• benchmark.pl
  • Gry
  • Mody do gry Dark Souls: Prepare to Die Edition - lepsze: rozdzielczość, antyaliasing i sterowanie
Gry

Mody do gry Dark Souls: Prepare to Die Edition - lepsze: rozdzielczość, antyaliasing i sterowanie

przeczytasz w 3 min.

Gra prezentuje się o niebo lepiej

Dzięki petycji fanów jedna z najciekawszych oraz najtrudniejszych gier cRPG na konsole, trafiła również na PC. Dark Souls jest grą która nie cacka się z graczem - nie wyświetla wielkich strzałek by wskazać mu drogę, nie regeneruje życia po schowaniu się za osłonę, ani automatycznie nie zmienia bohaterowi pieluch.

Charakter gry dobrze obrazuje podtytuł wersji pecetowej, czyli "Przygotuj się na śmierć" (Prepare to Die Edition). Nowa wersja Dark Souls wprowadza również kilka innowacji jak:

  • nowych bossów
  • arenę PVP i tryb rozgrywki sieciowej
  • nowych przeciwników
  • nowych NPC
  • nowe bronie i zbroje

Niestety jak to w życiu bywa, z miejsca okazało się, że pecetowy port jest - delikatnie mówiąc - daleki od ideału. Przede wszystkim gra pracuje w rozdzielczości 1024 x 720 (można wybrać wyższe rozdzielczości, ale jest to po prostu skalowanie obrazu), co pozwala podziwiać na ekranie piksele wielkości kostki masła. Sterowanie za pomocą klawiatury i myszki także jest mocno niedoskonałe.

Dark Souls: Prepare to Die Edition okładka
Tak powinna wyglądać okładka wersji PC, by przygotować gracza na to, co zobaczy na ekranie ;-)

Twórcy gry odpowiadają z gracją na zarzuty, że nie mają doświadczenia w tworzeniu pecetowych produkcji, zmian nie da się wprowadzić i... żeby podłączyć sobie pada. Nie trzeba było długo czekać na odzew moderów, którzy udowadniają, że wszystko można - trzeba tylko chcieć.

Do komfortowej rozgrywki na PC potrzebne wam będą dwa mody:

DSFix

Ten mod wprowadza całą gamę ulepszeń, ale przede wszystkim pozwala zmienić rozdzielczość, oraz zastąpić kiepski antyaliasing zaimplementowany w grze przez SMAA (połączenie filtrowania morfologicznego MLAA oraz MSAA/SSAA). Patch wprowadza również konfigurowalną okluzję otoczenia (SSAO) oraz możliwość dowolnego przypisania klawiszy.

Dark Souls: Prepare to Die Edition Pobierz porównanie rozdzielczości
Porównanie jakości obrazu (powiększenie 200%)

Instalacja polega na skopiowaniu plików z archiwum do głównego katalogu gry. Ustawienia można modyfikować poprzez edycję pliku DSFix.ini. Plik zawiera szczegółowe informacje na temat możliwości konfiguracyjnych.

Dark Souls Mouse Fix (DSMFix)

Sterowanie za pomocą myszki i klawiatury w oryginalnej wersji gry jest przede wszystkim niewygodne z powodu fatalnego ruchu kamery. DSMFix naprawia to niedopatrzenie i poruszanie kamerą za pomocą myszki staje się płynne. Aby zainstalować Dark Souls Mouse Fix razem z patchem DSFix, należy rozpakować archiwum, zmienić nazwę pliku .dll na przykład na dsmouse.dll. Następnie kopiujemy pliki z archiwum do głównego katalogu gry i edytujemy plik konfiguracyjny DSFix.ini zmieniając jedną linijkę:

dinput8dllWrapper dsmouse.dll

To wystarczy, by cieszyć się płynną rozgrywką. Czułość myszy zmieniamy za pomocą klawiszy +/- na klawiaturze numerycznej.

Dark Souls: Prepare to Die Edition walkaDark Souls: Prepare to Die Edition ruiny
Dark Souls: Prepare to Die Edition twierdzaDark Souls: Prepare to Die Edition schody

Zrzuty ekranowe z Dark Souls po zastosowaniu patcha DSFix

Zapewne wielu z was chętnie zobaczyłoby choćby testy wydajnościowe gry, ale niestety Dark Souls: Prepare to Die Edition posiada blokadę na poziomie 30 klatek na sekundę. Z tą niedogodnością walczy autor pierwszego patcha i miejmy nadzieję, że wkrótce uda mu się osiągnąć ten cel.

Dark Souls: Prepare to Die Edition Pobierz dodatki i poprawki

Producent deklaruje wsparcie Dark Souls: Prepare to Die Edition dla bibliotek DirectX10, systemów 64-bitowych oraz procesorów wielordzeniowych. Wszystko wskazuje na to, że gra wykorzystuje maksymalnie cztery rdzenie. Podczas testu procesor AMD FX 8150 był obciążony na poziomie 10-20%.

Dark Souls: Prepare to Die Edition Pobierz DSfix 1.1Dark Souls: Prepare to Die Edition Pobierz DSMfix 0.4
Pobierz DSfix 1.1Pobierz DSMfix 0.5

Pobierajcie, instalujcie i cieszcie się jedną z ciekawszych gier cRPG przeznaczoną dla prawdziwych twardzieli. Wielki szacun należy się dla moderów i miejmy nadzieję, że twórcy gry wykorzystają ich pracę w postaci oficjalnego patcha, równocześnie nie zapominając o jej docenieniu ;-)
 

Więcej informacji o Dark Souls: Prepare to Die Edition:

Źródło: informacja własna

Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    barst
    6
    "Wielki szacun należy się dla moderów" przeczytałem:
    "Wielki szacun należy się dla morderców" :D
    Chyba póki co odpuszczę grę, gdzie się siecze i morduje ;-P
    • avatar
      Konto usunięte
      4
      10-20% obciążenia, a potem gadanie że procesor wolny. Cóz doskonale widać jak program wykorzystuje układ
      • avatar
        Luiso
        4
        Spróbuj inną klasą postaci. ja również kilka razy próbowałem, aż znalazłem swojego zucha. Potem zrozumiesz mechanikę gry i będzie Ci łatwiej. IMO wprowadzanie niskiego poziomu trudności uważam, że by zabrało tej grze wiele magii. DARKSOULS jest znacznie prostszy dla nowego gracza w opanowaniu i zrozumianiu zasas swiata gry niż DEMONSOULS. Przydałby się jakis dlugi opis ze trony redakcji na temat gry.

        "ani automatycznie nie zmienia bohaterowi pieluch" - świetnie autor to napisał. Rozbawiło mnie.
        • avatar
          KMyL13
          3
          No nie... Ja tego nie rozumiem... Chyba ci twórcy gier celowo zostawiają robotę modderom, bo chyba lenistwo to mało powiedziane...
          Meh- z jednej strony szacun dla modderów, ale też możliwe, że to taka ich szansa na pokazanie się i angaż w jakimś studiu :P
          • avatar
            Konto usunięte
            3
            "co pozwala podziwiać na ekranie piksele wielkości kostki masła."

            umarłem xD
            • avatar
              meredirh
              2
              Oj ludzie ludzie, ale wy marudzicie, a nie znacie nawet źródła swego marudzenia. Gra jest genialna, a to, że wygląda jak wygląda jest spowodowane tym, że Namco Bandai, ulegając petycji o port gry z konsol na PC (tak, ta gra ma porta na PC tylko dzięki tej petycji, a samemu NB należy mimo wszystko dać pochwałę za taki ukłon w stronę graczy), postawiło jeden warunek, że będzie to port w skali 1:1, idealnie taki sam jak na konsolach, a community się zgodziło. Więc nie marudzić, tylko ostro młócić!
              • avatar
                Atak-Snajpera
                1
                Ale żenada! Żeby nie umieć nawet zaimplemtować zmieny rozdzielczości tylko jakiś śmieszy upscaling dali. Czegoś takiego nie ma prawa być na PC! Limit 30 fps jescze bym przebolał...
                • avatar
                  eninede
                  1
                  Zmiencie bo napisane troszke zawile...
                  ...i w jednym miejscu blednie:
                  "Następnie kopiujemy pliki z archiwum do głównego katalogu gry i edytujemy plik konfiguracyjny DSFix.dll zmieniając jedną linijkę:
                  dinput8dllWrapper dsmouse.dll"

                  nie edytujemy pliku .dll (bo ten jest 'nieedytowalny'), a plik .ini czyli dsfix.ini
                  pzdr:S
                  • avatar
                    Marucins
                    1
                    "Tak powinna wyglądać okładka wersji PC, by przygotować gracza na to, co zobaczy na ekranie ;-)"

                    Dobre :)
                    • avatar
                      Anonim20
                      0
                      Nowy fix 1.1 dodaje
                      SSAO naprawia bugi FXAA,SMAA teraz gra wygląda elegancko a od twórców powinniśmy żądać zwrot kasy ;]
                      ogólnie gra teraz ma:
                      SSAO
                      HQ DOF
                      FXAA
                      SMAA i kilka dodatkowych bajerów :)
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Kolejny przykład jak konsole wpływają na jakość gry...
                        • avatar
                          masta_rops
                          -1
                          Ja chce moda na poziom trudności, wg mnie gra jest super, niestety jest dla mnie za trudna, kupiłem Deamons Souls na PS3 i leżał na półce, pomimo, że gra mi się super podobała pod względem klimatu i wykonania.
                          Rozumiem, że gra ma być trudna, ale po prostu nie daję rady, brak mi refleksu chyba :) może jakiś moder w końcu pomyśli także o takich graczach jak ja ...
                          • avatar
                            coldfusion
                            -2
                            moze mi ktos wytlumaczyc co da odblokowanie klatek na sekunde i po co to skoro gra i tak chodzi plynnie? poza tym jak to wplynie na rozgrywke skoro np na sparowanie ciosu przeciwnika mamy np 2 klatki animacji tylko.
                            • avatar
                              Nietrol
                              0
                              szczerze chcialbym zobaczyc ilu uzytkownikow portalu benchmark ukonczy dark souls bez trainerow, bez ciaglego studiowania forum, i bez pomocy innych graczy w trybie online. reka do gory...?
                              co do technicznego wykonania gry to u mnie na czterech rdzeniach i gtx 460 miejscami dropy animacji byly koszmarne.
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                niech "tfórcy" tego portu nie zabierają się za patcha !!! niech to zrobi ktoś poważny... plisss
                                • avatar
                                  Luiso
                                  0
                                  trzeba przyznać, że te kilka niewielkich pliczków skutkuje piękną oprawą. Momentami jak chodzę po kanałach to zatrzymuje się na chwilę aby podziwiać "piękno" graficzne tych brudnych ścian. Generalnie sposób prezentacji tej gry bardzo mi odpowiada. Miejscami ta grafika jest wyjątkowo klimatyczna.
                                  • avatar
                                    Luiso
                                    0
                                    Nie zgodzę się do końca. Mówić sobie tak mogli, ale nie wykluczysz, że od początku tak sobie założyli - wydanie gry na pc i to gadanie.
                                    Dla mnie jak każdy producent chcą zarobić kasę. To, że "łaskawie" zgodzili się wydać grę na pc to mnie śmieszy. Czysta kalkulacja. Ja się ciszę niezmiernie, że ta gra pojawiła się na pc. Szczególnie po tym zawodzie jaki sprawiło Diablo i nudny Skyrim.