• benchmark.pl
  • Gry
  • GC 2009: Gran Turismo 5 – pierwsza prezentacja gry i systemu uszkodzeń samochodów
Gry

GC 2009: Gran Turismo 5 – pierwsza prezentacja gry i systemu uszkodzeń samochodów

Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
43 komentarze Dyskutuj z nami

Jak donosi serwis VG247 w jednej  hal wystawowych trwających właśnie targów GamesCom 2009 można zobaczyć i samemu zagrać w wersje demonstracyjną wielce oczekiwanego Gran Turismo 5. I chodź sama rozgrywka ograniczona została tu do jednej tylko trasy i niewielkiej ilości samochodów to po raz pierwszy w historii serii w grze pojawia się system uszkodzeń samochodów! Nie jest on może jeszcze najlepszy, ale warto odnotować fakt, że twórcy nie zapomnieli o swoich obietnicach i cały czas nad tym pracują.

Co ciekawe, koncern Sony nie zaprezentował Gran Turismo 5 podczas swojej konferencji prasowej poprzedzającej otwarcie targów GamesCom 2009. Szef europejskiego oddziału SCE – Andrew House sugerował wówczas, że gra pojawi się prawdopodobnie na Tokyo Games Show 2009 (24-27 września).  Czyżby więc Sony nie wiedziało o pokazie GT5 na GamesCom 2009 i to jeszcze w wersji grywalnej?:)
 

Więcej informacji o gamescom 2009 - targi gier w Kolonii

Komentarze

43
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    XaRaDaS
    W tym drugim filmiku to na co jest mocowana ta klapa od silnika ?? Zero realizmu w tym, przecież nie dość, że położyła by się na szybie to wcześniej czy później odpadła.
  • avatar
    suchy262
    Fakt mogła by odpaść.
    Ciekawe czy w PIT STOPie została by naprawiona?

    Mam nadzieje ,że zagram w tą grę jeszcze w tym roku :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Chłopaki nadal nad tym pracują wiec będzie lepiej, dużo lepiej :D
  • avatar
    Czaszka
    Czy mi się wydaje czy ja tam widzę jakąś linie po której najlepiej jechać (coś takiego jak w NFS:PS). Przecież po to się robiło licencje żeby nauczyć się jeździć, faktycznie te gry robią dla coraz większych matołów...
  • avatar
    Konto usunięte
    Oni tą grę skończą przed wypuszczeniem PS4? :/ żal...
  • avatar
    lwses
    przy mniejszej predkosci np. przy zakretach klapa powinna sie zamknąc to fakt ale powiedziawszy szczeże lepiej jak by nie bylo zniszczen w tej grze jest to granturismo który ma od pierwszej czesci swoj klimat,to nie jest flatout wiec nie pasują tej grze zniszczenia,wolałbym dopracowanie terenu,aut i tras do perfekcji w co nie wątpie jest bliska temu,a najlepszą tego typu grą jest jechać bez bączków bo wysoki poziom symulacji na to pozwala
  • avatar
    Konto usunięte
    W GT nie chodzi o zniszczenia. Zniszczenia są niestety po to wprowadzane, żeby banda matołów mogła się nacieszyć widokiem destrukcji... Ta gra prezentowała zupełnie inne wartości i będzie prezentowała nadal - mam nadzieję, a porównywanie jej z NFS lub innymi "erkejdami" nie ma sensu. Ubolewam, że polyphony ugięło się obecnym trendom. BTW te zniszczenia tylko popsują klimat gry bo i tak nie będą idealne, a inne po prostu tam nie pasują. Wolałbym już grać bez niż oglądać samochody jak to widać na powyższych filmach. A druga sprawa to czas, gdyby nie te pieprzone zniszczenia już dawno cieszylibyśmy się nową częścią GT...
  • avatar
    Lightning
    Bezsensu wydaje się ta gra -> w rywalizacji nawet z pogarszającymi się 2 ostatnimi Need for Speed-ami nie ma szans
  • avatar
    Konto usunięte
    seba101626 (to brzmi jak BH 90210) weź się ogarnij człowieku ile ty masz lat...

    Na moje to niestety, ale gra będzie, aż plastikowa takie uszkodzenia to były w colinie na psx. Jeśli chcecie prawdziwe GT to polecam jedynkę i dwójkę reszta to moim zdaniem kibel i już nie ma takiej radości z nowej wygranej fury jak kiedyś...
    99 kółek laguna seca... No i pierwszy tydzień z konsolą non stop wączoną bo memorki nie miałem ehhh to były czasy:)
  • avatar
    pX.Snake
    Marudy i wielbiciele nfs!Seria GT Zawsze będzie najlepszą samochodówką w jaką grałem PSX i PS2.Żaden nfs,colin czy co tam jeszcze macie nie daje tyle godzin jazdy do upragnionych napisów końcowych.A model zniszczeń niepotrzebny.RafiXII a Laguna Seca tak jak mówisz miód trasa.Nawet sam Jeremy Clarkson w Top Gear http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2009/08/google-street-view-na-torze-rajdowym.aspx
  • avatar
    pX.Snake
    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=laguna+seca&sll=39.86626,-86.159185&sspn=0.012155,0.024655&ie=UTF8&layer=c&cbll=36.584531,-121.749037&panoid=78vUss7a8X5SGP3I6m-ZqA&cbp=12,0,,0,5&ll=36.584382,-121.749072&spn=0,359.95069&z=15
  • avatar
    Fioolek
    Dla mnie ten system zniszczen nie ma sensu zauwazyliscie ze tylko nasze auto sie niszczy ten na filmiku co do nas dobija caly jak z fabryki to gdzie tu sens tych zniszczen??
  • avatar
    cysi3k
    Od lat czekałem na pojawienie się systemu zniszczeń w tej grze. Dawno przestało mnie już bawić uderzenie w obiekt przy 150 km/h i dalsza jazda bez nawet minimalnego draśnięcia. Z drugiej strony jeśli nie dopracują owego systemu, to niech lepiej już nie wydają tej gry bo pokonywanie toru z otwartą maską która nie ma zamiaru się zamknąć lub odpaść i stłuc szybę to przecież komedia...
  • avatar
    Konto usunięte
    Umówmy się tak... Zniszczenia ok - ale rzeczywiste.
    Po kiego grzyba komuś pogięta maska przy wypadku jeśli tak naprawdę już przy 50 km/h i czołówce powienien być koniec gry i zero deformacji bo po co komuś deformacje skoro nie żyje ? ;)

    Albo faktyczne zniszczenia albo w ogóle to olać bo to co reprezentują na dzisiaj wszystkie gry - łącznie z genialną forzą to porażka dla matołów jarających się polygonami.

    Fan GT wie swoje ;) Albo max albo zero.
  • avatar
    Konto usunięte
    Grand Turismo czarowało jedynie grafiką niczym innym...jak na razie Race Driver GRID jest najlepszą grą wyścigową i tak zostanie jeszcze długo....
  • avatar
    Konto usunięte
    Flaki mi się wywalają jak czytam te powyższe "dyskusje".
    I jedni i drudzy mają co prawda coś ciekawego do powiedzenia, ale jednak z sentymentu do starych czasów bardziej rozsądne wydają mi się argumenty tych "zagorzałych", w końcu sam nim jeszcze trochę jestem.
    Niemniej jednak trzeba spojrzeć prawdzie w oczy:
    1. Z gry na grę to już przestaje być "to". Trzy części żyłowałem do końca, a w GT4 już tylko niecałe 70% i jakoś odechciało mi się grać
    2. Już prawie wszystkie wyścigi mają zniszczenia, więc czemu GT by nie miało mieć (oczywiście przy zachowaniu wszystkiego tego co Polyphony dało nam dotychczas)?
    3. jakby tylko podciągnęli grafę i dali jeszcze kilka nowych smaczków to wszyscy by krzyczeli że kotlet

    A tak na koniec to tylko dodam, że mi też w sumie wiszą te uszkodzenia i wolałbym żeby dali dwa razy więcej samochodów niż zamierzają :P
  • avatar
    Konto usunięte
    "Wystarczy zagrać w forzę by wiedzieć, że można zrobić grę, która ma i uszkodzenia i dobry model jazdy. "

    Sorry ale jakie uszkodzenia ?
    Albo model jazdy albo uszkodzenia - model jazdy jest w Forzie a najbliższe normalnym - uszkodzenia w Burnoucie.
    Te zadrapania które są w Forzie to żadne zniszczenia.

    W ogóle nie rozumiem po co implementować pogiętą blaszkę przy setce na liczniku. Uderzenie przy 30 km/h w życiu zazwyczaj skutkuje nokautem auta a chcecie realizmu ? To nie piszcie o Forzie jako wyznaczniku gry ze zniszczeniami.
    Świetna gra - warta kupienia xboksa ale nie ma w niej zniszczeń - tylko jakieś pseudo zadrapania
  • avatar
    Konto usunięte
    jeśli chodzi o model uszkodzeń to świetnie działającym jest ten z RaceDriver GRID, ale czy GranTurismo potrzebuje uszkodzeń? Ta gra i tak jest rewelacyjna bez tego.