Mobile

mBank pozdrawia - cieszyć się, czy raczej zmienić bank?

przeczytasz w 1 min.

Macie konto w mBanku, a Wasza aplikacja bankowa zaczęła wyświetlać dziwne komunikaty? Cóż, to nie jedyne problemy z bankiem.

To nie jest dobry dzień dla mBanku. Bank przypadkowo zaczął rozsyłać dziwne komunikaty do klientów, a później doświadczył awarii infrastruktury i systemu call center.

Dziwne komunikaty w aplikacji mBank

Krótko po godzinie 15 użytkownicy mBanku zaczęli dostawać dziwne komunikaty w aplikacji mobilnej – przykład możecie zobaczyć poniżej:

mBank - dziwne komunikaty z aplikacji
mBank pozdrawia... w dosyć nietypowy sposób

Skąd takie wiadomości? Możemy się tylko domyślać, że programiści zaczęli testować nową funkcjonalność… od razu „na produkcji” (w używanej aplikacji, bez wcześniejszego sprawdzenia zmian w środowisku testowym).

Klienci poczuli się zaskoczeni, więc zaczęli masowo logować się do banku. Efekt chyba był łatwy do przewidzenia - przeciążenie serwerów i wyłączenie infrastruktury. Na awarii ucierpiał także system call center, który zapewne miał „nieco więcej” połączeń od podirytowanych klientów.

mBank uspokaja – systemy wracają do normy

mBank opublikował na swoim Twiterze komunikat, w którym przeprasza za zaistniałą sytuację i prosi o chwilę cierpliwości. Jednocześnie prosi, by nie klikać w powiadomienia (może to spowodować spowolnienie działania aplikacji).

Obecnie infrastruktura mBanku wraca do normy. Można się zalogować na stronę banku. Nie ma też problemu z obsługą kart.

Źródło: Niebiezpiecznik, Twitter @ mBank

Zobacz więcej o przykrych awariach:

Komentarze

19
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    webster58
    16
    Kto nigdy nie testował na produkcji niech pierwszy rzuci kamieniem.
    • avatar
      Kuciem
      11
      Pewnie jakies studenty wakacyjne na testach :)
      • avatar
        Konto usunięte
        6
        Bank dobry ziomal pozdrawia, a ludzie narzekają. I jak tu dogodzić O_o
        • avatar
          Konto usunięte
          5
          W Call Center to nie mieli żadnej awarii tylko mieli dosyć tłumaczenia wszystkim co się dzieje i zwyczajnie odłożyli słuchawki telefoniczne.
          • avatar
            sebastianke
            5
            Tytuł trochę przesadzony. Przez takie głupoty rezygnować z banku to trochę śmieszne. Nie zmienia to faktu, że ostatnio mBank nie ma szczęścia do zmian w aplikacji czy np. długiej weekendowej przerwy technicznej. Dodatkowo kiedyś to był bank innowacyjny jak na nasze realia. Teraz drogi i nie wyznacza trendów w bankowości internetowej. Za to powinien tracić klientów. Ja może do końca roku wytrwam z nimi.
            • avatar
              mobil12
              2
              sezon ogórkowy w pełni ... robimy z igły widły, bo nie ma o czym pisać
              • avatar
                gehaes
                1
                w bantustanach testuje się "na produkcji". capisci?!
                • avatar
                  kalkulatorek
                  -1
                  To mój drugi bank. Kasy by u nich nie trzymał. Ale jako drugie konto - ok. Zmiany regulaminu - kilka razy w tygodniu. Oprocentowanie lokat - najniższe chyba. Kredyty odwrotnie. Ale jako drugie konto - może być.
                  • avatar
                    Marucins
                    -1
                    Super Bank :)
                    • avatar
                      Preston2009
                      -2
                      Moim zdaniem ktoś im namieszał w bazach. Dzisiaj zapomnieli, który komputer używam do logowania i musiałem potwierdzać kodem.
                      • avatar
                        michael85
                        -6
                        bank = zło***iej
                        • avatar
                          Warmonger
                          -8
                          mBank jest czasem śmieszy, a czasem straszny, ale ogólnie najgorszy. Rzuciłem ich w diabły wiele lat temu.
                          • avatar
                            pablo11
                            0
                            Nie bardzo rozumiem sensu używania tej aplikacji. Nie po to jest autoryzacja za pomocą haseł SMS, by wracać do autoryzacji za pomocą 1 urządzenia... Gdy nie korzysta się z jednej sieci i nie ściąga tych samych wirusów na telefon, ryzyko kradzieży spada drastycznie.