• benchmark.pl
  • Gry
  • Jak efektownie zmienić strzelaninę w strategie, czyli Halo Wars na X360. Filmowa prezentacja grafiki i rozgrywki
Gry

Jak efektownie zmienić strzelaninę w strategie, czyli Halo Wars na X360. Filmowa prezentacja grafiki i rozgrywki

przeczytasz w 2 min.

Halo to prawdopodobnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród gier komputerowych. Ta dość niezwykła seria zapoczątkowana w 2001 roku z myślą o konsoli Xbox doczekała do tej pory całej rzeszy

Halo to prawdopodobnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród gier komputerowych. Ta dość niezwykła seria zapoczątkowana w 2001 roku z myślą o konsoli Xbox doczekała do tej pory całej rzeszy oddanych fanów i trzech odsłon, z których dwie trafiły również do posiadaczy komputerów osobistych. Jak dotąd jednak wszystkie gry z tego cyklu należały do gatunku strzelanin FPS…

A co się stanie gdy coś co przedtem było strzelaniną przeniesione zostanie w realia strategii czasu rzeczywistego? Czy taka rewolucja serii nie odbije się negatywnie na jej popularności? Czy powstała w ten sposób gra będzie tworzyć spójną całość z wydanymi do tej pory tytułami?

Na te pytania musieli odpowiedzieć sobie przedstawiciele Microsoftu i firmy Bungie, którzy podjęli decyzje o stworzeniu całkowicie nowej produkcji osadzonej w uniwersum Halo. Produkcji, która zrywać będzie z dotychczasowym gatunkiem zastępując go strategią RTS. Niewątpliwie zdawano sprawę z niebezpieczeństwa takich „zabaw” mając w pamięci nieco podobny przewrót dokonany w 2002 roku na serii Command & Conquer czy w 2006 – na kultowych już Commandos. Wydane wówczas Command & Conquer: Renegade i Commandos: Strike Force, obie będące strzelaninami FPS nie spełniły pokładanych w nich nadziei.

Co więc zrobić żeby uniknąć błędów poprzedników i stworzyć grę, która trzymałaby poziom wcześniejszych odsłon kultowej już serii i mogłaby z nimi bez problemu konkurować? Wyzwanie wydawało się niezwykle ciężkie, ale Microsoft i tak podjął „rękawice”. 

 

Ostatni projekt legendarnego studia

Realizację tak niepewnego pomysłu postanowiono powierzyć zespołowi, który mógłby choć częściowo zagwarantować jego powodzenie. Wybór padł więc na jedną z ikon branży elektronicznej rozrywki i gatunku strategii czasu rzeczywistego – należące do Microsoftu Ensemble Studios. Jak się później okazało był to początek końca tego znanego wszystkim graczom dewelopera. 

Logo rozpoznawane przez każdego fana strategii.

Nie trudno domyślić się dlaczego akurat to Ensemble Studios miało zająć się projektem nowej gry z cyklu Halo. Ich dorobek stanowiła przecież jedna z najlepszych i zarazem najstarszych serii strategii czasu rzeczywistego w historii elektronicznej rozrywki – Age of Empires.

Chociaż ostatnia odsłona serii Age of Empire’s nie przypadła do gustu każdemu  to jednak nie przeszkodziło to jej w zdobyciu statusu bestsellera.

Jak można było się domyślać doświadczenia zdobyte podczas tworzenia kolejnych odsłon tejże gry i zastosowane tam rozwiązania w znaczący sposób wpłynęły na kształt opisywanej produkcji, którą nazwano Halo Wars. Niestety dotychczasowy schemat rozgrywki uwzględniający specyfikę uniwersum wykreowanego przez Bungie musiał przejść pewne przeobrażenia, aby dostosować go do możliwości konsoli Xbox 360. Na tą bowiem platformę na zasadzie ekskluzywności trafić miało Halo Wars.