Komentarze

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

    Ocena komentarza: 0
    .

    37

  • Premiera kart GeForce RTX oczami gracza

    Ocena komentarza: 1
    Co nie zmienia też faktu, że ogólna średnia płaca w Polsce też wzrosła. I 8800GT też był kartą drogą na tamte czasy. No chyba nikt mi nie powie, że te w czasach tej generacji to co drugi miał 8800GT w budzie.

    64

  • Premiera kart GeForce RTX oczami gracza

    Ocena komentarza: 1
    A w ilu klatkach na sekundę i w jakiej rozdzielczości chodzi Twój słownik ortograficzny? Myślę, że powinieneś nad tym popracować zamiast zawracać sobie głowę nowymi kartami graficznymi.

    64

  • Premiera kart GeForce RTX oczami gracza

    Ocena komentarza: -1
    Cała ta generacja będzie o wiele mocniejsza jeżeli będziesz rozpatrywał włączenie RayTracing w opcjach w grze. Myślę, że w ciągu roku takie 1080Ti będzie się dławić przy liczeniu tych efektów.

    Widzę, że większość osób nie rozumie w ogóle o co chodzi z tymi nowymi kartami i tylko by chcieli więcej teraflopów... gdzie żeby faktycznie zmienić jakość wirtualnych światów trzeba pracować nad nowymi technologiami a nie tylko moc i moc.

    64

  • Premiera kart GeForce RTX oczami gracza

    Ocena komentarza: 1
    Chyba bardziej nie mógłbym się nie zgodzić z treścią tego wywodu starego tetryka.

    Panie Macieju. A czy ma Pan czas się zachwycać cieniami w takiej postaci w jakiej są obecnie? Czy po dłuższej rozgrywce robi na Panu wrażenie, że jakiś liść czy inne źdźbło trawy daje cień? Pewnie, że na takie rzeczy nie zwraca się uwagi świadomie, bo nie jest to główny cel gry, żeby siedzieć z nosem w ekranie i oglądać z bliska każdy jeden "zakamarek graficzny". Co do odbić w źrenicach... podczas rozgrywki może nikt nie zwróci uwagi, ale w przerywnikach filmowych na silniku gry już jak najbardziej.

    Bardzo ignoranckie podejście Pan przedstawił w kwestii tego czy ta nowa technologia jest warta czegokolwiek. Jest bardzo warta. A dostrzeże to Pan za lat powiedzmy 5 jak już gry z niej zaczną szerzej korzystać i większa ilość osób będzie miała akceleratory ją wydajnie obsługujące. Wtedy Pan wróci do starszej gry i zobaczy jakie to oświetlenie i cienie takie płytkie i sztuczne.

    To jest zupełnie inne podejście do renderowania. I zdecydowanie przyszłość, bo ile to zaoszczędzi czasu grafikom i animatorom, żeby się chrzanić z jakimiś cieniami dodawanymi na stałe, żeby imitować źródła światła. Teraz będzie model i tekstury a resztę zrobi ray-tracing. Nie ma co się spinać, póki co pojawi się w grach jako dodatkowa opcja. Ale myślę, że już za jakiś rok albo dwa ta technologia zacznie odgrywać dużo większą rolę.

    Wszyscy narzekający na cenę, pamiętajcie, że jest to spory technologiczny przeskok, to nie jest tylko więcej "CUDÓW" i wyższe taktowanie. Jak faktycznie pracowali nad tym 10 lat to nie myślcie, że jako pionierzy wypuszczający to na rynek oddadzą to za bezcen. Poza tym to jakie ta technologia daje możliwości to i tak się cieszę, że mogę sobie taką kartę w ogóle kupić i nie są to dziesiątki tysięcy dolarów.

    No i na koniec dodam, pamiętajcie, że to dopiero początek, a w tych wszystkich prezentowanych zmianach w grach, ray-tracing został użyty w małej skali. Zobaczycie jakie gry zaczną powstawać w ciągu najbliższych lat. Ulepszą biblioteki, silniki gier, directX itd. Oświetlenie i cienie będą liczone przez oddzielne układy, więc więcej mocy będzie na to, żeby animacje były bardziej złożone czy modele, czy bardziej zaawansowana fizyka.

    PS. Tak, zgadzam się, dla osoby, która teraz kupi kartę, może nie dostanie udaru od nadmiaru bodźców, ale z czasem będzie tylko lepiej.

    64

  • Premiera kart GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 i RTX 2070 - znamy specyfikację, wydajność [AKT. ceny w PLN]

    Ocena komentarza: 0
    .

    159

  • Red Dead Redemption 2 z największą mapą w historii Rockstar

    Ocena komentarza: -3
    Paczka fajek dziennie - ale to trzeba mieć zryty beret, żeby się tak truć.

    43

  • Specjaliści IT na zarobki nie muszą narzekać (ale liczą na więcej, bo mogą)

    Ocena komentarza: 2
    Kolejny artykuł o zarobkach w IT i zaraz znów przyjdą narzekać ludzie z innych branż. Oraz tacy, którzy nic nie umieją i twierdzą, że w IT nie ma takich stawek.

    20

  • Prawo do bycia „offline” po pracy

    Ocena komentarza: 1
    Tak, ma rację w tym co napisał. Ja tylko dodaję, że żadne przepisy tego nie zmienią, bo będziesz po prostu zmuszony podpisać umowę, w której będzie zawarta klauzula, że mogą cię do pracy zaciągnąć nawet w święta. Trzeba po prostu być twardym i nie dawać się wykorzystywać.

    16

  • Gigabyte GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti - w planach cztery podkręcone karty graficzne

    Ocena komentarza: 0
    Jak ich przenosi na stronę m.benchmark.pl to się nie dziwię. Ale z jakich przeglądarek oni korzystają to ja nie wiem. Mi się wyświetla strona stacjonarna w odpowiedniej dla danej rozdzielczości wersji (responsive design) i wszystko działa.

    34

  • Gigabyte GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti - w planach cztery podkręcone karty graficzne

    Ocena komentarza: 0
    Czyli brak poczucia humoru objawia się tym, że nie jest takie (marne) jak twoje?

    34

  • AOC zapowiada nowe monitory dla graczy - AG273QCX z FreeSync i AG273QCG z G-Sync

    Ocena komentarza: -1
    TN... niech sobie wsadzą gdzieś.

    8

  • Prawo do bycia „offline” po pracy

    Ocena komentarza: 3
    Nie trafiłem jeszcze na takiego pracodawcę. U jednego raz się zdarzyło w ciągu 3 lat pracy, że zadzwonił do mnie w sobotę, bo była awaria i trzeba było zareagować (zdalnie). Ale i to bardzo przepraszał, że mi w ogóle tyłek zawraca, no ale nie może to tak czekać do poniedziałku. Tak czy inaczej ani przed ani po tym telefonie nie czułem się zobowiązany do odbierania jakichkolwiek telefonów z pracy, a tym bardziej nie czułem żadnego stresu z tym związanego. A co do dodatkowej pracy (np w weekendy) zawsze była zapowiedziana choć parę dni wcześniej i to była Twoja decyzja czy chcesz sobie dorobić, bo zawsze była ekstra płatna. I zdecydowanie nikt nie dawał poczucia, że jak się nie zgodzę to ktoś będzie na to krzywo patrzył.

    W kolejnych 2 firmach włącznie z aktualną pomimo, że w umowie mam zapisane, że mogą zażądać ode mnie pojawienia się w pracy poza normalnymi godzinami, to nigdy nikt nic nie chciał (czyli w sumie przez kolejne 3 lata).

    Żadne przepisy tego nie uregulują, bo ludzie będą po prostu podpisywać coraz to bardziej skomplikowane i rozszerzone umowy. Nie dawać robić z siebie niewolnika!

    Wszystko zależy od pracodawcy, wszystkim życzę takich życzliwych i uczciwych jak mi się póki co trafiło.

    16

  • Gigabyte GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti - w planach cztery podkręcone karty graficzne

    Ocena komentarza: 0
    Ja dałem minusa, bo żart nie jest śmieszny tylko głupi.

    34

  • Razer Mamba Elite - tak wygląda myszka w nowej wersji

    Ocena komentarza: 0
    A o co Tobie? Uważasz, że mysz za 15 zł jest równie dobra co choćby ta omawiana w artykule?

    12

  • Doom Eternal celuje w 60 fps, także na konsolach

    Ocena komentarza: 0
    Z jego wypowiedzi to nie wynika.

    22

  • „Nasza najbardziej ergonomiczna myszka” - oto Logitech MX Vertical

    Ocena komentarza: -8
    kretyn

    19

  • „Nasza najbardziej ergonomiczna myszka” - oto Logitech MX Vertical

    Ocena komentarza: 1
    To nie ma być dla sukcesu czy przyjęcia się. To jest produkt dla ludzi, którzy:

    A) mają problemy z nadgarstkiem, a dzięki takiej pozycji dłoni jest ona bardziej ergonomiczna i naturalna i sprawia mniejsze obciążenie dla stawów i mięśni.

    B) nie chcą mieć problemów z nadgarstkiem na stare lata po kilkudziesięciu latach pracy przy komputerze.

    U mnie w firmie też parę osób takich używa i sobie chwalą. Po prostu kwestia co kto woli albo potrzebuje. Sam się zastanawiałem czy sobie czegoś takiego nie sprawić.

    19

  • Doom Eternal celuje w 60 fps, także na konsolach

    Ocena komentarza: 0
    Granie... phi... zwykłe strzelanie do przewidywalnych botów (pewnie jeszcze na normalu gdzie prawie nieśmiertelny jesteś). A jak coś nie wyjdzie to wczytasz save'a. Zagraj przeciwko ludziom to zobaczysz jaki ten Twój pad ułomny jest.

    22

  • Netflix: reklamy między odcinkami - oto jak je wyłączyć (i po co zostały włączone)

    Ocena komentarza: 0
    Rocky - patrząc na twoją historię komentarzy to ten abonament płaci twoja matka co najwyżej. A "panisko" to jesteś jak jej powiesz "zaraz!" jak cię prosi o wyniesienie śmieci.

    31

  • Netflix: reklamy między odcinkami - oto jak je wyłączyć (i po co zostały włączone)

    Ocena komentarza: 0
    A jaki masz zakres usług? Jesteś szczepiony i masz aktualne badania? Ile bierzesz? Pies ostatnio taki niespokojny chodzi, myślałem, że mu kogoś załatwię, żeby się rozerwał.

    31

  • Razer Mamba Elite - tak wygląda myszka w nowej wersji

    Ocena komentarza: 0
    I pewnie zasilasz szeregi najniższych szczebli rankingowych gier. O ile w ogóle grasz. A zapewne powiesz, że nie, to czego pierdzielisz?

    12

  • ROG Zephyrus S - ASUS prezentuje najcieńszego laptopa z kartą GeForce GTX 1070

    Ocena komentarza: 0
    :)

    Podobno nie jest tak źle. System chłodzenia jest całkiem wydajny. Ale nigdy nie wiadomo, to racja :) Myślę, że już przy tej kwocie Mikołajowi nie będzie robiło parę stów na dodatkową gwarancję :)

    5

  • Zdjęcia autorskich kart MSI GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti [AKT.]

    Ocena komentarza: -5
    @Dudi4Fr

    Zajrzałem do profilu i widzę, że coś Ci się tam strasznie świeci w tej obudowie, sprawdź czy nie masz wirusa - niewiele widać bo ciemno jak w dupie. Chyba z tego wszystkiego zabrakło na chociaż podstawowy aparat cyfrowy, że ziemniakiem zdjęcie kompa robiłeś.

    36

  • Koniec z kłótniami o to, czego słuchać w aucie

    Ocena komentarza: 0
    Całkiem spoko rozwiązanie, ale nie działa na dzieci w wieku przedszkolnym.

    Sam wolę, żeby pasażerowie zaopatrzyli się w słuchawki.

    9

  • ROG Zephyrus S - ASUS prezentuje najcieńszego laptopa z kartą GeForce GTX 1070

    Ocena komentarza: 0
    Dodałem do listy życzeń od świętego mikołaja. Oj w tym roku będzie musiał się wykosztować.

    5

  • Dlaczego BMW nie wierzy w samokierujące się samochody?

    Ocena komentarza: 0
    Czy ja piszę po chińsku? To nie sztuczna inteligencja ma moralność tylko osoba, która ją tworzy. Co znaczy opierać się na logice w przypadku gdzie trzeba wybrać mniejsze zło? Kto ma określić co jest logiczne a co nie? W każdej sytuacji będziesz nadawał wartość życiu ludzkiemu, kto ma do tego prawo i moralność?

    20

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

    Ocena komentarza: -2
    Stracili możliwość osiągnięcia potencjalnego dochodu.

    "Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play"

    Takie zdanie to clickbate'owa bzdura!

    37

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

    Ocena komentarza: 0
    Ale strata w takim wypadku jest równa włożonym pieniądzom w projekt, a nie zakładanemu utargowi.

    Poza tym Google nic nie włożyło w Fortnite'a, więc nie tracą nawet ewentualnej inwestycji. Ta gra na ich platformie to byłby czysty zysk, utrzymanie platformy w takim wypadku to koszt pomijalny bo jest rozłożony na wszystkich, którzy z niej korzystają.

    37

  • Dlaczego BMW nie wierzy w samokierujące się samochody?

    Ocena komentarza: 0
    Chyba dalej nie rozumiesz co napisałem. To nie sztuczna inteligencja ma rozterki moralne. Tylko Ci co ją implementują, zastanawiają się jak to zaimplementować, żeby decyzje podejmowane przez SI były z moralnego punktu widzenia poprawne. Jakie czynniki brać pod uwagę. Implementując SI nadajesz kształt sposobowi w jaki sposób SI będzie analizować dane. Coś jakby uczysz się uczyć i dajesz narzędzia i zasilasz informacjami do przetworzenia. I problemem moralnym jest to jakie narzędzia dać SI.

    Autonomiczne auto nie będzie się "zastanawiać" co lepiej. Ona dostanie wynik w pewnym procesie "myślowym" na podstawie tego czego ją nauczono. Np jak z dzieckiem... jak dasz dziecku zadanie matematyczne do rozwiązania i nauczysz je tylko jak dodawać i odejmować, to będzie starało się wykorzystując tę wiedzę rozwiązać ów zadanie. Tak samo działa SI. I problem moralny polega na tym jakie narzędzia dać SI i jaką wiedzą ją zasilić. Od człowieka zależy też, jak SI będzie korzystać z tych narzędzi.

    A problem jest głównie taki, że człowiek podejmuje w sytuacjach stresowych decyzje instynktownie. SI musisz instynkt zaprogramować, nauczyć ją jaką mógłby podjąć decyzję człowiek mając dany zestaw danych. A że SI ma być lepsza od człowieka to ilość danych może być wielokrotnie większa i dokładniejsza niż człowiek jest w stanie przetworzyć w tak krótkim czasie nagłego zdarzenia. Nie każde zdarzenie jest zero-jedynkowe, są przypadki gdzie nie ma dobrego wyjścia. Pytanie czy uczyć SI podejmowania decyzji "mniejszego zła" czy nie? A jak tak, to kto ma moralność decydować co jest mniejszym złem i uczyć SI rozpoznawania tego? Co jak SI nauczona w jakiś sposób rozpoznawania takich sytuacji i podejmowania statystycznie lepszej decyzji, podejmie decyzję, z którą nie zgodzą się ludzie (dochodzi tu jeszcze czynnik empatii, kolejna rzecz, której by było trzeba nauczyć, czy w ogóle się da? jak?)?

    (PS. Dokładnie ten problem masz przedstawiony w filmie Ja, Robot.).

    20

  • Red Dead Redemption 2 ze wsparciem 4K i HDR na Xbox One X

    Ocena komentarza: 0
    @raffal81
    Tak czy inaczej nie jesteś właścicielem gry. Jesteś właścicielem nośnika z grą co najwyżej. Nie wiem czy pamiętasz, ale MS chciał upodobnić rynek konsolowy do pecetowego. Sony widząc jakie szambo wybiło postanowił wykorzystać sytuację i opowiedział się za całkowitą wolnością rynku wtórnego. MS nie mógł nic innego zrobić niż wycofać się z pomysłu. Ale, jakby MS przeforsowało swój pomysł, myślisz, że Sony stałoby na straży "moralności"? Wątpię. I założę się, że taki stan rzeczy nie będzie trwał wiecznie.

    Dodam, że rozumiem czemu, dobra cyfrowe mogą podlegać innym prawom niż np książka. Dobro cyfrowe się nie niszczy, nie ulega zużyciu. Więc na rynku wtórnym nie traci na wartości z tego powodu. Sporo osób zdecyduje się na kupno używki, bo niczym się nie różni od nówki poza pudełkiem, które nie ma co ukrywać nie ma znaczenia jeżeli chodzi o odbiór samej gry. Stąd przypisanie dobra cyfrowego do konta na stałe. Czy to dobrze czy źle... myślę, że można by wyjść z lepszymi "sprawiedliwszymi" metodami. Ale rozumiem też drugi punkt widzenia braku konkurencyjności nowego produktu do używki.

    Myślę, że po części odbijają sobie to w mikropłatnościach i abonamencie do gry online właśnie. Zawsze trochę kasy skapnie, nawet jak ktoś kupił używkę. Możliwe, że przyszłość przyniesie kolejne mechanizmy. Może wymiany gier wewnątrz platformy?

    PS. Z tego samego też względu rozumiem czemu cena cyfrowa i pudełkowa gier czy książek się nie różni. Bo koszt nośnika w takich nakładach jest pomijalny. A płacisz za zawartość nośnika a nie za niego samego.

    45

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

    Ocena komentarza: 0
    Nie zaglądam, ale się wypowiem i tak, skrytykuję i powiem co jest lepsze.

    Jedno nie wyklucza drugiego.

    37

  • Red Dead Redemption 2 ze wsparciem 4K i HDR na Xbox One X

    Ocena komentarza: -2
    Póki co to ja widzę, że ból dupy masz Ty. Cały czas prowokujesz bezsensowne komentarze. Boli Cię, że ktoś ma inne zdanie?

    45

  • Kolejny producent stawia na wyświetlacz z notchem - oto Motorola P30

    Ocena komentarza: 1
    Taki babol jak "wachania" przez "ch" też trzeba wykorzenić.

    PS. I nie zgadzam się z Tobą.

    11

  • Dlaczego BMW nie wierzy w samokierujące się samochody?

    Ocena komentarza: 0
    Wykluczenie pewnej grupy osób powoduje, że ten straszny eksperyment jest ciut mniej straszny w skutkach. Przekłamuje wynik w skali społeczeństwa, ale daje materiał pod kolejne rozważania i analizy.

    Z tym odrealnieniem sytuacji to masz trochę rację, z drugiej strony dali namacalne odczucie, że ich działania w tej kanciapie mają wpływ (może nie na rzeczywistość, ale przynajmniej na tę wykreowaną przez prowadzących eksperyment).

    PS. Z jednej strony piszesz, że chory eksperyment, a z drugiej piszesz, że powinni go zrobić jeszcze bardziej realnym :P

    20

  • Dlaczego BMW nie wierzy w samokierujące się samochody?

    Ocena komentarza: 0
    Niezależnie od tego jakie szanse ma na zaistnienie dana sytuacja - może się zdarzyć i to już jest poddawane pod polemikę, bo nie można wykluczyć. Poza tym mój przykład jest jedną z wielu sytuacji drogowych, gdzie czasu na decyzję jest trochę więcej niż ułamki sekund jak przy wtargnięciu pieszego bezpośrednio przed maskę.

    Też nie przesadzaj z roztrząsaniem dylematów moralnych. Wybór pieszy albo drzewo w danym momencie to tylko decyzja często instynktowna. Dylematy pojawiają się po zdarzeniu, czy można było inaczej.


    "(po odpowiednim zaprogramowaniu oczywiście)"

    Jakie to jest to odpowiednie? Czym maszyna ma się kierować w podejmowaniu decyzji? Kto opowiada za tragiczne zdarzenia, gdzie nie było dobrej decyzji do podjęcia? Czy moralne jest, aby programować maszyny do podejmowania decyzji na określonych zasadach? Kto ma prawo i moralność by te zasady określić? Czy maszyna ma chronić siebie (pasażera którego wiezie) tak jakby to zrobił człowiek czy może ma brać pod uwagę jakieś szanse i prawdopodobieństwa?

    To wszystko są tematy towarzyszące rozwojowi SI w automatycznych pojazdach. Właśnie to jest trzon całej dyskusji czy maszyna ma być omylna jak człowiek czy ma korzystać z bycia maszyną i strać się podjąć "lepszą" decyzję. Wiadomo, że maszyna ma możliwość podjęcia decyzji na zdecydowanie większej ilości i dokładniejszych danych, ale to nie znaczy, że podjęta decyzja będzie lepsza.

    20

  • Dlaczego BMW nie wierzy w samokierujące się samochody?

    Ocena komentarza: 1
    Brałem udział w wypadku, kiedyś ze zbyt duża prędkością wjechałem w zakręt i wylądowałem w rowie. A mój instynkt nie zadziałał, bo był to pierwszy raz jak wpadłem w poślizg, więc nie wiedziałem czego się spodziewać i co zrobić. Gdybym był maszyną to bym wiedział duuuużo więcej. A być może mógłbym kontrolować więcej rzeczy niż kierownica, gaz i hamulec. A może jako maszyna znałbym trasę z google i bym wiedział, że pomimo braku oznakowań zakręt jest ostry i bym nie wjechał w niego z taką prędkością.

    "Maszyna nie potrafi działać instynktownie musi zatem w sytuacji krytycznej podjąć decyzję, która niezależnie od wyboru może się skończyć tragicznie. Skoro maszyna podejmuje decyzję to odpowiedzialność spada na nią czyli jej producenta - to jest chyba jasne i oczywiste."

    To jest prawda. Jak najbardziej się zgadzam. I problem moralności pojawia się na podstawie czego maszyna ma podjąć decyzję. Czy jest to moralne, żeby maszynę programować co ma wybrać, hamowanie i kolizję, czy próba wyminięcia?

    20

  • Dlaczego BMW nie wierzy w samokierujące się samochody?

    Ocena komentarza: 0
    @mesjan
    Tak, to prawda, wymaga się idealności, bo nikt nie wsiądzie do auta, które jest "nieidealne". Czym innym jest wejście do auta nie wiedząc nic, czym innym jest wejście do auta wiedząc, że kierowca do tej pory nie miał żadnego wypadku, a jeszcze czym innym, że masz jakiś procent szans, że coś się zepsuje i będziesz brał udział w wypadku. Wiadomo, że we wszystkich przypadkach prawdopodobieństwo na wypadek i tak istnieje (nie będę zgadywał jakie ono jest). Chodzi o czystą psychikę ludzkiego wyboru.

    Tak, człowiek podejmuje w sytuacji stresowej instynktowne działania. Tylko kierowca rajdowy albo ktoś kto faktycznie ma doświadczenie, mógłby w takiej czy innej sytuacji zareagować świadomie.

    Ale problem "moralności" maszyn, pojawia się tu dlatego, że maszyna nie zrobi nic instynktownie, jej instynkt trzeba zaprogramować. I tu się pojawia ów moralność jak do tego tematu podejść. Czy powinny być sztywne algorytmy co automat powinien zrobić, czy może automat powinien wyliczać prawdopodobieństwo na podstawie danych z sensorów i w jaki sposób.

    I to też nie jest tak, że od człowieka się nie wymaga, bo każdy człowiek odpowiada za swoje czyny niezależnie czy były świadome czy nie. Maszyny są póki co postrzegane zero-jedynkowo (i wydaje mi się, że słusznie). Więc albo zrobiły dobrze albo zrobiły źle. A wina spada i tak na człowieka, który ją zaprogramował. I o to też zahacza moralność. Kto ma decydować o tym jak jego maszyna się zachowa? Człowiek? Czy może maszyna sama? Jak człowiek to wiadomo, że człowiek za to odpowiada. Ale jak maszyna sama ma decydować? To to wina człowieka, że popełniła błąd, czy może maszyny? Spójrz na to, że błąd człowieka w sądzie jest rozpatrywany pod kątem tego czy mógł uniknąć tego co się stało. Do jakich zaniedbań doszło? Czy mógł wiedzieć? Czy był w stanie podjąć inną decyzję? I zachowanie maszyny jest tak samo analizowane. Czy widziała tą kobietę na rowerze? Czy było dostatecznie czasu na reakcję itd. I tu właśnie będzie się pojawiać zagadnienie moralności takich "samomyślących" tworów.

    20

  • Honor 10 - dlaczego warto go kupić?

    Ocena komentarza: 0
    Miałem i taki i taki. Bez różnicy dla mnie. Nie czuję przewagi jednego nad drugim rozwiązaniem. Czasem mógłbyś chcieć odblokować telefon leżący na blacie, ale w przypadku Huawei masz rozpoznawanie twarzy, więc też nie musisz go podnosić, wystarczy wybudzić i spojrzeć. Działa bardzo dobrze, kamera łapie duży kąt więc nie trzeba być prostopadle do niej.

    18

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

    Ocena komentarza: 0
    Brak zakładanych zarobków to nie jest strata. No, na pewno nie w tym sensie, że stracili zarobek, który był czysto teoretyczny. Stracili co najwyżej na mało intratnej inwestycji w grę.

    37

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

    Ocena komentarza: -2
    Stracić można coś co się już ma. Dzielenie skóry na niedźwiedziu nie jest stratą. Czemu zakładasz, że w ogóle się dogadywali? Jak Google mogłoby zakładać i planować, że taka gra powstanie i brać to pod uwagę w szacowaniach dochodu? Kręcisz kitamo strasznie. Dochód się szacuje przede wszystkim na podstawie tego co już jest plus trendów. Ale nie trendów w branży gier czy aplikacji, a trendów wzrostów i spadków dochodów w zależności od różnych czynników w przeszłości. Wtedy można dopiero spojrzeć w przyszłość i wyliczyć statystyczne prawdopodobieństwo wystąpienia takich samych trendów na przestrzeni jakiegoś okresu.

    37

  • Najlepsze gry na PC ostatnich lat - TOP 10

    Ocena komentarza: 0
    Ale ja nie mam z tym problemu, że masz swoje zdanie, tylko myślałem, że coś chciałeś przekazać w temacie. Nie jestem pewien czy chodzi Ci o to, że skoro te gry Cię nie interesują to nie są to najlepsze (wg przyjętych kryteriów) gry. Nie podałeś ani powodu ani też żadnej kontr listy, aby można było określić co wg Ciebie powinno się na niej znajdować. Więc w sumie wyraziłeś swoje zdanie, a dalej nie wiem jakie ono jest.

    23

  • Dlaczego BMW nie wierzy w samokierujące się samochody?

    Ocena komentarza: 0
    Ale żeś pojechał z interpretacją.

    Problem moralności pojazdów autonomicznych jest prawdziwy. Tu nikt nic nie wymyśla, żeby coś ukryć.

    Czas nie staje w miejscu, ale nie można też zaprzeczyć, że człowiek nie podejmuje decyzji jak prowadzi samochód. Przede wszystkich człowiek też jest rozliczany jako sprawca zdarzenia, niezależnie czy miał szanse na przemyślaną lub instynktowną reakcję czy nie.

    Poza tym są sytuacje na drodze, które dają więcej czasu na podjęcie decyzji. Np zbliżasz się do skrzyżowania, zapala się czerwone, naciskasz hamulec, a samochód nie zwalnia. I co wtedy? Masz dobre parę może i kilkanaście sekund, żeby zareagować. I masz mnóstwo opcji jak zareagować.

    Ważne jest też pytanie co zrobić z maszyną, kto ponosi odpowiedzialność? Czy wtedy właściciel pojazdu? A może producent? Maszyna też musi mieć ileś stopni reagowania na zagrożenia. Człowiek np z przykładu powyżej jak wybierze kontrolowaną kolizję to wedle swojej oceny wybierze obiekt kolizji. A jak uzasadnić wybór przez maszynę w takim wypadku. I tu powstaje pytanie o moralność takiej decyzji.

    Poza tym nie można też pomijać, że maszyna jest w stanie na podstawie danych dokładnie określić czy się wyrobi z hamowaniem czy nie. I zrobi to w ułamku sekund. Nie zawaha się. Więc można powiedzieć, że w niektórych przypadkach, dla maszyny czas się zatrzymuje, bo wyliczenie decyzji jest wielokrotnie szybsze niż człowieka i przede wszystkim nie jest to decyzja losowa czy intuicyjna a wyliczona. I tu znów pytanie o moralność ów wyliczeń. Na podstawie czego powinny być robione. I czy w ogóle powinny.

    Zdecydowanie podzielam zdanie BMW. A sam bym się pokusił o stwierdzenie, że w pełni autonomiczne pojazdy są realne tylko i wyłącznie w hermetycznych systemach, w których losowe sytuacje są rzadkością. Czyli sieci dróg, po których jeżdżą tylko autonomiczne pojazdy, komunikują się ze sobą i współdzielą dane z sensorów.

    PS. Wywód o segregacji ludzi od Niemców nietrafiony, bo ów grafika pochodzi z uniwersytetu MIT i została tu wstawiona przez autora tekstu a nie "niemców".

    20

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

    Ocena komentarza: 1
    Tytuł newsa oszukuje. Google nic nie straciło. Brak Fortnite w sklepie Play to brak zysku, a nie strata. Nienawidzę takich tandetnych zagrywek słownych.

    37

  • Najlepsze gry na PC ostatnich lat - TOP 10

    Ocena komentarza: 0
    No i?

    23

  • Honor 10 - dlaczego warto go kupić?

    Ocena komentarza: 1
    Na dole jest czytnik linii papilarnych. Mate 10 Pro wygląda lepiej, aczkolwiek niektórzy uważają, że czytnik linii z tyłu też jest zły.

    18

  • Strange Brigade z Denuvo, znamy wymagania sprzętowe gry

    Ocena komentarza: -4
    Możesz sobie darować te multikonta i rozdawanie minusów i komentowanie samego siebie. Przecież widać w koncie, że to jest stworzone dzisiaj. Jaki ty jesteś żałosny...

    22

  • Strange Brigade z Denuvo, znamy wymagania sprzętowe gry

    Ocena komentarza: -5
    Jesteś za głupi, żeby zbudować jakikolwiek argument. I niby ja jestem tym co nie widzi dwóch stron? Ja widzę obie strony i właśnie piszę o tej drugiej, której ty nie dostrzegasz. Nie piszę, że gry nie mają błędów. Nie piszę, że wszystkie zabezpieczenia są super. Nie piszę, że każdy wydawca jest fair. Prawda leży właśnie po środku, a argument, że bez zabezpieczeń by dopracowali grę jest po prostu tandetny. Bo nie ma żadnej przesłanki, żeby faktycznie tak było. To Ty jesteś ślepy i widzisz tylko swoją stronę medalu.

    22

  • Strange Brigade z Denuvo, znamy wymagania sprzętowe gry

    Ocena komentarza: -3
    Ad 1)

    Nie, nie uważam tak. Po pierwsze, można często przez problemu wziąć udział w beta testach parę tygodni przed premierą i zobaczyć co i jak. Po drugie jest bardzo dużo informacji, gameplayów, recenzji itd przed premierą, w jej dzień i od razu po. Można sobie to wszystko dokładniej przejrzeć i wyrobić sobie zdanie. Po trzecie, mam możliwość zwrotu zakupionej gry. Mogę zobaczyć czy mi działa, jak działa i jaka jest jej zawartość o ile jeszcze tego nie wiem (patrz punkt "po drugie").

    Ad 2)

    Jak w poprzednim punkcie napisałem, mam prawo do zwrotu gry jak coś z nią jest nie tak. Wiedźmin jest kroplą w morzu różnych gier, którym taki model dystrybucji nie pomógł. Po drugie ja nie napisałem, że zabezpieczenia są obowiązkowe. Napisałem, że każdy ma prawo tak zabezpieczać swój produkt jak chce. Jak ktoś nie chce to też ma do tego prawo.

    I co niby Wiedźmin jest tym jednorożcem co wydany bez zabezpieczeń jest tą super dopracowaną grą wolną od błędów na premierę? Jakoś zabezpieczeń nie było i niby zaoszczędzili czas i pieniądze, a błędów była co nie miara. Naprawdę tak już zapominacie?

    Ad 6)

    Po pierwsze testerzy wewnątrz firmy testują grę na zupełnie innym etapie niż to robią potencjalni klienci w otwartych testach tygodnie przed premierą. Główna rzecz jaką testują open beta testy to infrastruktura sieciowa. Druga rzecz to błędy uniemożliwiające grę na konkretnej konfiguracji. Publiczne beta testy służą też na zdobycie opinii o grze, aby móc zacząć prace nad balansem jak najszybciej. Pozwalają zebrać bardzo dużo informacji. Beta testy to nie są testy na zasadzie czy da się wjechać koniem na stół. Takie rzeczy wiszą w na listach TODO często bardzo długo, bo nie jest to priorytet, bo na takie coś natknie się tylko mały procent graczy.

    Robiąc testy tylko wewnątrz firmy nigdy nie osiągniesz takich możliwości i nie zbierzesz tylu danych choćbyś to rok testował. To nie jest z oszczędności, tylko po prostu są w dzisiejszych czasach takie możliwości, każdy ma internet. Może pobrać i zobaczyć, nawet jak szczególnie go nie interesuje gra. Zresztą kiedyś gry były duuużo mniej złożone.

    Nie twierdzę też, że nie ma patologii... cały rynek freemium mobile jest chory. Ale to już całkowicie inna sprawa.

    Mi chodzi o to, że nie ma związku z tym czy gra jest zabezpieczona czy nie z jej jakością.

    22

  • Strange Brigade z Denuvo, znamy wymagania sprzętowe gry

    Ocena komentarza: -4
    Jesteś po prostu za głupi, żeby odpowiedzieć na niego i podać jakieś prawdziwe argumenty. Nie martw się, i tak nie liczyłem na to.

    22