Karty graficzne

NVIDIA przejdzie na 40nm już w marcu

przeczytasz w 1 min.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, NVIDIA będzie gotowa na produkcję 40nm procesorów graficznych już za niecałe pół roku, w marcu 2009. Wtedy to ma ukazać się pierwszy GPU wykonany w nowej technologii. Niestety firma nie ujawnia na razie, czy będzie to wydajny chip z segmentu high-end, produkt  ze średniej półki cenowej, czy też rozwiązanie przeznaczone raczej na rynek HTPC.

Początkowo NVIDIA planowała przejście na 40nm jeszcze w 2008 roku, ale na przeszkodzie stanęła TSMC, która produkuje dla niej chipy. Fabryka zanotowała bowiem nieoczekiwane opóźnienia podczas przestawiania się na nowy proces technologiczny.

Nie tylko „zieloni” mają w planach na początek przyszłęgo roku nowe, mniejsze chipy. Również ATI ma zamiar wdrożyć technologię 40nm w tym samym okresie, wraz z premierą swojej nowej serii Radeonów. Prawdopodobnie NVIDIA będzie jednak o kilka tygodni szybsza i jako pierwsza będzie mogła pochwalić się 40nm GPU.

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Jeszcze niech coś zrobią z ceną kart...
    • avatar
      Szymon331
      0
      Na takim ostatnim przejściu procesu technologicznego bardzo zyskałem. W czasach kiedy to GF 8800GTS kosztował krocie wyszedł nagle "tani" jak barszcz 8800GT. Mam nadzieję że za te pół roku wyprodukują takiego GTX280 w tymże procesie technologicznym sprowadzając go do ceny akceptowalnej przez polskie społeczeństwo i ograniczając mu zapotrzebowanie na energię (jest według mnie nieproporcjonalnie duże do wydajności) Kto wie, może za niecały rok kupię szybszą wersję GTX280 w nowym procesie za 500zł ;)
      • avatar
        Gothar
        0
        Mi się wydaje że cene mają adekwatną do możliwości i osiągów. Kupujesz top'ową kartę dostajesz CUDA i na ekranie masz CUDA. Przecież CUDA są dla nielicznych nie dla mas.
        • avatar
          mgkiler
          0
          @Gothar: Cuda masz juz od GF 8xxx. Wystarczy zainstalowac najnowsze sterowniki. A potem PhysX do gier, a potem Cuda Toolkit do kodzenia pod to.
          • avatar
            Dzban
            0
            Tak. Napisz soft sam. Epoka komputera łupanego znowu nastała.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              physX jest akurat zupełnie nie wykorzystywany przez dzisiejsze gry. Jedyna na jaką się napatoczyłem to frontlines, fizyka wcale dobra w tej grze nie jest, jeśli nie powiedzieć żałośnie przestarzała, gdy po strzale w murek nawet śladów na bitmapie nie ma. Pozatymmsame sterowniki ageia physx działają też programowo na procesorze, wcale nie wolno. A cuda to rzeczywiście każdy wykorzysta do programowania, żeby to robiło z gpu oddzielny procesor. Wogóle to na stronie nvidi do gier nadal jest "zalecany gpu" geforce 9, chyba zapomnieli o swoich nowych produktach i idą w stare 9800gtx+
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                nie ma cuda w gf8xxx przynajmniej nie pelny support. mam 8800 gts 640mb i badaboom taki syfny enkoder na cuda chrzani ze nie moze mkv wczytac bo chce karte z G84. czyli nowsze 8800gt dopiero.
                a najsmieszniejsze ze wydali 1.0 tego badziewia i w beta1 byl support do xvid a w kolejnych beta i final 1.0 juz nie ma.
                • avatar
                  suntzu
                  0
                  Nvidia wcale nie jest droga. Komputery składamy za ile 2000zł? 3000zł? komp za 2000zł może mieć BEZ PROBLEMU 260stke i co zamurowało.... hehe.
                  • avatar
                    Loofah
                    0
                    Nikogo chłopie nie zamurowało. Ale faktem jest, że póki ATI nie wydało HD4850 i HD4870 ceny były dużo wyższe. Teraz ceny rosną, ale wszystkiego. I ciągle bardzo daleko im do poziomu sprzed trzęsienia ziemi w wykonaniu ATI.
                    • avatar
                      Szymon331
                      0
                      Wsparcie fizyki w grach physXem to na razie że tak powiem żałosne próby. Testowałem na wielu grach, żadna (prócz dema do tego przystosowanego) nie zanotowało przyrostu FPS. Za 6 miesięcy może rynek zacznie wykorzystywać tą technologię?