Ciekawostki

Matsushita chce zawojować rynek paneli LCD

przeczytasz w 0 min.

Być może nie pamiętacie tego wydarzenia, ale w 2004 roku trzech wielkich graczy na rynku elektroniki użytkowej połączyło swoje siły tworząc potężną spółkę zajmującą się produkcją wyświetlaczy LCD. Te trzy korporacje to Matsushita, Hitachi oraz Toshiba. Ta pierwsza bliżej znana jest jako właściciel produktów sygnowanych marką Panasonic. Dotychczas główne udziały w spółce miało Hitachi ale to ma się zmienić.

Dziś po trzech latach, Matsushita zaczyna się zastanawiać czy nie przejąć kluczowej roli w panelowym trio. Mowa o potężnym rynku, który wraz z digitalizacją przekazu telewizyjnego nabierze potężnego rozpędu – zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych około 2009 roku. O ile dziś bardzo dobrze sprzedają się komputerowe LCD'ki o tyle, przed nami ciągle rewolucja cyfrowej telewizji naziemnej i konieczność zmiany milionów starych wysłużonych kineskopowych telewizorów.

Przejęcie pałeczki przez Matsushitę oznacza z jej strony wielomiliardową inwestycję w produkcję wielkoformatowych wyświetlaczy LCD. Przypomnijmy, że obecnie korporacja jest największym producentem dużych paneli plazmowych produkowanych pod szyldem Panasonic.

Zmiany oczywiście przełożą się na budowę nowych fabryk, które będą gotowe dopiero w 2010 roku. W związku z tym pojawiają się dwa problemy. Po pierwsze, czas, a raczej jego brak. Po drugie, technologie produkcji. Tu zdecydowanie przewodzi Sony, Samsung oraz Sharp. Konkurenci zapowiadają wprowadzenie 10-generacji urządzeń, a już teraz wiadomo, że fabryki Matsushity przygotowane będą na obecnie stosowaną technologię 8-generacji.

Czy Japończykom uda się wgryźć w potężny rynek produkcji wyświetlaczy LCD? Na pierwsze efekty musimy poczekać jeszcze 2-3 lata. Póki co wydaje się, że konkurencja jest zdecydowanie do przodu.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!