Technologie i Firma

Instagram zintegruje w aplikacji narzędzia do rezerwacji usług i zakupów

przeczytasz w 1 min.

Twórcy Instagramu chcą uprościć proces kupowania lub zlecania płatnych zadań. W tym celu wbudują odpowiednie funkcje bezpośrednio w aplikację.

Niedawno pisałem o rozszerzającej się funkcjonalności Instagrama. Wygląda na to, że końca jej nie widać. W najbliższych miesiącach, usługa zostanie wzbogacona o funkcjonalność - przycisk rezerwacji, którą docenią firmy, poszukujące różnych źródeł zleceń, a przede wszystkim zleceniodawcy i kupujący. Jak nietrudno się przekonać, im lepsze notowania danego profilu, tym łatwiej będzie złapać robotę. I nie chodzi tu tylko o zwykłe przekierowanie na stronę sprzedawcy, a zintegrowanie odpowiedniego narzędzia w samej aplikacji.

Spośród wielu proponowanych funkcji, które można dodać do Instagramu, ta wydaje się dobrze przemyślaną. I nie tylko z perspektywy fotografujących, choć zważywszy na charakter serwisu, to właśnie ich nowa funkcja powinna ucieszyć najbardziej.

Poszukiwać wykonawców, ale też zlecać realizację danego zadania, można w dowolnej branży, która chce (może) reklamować się za pomocą zdjęć umieszczanych na Instagramie. I tak oprócz fotografów mogą to być lokale gastronomiczne, zakłady fryzjerskie, czy firmy z usługami ślubnymi. To oczywiście tylko niewielka próbka, a jak będzie naprawdę, okaże się po wprowadzeniu usługi przez Instagram.

W wywiadzie, który udzielił Bloombergowi James Quarles z Instagramu, nowe narzędzie pojawi się w najbliższych miesiącach. Warto wspomnieć, że ostatnich latach pojawiły się różne narzędzia, które ułatwiają wykorzystanie Instagrama jako platformy sprzedażowej. Wykorzystują one dodatkowe usługi sieciowe, które analizują naszą aktywność związaną z polubieniami lub śledzeniem profili na stronie Instagrama oraz wiążą pokazywane tam posty z konkretnymi ofertami produktowymi.

To co planuje wprowadzić Instagram będzie rozwinięciem tych funkcji, integrujące narzędzia zakupowe/rezerwacyjne bezpośrednio w aplikacji Instagram. Uniezależni to korzystających z usług lub kupujących produkty, od potrzeby stosowania dodatkowych narzędzi wspierających komunikację z firmą i cały proces zamawiania produktu/usługi.

Źródło: Bloomberg

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login