Ciekawostki

Komiksy w VR - innowacja czy profanacja?

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
5 komentarzy Dyskutuj z nami

To na pewno jedna z najważniejszych nowości w branży komiksów. Pytanie tylko, czy pozytywna czy negatywna.

Miłośnicy komiksów przeważnie są dość konserwatywni, co do formy i treści. Niemniej jednak koncepcja komiksów w rzeczywistości wirtualnej przedstawia się co najmniej intrygująco. 

Rzeczywistość wirtualna może zabić magię komiksów. To miejsce może jednak wypełnić zupełnie nowym doświadczeniem związanym z poznawaniem rysunkowych historii oraz zwiększoną wygodą. To też nie lada gratka dla gadżeciarzy. A może jest to także sposób na wzrost popularności komiksów (i czytelnictwa)?

Nie będzie trzeba zastanawiać się już długo, bo… komiksy w VR stały się niedawno faktem. W sklepie Oculusa z aplikacjami na gogle Gear VR pojawiło się darmowe oprogramowanie (a właściwie jego wersja demo) Madefire VR Comics. Pozwala ona zapoznać się z licznymi zeszytami DC, między innymi z serii Injustice, Transformers i Star Trek. W niedługim czasie baza ma się rozszerzyć do 10 tys. zeszytów.

Na czym polega oglądanie komiksów w goglach VR? Utworzone zostały swego rodzaju animacje z efektami dźwiękowymi. Wszystkie sceny można zaś oglądać w 360 stopniach, by „zanurzyć się w nich jak nigdy dotąd”. Popularny autor komiksów, Dave Gibbons stwierdził: „Jestem już w takim wieku, że wydaje mi się, że widziałem już wszystko. Ekscytujące jest oglądanie czegoś, co jest czymś zupełnie nowym i niezwykle intrygującym”.

A co wy o tym myślicie?

Źródło: TechCrunch

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    apuk666
    Profanacja?! Ekstra pomysł! Czytanie komiksów na programach typu CBR- Reader czy SumatraPDF staje się nudne i mam wielką nadzieje, że w tej bibliotece znajdzie się mój kochany Marwel i rzecz jasna (dziwię się, że od razu nie było) Thorgal :D.
    7
  • avatar
    r_e_s_e_t
    "Rzeczywistość wirtualna może zabić magię komiksów."

    Za takie wywody powinna obowiązywać kara chłosty.

    VR to jedynie medium, które należy ambitnie wykorzystać. Magię komiksów zabić może jedynie nieudolne i powierzchowne podejście do tematu.
    Komiks VR bazujący na billboard'ach 2d, zapętlonych aminacjach(np. ognia, morza, firanek, etc) i z dźwiękiem 3d może stanowić zupełnie nową jakość tego stylu. Wystarczy do tego właściwie podejść.
    3
  • avatar
    patol1984
    Jak dla mnie świetne. Przeczytałbym serie obcych w takim stylu.
    1