Technologie i Firma

Mali potrzebują dużych, duzi potrzebują małych

przeczytasz w 1 min.

Efektywna współpraca dużego przedsiębiorstwa ze start-upem może być kluczem do sukcesu w dzisiejszym świecie – według Samsunga i CCS Insight.

Jaki jest klucz do biznesowego sukcesu objawiającego się wzrostem efektywności? Z raportu CCS Insight sporządzonego na zlecenie firmy Samsung wynika, że jest to współpraca tych dużych (a więc rozwiniętych przedsiębiorstw) z tymi małymi (czyli start-upami).

Efektywna współpraca korporacji ze start-upami może przynieść konkretne korzyści. Ważne jednak, by była ona właśnie efektywna. Podpisanie atrakcyjnej umowy to jeszcze nie sukces – ten jest zależny od tego, czy obie strony zdołają wyciągnąć z siebie nawzajem to, co najlepsze, a swoje „najlepsze” będą potrafiły przekazać partnerowi.

Big Small współpraca

Start-up, na przykład, przeważnie lepiej potrafi wdrażać nowoczesne rozwiązania technologiczne – widzi ich potencjał i potrafi go wykorzystać. Dzięki temu jego pracownicy pozostają efektywni, niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajdują. To oczywiście tylko jedna z korzyści.

Big Small technologie

Równocześnie start-upy często przywiązują zbyt małą wagę do kwestii bezpieczeństwa. Tymczasem te są aktualnie niezwykle istotne, z czego coraz bardziej zdają sobie sprawę przede wszystkim te średnie i duże przedsiębiorstwa. 

Big Small bezpieczeństwo

„Mimo oczywistych różnic, zarówno duże, jak i małe przedsiębiorstwa, aby uzyskać przewagę konkurencyjną i skutecznie stawić czoła przyszłym wyzwaniom stawiają na technologie. […] Sukces obu typów przedsiębiorstw zależy od tego, jak dobrze będą one rozumiały siebie nawzajem, pokonywały różnice i współpracowały ze sobą” – zwraca uwagę Nick McQuire, wiceprezes CCS Insight.

„W drodze do sukcesu łączy je kilka wspólnych celów, np. głęboka potrzeba szerszego wykorzystania urządzeń, które zwiększają produktywność mobilnych pracowników. Dodatkowo, duże organizacje muszą nauczyć się adaptować nowe technologie, a start-upy muszą uwzględnić kwestie bezpieczeństwa w strategiach mobilnych” – dodaje McQuire.

Źródło: Samsung, CCS Insight

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    darioz
    1
    Dla małych to nie jest żadna korzyść! Bo ci duzi wykupią ich pomysły i opatentują!
    Mali muszą sami stać się duzi aby była konkurencja i niższe ceny!