Karty graficzne

Wiedźmin 3 na zintegrowanej grafice AMD

z dnia
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
51 komentarzy Dyskutuj z nami

Jak układ graficzny zintegrowany z AMD A10-7850K poradzi sobie z najnowsza odsłoną Wiedźmina?

Dzień bez newsa o Wiedźminie 3 to dzień stracony. Nic w tym zresztą dziwnego - jest to jedna z największych premier tego roku i budzi ogromne emocje. Przypomnimy, że otworzyliśmy nasze Benchmarkowe Centrum Gry Wiedźmin 3, gdzie znajdziecie wszystkie informacje na temat gry.

Nasze testy wydajności gry postępują i możecie już zobaczyć, jak różne karty graficzne radzą sobie z najnowszymi przygodami Geralta. Wkrótce testy zostaną uzupełnione o wyniki procesorów. Wiemy już, ze gra jest wymagająca i wymaga mocnego sprzętu, zwłaszcza w wysokich ustawieniach. Czy zintegrowana grafika poradziłaby sobie z Wiedźminem 3 w ustawieniach niskich?

Sprawdziliśmy to na przykładzie APU AMD, a konkretnie AMD A10-7850K z zintegrowaną grafiką Radeon R7. Wykorzystaliśmy pamięć RAM taktowaną 2133 MHz i 2400 MHz oraz dodatkowo podkręciliśmy rdzeń graficzny do 900 MHz. Czy to wystarczy?

Wiedźmin 3: Dziki Gon v1.02 (RAM 2133 MHz)
[kl./s.] ustawienia niskie, post process wył.

1680 x 1050 20
17
1920 x 1080 18
14
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Wiedźmin 3: Dziki Gon v1.02 (RAM 2400 MHz)
[kl./s.] ustawienia niskie, post process wył.

1680 x 1050 22
18
1920 x 1080 19
15
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Cóż, szału nie ma - gra jest naprawdę wymagająca. Pozostaje liczyć na patche poprawiające wydajność, oraz dedykowane sterowniki do układów Radeon.

W sieci pojawiają się też porady użytkowników dotyczące tweak'owania ustawień, celem uzyskania wyższej wydajności. Jedna z porad poprawia wydajność na kartach Radeon, poprzez zmniejszenie poziomu teselacji (ustawienia w sterownikach Catalyst - zmniejszenie maksymalnej teselacji do poziomu x8), natomiast druga na kartach graficznych obu producentów, poprzez zmniejszenie AA przy włączeniu Hairworks (edytujemy plik Rendering.ini i zmieniamy wartość HairWorksAALevel=8, na 4 lub 2). Wkrótce przetestujemy działanie obu tych sposóbów.

Źródło: informacja własna

Komentarze

51
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    A może tak test na rozdzielczości HD? Wciąż gry są grywalne przy takiej rozdzielczości.
  • avatar
    Uzupełnijcie test o 1366x768, w sporej ilości laptopów z integrami siedzi taka matryca...
  • avatar
    Taka 270x z i5 radzi sobie bez problemów również w ful hd oczywiście przy odpowiednim poziomie detali dodatkowo można zwiększyć znacznie wydajność w panelu ccc ustawiając teslacje z 64 na x4 . Oczywiście że można giercować na minimalnych detalach w rozdzielczości nawet 1024 x 768 na granicy płynności w 30 klatkach lub mniej ale to jest kompletnie bez sensu przy tej grze zbyt dużo się traci . lepiej zaczekać na patche i dokonać upgredu sprzętu że by przynajmniej na średnich pograć z fpsem powyżej 30
    U mnie w 1080p na core i5 4670K @ 4670k , 8gb ramu , karta radeon 7870xt@ 1230mhz ,6800mhz mam min fps 41 ale to bardzo rzadko średni 49 maks 60 ustawienia maksymalne bez hair worksa łącznie z HBAO bez blura tylko widoczność i cienie ustawione na medium , teslacja zmniejszona na x8 co nie wpływa jakoś znacząco na jakość obrazu a bardzo przyspiesza działanie . Moim zdaniem ta gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana szczególnie pod karty amd i wcale nie trzeba jakichś bardzo drogich kart że by przyjemnie sobie pograć w wysokich detalach i cieszyć się ładną grafiką , a bedzie jeszcze lepiej jak amd wyda nowe stery do wiedzmina w tym tygodniu
  • avatar
    Zacznę od tego, że trzeba było dać 1366x768. Ludzie którzy kupują APU z myślą aby posłużył również do gier, kupią tanie monitory 18,5" właśnie z taką rozdzielczością.
    Po drugie ten kto kupuje APU, czyli oszczędza, nie kupuje takich pamięci.
    Test należało zrobić z niepodkręconym APU na pamięciach 4GB 1600MHz i w rozdzielczości jak powyżej.
    Ustawienia na medium i low. Czyli w konfiguracji typowego właściciela APU.
    To jest test sztuka dla sztuki, nikt takiej konfiguracji nie ma (statystycznie).
  • avatar
    Ja na FX-8320 @ 4.6Ghz i R9 280X mam wszystko na full oprocz Hair Works i widocznosc roslinnosci na High.... przez 4 godziny gry sredni fps to 40 :)
  • avatar
    foolish...
  • avatar
    Stary, większość testów na full hd, gdzie w zestawieniu tylko high-endowe grafy. Tymczasem okazuje się (YT), że na niższych rozdziałkach można spokojnie giercować na dużo słabszym sprzęcie.
  • avatar
    1360(1366)x768 i 1280x720 powinno się pojawić. W HD ta karta powinna sobie poradzić na niskich.
  • avatar
    A ile tego RAM'u wsadziliście ? Bo nie jest za bardzo opisane, można było wrzucić bardziej ze szczegółami platforme testową.
  • avatar
    Ja bym zrobił test tego :D
    https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11108673_878846788856783_4545915766255893664_n.jpg?oh=c82238b79256e2d3ddf532b7f953ac97&oe=55CFF052
  • avatar
    Hm, nowego Assassyna ogrywałem z szybkością 30-22 FPS ale częściej bliżej właśnie tych 22 fps więc od biedy da się grać (biorąc pod uwagę że to nie dynamiczny FPS)

    Grunt by gra wciągała. Wiedźmin 3 z pewnością wciągnie wielu tak że nawet nie zauważą że FPS spada do 22 klatek tak jak ja oczarowany grafiką w Unity (all na Full) podziwiałem wirtualny świat kosztem płynności.
  • avatar
    Powinni go sprawdzić na rozdzielczości jaką oferują konsole, a nie w fullHD.
  • avatar
    A-8 5600k R7 270x 2GB 8Gb Ram smiga na High
  • avatar
    Jestem przekonany ze na takim APU jak w PS4 gra chodzila by z grafika jak na konsolach czy nie?
  • avatar
    ekscytujcie się polaczki takimi bredniami, ta gra jest tak samo polska jak margaryna udająca masło, może by tak uruchomić ja na amidze , kolejna sensacja
    -1
  • avatar
    Czekam do przyszłego roku na nowe procki AMD i jestem Ciekaw APU na FM4 z ddr4 :)
    -1
  • avatar
    Konsolowcy grają a blacharze jak zwykle: jakieś tabelki, wykresy, liczby... Gdzie w tym wszystkim gra? Pomijam już fakt, że przed premierą odgrażali się jak to wersja PC zmiażdży konsolową, a prawda jest taka, że mało kto na blaszaku widzi jakość z PS4. Widać to w waszych komentarzach. Większość gra w rozdziałce dużo niższej od 1080.
    -5
  • avatar
    Do grania w rozdzielczosci 1920x1200 potrzeba wydajnosci tytana X lub tytana SLI na uber jest 45 klatek
    -6
  • avatar
    Co za bezsensowny post... Od kiedy zintegrowana grafika jest do gier? Nawet Diablo 2 by zacinało :D!
    -30
  • avatar
    Szczerze mówiąc, to na filmiku wygląda to na całkiem grywalne.
  • avatar
    ja próbowałem odpalić na gt 540 m xD Miałem z 16 fps max, a na najniższych wyglądało to wszytko bardzo ładnie :)
  • avatar
    A mnie bardzo ciekawi jaka różnica byłaby na nowym APU 7870K - czy też można się spodziewać przyrostu wydajności rzędu 15-20% (również po OC), szczególnie odpalając test w rozdzielczości nie wyższej niż 1680 x 1050.

    Marzenia ściętej głowy?
  • avatar
    na sprzęcie q6600 + radeon 5850 4gb ram, na 1680x1050 ustawienia średnie(bez cieni i postprocessingu) chodzi pięknie 30fps +-4fps, jak przełożyłem procka na e5400 i podkręciłem na 4ghz nie daje rady uzyskać 20FPS... co oznacza ze Wiedzmin pięknie wykorzystuje 4 rdzenie, 2 to za mało niestety.
    (sprawdzane na wersji 1.02)