Oprogramowanie

Porównanie sterowników ForceWare 180.48 i Catalyst 8.12

Pamiętacie jak swego czasu AMD wypuściło sterowniki mające zwiększyć wydajność Radeonów w grze Far Cry 2? Wydajność rzeczywiście uległa poprawie, choć kosztem zmniejszenia ilości renderowanych obiektów. Wygląda na to, że podobnie postąpiła nVidia w driverach ForceWare 180.48, które znacznie poprawiły wyniki osiągane przez karty GeForce... Redaktorzy serwisu PC Games Hardware przeprowadzili ciekawy test porównujący sterowniki GeForce'ów (ForceWare 180.48) i Radeonów (Catalyst 8.12).

Wyniki testu są bardzo interesujące. Otóż w grach uruchomionych na kartach nVidii widoczne były zarówno rozmycia obrazu jak i zmniejszenie ilości obiektów na ekranie. Do tego m.in w Fallout 3 wystąpiły drobne błędy w obrazie, takie jak błędne wyświetlanie trawy (która pojawiała się na asfalcie). Porównanie zostało przeprowadzone na grach NfS - Undercover, Race Driver Grid, Stalker - Clear Sky, Call of Duty - WaW, Assassin's Creed DX10Left 4 Dead,Crysis Warhead oraz Fallout 3.

Test możecie znaleźć pod adresem: pcgameshardware.com.

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    troche cienkie to porownanie, zgadza sie troche szybciej na nvidia mipmapping zalapuje przez co blizej mamy rozmyty obiekty ale patrzac na assasins creed i crysis nie mozna powiedziec by byly wieksze roznice, zreszta co to za porownanie z roznych klatek animacji oraz drobnych przesuniec pozycji w grze. dym zaslaniajacy obiekty. wtedy zawsze beda roznice.
    jesli chca porownac niech zrobia miejsce jakies z quicksave, ktore daje to samo miejsce na obu kartach.
    akurat assassins creed nie ma quicksave.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      zreszta dodam, ze od dawna juz sterowniki oszukuja.
      wiele gier nie ma plynnego bilinear filtering np reka czy szyja postacji tylko sklada sie to tak jakby z trojkatow, tak zwane zabkowanie cieniowania.
      nawet na xbox360 w grach juz stosuja te optymalizacje.
      ktore sa tez oszustwem.
      wystarczy chociazby odpalic doom3 na max detali na starych i nowych sterach.
      na starych sterach w rivatuner dopiero jak intellisample damy na highperformance mamy zabkowanie cieniowania.
      na nowych sterach czy high performance czy high quality zawsze zabkowanie.