Karty graficzne

CeBIT'09: nVidia 3D Vision porusza umysły twórców gier

Marcin Sieradzki | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Marcin Sieradzki
9 komentarzy Dyskutuj z nami

nVidia poinformowała, że technologia nVidia GeForce 3D Vision, pierwsze na świecie, domowe rozwiązanie do wyświetlania stereoskopowego 3D w rozdzielczości high-definition, zyskało pozytywne oceny w środowisku twórców gier. Gdy tylko projektanci, artyści oraz inne osoby odpowiedzialne za powstawanie gier przetestowali 3D Vision, okazali się jednomyślni w określaniu tej nowej technologii, prezentowanej obecnie na targach CeBIT w Hanowerze w Niemczech, słowem „sensacja”.

3D Vision to połączenie nowoczesnych bezprzewodowych okularów, działającego w podczerwieni emitera o dużej mocy oraz zaawansowanego oprogramowania, które automatycznie pozwala na oglądanie setek gier na PC we w pełni stereoskopowym środowisku 3D. 3D Vision stanowi fundament nowego, przeznaczonego dla klientów indywidualnych środowiska stereoskopowego dla komputerów do gier i domowej rozrywki, którego sednem są procesory graficzne nVidia GeForce. Zaprojektowane do pracy z monitorami i odbiornikami TV działającymi z częstotliwością 120 Hz i wyższą, 3D Vision wyświetla krystalicznie czysty, pozbawiony migotania stereoskopowy obraz, pozwalający zakosztować nowych wrażeń w rozgrywce 3D, filmach 3D i fotografii 3D.

Oto, co o 3D Vision mówią reprezentanci międzynarodowego środowiska twórców gier:

„Spodziewałem się zobaczyć niewielkie usprawnienia w stosunku do poprzedniej generacji tej technologii, ale to, co ujrzałem, wręcz mnie ogłuszyło – krystalicznie czysty obraz 3D bez śladów migotania czy smużenia! Na mojej twarzy zagościł uśmiech od ucha do ucha”, powiedział Stephen Viljoen, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Slightly Mad Studios, opracowującej Need for Speed: Shift, nadchodzącą grę Electronic Arts. „Technologia po raz pierwszy osiągnęła taki poziom, na którym rozgrywka nie jest ograniczana przez jakiekolwiek efekty uboczne. Zobaczyłem przyszłość i jest ona naprawdę piękna!”.

„Świat Nero i Dante w grze Devil May Cry zyskuje własne życie podczas rozgrywki wykorzystującej technologię 3D Vision”, powiedział Jun Takeuchi, szef działu planowania strategicznego badań i rozwoju w firmie Capcom. „Poziom zaangażowania w rozgrywkę jest po prostu oszałamiający – chcemy wykorzystać technologię stereoskopową w naszych przyszłych grach”.

„Firma THQ zawsze angażowała się w rozgrywkę na komputerach PC, o czym najlepiej świadczą takie tytuły jak Warhammer 40k: Dawn of War 2 czy cykl Company of Heroes”, powiedział Roy Tessler, starszy wiceprezes działu produkcji i studiów globalnych w THQ. „Jesteśmy pod wrażeniem technologii 3D Vision firmy nVidia i ze względu na niezwykle wciągające efekty mamy nadzieję zastosować ją w naszych przyszłych grach”.

„Rozgrywka w Spore z 3D Vision to coś zupełnie nowego”, powiedziała Lucy Bradshaw, dyrektor generalny w firmie Maxis. „Jest coś nieodłącznie satysfakcjonującego w oglądaniu rozwoju wykreowanych przez siebie stworzeń w prawdziwym, 360-stopniowym środowisku 3D”.
 
„Rozgrywka 3D? Myśleliśmy, że już to znamy, do czasu, gdy zobaczyliśmy naszą grę działającą wraz z technologią nVidia 3D Vision. Nic nie jest w stanie cię przygotować na szok, jaki niewątpliwie przeżyjesz – naprawdę musisz to zobaczyć, by w to uwierzyć”, powiedział Pete Lake, starszy producent gry Burnout Paradise The Ultimate Box w firmie Criterion Games. „Nadjeżdżające samochody wyglądają tak, jakby rzeczywiście miały cię przejechać! Rzeczy wglądają tak realistycznie, że najtrudniejszą rzeczą jest powstrzymanie się przed sięgnięciem do ekranu, by coś schwycić”.
 
„Zawsze interesuje nas to, co będzie następnym skokiem w rozwoju technologii”, powiedział Darryl Still, International Publishing Director w firmie 1C Publishing. „Byłem zdumiony niesamowitymi wrażeniami zapewnianymi przez 3D Vision i jestem przekonany, że tak samo zareagują klienci”.

„nVidia 3D Vision to najbardziej zaawansowana technologia konsumencka 3D ze wszystkich, jakie kiedykolwiek testowałem”, powiedział Niklas Westberg, dyrektor techniczny w firmie Massive Entertainment, oddziale Ubisoft Company.

„Jedną z najbardziej interesujących rzeczy dotyczących nVidia GeForce 3D jest fakt, że ponowna rozgrywka staje się naprawdę interesująca. Poznajesz swoje ulubione gry coraz lepiej – możesz się w nie w pełni zaangażować i cieszyć wrażeniami 3D. nVidia 3D Vision sprawia, że ludzie chcą grać w swoje gry ponownie, aby odkryć, co pominęli za pierwszym razem”, powiedział Bartosz Brzostek, główny technolog w firmie Metropolis Software. „Ponieważ chcemy zaoferować graczom nowe wrażenia w każdej grze, ściśle współpracujemy z firmą nVidia, aby w pełni obsługiwać technologię 3D Vision”.

„Ważnym elementem decydującym o atrakcyjności gry The Witcher jest głębokie zaangażowanie gracza w średniowieczny świat fantasy nieznany w innych grach RPG. Dzięki technologii nVidia GeForce 3D Vision niebywała atmosfera gry zyskuje nową wartość – w zasadzie bez naszego udziału”, powiedział Adam Kiciński, dyrektor firmy CD Projekt RED. „Jesteśmy naprawdę zachwyceni potencjałem tej technologii, a nasi artyści i projektanci nie mogą się już doczekać, aby zobaczyć, jak kolejne rozwiązania i optymalizacje będą w stanie wynieść jakość grafiki naszych gier na jeszcze wyższy poziom”.

Test serwisu NCIX.com

Źródło: Informacja prasowa

Zobacz wszystkie wiadomości dotyczące wydarzeń i nowości na targach CeBIT 2009

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    emceer
    Coś podejrzanie mi wygląda ten jednomyślny zachwyt nad nowa technologię nVidii. Może to rzeczywiście coś nowego i rewolucyjnego ale zanim trafi to do zwykłych smiertelników w przystępnej cenie to minie dobrych kilka lat a to jest chyba najważniejsze.
  • avatar
    ZiemoOne
    teraz już wiadomo, czemu jakis czas temu ze sterow nv zniknęło wsparcie dla takich technologii innych firm. Coraz bardziej wk... mnie ta nv. Stery dalej do d.. troche poprawili ale..
  • avatar
    Konto usunięte
    z tego co pamiętam to do radków chyba 9700 albo 9800 były dodawane okularki plus odpowiedni soft
  • avatar
    Konto usunięte
    Swojego czadu do GF2 (w wersji Deluxe Combo od Asusa) miałem takie śmieszne okulary podłączane do karty graficznej.. Ale jak to działało nie powiem, gdyż nigdy nie testowałem, karty juz nie mam, ale okulary cały czas leżą w szafie:D
  • avatar
    Konto usunięte
    nie wiem, czy dokładnie o tym samym mowa, ale wczoraj patrzyłem przez okularki nvidii, ludzie mieli różne opinie, ale to dla mnie była bomba-a podszedłem do tego sceptycznie po tym, co widziałem wcześniej(kolorowe okularki itd), była włączona gra tomb raider- krągłości:) i uczucie przestrzeni wspaniałe, pięknie widać przedmioty znajdujące się przed bohaterem

    jedyne, co mi sie trochę nie podobało, to hmmm jakby małe odświerzanie tam mieli i nie wiem, czy oczy by troche nie dostawały...