• benchmark.pl
  • Gry
  • Microsoft idzie na całość. AI stworzy dialogi i zadania w grach
Gry

Microsoft idzie na całość. AI stworzy dialogi i zadania w grach

przeczytasz w 1 min.

Gigant z Redmond nawiązuje wieloletnie partnerstwo z Inworld. Cel jest prosty: opracowanie narzędzi dla Xbox, które wzmocnią pozycję twórców gier i przyspieszą ich pracę, pomagając w kreowaniu postaci, pisaniu dialogów i tworzeniu fabuły.

AI to już chleb powszedni

O narzędziach AI słyszał już chyba prawie każdy. Popularny Chat GPT oraz Midjourney na dobre zagościły w świadomości internautów, a kolejne branże tylko patrzą na to, jak wykorzystać podobne narzędzia, by ułatwić swoją pracę. Branża gier komputerowych nie jest wyjątkiem.

Oto kolejny gigant branży zgłasza swój akces do wyścigu o własne narzędzie AI, które przyspieszy proces tworzenia gier. Microsoft nawiązuje wieloletnie partnerstwo z firmą Inworld, o czym informuje Haiyan Zhang odpowiedzialna za sektor AI w grach Xbox.

"W Xbox wierzymy, że dzięki lepszym narzędziom twórcy mogą tworzyć jeszcze bardziej niezwykłe gry. Dziś ogłaszamy wieloletnie partnerstwo z Inworld AI, spółką z portfela M12, w celu stworzenia narzędzi dialogowych i narracyjnych AI na dużą skalę." - deklaruje Haiyan Zhang.

Nadchodzi rewolucja w branży gier?

Głównej celem jest opracowanie narzędzi odpowiedzialnych za kwestie narracyjne, czy fabularne w grze. Twórca korzystający z takiego rozwiązanie będzie mógł generować drzewka dialogowe, historie, projektować zadania. Zestaw narzędzi pozwoli również na integrację silnika postaci AI z klientem gry, co sprawi, że gracze otrzymają wysyp dynamicznie generowanych historii, dialogów i zadań.

Warto wspomnieć, że Microsoft nie jest jedyną korporacją, która chce wykorzystać potencjał AI w nadchodzących produkcjach. Z podobnego założenia wychodzi np. Ubisoft, który z podobnymi intencjami rozwija autorskie narzędzie “Ghostwriter”.

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    gormar
    0
    Akurat do tworzenia fikcyjnych informacji AI nadaje się najlepiej. ;)
    • avatar
      venom32
      0
      Czyli fabuły gier staną się jeszcze mniej oryginalne...
      • avatar
        Warmonger
        0
        To była tylko kwestia czasu.
        • avatar
          PerfectDAY
          0
          AI dobrze sprawdziłoby się do generowania questów w grach typu Minecraft, gdzie świat i npc są generowane losowo. Tam miałoby największe pole do popisu.