Karty graficzne

2K Games idzie w ślady Electronic Arts - stawia na PhysX

przeczytasz w 1 min.

nVidia poinformowała dzisiaj, że 2K Games, firma, pod której nazwą publikuje gry firma Take-Two Interactive Software, Inc., wybrała technologię nVidia PhysX dla studiów produkcyjnych 2K Games na świecie. Technologia nVidia PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania realizowanych w czasie rzeczywistym efektów fizycznych w różnych formach interaktywnej rozrywki, będąca kolejnym przykładem wykraczania procesorów graficznych nVidia poza zadania renderowania grafiki.

„Jakość silnika PhysX wywarła na nas duże wrażenie, wykupiliśmy więc odpowiednią licencję, dzięki czemu nasze studia będą mogły używać go na wczesnych etapach produkcji gier”, powiedział Jacob Hawley, dyrektor techniczny w firmie 2K. „Opracowywanie gier cechujących się interaktywną fabułą i wciągającą rozgrywką jest naszym priorytetem, a współpraca z takimi liderami technologii jak nVidia pozwala nam skoncentrować się na tworzeniu świetnych gier”.

Technologia nVidia PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz pakietu programistycznego (SDK) zaprojektowanych tak, by pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym.

Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC i może być akcelerowana zarówno przez CPU, jak i przez dowolny procesor graficzny obsługujący obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne nVidia GeForce. Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku tradycyjnych platform. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele GPU lub CPU w komputerach PC lub różne możliwości obliczeniowe współczesnych konsol do gier.

„nVidia i 2K Games rozwijają technologię stojącą za współczesnymi grami”, powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie nVidia. „Współpracujemy z liderami branży, mając nadzieję na opracowanie nowych, wspaniałych gier”.

2K Games zastosuje technologię PhysX w wielu grach, z których w najbliższym czasie ukaże się Borderlands, opracowywana przez firmę Gearbox Software.

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    erte0
    0
    Jeśli ATI nie zacznie promować swojego silnika do fizyki to też będzie musiało wykupić od nVidii licencję i emulować Physix na Radeonach...
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      PhysX i Havok moga byc przerabiane przez procesor... nie musi tego robic karta graficzna.... ehhh....

      Wiec problem chyba rozwiazany.
      • avatar
        Dzban
        0
        Ble ble. tak długi news a zero treści jak ja nie lubię papki marketingowej. Podali tytuł jakiejś jednej gry o której nie słyszałem. Szału nie ma.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          znowu papka jak wczoraj... Havok już od dawna był wykorzystywany przez take 2 i nic w tym aspekcie sie nie zmieni...