Gry

Battlefield 4 skorzysta z dobrodziejstw DirectX 11.1

Pełnię swoich możliwości najnowsza odsłona serii pokarze na najmocniejszych komputerach.

Battlefield 4 gra skorzysta z dobrodziejstw DirectX 11.1

Na brak informacji dotyczących gry Battlefield 4 z pewnością narzekać nie możemy. Dopiero co mieliśmy okazję poznać nową wersję Battleloga, a już trzeba ponownie pochylić się nad tą wyczekiwaną produkcją.

Od Battlefielda4 wymagać będzie się bardzo wiele, a jednym z tych elementów, który wydaje się tutaj obowiązkowy to doskonałej jakości oprawa graficzna. Za tą odpowiadać ma nowa wersja silnika Frostbite, ale nie obejdzie się rzecz jasna bez odpowiednio mocnego sprzętu. Choć wymagania sprzętowe Battlefield 4 mają być podobne do tych z gry Battlefield 3, to najprawdopodobniej zostaną jednak trochę zwiększone, a pełnię swoich możliwości najnowsza odsłona serii pokaże na najmocniejszych komputerach.

Właśnie dowiedzieliśmy się, że Battlefield 4 skorzysta z dobrodziejstw DirectX 11.1, co zapewnić ma najwyższej jakości oprawę graficzną i jednocześnie płynniejsze działanie gry. Wszystko pięknie, ale zapewne większość z Was zorientowała się już, gdzie jest haczyk.

Po pierwsze, DirectX 11.1 obsługiwany jest jedynie przez system Windows 8 i 8.1, a z platform tych nie korzysta zbyt wielu graczy. Poza tym, z DirectX 11.1 w pełni zgodne są jedynie karty graficzne AMD Radeon HD serii 7000.

Ile osób dysponuje komputerami z takim pakietem? Pozostaje zatem mieć nadzieję, że również pod starszymi systemami operacyjnymi i wydajnymi kartami graficznymi, ale tymi z logo Nvidia, oprawa graficzna Battlefield 4 nie będzie budziła zastrzeżeń.

Źródło: techpowerup, edge-online

Komentarze

50
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    21
    Różnice będą takie jak były między dx 10 a 10.1 :)
    a nawet gdyby były minimalne różnice to nie będę systemu zmieniał.
    • avatar
      Konto usunięte
      20
      O kurde trzeba zmienić kartę i system no ale dla tej gry zrobię wszystko...hahaha.Dokładnie jak kolega wyżej napisał różnice będą takie jak dx10 dx10.1 czyli żadne dziękuję postoję.
      • avatar
        Anavrin990
        18
        Przekonali mnie całkowicie.Jutro idę kupić Windows 8.
        • avatar
          Kam9000
          15
          Na razie Dx 11.1 oferuje tyle, że nie ma czego żałować, a ci co mogą go używać pochwalą się ciut mniejszym zużyciem VRamu zapewne.
          • avatar
            Konto usunięte
            14
            śmiech na sali :) tak sprzedać 8 pragną że zal dupe ściska:)
            • avatar
              PanoramiXus
              9
              BUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
              Niby nic twórczego ale to chyba najbardziej odpowiednia reakcja na tę wiadomość.
              • avatar
                Konto usunięte
                5
                Grafę od AMD serii 7000 lub wyżej jestem jeszcze w stanie kupić dla gry, ale zmienić system? Może gdybym się miał z XP na 7 przenieść to tak, ale z 7 na 8? Never!
                • avatar
                  gieteiks
                  4
                  Nie wiem czemu ale wszyscy Pro gracze grają na niskich ustawieniach w BF 3, więc biorę z nich przykład i mam gdzieś czy będę miał ładne latające ptaszki czy nie ba K/R najważniejsze. Inaczej jest z SP,bowiem go warto przejść na jak najwyższych ustawieniach. W SP delektujemy się grafiką, fabułą, animacją, a w multi robimy wszystko aby zwiększyć płynność gry i opóźnienia. Takie jest moje zdanie. Dla tych którzy są jeszcze napaleni na ultra w BF 4, uruchomcie sobie bf 3 na wysokich a potem na ultra. Jest różnica podczas gdy gracie i szukacie wroga na mapie. Oczywiście ,że jest FPS niższy.
                  • avatar
                    Mofixil
                    4
                    Szpanują DX11.1 w grze pisanej pod konsole DX9, lol.
                    • avatar
                      krzys13
                      4
                      czyli niebawem pojawi sie sprzet z naklejkami `` BF4 READY``
                      • avatar
                        Patrick.
                        3
                        Już lecę po ósemkę ! Dobry chwyt, mają mnie..
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          3
                          Czegos tu trochę nie rozumiem, przecież Nvidia tez ma directX 11.1. To jak to ona go nie wspiera ? :D
                          • avatar
                            wdowa94
                            2
                            I tak wszystkie efekty z DX11.1 będą dostępne nawet na platformie DX10 (wraz z teselacją)- Wszystko kwestia marketingu i zabezpieczenia "obejść" kodem.
                            • avatar
                              adamowski10
                              1
                              Fajnie :D
                              • avatar
                                Nieznośny
                                1
                                Co za bzdury tutaj są pisane? Po1. Prezentacja odbywała się na karcie NVIDII z serii 7xx więc technologia "tiled resources" jest możliwa do użycia na karcie nie obsługującej DX 11.1 (z tego co pamiętam, to Geforcy z serii 700 nie obsługują DX 11.1). Po2. Karty graficzne oparte na architekturze GCN prawdopodobnie też obsłużą DX 11.2, ponieważ na SIGGRAPHIE 2013 Microsoft przeprowadzi prezentacje na ich kartach właśnie tej technologii, tutaj link: http://fireuser.com/blog/directx_11.2_tiled_resources_partially_resident_textures_in_amd_firepro_boo/

                                Po3. Obiło mi się gdzieś o uszy, że to rozwiązanie jest czysto software'owe, więc wszystko zależy od sterowników karty graficznej oraz aktualizacji Windowsa. Ponadto na konkurencyjnym portalu w newsie autor poinformował, że cała ta "technologia" Microsoftu nie jest niczym nowym i już od dawna funkcjonuje zarówno u Intela jak i AMD. Nie podam linku, bo nie mogę, ale chyba za cytat mi komentarza nie usuną, także poniżej wklejam kawałek newsa:



                                "Warto przypomnieć, że MDB nie jest jakimś przełomowym wynalazkiem Microsoftu – podobne, a nawet lepsze rozwiązania wykorzystuje zarówno Intel jak i AMD w OpenCL (rozszerzenia do OpenCL od tych producentów procesorów pozwalają nie tylko na bezpośredni zapis i odczyt CPU z buforów GPU, ale też operację w drugą stronę – udostępnienie GPU pamięci alokowanej przez CPU). Podobnie podpatrzona z OpenCL jest inna nowość w Windows, czyli linkowanie shaderów HLSL programiści mogą tworzyć prekompilowane funkcje HLSL, budować z nich biblioteki, a następnie linkować je do shaderów w momencie uruchomienia, w efekcie wykorzystując wydajniejszy, prekompilowany kod, gdy tylko pojawią się niezbędne informacje do ukończenia obliczeń."
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  7970 GE DX11.1, ale i tak nie kupię Win8 -,-
                                  • avatar
                                    ZubenPL
                                    0
                                    To DirectX 11.1 ma jakiekolwiek dobrodziejstwa ?
                                    • avatar
                                      RexRX
                                      -1
                                      Choć wydali jakiegoś patcha do 7 który dodaje pare dobrodziejstw z wersji 11.1.
                                      Link:
                                      http://techreport.com/news/23907/windows-7-update-brings-some-dx11-1-features
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        -2
                                        Byłem sceptyczny co do W8/64. Ale postawiłem nowy sprzęt (Gigabyte [email protected], Intel core i7 [email protected]/[email protected], G.SKILL TridentX CL10 2x8GB/[email protected], Asus Matrix Platinum [email protected]/7000, [email protected]), który pod 7-ką nie działał ja należy. W grach np. mikro przycięcia itd. itp. Kombinowałem z procesami, harmonogramami i nic.
                                        Co mi tam, sprawdzę nową platformę na w8. Problemy znikły. Może stery były optymalizowane pod najnowszy system czyli w8. Już się przyzwyczaiłem i nie marudzę.
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          -2
                                          To tak wygląda ta optymalizacja pod Radeony? Hhueheuhueu~!
                                          • avatar
                                            RexRX
                                            -13
                                            Ja im dam dx11.1. Nie po to będę składał kompa na Nvidii aby BF mi nie zadziałał.
                                            • avatar
                                              Konto usunięte
                                              -13
                                              Karty z directx 11 i 11.1 nie opyla się już kupować ponieważ to są już przestarzałe technologie! Przyszłość, to przełomowy directx 11.2! I on będzie wspierany, bo Xbox One go będzie w pełni obsługiwał! A jak wiemy to z konsoli Microsoftu portuje się gry na PC. Trzeba czekać na nowe generacje kart grafiki i dopiero kupować. Sam miałem kupować Geforce 760 GTX, ale wstrzymałem się i czekam na Maxwella. Żadna siła nie sprawi żebym kupował grafikę, która za rok, będzie się na złom nadawać.
                                              • avatar
                                                Konto usunięte
                                                -51
                                                czy to coś złego że na nvidi nie pujdzie?
                                                a ponoć mają być tam też przedmioty które wyrenderuje tylko radeon np te ptaki
                                                • avatar
                                                  0
                                                  1. kwietnia pojawi się informacja: Direct X 11 w World of Tanks :)
                                                  • avatar
                                                    moszko10
                                                    0
                                                    To dlaczego nie zrobili już pod DirectX 11.2 pod Windows 8.1 gdy jest już skończony i za niedługo premiera, na DX 11.2 połowa pamięci by zajęło graficznej względem 11.1