Internet

Koniec ze śledzącymi internautów reklamami

przeczytasz w 2 min.

Już niedługo wchodzi w życie unijna dyrektywa zabraniająca śledzenia internautów. Nie chodzi tu bynajmniej o różnego rodzaju zakazy metod inwigilacji lecz jedynie o zakaz dla firm reklamowych w kwestii zbierania danych o użytkownikach i analizowania ich poczynań w sieci.

O metodach działania internetowych reklam w dzisiejszych czasach słyszeli już niemalże wszyscy internauci, wielu z nich aby pozostać anonimowymi blokuje wspomniane już reklamy. Jednak teraz jak się okazuje, dzięki nowej dyrektywie Unii Europejskiej, okres bezkarności twórców internetowych reklam żerujących na prywatności internautów dobiega końca. Otóż dotychczas duża część reklam zamieszonych w sieci notorycznie zbierała dane o aktywności internautów sieci, czy też podglądały jego kroki w internecie. A wszystko to za sprawą tzw. "ciasteczek". Oczywiście nie od dzisiaj znane są pospolite metody zabezpieczania się przez tzw. reklamową inwigilacją - jednak z wielu powodów wciąż mało osób je stosowało.

Warto przeczytać:
Tablet Asus Eee Pad - 16 godzin na baterii
 ASUS: orkiestra z laptopów

Teraz ma się to jednak zmienić, bo do akcji wkracza Unia Europejska. Na mocy jej wchodzącej w życie dyrektywy, już niedługo każdy internauta za pomocą tylko jednego kliknięcia będzie mógł wyłączyć zbieranie o nim danych. Na każdej z takich reklam ma znaleźć się bowiem tzw. ikona "AdChoices" - której kliknięcie ma zagwarantować internaucie całkowitą niewidzialność dla zbierających o nim dane reklam. Nowa dyrektywa unijna wymusza na dostawcach reklam wdrożenie właśnie takich zmian, w przypadku niezastosowania się do wytycznych Unii, dostawcy reklam mają zostać obciążeni ogromnymi karami finansowymi.

Mimo wszystko jak przekonują eksperci niewielu internautów skorzysta z tej opcji, gdyż obecnie zaledwie 5% osób blokuje w przeglądarkach możliwość wyświetlania reklam.

Źródło: Wyborcza, Sfora

Polecamy artykuły:  
Najlepsze karty graficzne – kwiecień 2011
AMD Radeon 6790 - lepszy niż GeForce GTX 550 Ti
Samsung Galaxy Ace - prawdziwy as w klasie średniej?

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    mając łącze z limitem np z GSM to moim zdaniem głupota nie blokowanie reklam, nie dość, że oglądam coś co w 99% mnie nie interesuje to jeszcze mam za to oglądanie płacić?
    • avatar
      fenuks
      0
      Aż nie chce się wierzyć, że tylko 5%. Chyba, że badanie zostało przeprowadzone przez Google.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Wreszcie, ale metdoa beznadziejna. Przycisk powinien byc wlaczajacy, a nie wylaczajacy.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          zaryzykowalbym twierdzenie ze w Polsce znacznie wiecej niz 5 procent blokuje reklamy
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Co za kretynizm. Przecież każdy użytkownik czołowych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera, IE) ma możliwość wyłączenia tego jednym kliknięciem - nie potrzeba żadnych dyrektyw. Wystarczy nakazać przeglądarce aby nie akceptowała ciasteczek pochodzących z innych witryn niż przeglądane...
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              dobrze, bo ciągle na redtube mi reklamy wyskakują gdzie to ja niby mieszkam