Smartfony

Koniec wsparcia dla Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge

przeczytasz w 1 min.

Osoby korzystające ze smartfonów Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge powinny mieć świadomość, iż nie będą one otrzymywać już aktualizacji. Nawet tych dotyczących zabezpieczeń.

Topowe smartfony firmy Samsung cieszą się sporym zainteresowaniem. Nie brakuje przy tym osób, które kupują urządzenie na kilka lat. I nawet jeśli problemem nie okazuje się wtedy wydajność, po pewnym czasie nie można liczyć już na aktualizacje. Teraz przekonają się o tym korzystający z Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge.

Obydwa modele zadebiutowały z preinstalowanym systemem Android 5.0.2 Lollipop. Udało im się „dobić” do wersji 7.0 Nougat. Jakiś czas temu pojawiły się doniesienia, iż być może producent pokusi się o jeszcze jedną aktualizację - do Androida 8.0 Oreo. Od samego początku wydawało się to jednak mało realne i ostatecznie nic podobnego nie będzie miało miejsca. To jednak nie jest najgorsza informacja dla użytkowników.

Okazuje się bowiem, iż zapadła decyzja o całkowitym zakończeniu wsparcia dla Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge. Oznacza to nie tylko brak nowych wersji systemu, ale również brak poprawek bezpieczeństwa.

Samsung aktualizacje bezpieczeństwa

Trudno mówić tu o wielkim zaskoczeniu, takie są rynkowe realia. Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge miały premierę w kwietniu 2015 roku. Kilka miesięcy później debiutowały modele Galaxy S6 edge+ i Galaxy S6 Active. Zapewne wkrótce spotka je podobny los.

Źródło: samsungmobile

Komentarze

41
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    luckan
    7
    Świecie dokąd zmierzasz?
    Z jednej strony wkurza mnie bezczeszczenie środowiska (śmiecimy na potęgę tym chłamem elektronicznym nowego typu - pewnie 90% tego co się wyrzuca nie musiałoby być wyrzucone gdyby nie celowe postarzanie, albo brak aktualizacji). Z drugiej strony sam nie wiem czy chciałbym zapłacić powiedzmy 20% ceny urządzania za jego aktualizacje po określonym czasie (przecież producent też musi z czegoś żyć i płacić swoim programistom za kodowanie 3 letniego sprzętu). Inna sprawa, że taki model rynku też można by nieuczciwie wykorzystać i robić specjalnie dziury, aby później je łatać za drobną opłatą.
    • avatar
      Dizzy
      2
      Jak dobrze, że jest forum xda z całą masą zdolnych deweloperów :)
      • avatar
        wojtek_pl
        2
        3 lata tylko ? Dla topowego kiedyś modelu ? Serio ? Chyba przestanę lubić Samsunga. A za rok S7 przestanie być wspierane ? Telefonu za taką kasę nie wymienia się co pół roku. S4 używałem 4 lata, S7 planuję używać tak samo długo lub dłużej. Póki co żadna funkcja nowych S8 czy S9 nie sprawia, że są lepsze niż S7. Starą S4 też używałbym dłużej ale akurat odczułem zapotrzebowanie na telefon odporny na pogodę.
        A S9 są większe (nie mieszczą się do kieszeni) i cięższe. Bez sensu. Poczekam aż Xiaomi lub Huawei nauczą się robić wodoodporne telefony i pożegnam Samsunga.
        • avatar
          MrAve
          1
          3 lata oficjalnego wsparcia, choć tak naprawdę ono skończyło się znacznie wcześniej - ostatnie faktycznie przydatne i ważne aktualizacje odbyły się z pół roku temu.
          • avatar
            eltra
            1
            Przesadzaj s6 nawet na terazniejsze czasy nie jest telefonem z który nie miał by sobie poradzić z np oreo albo tam z następnym androidem ludzie ten telefon ma bebechy jakich ówczesne średniaki niektórych firm nie mają...
            • avatar
              takewon
              0
              I czy jeszcze ktoś się dziwi, że xiaomi zyskuje taką popularność, kiedy topowe firmy porzucają telefony po kilku latach...
              • avatar
                PiotrJakub
                -1
                I tak dobrze - o pierwszej generacji Galaxy A3 dualsim producent zapomniał od razu - telefon wyszedł i zatrzymał się na Android 5.0. Wersja z jedną kartą sim otrzymała jedną dużą aktualizację - do 6.0.
                I to miał być telefon z segmentu premium... niestety okazał się premium tylko z wyglądu i ceny, nie ze wsparcia czy jakości. Ekran dotykowy właśnie padł - 3 m-ce po zakończeniu gwarancji.
                Dla mnie Samsung nie istnieje, i to nie tylko na rynku telefonów. Za takie pogrywanie z klientami.
                Teraz sprawdzam co wart Huawei.
                • avatar
                  MarTum
                  0
                  No i chuj, no i cześć.
                  • avatar
                    derekpl
                    0
                    Jak koncza wsparcie powini dodac telefon do Project Treble aby chociaz dac uzytkownikom mozliwosc aktualizacji na wlsana reke - ale to sie nie stanie zbyt dlugo telefon byl by faktycznie zdatny i aktulany
                    • avatar
                      Kieresz
                      0
                      i dobrze...kazdy kolejny updejt zamula tylko bardziej....
                      • avatar
                        Aranda
                        0
                        Kpina w biały dzień z klientów. Telefon za który na starcie trzeba było wyłożyć 2500zł po 3 latach nie ma już wsparcia? Przecież są abonamenty które trwają po 30 czy 36 miesięcy. Czyli wziął z abonamentem i w trakcie ma po wsparciu?
                        Ja mam Lumię 640. Zapłaciłem za nią 570zł. Premiera też była w 2015 roku ale w marcu. I do dziś mam wsparcie i wiem na pewno że te wsparcie będę miał jeszcze co najmniej rok. A podobno to microsoft tak strasznie łupie ludzi !? To co robi samsung to jakaś kpina. Na szczęście nigdy nie byłem użytkownikiem tych telefonów i po tym co tu widzę, nigdy nie będę.