Tak może wyglądać polskie auto elektryczne [AKT.]

przeczytasz w 2 min.

Aktualizacja: Zobaczcie cztery finałowe prace w konkursie na najlepszy projekt polskiego samochodu elektrycznego i dajcie znać, który byście wybrali.

Aktualizacja [13.09.2017]: Znamy już cztery finałowe projekty polskiego samochodu elektrycznego. Do kolejnego etapu dostali się Łukasz Myszyński (JUNIOR), Mateusz Tomiczek (Concept Curie), Damian Woliński (SE1) i Sebastian Nowak (Be-E). W przyszłym roku odbędą się testy zbudowanych prototypów tych samochodów.

Łukasz Myszyński – JUNIOR:

FSE JUNIOR

Mateusz Tomiczek – Concept Curie:

FSE Curie

Damian Woliński – SE1:

FSE SE1

Sebastian Nowak – Be-E:

FSE Be-E

News [20.07.2017]: ElectroMobility Poland to spółka, której celem jest stworzenie polskiego samochodu elektrycznego. Aby się to udało, ogłosiła konkurs. W pierwszym etapie wybierane jest nadwozie. Zgłoszono 66 projektów, a jury wybrało 9 najlepszych. Zobaczcie, tak może wyglądać auto elektryczne made in Poland.

Zanim same projekty, wyjaśnijmy, że ElectroMobility chce stworzyć małe auto miejskie, które będzie prezentowało się nowocześnie i będzie bezpieczne, wygodne i przyjazne w użytkowaniu oraz ekonomiczne. Na razie szczegóły techniczne nie są sprecyzowane (bo silnik będzie wybierany dopiero w kolejnym etapie konkursu).

„Szukamy małego, miejskiego auta elektrycznego, wpisanego w ogólnoświatowe trendy miasta przyszłości” – mówią przedstawiciele ElectroMobility. Oto dziewięć projektów, które zdaniem spółki najlepiej odpowiadałyby takim właśnie wymaganiom (aktualizacja: pięć odrzuconych projektów):

2sympleks sp. z o. o. – PIX:

FSE PIX

Andrzej Bożek – samochód aglomeracyjny:

FSE SA

Mariusz Nadolny – Ylectron:

FSE Ylectron

OneOneLab – Design Studio – LYNX:

FSE LYNX

Soul&Mind – Brand Design sp. z o. o. – Concept car:

FSE Concept

Który podoba wam się najbardziej?

Źródło: Business Insider, TVN24BIS. Foto: materiały prasowe ElectroMobility Poland

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    zakius
    28
    czy naprawdę projekty nowoczesnych samochodów muszą być nawet bardziej paskudne od tego co już jeździ po drogach?
    • avatar
      venom32
      12
      1 wygląda najnormalniej. Największym problemem z autami elektrycznymi jest, poza zasięgiem, tragiczny design. Czy każdy z nich musi wyglądać jak romans deski sedesowej z promem kosmicznym? Nie da się już zrobić normalnej karoserii, tylko już musi być "dizajnerska" i "fjuturystyczna"? Jedynie Elon Musk poszedł po rozum do głowy i opracował normalnie prezentującą się Teslę.
      • avatar
        Hel1os
        4
        Jeśli to jest 9 najlepszych projektów wybranych przez jury, to aż strach się bać jak beznadziejna musiała być reszta zgłoszonych.
        • avatar
          drcocaina
          3
          Sebastian Nowak – Be-E
          Mariusz Tomiczek – Concept Curie
          Wyglądają najbardziej sensownie. Mam nadzieję, że te "plastiki napompowane" skrywają faktycznie jakieś strefy zgniotu (mam świadomość, że to (concept art).
          • avatar
            carbo888
            2
            Polski grafen udupią ale za to będziemy jeździć chińskimi samochodami!
            • avatar
              bodziokrak
              2
              To totalne bzdury, kto to wymyślił, wprowadzą to i okaże się że infrastruktura elektryczna tego nie wytrzyma. W tym momencie latem zaczynają być problemy, miasto kraków tak się rozbudowuje jednego dnia idziesz a następnego w tym
              miejscu już stoi blok. A gdzie rozbudowa elektrowni, inwestycje w tym kierunku. Będziemy mieli swój samochód
              na pokaz jak wszystko za dobrej zmiany a prąd będziemy drogo kupować z zagranicy.
              • avatar
                franiux
                2
                A nazwa tego będzie LECH
                A wersja z napędem na 4 koła - JAROSŁAW
                Z przyczepą do przewozu świń - MACIOR
                I oczywiście przyczepka kempingowa DUDUŚ z panelami słonecznymi na dachu.
                Poszczególne modele będą przydzielane przez Narodowy Urząd Transportu dla najbardziej zasłużonych obywateli Kaczogrodu.
                • avatar
                  TheEquinoxe
                  2
                  Czemu te wszystkie nowe auta (nie mówię już nawet tylko o tych pokazanych tutaj) muszą wyglądać jak paskudne skrzyżowanie Tico ze Smartem z... z czajnikiem elektrycznym?
                  Już nawet nie będę mówił czegoś w stylu, że 30 lat temu produkowali piękniejsze auta (mimo, że częściowo tak uważam) bo nawet teraz kilka firm pokazuje, że jest w stanie wypuścić naprawdę ładny model/modele, ale te wszystkie wizje auto przyszłości po prostu mnie rozwalają. Tym bardziej, że wszystko na jedno kopyto.
                  • avatar
                    bluxblix
                    1
                    Żodyn. No serio, nie. Zupełnie nie rozumiem tego wciskania na się pseudofuturyzmu w projekty.
                    • avatar
                      jaredj
                      1
                      Mariusz Tomiczek – Concept Curie, Soul&Mind – Brand Design sp. z o. o. – Concept car - bardzo podobne do już jeżdżących samochodów (Evoque i Cactus), >lynx podobny do VW Scirocco, Ylectron to wczesne Smarty, chyba tylko Junior i SE! jakoś do mnie przemawiają.
                      • avatar
                        Dunny
                        1
                        Tylko i wyłącznie Concept Curie Mateusza Tomiczek,jeśli już. Ma najbardziej spójną bryłę i jest dosyć miły dla oka. Dla porównania Junior Myszynskiego ma dziwnie spłaszczony przód i ,,połozone'' lampy.
                        • avatar
                          Adixxx
                          0
                          Najbardziej sensownie wyglądają Concept Curie i SE1.
                          Dla tych co tak podważają sens wprowadzania samochodów elektrycznych do Polski, moich kilka uwag...

                          W Europie Zachodniej, USA i Chinach jest gigantyczne zainteresowanie elektrycznymi autami. Popyt jest gigantyczny (co przykładowo pokazuje 400 000 kupionych Tesla 3 w przedsprzedaży). Kraje będą teraz pompowały ogromne pieniądze w infrastrukturę dla aut elektrycznych. Bardzo, bardzo dobrze, że w Polsce elektryfikacja motoryzacyjna mocno się rozwija. Teraz auta elektryczne są drogie i zachodzą głównie w klasę premium, ale jeszcze kilka lat kiedy każdy producent będzie miał w ofercie przynajmniej parę elektryków. Ceny elektryków mocno pójdą w dół i zrównają się ze spalinowymi.

                          Cieszy mnie inicjatywa zbudowania Polskiego elektryka. Nie udało się ze spalinowymi to być może z elektrykiem osiągniemy sukces na przestrzeni dekady. Buduje się u nas pełno podzespołów, mamy doświadczenie, mamy specjalistów, mamy designerów. Zbudujmy coś sami :)
                          • avatar
                            topiq
                            0
                            Wracamy do ery maluchów? A bagażniki dachowe będą dostępne? http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/67435207461033105325.jpg
                            • avatar
                              Dexterr
                              0
                              W Polsce musiał by jeździć na węgiel.