tylko Gran Turismo i Forza...nie ma lepszych wyscigow....no jeszcze Dirt...ale to jest na PC takze. Podales gry we wszesniejszym komentarzu ktore sa exclusivami tak? A co z reszta? Nic szczegolnego

          Skomentuj

        3. zuzannator
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-02-20 18:58

          śmiech na sali te brednie, z 5 metrów nie odróżnisz słonia od myszy, naprawdę dziecinne porównanie

          Skomentuj

      2. blebleble
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-02-20 18:25

        EA: nasze gry tworzymy najpierw na mocne PC.

        "W swoim wystąpieniu na UBS Global Technology Conference stwierdził on, że wszystkie gry przygotowywane przez studia należące do EA najpierw tworzone są z myślą o mocnych komputerach. Dopiero po ich przygotowaniu twórcy zajmują się ich przycięciem i dostosowaniem do możliwości dostępnych na rynku konsol."

        http://pclab.pl/news71966.html

        Skomentuj

        1. Mandalorian
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-02-20 18:52

          Taaaa, wierz w te brednie. Zawsze gry będą robione z myślą z konsolach oraz przeciętnych pc, zbyt mały procent graczy ma sprzęt highend.

          Skomentuj

      3. Mkozlowski
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-02-21 10:27

        CD Projekt sam przyznał się, że zrobił downgrade Wiedźmina nie ze względu na konsole, ale na to, że na maksa nikt by w to na PC nie pograł swego czasu. Tak było z pierwszym Crysistem, zapomnieliście już? Wszystkie gry multiplatformowe są robione na PC, potem się to optymalizuje pod konsole i PC. Zwykle każda gra multiplatformowa wygląda lepiej na PC choć nie aż tak dobrze jakby każdy tego chciał. Poprawiać i ulepszać się dewom po prostu nie chce. Ludzie, weźcie czasem kogoś mądrego się zapytajcie albo kogoś kto siedzi w biznesie.

        Skomentuj

  20. PePe_PL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-02-20 16:42

    Swoją drogą to aż smutne, bo po tym jak poziom merytoryczny PC LOLa spadł na łeb, na szyję, to zaglądałem tutaj regularnie. Jak widać pod opieką słabego Macieja i słabego Marcina i ten portal ciągnie na dno. Trzeba będzie się ograniczyć do zagranicznych serwisów. Smuteczek :(

    Skomentuj

  21. fcbmattipl
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-20 16:53

    Kolejny artykuł, który wywoła (i sumie wywołał) wojnę. Szlak mnie tu zaraz trafi jak wszyscy tu wychwalający 4K/FullHD na PC i braku płynnie działających gier na konsolach obecnej generacji zapominacie o jednej istotnej rzeczy - cenie! Złoż mi tu jeden z drugim nowy kompletny PC (bez monitora) za cenę XONE/PS4 (około 1150zł) bądź PS4 Pro (ok 1700zł) i uruchom te wszystkie Battlefieldy na 1080p i 60 fps i nie najniższych ustawieniach graficznych. Za lekko ponad 1150 można kupić G4560, 4GB Ram, PSU 400W, mobo, napęd, obudowa, dysk, tani zestaw klawiatura+mysz (50zł) ... ale bez karty graficznej, systemu operacyjnego (o czym większość zapomina). Stać niektórych na PC za 2-3tys a na system już nie? Po doliczeniu systemu (460zł) i karty graficznej (RX460 - 460zł bądź 1050 - 530zł - obie karty to minimum jeśli ktoś chce grac na PC) wychodzi ok 2050zł za zestaw z RX460. Na takim sprzęcie można bez problemu uruchomić w FH praktycznie wszystkie najnowsze tytuły, czasem jednak będzie konieczna redukcja detali. Także taki PC będzie porównywalny, w niektórych przypadkach lepszy od XONE/PS4, ale jest o ok. 900 zł droższy. Więc zastanówcie się zanim napiszecie jak to każdy z Was ma 60FPS w 1080 i śmieje się z konsol - tylko wtedy nie zapomnijcie uwzględnić ceny za jaką kupiliście PC.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Mandalorian
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-20 17:06

      Rozumiem że każdy konsolowiec przegląda internety, drukuje dokumenty i inne tego typu rzeczy na konsoli albo na 15 letnim komputerze który ma 1gb ramu? Nawet jeżeli ty tak robisz to zakładam że 90% posiadaczy konsol ma stacjonarkę albo laptopa który kosztował więcej niż 1000zł.

      Skomentuj

          1. zuzannator
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-02-20 18:25

            Pamiętaj synu nie kradnij! Tata Ci wszystko z pracy przyniesie :)

            Skomentuj

          2. thoruus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-02-20 21:47

            ...i wydrukuje.

            Skomentuj

      1. fcbmattipl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-20 17:21

        Owszem grywam na konsoli, ale konsolowcem bym się nie nazwał, na PC również zdarza mi się grać - głównie w starsze gierki typu Heroes 3 i mniej wymagające. Mam dość starego lapka HP z serii ProBook i do zadań jakie wykonuje codziennie jest wystarczający.

        Skomentuj

        1. Mandalorian
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-02-20 17:50

          Przepraszam, źle się wyraziłem, chodziło mi o użytkowników konsol. Nie ważne czy twój laptop jest stary czy nie, potrzebujesz go i odpowiednią cenę za niego zapłaciłeś.

          Skomentuj

      1. decrypterie
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-02-20 17:14

        kto ma konsole zapewne posiada i tak laptopa bądź pc więc do ceny konsoli dodaj grę i cenę laptopa swojego :)na komputerz3 za 1600 zł też pograsz w re7 a akurat mam ps4 i wygląda ochydnie re7 na niej w porównaniu do pc

        Skomentuj

          1. Mandalorian
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-02-20 17:53

            Jeżeli nie rozumiesz czemu to chyba nie ma sensu z tobą rozmawiać.

            Skomentuj

          2. Mandalorian
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2017-02-20 20:12

            @Chochlik, jeżeli Green Lanter nie zrozumiał o co nam chodzi to już nie zrozumie. Szkoda czasu.

            Skomentuj

        1. tomx1989
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-02-25 16:06

          "kto ma konsole zapewne posiada i tak laptopa bądź pc więc do ceny konsoli dodaj grę i cenę laptopa swojego :)" Jasne a kto ma PC musi doliczyć koszt głośników, headsetu, podkładki pod myszkę, muszkę, klawiaturę, biurko, krzesło, do tego trzeba doliczyć cenę odpowiedniej wielkości mieszkania żeby zmieścić biurko i tak można wyliczyć w nieskończoność :D Obecnie i konsole i Pc można zastąpić smartfonem którego i tak większość posiada ;) ale każdy gra na czym mu wygodniej.

          Skomentuj

      2. fcbmattipl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-20 17:26

        Dokładnie, w pełni się z tobą zgadzam. Ludzie piszą, a ja to mam na swoim GTX 1080 Ultra detale 1080/4K a Ty biedaku grasz na konsoli w 30 fps i 1080/900 i zapominają ile wydali pieniędzy na taki PC. Jeszcze mnie nie pokręciło, żeby płacić po 4-5 tys za PC po to żeby się chwalić na około jaki to PC the best a konsola do dupy.

        Skomentuj

    2. zuzannator
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-20 18:24

      Aaaa... typ księgowego. Jak kupuje czajnik to najpierw przegląda oferty 100 producentów, grzebie na Ceneo, negocjuje na Allegro. Można i tak. Ja wolę kupić czajnik który mi się podoba. Kiedyś znajomy kupował dysk... wiedziałem, że to beznadziejny przypadek sknerusa jak po 3 tygodniach zmagań umysłowych pomiędzy dyskiem 1TB za 210 zł i 3 letnią gwarancją i dyskiem 1TB za 220 zł z 5 letnią gwarancją wybrał ten pierwszy.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Noeki
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-02-22 09:43

        Co innego sknerus a co innego osoba rozsądna, która przegląda oferty kilku lub kilkunastu procudentów i sklepów żeby wybrać dla siebie najlepsza opcję.

        Skomentuj

    3. zuzannator
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-21 21:02

      :) i chyba na tym polega problem... cena... chłopie dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają. Albo masz w sobie pasje albo udajesz. Dla pasjonata gier liczy się perfekcja! To gadanie od kasie mnie rozwala. Jak cię nie stać na BMW to kupujesz fiata ale NIE TRUJ ŻE FIAT LEPSZY OD BMW bo się można od tego pjuknąć. Jak cedzisz kase, nie jesteś oszczędny to kup se karty i tnij w pokera z kaloryferem. Takie użalanie się nad sobą mnie skręca. Mi też nie było łatwo złożyć mocnego PCka i kupić VRkę, ale dałem radę bo to był mój cel. Szanuję każdą grę i nie płaczę nad nią jak już ją kupię a jak jest za droga to jej nie kupuję. Żenujące i niemęskie. Łe, ło, beida.. rany i le jeszcze tego lamentu. Tylko paru konsolarzy uczciwie tu powiedziało MACIE RACJE, MAMY SŁABIEJ ALE STAĆ NAS TYLKO NA TO I SIĘ Z TEGO CO MAMY CIESZYMY. Tak czytam te litanie rozpaczy to mnie mdli. Ludzie czy wy nie czujecie obciachu. Chłopcy niby maja pasje a jak trują jak metroseksulane małolaty jakieś. Żenada.

      Skomentuj

  22. decrypterie
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-02-20 17:10

    ja lubię pc za to że jak na Steam kupiłem kilka lat temu grę to dalej mogę w nią grać a jak zakupiłem w sklepie ps Store na ps3 to już jej nie mogę włączyć na ps4 a ps3 się pozbylem bo po co? mam trzymać każda konsole dlatego że jakąś tam grę kupiłem i mogę mieć ochotę do n iej wrócić?

    Skomentuj

  23. Eternal1
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-02-20 17:41

    PC - podstawowe, osobiste stanowisko gamming-owe, globalne centrum dowodzenia i parking dla Duszy.

    Konsola - społeczne stanowisko wyposażone w szeroką kanapę i TV do grania multi z żoną i przyjaciółmi.

    Najlepszym zestawem jest "PC + konsola".
    A teraz proponuję odłożyć maczugi i podrapać się po głowie.

    Skomentuj

    1. zuzannator
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2017-02-20 18:39

      Czekaj. Poprawię Ci humor. Szkoda łzy marnować. Konsole są najlepsze i najszybsze. Mają zapierającą dech w piersiach grafikę w optymalnej dla człowieka rozdzielczości, optymalny dostosowany do gracza input lag i ambitny kontent. Stosowane ułatwienia w grach są dostosowane do graczy tak by dać im terapeutyczne poczucie samozadowolenia ze współzawodnictwa z komputerowym partnerem. No i trym multi! Setki graczy konkurujących w szybszym wciskaniu skomplikowanych kombinacji komBOSÓW typu RB A A A X A RB kręciołęk na padzie RT + RB razem (wyczyn). I najważniejsze że mają unikalne gry robione tylko pod konsole bo przecież PCty nie pociągnęły by tej grafiki i inteligencji. No i ceny gier, przystępne, zacne, pozwalające się cieszyć grę długimi długimi miesiącami oddzielającymi okresu mozolnego oszczędzania. No i ten obłęd z monitorami. Na konsolach wystarczy telewizor. Każdy go ma! A że za dobry trzeba zapłacić 16.000 złotych... szczegół. Grać się da nawet z input lagiem na poziomie 70ms bo przecież "inteligencja" gry dopasuje się do inteligencji gracza. Mam nadzieje, ze pomogło... PS. Trump jest zły. Muzułmanie kochają świat i nie chcą narzucać swego prawa innym. Tusk to bohater narodowy i... PRECZ Z DYKTATURĄ KOBIET na wiecu feministek!

      Skomentuj

      1. tomx1989
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-25 16:14

        Tak tv za 16K, a ile kosztuje 8 monitorów do PC? :D I oczywiście wszystkie te monitory są na VGA, i nie da się do nich podpiąć konsoli przestarzałym HDMI :P

        Skomentuj

  24. kozraf
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2017-02-20 18:05

    Wiecie dlaczego Clarkson w Top Gear/Grand Tour recenzuje (no dobra - powiedzmy ze z recenzja malo ma to wspolnego a bardziej podchodzi to pod show) auta mega drogie, na ktore pewnie stac tylko 1% Brytyjczykow? Bo w d..ie ma fakt czy sa drogie czy nie - on sprawdza czy sa LEPSZE niz konkurencja a czy kogos na to stac - to juz jego problem. Wiec taka tylko WAZNA informacja dla konsolowcow - nie mozecie wmawiac nam - PCtowcom - ze sprzet zlozony z i6700K, GTX 980Ti, 64GB RAM, SSD na NVMe podlaczony do 65'' 4K Sony Bravia (moj setup) bedzie spisywal sie gorzej niz PS4 (nawet Pro :). Te same gry na PC i na konsolach beda lepiej wygladac na PCcie i basta, tego nie mozna przeskoczyc. Poza tym - prawda jest taka ze na PC jest o wiele wiecej gier ROZNEGO typu, w tym fantastycznych strategii ktorych prozno szukac na konsolach ... Nie zrozumcie mnie zle - moim zdaniem konsole sa swietna alternatywa jesli nie chcemy na PCta przeznaczac tyle kasy i oferuja znakomity stosunek CENY/JAKOSCI ... ale jesli dyskusja jest o tym co jest lepsze (niezaleznie od kosztow) to PC miazdzy konsole ... Sam mialem PS3 tylko po to aby przez pol roku pograc w tytuly ktore wyszly tylko na tej platformie i o ile naprawde swietnie sie bawilem (Gods of War ... :) to konsola poszla na sprzedaz i wrocilem spowrotem do Pieca. Wazne jest tez to ze posiadanie PCta wiaze sie z szeregiem zalet o wiele wiekszym niz posiadanie konsoli a nawet to w czym konsola powinna byc najlepsza (granie) - odstaje od grania na PCcie. Przyklad? Polecam komus zagrac np. w takiego Skyrim Mastered Edition na porzadnym sprzecie - u mnie stan gry laduje sie tak szybko ze nie zdaze czasem przeczytac plansz tzw. Loading screen :) Gra sie mega komfortowo, rowniez w najnowsze tytuly an max detalach. Poza tym - swietna kompatybilnosc konsol oraz ich stosunek jakosci/ceny ma swoj koszt w postaci denerwujacych ograniczen - dlaczego nie mozna wrzucic dysku SSD do konsoli tylko nowa PS4 Pro jest na przestarzalym HDD? GTAV w wersji na PC posiada wiele swietnych modulow robionych przez zapalencow (np. aby polepszyc grafike) - ktorych nie mozna odpalic na konsolach itp. Podsumowujac ... jesli chcecmy pograc tanio w fajne gry nie inwestujac w sprzet co chwila - warto siegnac po konsole (no i troche przeklnac gorzka pigulke w postaci cen gier ...) a jak stac kogos aby w sprzet inwestowac, lubi miec MAX details, uzywa pieca nie tylko do grania to wybor jest tylko jeden ...

    Skomentuj Historia edycji

    1. fcbmattipl
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-02-20 18:32

      Owszem, twój zestaw bije na głowę dzisiejsze konsole, tu nie ma o czym dyskutować. Mnie tylko najbardziej denerwuje to, że większość porównuje właśnie takie zestawy do PS4/XONE i śmieje się z ich wydajności. Napiszę jeszcze raz, niech zagrają na takim w PC w cenie konsoli (1150zł) w np. takiego Wiedźmina czy nowego RE - życzę powodzenia.

      Skomentuj Historia edycji

      1. zuzannator
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2017-02-20 18:46

        Nie da się. To prawda. I czego to dowodzi? Że tanie jest dobre? Ja wolę ludzi oszczędnych, dążących do perfekcji. Z takim rozumowaniem to po co konsole... na telefonie z Androidem za 600 zł też pograsz w fajnee gry. Cena jest WTÓRNA!!! Chodzi o jakość tego co robimy a prawa jest uniwersalna... możesz mieć wszystko tektury lub parę rzeczy ze złota... Kwestia oczekiwań i dopasowania do swojej osobowości.

        Skomentuj

        1. fcbmattipl
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-02-20 19:06

          Nigdzie nie napisałem, że tanie znaczy dobre. Ale nie mogę się nie zgodzić z tym co napisałeś. Ale nie porównuj teraz smarthpona do konsol bo na Androidach w takiego Wiedźmina raczej nie pograsz :) Faktem jest, że jakość/wydajność dzisiejszych konsol pozostawia wiele do życzenia, jednak grając w W3 nie doświadczyłem żadnych problemów z płynnością czy błędami w grze.

          Skomentuj Historia edycji

          1. fcbmattipl
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2017-02-20 21:34

            "No rzeczywiście jakość pozostawia wiele do życzenia ech....
            Nie masz w tym momencie ładniejszego sandboxa i gdzie ten twój rumak w cenie 5/10 konsol."

            Owszem Horizon wygląda ładnie, ale nie wmówisz mi, że specyfikacja obecnych konsol (XONE/PS4) jest taka jak powinna być, bo o to mi głównie chodzi. Dopiero PS4 Pro w miare dobrze wygląda, ale tak powinno wyglądać PS4 w dniu premiery. Osobiście sam gram na XONE i jestem zadowolony więc nie wiem o co Ci chodzi z tym "rumakiem"?

            Skomentuj Historia edycji

    2. zuzannator
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-02-20 18:54

      Masz rację ale oni tego z input lagiem 70ms nigdy nie pojmą. Celownik na pół ekranu i są bohaterami dnia! Konsole są od łachotania ego i swoją rolę spełniają w tym doskonale. Że psują sam rynek gier przy tym... nie ważne... ważne, że dzięki temu przeciętni mogą dokonać CZEGOŚ WIELKIEGO! że ich trafienia to 100% head shot! A jak grafika za słaba to metr do tyłu i z 720p przesiadają się na 4K! że ekran jak smartfon z tej odległości! eee... drobiazg...

      Skomentuj

  25. dopelfinger
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-02-20 18:12

    Najlepsze na świecie jest granie ludziom na nerwach żaden Pc i żadna konsola nie przebije tej zabawy.

    Skomentuj

  26. Sander Cohen
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-02-20 18:36

    Marna prowokacja. Nabijacz kasy z reklam, ot co.

    Skomentuj

  27. Fiona
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2017-02-20 18:54

    No i po przeczytaniu paru zaledwie komentarzy już wiem dlaczego nie będzie nigdy dobrze w tym kraju....

    Manipulować wami łatwiej niż 3-latce lalkę zabrać...

    Skomentuj

  28. zakius
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-02-20 19:05

    to nawet nie to, że granie na PC jest lepsze
    ale PC za x + konsola za 1500 vs PC za x + 1500 to niemała różnica
    exów na te pudełka za 1500 niemalże brak (a co jest to jest jednak mało interesujące) + nie obsługuje starych gier (które na kompe za x jeśli x jest zbyt małe mogą i tak nie pójść)

    Skomentuj

  29. mixolaj
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-02-20 19:14

    Oczywiście, że granie na PC jest lepsze. Dlaczego? Po pierwsze gry wyglądają o wiele ładniej i działają płynniej, podczas gdy na konsoli mamy ograniczenie do 30 kl/s w rozdzielczości 720p.
    Oczywiście nie we wszystkich grach. Gracze pecetowi wydają mniej pieniędzy na gry, owszem mamy gry kosztujące po 200zł np. Overwatch ale na konsolach gry są droższe. Także granie na komputerze, jest według mnie zdecydowanie lepsze. ;)

    Skomentuj

  30. fastfend
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-02-20 19:23

    Ludzie, gry na konsole powstają na PC'tach. I wszystko jasne :)

    Skomentuj

      1. fastfend
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-02-20 20:05

        Przynajmniej ja dostanę

        Skomentuj

      2. fastfend
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-02-20 20:14

        To ty masz tego PC'ta czy nie?

        Skomentuj

      3. Noeki
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-22 09:35

        Ale gry powstają na PCtach, przecież mowa jest tutaj tworzeniu gier- czyli między innymi pisaniu kodu, tworzeniu modeli i animacji. Dałeś się sprowokować ;)

        Skomentuj

  31. Coperfield
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-20 19:39

    Warto jeszcze dodać, że na PC-ty jest masa różnych emulatorów, dzięki czemu można pograć nawet w te konsolowe "exclusivy" typu Uncharted czy The Last of Us ;)

    Dodatkowo, kupując pada od XONE, dostajemy tak naprawdę konsolę.

    Kupowanie konsoli w dzisiejszych czasach to kasa wyrzucona w błoto i totalny debilizm, nawet mając pieniądze.

    Skomentuj

  32. fastfend
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-02-20 19:58

    Dzięki konsolom możemy podziękować za coraz to bardziej wyrównane ceny do konsolowych, wybitnych 250 zł. Przykład: For Honor. Kiedyś normalna gra kosztowała 80 zł (2007) potem 120 zł (2009) następnie 160 (2014) a teraz to już 200 zł (2017). Wszystko po to by dowartościować konsolowców, że niby są równi względem PC. Oczywistym jest, że gdyby nie PC nie byłoby konsol. Zresztą konsola jest dalej jest kompem. Mid-Endem. Cena konsol może wydawać się zacna, gdyż za taką kasę ciężko zbudować coś z normalnych komponentów. Lecz co z tego skoro postęp nie tyczy się konsol. Naprawdę nie rozumiem tej wojny, gdyż konsole to po prostu słabe kompy. Nikt nie wmówi mi że konsola jest lepsza, bo po prostu patrzę na nie jak developer. To dzięki PC'tom macie te exclusivy. To że jakiś idiota z marketingu chce konsolowców dowartościować to inna sprawa. Pozdrawiam

    Skomentuj

    1. fcbmattipl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-20 21:49

      "Cena konsol może wydawać się zacna, gdyż za taką kasę ciężko zbudować coś z normalnych komponentów." Właśnie chodzi o to żeby nie porównywać zestawów z np. z 1080/1070 czy nawet 1060 do konsol bo to nie ma sensu. Wiadomo, że taki PC będzie dużo bardziej wydajny od konsoli i trzeba wtedy wziąć pod uwagę też jego cenę! Porównaj PC w cenie konsoli do obecnych konsol i już nie będzie tak różowo.

      "Nikt nie wmówi mi że konsola jest lepsza" Zgadza się, PC obecnie ma dużo większe możliwości jeśli chodzi o gry.

      Skomentuj

  33. zuzannator
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-02-20 20:01

    Podsumowując dyskusję i wasze posty:

    Profil gracza PC = człowiek ambitny, oszczędny, realista, ceniący wysokie standardy, uniwersalność i estetykę. Wykorzystuje gry do zabawy i edukacji, rozwijania logicznego myślenia i taktyki. Planista, pragmatyk.

    Profil gracza Konsola = Człowiek nie wymagający, szukający taniego poklasku i łatwych celów. Akceptujący niskie standardy. Niezwykle ciężko znoszący słowa krytyki a tym samym cyniczny i zakompleksiony. Zdecydowanie podatny na reklamę i sugestię. Cechuje go wyparcie, brak kontroli i akceptacji. Często szukający pocieszenia w łatwej zapewniającej szybie zwycięstwo zabawie.

    Dziękuję za artykuł. Powiew świeżości i oryginalności. BRAWO OBY TAKICH WIĘCEJ!!!!

    Skomentuj

    1. fcbmattipl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-20 21:24

      "Podsumowując dyskusję i wasze posty:

      Profil gracza PC = człowiek ambitny, oszczędny, realista, ceniący wysokie standardy, uniwersalność i estetykę. Wykorzystuje gry do zabawy i edukacji, rozwijania logicznego myślenia i taktyki. Planista, pragmatyk.

      Profil gracza Konsola = Człowiek nie wymagający, szukający taniego poklasku i łatwych celów. Akceptujący niskie standardy. Niezwykle ciężko znoszący słowa krytyki a tym samym cyniczny i zakompleksiony. Zdecydowanie podatny na reklamę i sugestię. Cechuje go wyparcie, brak kontroli i akceptacji. Często szukający pocieszenia w łatwej zapewniającej szybie zwycięstwo zabawie."


      Większych bzdur dawno nie czytałem... Jak można napisać, że człowiek grający na PC jest bardziej ambitny od tego co gra na konsoli. Puknij się w łeb, albo przestań brać to co bierzesz bo poważnie Ci to szkodzi.

      Skomentuj Historia edycji

    1. ygdersil
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-02-20 20:49

      Ty uwazaj bo sony już przyszłym roku może wydać kolejną grzałkę o nazwie PS5 żeby odpowiedzieć na Scorpio .To dopiero będą jaja, generacja co rok XD

      Skomentuj

      1. zuzannator
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-02-20 21:23

        Jaja to będą jak za konsolę będziesz musiał zapłacić 6.000 :)

        Skomentuj

    2. zuzannator
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-02-20 21:22

      Dokładnie, powstał Wiedźmin 3 na PC i mógł być benchmarkiem jakości na najbliższe 5 lat, IX Symfonią, Teorią Względności, Everestem gier komputerowych... tak mogło być... ale nie było... zrobili mu lobotomię... porting na PS. Zielona Latryna płacze na jakimś liniowym Uncharted i w końcu jako tako wyglądająca facjatą bohatera :) Zobacz jak zrobili facia w Cryzysie 3 a to było 2013 rok... i płacz. Konsola jest dla PC jak kotwica zarzucona podczas regat. PCty ciągną tego trupa po dnie wyznaczając mu niedoścignione standardy.

      Skomentuj

      1. Adrian Waleczny
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-23 12:25

        O czym ty mówisz człowieku?O materiałach z Wieśka z 2013 roku?Co takiego nadzwyczajnego tam widzisz?Mnóstwo osób podniecało się tymi pierwszymi fragmentami pokazującymi grę,a moim zdaniem tak naprawdę to wyglądało tylko dobrze.
        Nic nadzwyczajnego.

        Skomentuj Historia edycji

  34. zuzannator
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-20 21:29

    Mamy dyskusje w domu ciągle na ten temat i właśnie do nas dotarło konsola + dobry telewizor to dużo drożej niż super PC + doby monitor :) Tyle w kwestii ekonomii zakupu.

    Skomentuj

    1. Rob1N
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-20 22:21

      What ? Ale zdajesz sobie sprawę że wiekszość osób ma TV anyway ? Ja kupiłem x1 w euro RTV AGD za 650zł. Jak kupisz w tej cenie pieca co pociągnie GTA 5 na low to graty. Konsole są po prostu słabe ale za to i tanie. Nie można mieć wszystkiego.

      Skomentuj

      1. Noeki
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-02-22 09:39

        Strach się bać co to za TV za 650zł, jak za tyle dopiero mierne monitory 23calowe z matrycą IPS sa.

        Skomentuj

      2. drumlin
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-06-18 21:46

        mam na opych gta 5 prawie na maxa lata za 600 zł chcesz?

        Skomentuj

  35. mikovitz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-02-20 23:30

    Zgadzam się z jedną małą poprawką: najlepszym rozwiązaniem jest PC i dwie konsole, co wszystkim polecam. Polecam również więcej luzu i mniej spinek. Granie ma odprężać i sprawiać radość, łączyć a nie dzielić. Szkoda czasu na dyskusję co jest lepsze, która ciągnie się od kiedy miałem C64 a kolega ZX Spectrum. Pady/myszki (w zależności co komu bardziej leży) w dłoń i do boju. Level sam się nie wbije.

    Skomentuj

  36. Schizo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-21 08:52

    Panie Macieju,

    Miło było przeczytać artykuł napisany przede wszystkim z głową. Bez zbędnego podlizywania się developerom, marketingowcom itd.

    Nie mniej, ja od pewnego czasu powtarzam: Każda platforma ma swoje plusy i minusy. Szkoda tylko, że nie każdy chce to przyjąć do wiadomości i tworzą się przez to niepotrzebne wojny.

    Skomentuj

  37. thoorin
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-02-21 12:11

    Kiedyś byłem zwolennikiem grania na PC. Konsole poza okazjonalnym wypadem do kumpla na Fife mnie nie interesowały. Wiadomo, że na PC można osiągnąć lepszą grafikę(choć nie zawsze), że w strzelaniny przyjemniej gra się na myszce itd. Dodatkowo, że jestem fanem wszelkiego sprzętu elektronicznego, to modernizacje czy wymiany komputera sprawiały dużo frajdy. Lubiłem też bawić się w dostosowywanie ustawień w grach. Często zanim zacząłem rozgrywkę siedziałem w ustawieniach 30min zanim wszystko mi zaczęło odpowiadać. Było to fajne, ale człowiek się zestarzał. Poza graniem mam wiele innych pasji, które pochłaniają sporo czasu. Mam normalne życie, hobby, znajomych i prace 8h przed kompem. W pewnym momencie na samo granie zaczyna brakować czasu, a co dopiero w bawienie się w całą otoczkę z tym związaną. Po całym dniu przed kompem człowiekowi nie chce się siadać znowu na fotelu przed biurkiem. W pozycji, która tylko kojarzy się z pracą. Dlatego kupiłem konsole i sprawia ona mi wiele frajdy. Siadam, albo kładę się na wygodnej kanapie, wkładam płytę i wszystko chodzi. Nad niczym się nie zastanawiam. To, że gry wyglądają nieco gorzej tak naprawdę nie ma znaczenia kiedy siedzi się oddalonym kawałek od TV. Do sterowania na padzie, nawet w szybkich FPS dało się przyzwyczaić dość szybko. Chociaż na początku wydawało się to niemożliwe. Każdy ma swoje potrzeby, czasem zmieniają się one z wiekiem, czy sytuacją życiową. Jednym będzie odpowiadać bardziej konsola, inni nie wyobrażają sobie życia bez grania na PC. Jakie to ma znaczenie, kto na czym gra? Niech każdy bierze to, co mu odpowiada. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Dywagacje na temat tego, który sprzęt jest lepszy są całkowicie bezsensowne. Jesteśmy różni, mamy różne potrzeby.

    Skomentuj

    1. zuzannator
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-02-21 20:49

      Skoro nie masz PC to skąd ty wiesz jak wygląda AAA na PC. Wygóglowałeś skreenshota na smatfownie :) AAA na konsole wygląda jak PCtowe starocia za 2010 roku :) Raczej HHH powinno się nazywać :)

      Skomentuj

    2. Noeki
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-02-22 09:24

      Żaden normalny wydawca nie wyda ci gry AAA ( poza np. RTS, cRPG) tylko na platformę PC bo i jaki w tym sens? Ogólnie wiadomo, że głównym zyskiem z sprzedaży gier jest platforma konsol.

      Skomentuj

    3. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-02-22 17:58

      Jeśli chodzi o exy na pc to ta sprawa leży i kwiczy i tu masz rację. Z powodów biznesowych wielkie studia nie zrobią exa na pc. Na mój gust nawet nie mają ochoty zrobić naprawdę osobnej wersji. Ot polityka pod tytułem... byle tylko nie zaszkodzić rynkowi konsolowemu bo to nasza dojna krowa. Jeśli chodzi nastomiast o ofertę gier to na bank na pc masz więcej tytułów. No i w więszkości to co dzisiaj wychodzi to multiplatformy tak więc w przypadku wielu osób one nie czują, że coś tracą. Nie każdy lubi killzone, a znam też takich co uncharted przeszli na youtube bo to i tak gra jak film i tylko na raz ; - )

      Skomentuj

  38. 3ndriu
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-22 09:33

    Kiedyś było trochę inaczej, NES, SNES, PSX i PS2 wgniatały w ziemię technologią gdy wychodziły. Obecna i poprzednia generacja już nie bardzo, ewentualnie jeszcze PS3 wprowadził Blue Ray pod strzechy. Warto jednak wspomnieć o jednym plusie dla konsol, na PC raczej nie zagrasz mobilnie, handheldy to przecież też konsole:)

    Skomentuj

    1. Noeki
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-02-22 09:40

      Szkoda tylko, że jedynym istniejącym handheldem, który jest sensowny jest aktualnie konsola Nintendo. A przecież to też nie jest target dla wszystkich, bo baza gier jest specyficzna.

      Skomentuj Historia edycji

      1. 3ndriu
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-02-22 23:18

        Jako jeden z garstki (takiej niemowlęcej) użytkowników PS Vita mówię że to niezły kawałek sprzętu, choć faktycznie, raczej dla wąskiej grupy odbiorców. A 3DS-a wkrótce wypróbuję, xenoblade czeka i... tyle, bo Pokemonów raczej nie trawię :/

        Skomentuj

  39. arekbrowarek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-22 19:25

    Zupelnie bezsensowny artykul... Nawet pod przykrywka felietonu. Pecet lepszy, jasna sprawa. Toz to zupelnie inne mozliwosci. Ale za jakie pieniazki te mozliwosci sa? Tu juz rozbicie swinki nie wystarczy. Ci co maja siano na potezny sprzet kupia sobie i konsole chocby zeby stala i nie stana murem po ktorejs stronie glupiej barykady. Prawda jest taka ze wiekszosc kompow to sprzety o wydajnosci konsol... Kupowane do domu, niby ze do nauki. Jak sie uda to moze nawet jakiegos GTX gimbaza utarguje u rodzicow...bo wiadomo, ze na geforce lepiej Word chodzi. Konsole... No coz... Tego kitu, ze do nauki to moze sluzyc to nawet babciom i dziadkom sie juz nie wcisnie ;-).

    Skomentuj

    1. SoulRak3r
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-03-03 13:12

      Hehe kiedyś kumpel lanparty chciał zrobić to wciskał rodzicom kit że będziemy edytować pliki w kilka osób jednocześnie. Tota taki fascynujące :D

      Skomentuj

  40. Vandeiken
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-02-22 19:33

    Ja uznam konsole za dobre jeżeli takie gry jak Arma 2 czy Arma 3 będą dostępne na nie. Miałełm PS3 sprzedałem, miałem XBOX360 - sprzedałem. Żadna gra na konsole nie ma tej głębi co te dwa tytuły...

    https://www.youtube.com/watch?v=z1jz7lfVAmU&t=24s

    Skomentuj

  41. Adrian Waleczny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-02-23 12:44

    ,,Moc obliczeniowa dzisiejszych wydajnych komputerów do gier jest imponująca''.A jest poparta grafiką,animacjami,fizyką,AI wroga i towarzyszy w tychże grach?No chyba nie,więc co mi po ogromnej mocy PC,skoro jest nie wykorzystywana na powyższe rzeczy,a marnowana często na skopaną optymalizację.

    Skomentuj

  42. MaxDamageDA
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-02-27 02:47

    Powodzenia na konsoli:

    https://www.youtube.com/watch?v=g79aXZegUos

    :)

    Skomentuj

  43. Sonoklap
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-02-27 14:57

    http://i.imgur.com/2MJ2d8z.png

    Skomentuj

  44. zuzannator
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-03-03 11:34

    Byłem przedwczoraj u kumpla by pograć (po zachętach tutejszych komentarzy) w najnowszego Uncharted na konsoli PS4. Rozwala liniowość fabuły, grafika ponoć taka dobra jest na poziomie 4- PC, żeby w ogóle było graficznie fajnie trzeba grać na 55" TV na 4 metrach. Ekran wtedy taki mały trochę ale nie dostajesz depresji od tych "graficznych" efektów. Sorry, miała być prawda jest prawda . Pograliśmy trochę i szybko przesiedliśmy się na Tetris Ultimate... i wiecie co? To było super!! Takie gry jak Tetris to kwintesencja grania na konsolach. Proste, dobre, zabawne. Niemniej z przyjemnością siadłem wczoraj do Anno 2070 i uponownie ruchomiłem mózg. Jedno odszczekuję, konsole to rozrywka dla mas, mało ambitna ale zabawna, nie są złe a nawet potwierdzam że są potrzebne. To taki umysłowy wrestling. Można się wyzerować zabijając kolejnych kosmitów. Na PC jest dużo chłamu a zaraz obok unikatowe perły, pełne ambicji projekty dla każdej grupy. Tego na konsolach nigdy nie uświadczysz. I to mnie urzeka w tym sprzęcie. Nie mam tylko patelni do jajek, mam 40 metrową kuchnie i sam ja mogę urządzić. Do tego jest dużo taniej za gry.

    Skomentuj Historia edycji

  45. zuzannator
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-03-03 11:49

    Właśnie kupiłem na PC Shadow of Mordor PREMIUM z wszystkimi DLC za ... 32 zł :) Coś jeszcze chcecie dodać?

    Skomentuj Historia edycji

    1. drumlin
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-03-03 13:47

      a ja mam za free pirata

      Skomentuj

  46. drumlin
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-03-03 14:13

    Konsola to taki elektroniczny komunizm "wszystkim gówno ale po równo" ten sam jedne słuszny kontroler te same słuszne fps-y ta sama grafika. Jakoś mi to się źle kojarzy jak ktoś mi coś narzuca. Jak słusznie zauważono w dyskusji konsole trafiają do delikatnie mówiąc miej ambitnych (jedni są zmęczeni po pracy a drudzy to po prostu leniwe gimbusy) w każdym razie takach ludzi przybywa (jedni zmuszeni trybem życia inni jak leniwe gimbusy po prostu tacy są). Uważam że taki stan należy zwalczać a nie wyciskać kasę z takich ludzi.

    Skomentuj

  47. Celdur
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-09 21:44

    Czy autor tematu to idiot:
    yes
    si
    da
    tak
    ja wohl

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)