Projektory

5760x3600 pikseli, maksymalne detale oraz fizyka. Taki jest symulator F-16 dla armi USA

przeczytasz w 1 min.

Chyba każdy gracz marzy o graniu w rozdzielczości 5760 * 3600 przy maksymalnych ustawieniach graficznych, z efektami fizyki i polu widzenia 180 stopni - oczywiście bez poszarpanych klatek ;)

Jeżeli chcecie aby to marzenie się spełniło... to wystarczy zacząć szkolenie pilota samolotów F-16  w siłach powietrznych Stanów Zjednoczonych - USAF.

A tak poważnie, firma Link Simulation and Training z Arlington w hrabstwie Virginia  produkująca niezwykle zaawansowane symulatory lotu, opracowała nowy model bazujący na sprzęcie dostępnym dla wszystkich - podzespołach komputerów osobistych dostępnych w sklepach na całym świecie. 

Symulator F-16 SimuSphereHD do przetwarzania danych wykorzystuje klaster składający się z 120 komputerów wyposażonych w procesory dwurdzeniowe firmy Intel oraz karty graficzne w cenie 400 USD - nie ma tu zbyt dużego wyboru. Dodatkowo system wykonuje obliczenia fizyki zachowania obiektów - oczywiście w czasie rzeczywistym. Całość zamontowana jest w przemysłowych obudowach i wyświetla obraz za pomocą dziewięciu rzutników o rozdzielczości FullHD (dokładniej 1920x1200) na specjalnie opracowanej powierzchni imitującej pole widzenia pilota.

Jakość wyświetlanego obrazu nie jest może najlepiej widoczna na załączonych zdjęciach, ale według konstruktorów niezwykle bliskie jest uzyskanie efektów nie do odróżnienia z rzeczywistymi wrażeniami wzrokowymi.

Piloci testujący symulator oczarowani zupełnie nowa jakością obrazu wracali po 4-5 razy aby zasiąść ponownie za sterami symulatora.

 

System jest niezwykle przyjazny programistom i w niedługim czasie powinny być dostępne wersje symulatora dla innych maszyn - np. F-22, F/A-18 jak również i śmigłowców.

Taki system pewnie chciałby mieć każdy gracz - i do tego małą elektrownie słoneczna zapewniającą zasilanie.

Źródło: Military

P.S. Cena urządzenia nie została podana i pewnie nie jest dla nas zbyt interesująca... ;)

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Ciekawe ile prądu pali taka "konsola" to gier :P.
    • avatar
      Warrk
      0
      Juz zrobili wersje zlozona 18 projektorow HD i dajaca pole widzenia 360 stopni, odleglosc ekranow od pilota to 1m w kazdym kierunku:
      http://www.link.com/pdfs/SimuSphere_HD_data_sheet_08.pdf

      Wiecej szczegolow i material wideo:
      http://www.military.com/news/article/flight-training-to-get-hd-treatment.html?col=1186032320397&wh=news
      • avatar
        romeczek
        0
        Biorąc pod uwagę tak "rozległy" ekran, rozdzielczość 5760 * 3600 nie robi już takego wrażenia.
        • avatar
          mgkiler
          0
          Nie napisali czy obraz renderowany jest za pomoca jakis Global Illumination (RayTracing, Radiocity), czy zwyklego jak w grach Direct Illumination z shader model 3.0

          Ciekawe mnie jakby odpalic to na jednym monitorze w 1920x1200 to ile fps by moj PC wyciagnol.
          • avatar
            mgkiler
            0
            WIEM CZEGO BRAKUJE. Ekrany powinny byc zaokraglone.

            A co do grafiki to chyba jednak Global Illumination bo po co by bylo te 120 komputerow.

            No chyba ze fizyka takie wymagania ma. Liczyc cisnienie powietrza z automatow komorkowych.
            • avatar
              Krystian
              0
              nie "dla armii" ?