Samochody elektryczne

Tesla odblokowała akumulatory, by kierowcy z Florydy mogli uciec przed Irmą

przeczytasz w 1 min.

Tesla rozesłała aktualizację oprogramowania, która odblokowała możliwości akumulatorów w modelach S i X na Florydzie, na czas ewakuacji przed Irmą.

Gdy nadciąga huragan (szczególnie tak silny jak Irma), szybka i sprawna ewakuacja to jedyny sposób na to, by uniknąć poważnych konsekwencji albo przynajmniej je zminimalizować. Wie o tym firma Tesla i dlatego też pozwoliła właścicielom samochodów Model S i Model X w stanie Floryda wykorzystać pełne możliwości akumulatorów.

Tesle w wersjach 60 i 60D umożliwiają przejechanie ok. 320 km na jednym ładowaniu. Część mieszkańców Florydy musi(-ała) jednak przejechać o 50 kilometrów więcej, by wydostać się z najbardziej zagrożonego regionu. Gdy takie informacje dotarły do producenta, ten wysłał im aktualizację oprogramowania, która pozwoliła im wykorzystywać nie (standardowe) 60 kWh, lecz (całe) 75 kWh do 16 września. Aktualizacja objęła też modele 70 i 70D.

Samochody marki Tesla w wersjach 60 i 60D w rzeczywistości mają bowiem akumulatory 75 kWh, tyle tylko że ograniczone programowo do poziomu ok. 80 proc. Standardowo odblokowanie pozostałych 20 proc. wiąże się z wydatkiem rzędu 3 tysięcy dolarów. Na potrzeby ewakuacji, kierowcy otrzymali jednak ten „bonus” na kilka dni bez opłat. 

Bez wątpienia to warty pochwały gest ze strony producenta, choć samo „programowe blokowanie” to dość kontrowersyjne rozwiązanie.

Źródło: Quartz, The Verge

Komentarze

37
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    supervisor
    4
    ...że niby co? DLC w świecie samochodów? Sprzedają samochody z celowo upośledzonymi akumulatorami (softwarowo zablokowanymi)?
    • avatar
      Konto usunięte
      2
      Niektorzy widze nie rozumieja jak np uzyskuje sie moc w wiekszosci pojazdow. Masz ren sam silnik w ktorym jest wgrana inna mapa. Czesto jest tak ze silnik 2.0 ma np 160KM i 180KM i za te wyzsza moc, czyli defacto mape musisz doplacic 4000zl. Kolejny chip tunning i mozesz zrobic kolejne 20KM i to tez kosztuje.
      • avatar
        HemaN
        2
        Tak się kończy kupowanie melexów - komputerów z opcją bycia samochodem. Dobrze, że jeszcze nie musieli odblokować układu kierowniczego, żeby ludzie mogli uciekać taką droga jaką chcą... :/ .
        • avatar
          aendrju
          1
          Czemu nie ma ankiety?
          • avatar
            Pardek
            1
            Sam posiadam Teslę a update'a nie dostałem xd
            • avatar
              Snack3rS7PL
              1
              Co tu dużo mówić, obrzydlistwo, ale pisałem już o tym nie raz. Informatyzacja doprowadzi do strasznych czasów...
              • avatar
                zimeq
                -11
                10000zł za opcję linijki w kodzie programu pozwalającą na wykorzystanie baterii w całości xDDD lol a firma i tak przynosi straty a na giełdzie jest przeceniona 10x. Takie rzeczy tylko Musk
                • avatar
                  Warmonger
                  0
                  Jak rozumiem, rozładowanie akumulatorów do 100% zmniejsza ich żywotność? Bo inaczej...
                  • avatar
                    jakub1t
                    0
                    Nie ma co się podniecać . W samochodach z napędem spalinowym taki zabieg jest powszechnie stosowany . Jeden z wielu przykładów to silnik vw 1.6d o mocy 75 90 105km . Wszystkie sa takie same . A odblokować sobie można samemu w firmie tuningowej za powiedzmy 1500 zl . A nawet przy okazji z 75km mozna zrobić 140
                    • avatar
                      KENJI512
                      0
                      Dostali darmowe DLC-trial do aut :D