Na jak bardzo słabym komputerze zagrasz w Red Dead Redemption 2? Możesz się zdziwić!
Karty graficzne

Na jak bardzo słabym komputerze zagrasz w Red Dead Redemption 2? Możesz się zdziwić!

z dnia
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
27 komentarzy Dyskutuj z nami

Wymagania pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 są duże, a optymalizacja leży i kwiczy. Czy to znaczy, że posiadacze naprawdę słabych PC nie mogą w nią zagrać?

Red Dead Redemption 2 to z pewnością jedna z najciekawszych premier gier na PC tego roku. Wczorajszy start gry nie przebiegł idealnie - w wielu przypadkach Red Dead Redemption 2 na PC nie chciał się uruchamiać. My poradziliśmy sobie z tym problemem aktualizując BIOS płyty głównej - który do naszej płyty głównej pojawił się dopiero dzisiaj, a i to w wersji beta. Tym niemniej, gra zaczęła działać.

Red Dead Redemption 2 - na jak bardzo słabym komputerze da się grać?

W sieci nietrudno natknąć się na opinie, że by zagrać w pecetową wersję Red Dead Redemption 2 potrzebny jest komputer za 7 tysięcy złotych. Cóż, jeśli chcemy grać w rozdzielczości 4K UHD z maksymalnymi ustawieniami i wysokiej liczbie klatek na sekundę - to pewnie tak.

Wedle pierwszych testów do gry w 60 klatkach na sekundę i w ustawieniach ultra potrzebna jest karta graficzna klasy Radeon RX 5700 / GeForce RTX 2070 Super (rozdzielczość Full HD), lub GeForce RTX 2080 Super, albo jeszcze lepiej 2080 Ti (rozdzielczość QHD). Rockstar nigdy nie był mistrzem optymalizacji na PC.

Nie oznacza to jednak, że posiadacze słabych - naprawdę mało wydajnych komputerów - są skreśleni na starcie. Aby dowieść tego twierdzenia przetestowaliśmy grę na... zintegrowanej grafice AMD Radeon Vega 11, która jest nieco mniej wydajna od... GeForce GT 1030 z pamięciami GDDR5. Szaleństwo?

Red Dead Redemption 2 - co nowego w wersji PC?

W komputerowej wersji zwiększono dystans renderowania obiektów, zastosowano teselację, lepsze tekstury, podwyższono jakość globalnego oświetlenia, poprawiono oświetlenie za dnia i nocą, okluzję otoczenia oraz cieniowanie. Gra może działać przy wykorzystaniu API Vulkan lub DirectX 12.

Oprócz technicznych usprawnień pecetowcy znajdą tu również nową zawartość trybu fabularnego, jak i rozwinięty tryb fotograficzny. No i mamy bezpłatny dostęp do sieciowej rozgrywki Red Dead Online.

Red Dead Redemption 2 - testy wydajnościowe na zintegrowanej grafice

Wykorzystaliśmy benchmark wbudowany w grę. Platforma testowa oparta była na procesorze AMD Ryzen 5 3400G oraz zintegrowanej grafice Radeon Vega 11. Procesor pracował z pamięciami RAM o taktowaniu 3200 MHz oraz CL14. W UEFI BIOS zdjęte były ograniczenia Precision Boost (opcja PB Overdrive). Wykorzystaliśmy ustawienia Enhanced Mode 3, które dodatkowo podkręcają zintegrowaną grafikę do 1500 MHz (o 100 MHz więcej od standardowego taktowania).

GPU-Z

Red Dead Redemption 2 – 1920 x 1080, niskie, FXAA
[kl./s.] wbudowany benchmark

Vulkan 26
7
DirectX 12 24
1

Red Dead Redemption 2 – 1600 x 900, niskie, FXAA
[kl./s.] wbudowany benchmark

Vulkan 35
8
DirectX 12 28
5

Cóż, wyniki nie nastrajają optymistycznie. Zwłaszcza liczba minimalnych klatek na sekundę może budzić grozę...

Jednak nie jest tak źle!

Okazuje się, że wskazania benchmarka co do minimalnych klatek na sekundę nie są specjalnie miarodajnie - gra mocno zwalnia jedynie w początkowej fazie wyświetlania (benchmark nie powinien tego brać pod uwagę, bo dzieje się tak przy uruchomieniu silnika gry).

Zobaczcie materiał wideo z wbudowanego benchmarka (nagranego za pomocą zewnętrznego wideo grabbera - a więc działa dokładnie z taką szybkością). Licznik klatek na sekundę znajdziecie w lewym górnym rogu.

W rozdzielczości 1600 x 900 i ustawieniach niskich, nawet podczas strzelaniny w mieście szybkość działania gry nie spada poniżej 30 klatek na sekundę.

A tak prezentuje się wydajność podczas rzeczywistej rozgrywki:

Jasne, szału nie ma, ale mimo wszystko w takich ustawieniach Red Dead Redemption 2 jest grywalny. Miejmy nadzieję, że Rockstar nie odpuści sobie optymalizacji i wkrótce zaprezentuje nam pierwsze łatki. Niektórym ponoć juź się udało uruchomić grę w SLI w trybie Vulkan.

Jeśli już gracie w Red Dead Redemption 2 na PC nie zapomnijcie się pochwalić wynikami swoich konfiguracji!

 

Może cię również zainteresować:

marketplace

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    StaryZgred
    No to sobie poczekamy na poprawki (co niektórzy w komentarzach prężyli nie swoje muskuły że wreszcie "jedyna słuszna wersja po beta-testach na konsolach) a w międzyczasie dostaniemy Remastera na PS5 w 4K i 60FPS. Ja to walę. Dałem R* raz zrobić z 2x GTA V na X360 i PC. Drugi raz się nie dam ruchnąć i czekam na cracka od Skidrow. A jak nie to płakać nie będę bo wymęczyłem na PS4 Pro (to była tragedia).
  • avatar
    misiekblade
    I7 9700k i 2080Ti nie daje rady w 4k oczywiscie z ustawieniami MAX jest od 28-47 fps po wyłączeniu niektórych opcji stale 60 fps zdarzaja sie błędy graficzne poprawki czas zacząć
  • avatar
    blebleble
    Można grać na laptopie.
  • avatar
    Damian Szymański
    Widzę, że Vulkan zaczyna w końcu docierać do gier AAA. To chyba przez Google Stadia... ale to dobrze :)
  • avatar
    MrAnderson
    "W sieci nietrudno natknąć się na opinie, że by zagrać w pecetową wersję Red Dead Redemption 2 potrzebny jest komputer za 7 tysięcy złotych. Cóż, jeśli chcemy grać w rozdzielczości 4K UHD z maksymalnymi ustawieniami i wysokiej liczbie klatek na sekundę - to pewnie tak."
    bullshit. Tyle kosztuje sama karta rtx2080ti na której i tak nie da rady wyciągnąć 60fps, a gdzie reszta kompa?
    Autor - zmień to
  • avatar
    Konto usunięte
    Teraz żeby odpalić grę należy aktualizować bios BBBUUUHAHAHAHAHAH
    Odpalanie gry na zintegrowanej grafice to największa głupota i nie róbcie więcej takich testów BBBUUUHAHAHAHAH
    Teraz drogi użytkowniku żeby zagrać w RDR2 na ustawieniach Ultra w (rozdzielczość Full HD) wybierasz między RTX 2070 Super a tańszą Konsolą BBBUUUHAHAHA
    Rzeczywiście niech Rockstar naprawi optymalizację jak najszybciej bo będzie to wtopa jak z Grand Theft Auto IV
  • avatar
    EH_Gosu
    Z mGPU na 2x 2080Ti kręconych do 2085/15600 idzie w maksowanym (wszystkie suwaki w prawo) 3440x1440p + MSAAx2 + MSAA odbić x8, wycisnąć średnio okolo 90 fps ze spadkami do okolic 60. Podobnie w 4k bez MSAA. Na ten moment jednak żeby uruchomić mGPU trzeba się pobawić z custom profilem. Plus taki, że mGPU działa natywnie na tej wersji API Vulkan (na DX12 w RDR2 póki co nie) ale wymaga jeszcze poprawek i optymalizacji, jak sama zresztą gra ;-)

    Kilka screenów z bencha wrzuciłem na forum w tym poście.

    http://forum.benchmark.pl/topic/267628-temat-o-kartach-nvidia-rtx-turing-tu1xx/?p=2646120

    Tutaj również można zobaczyć jak gra lata na 1x 2080Ti w maksowanym 3440x1440p bez MSAA

    http://forum.benchmark.pl/topic/267628-temat-o-kartach-nvidia-rtx-turing-tu1xx/?p=2645919

    A, tu jak lata na RTX 2080 SUPER@2115/17102 w 1080p / 1440p / 4k - maksowane bez MSAA

    http://forum.benchmark.pl/topic/267628-temat-o-kartach-nvidia-rtx-turing-tu1xx/?p=2645948
  • avatar
    wojciechu15
    Zagrasz? Chyba "włączysz". 30 klatek i to nie stałe, tylko szarpiące to nie coś co można nazwać warunkami do grania w grę gdzie występują sceny akcji. To nie strategia turowa. Swoją drogą jak już ci się autorze chciało wyprodukować newsa o tak podniosłym tytule, to wypadało chociaż dorzucić do porównania jakiekolwiek zewnętrzne GPU.
    -1
  • avatar
    myszka91
    Jestem ciekaw ile trzeba będzie czekać aby ktoś to pobił pod względem grafiki:

    https://www.youtube.com/watch?v=_CSZwM1-mtI
    -4
  • avatar
    robertocarlos76
    Mogłoby sie wydawać że ta gra wyszła na PC żeby producenci sprzętu mogli nieźle zarobić :):):):):) Na pewno tak się stanie:):)
  • avatar
    indianad
    Czyli tak czysto teoretycznie na moim GTX 760 też pójdzie.
  • avatar
    Misio38
    Szkoda, że to TPP. Nie znoszę tego więc nie pogram. Z tego samego powodu w Wiedźmaka nie grałem.
  • avatar
    Spichris
    Testując grę odkryłem iż z jakiegoś powodu w wielu miejscach gra nagle zwalnia bez widocznej przyczyny.
    Na filmie pokazuję o co biega. Na chwilę obecną testy wydajności mocno zależą od tego w jakim miejscu zostały przeprowadzone i są mało wiarygodne. Czekam na kolejną łatkę.
    https://youtu.be/10vvcPjppGg
  • avatar
    mrpetero
    Mam znajomego który wyśmiewa mocne karty i proce i gra w najniższych ustawieniach na jakimś gracie a stać go na sprzęt ... Co za przyjemność grać w pięknie graficznie gry na LOW ??? Nie zrozumiem nigdy ...
  • avatar
    Im_Jurek
    Zablokowałem klatki na 30 i RX580 8Gb zapewnia stabilną rozgrywkę na tekstury ultra, parametry poza cieniami wysokie, cienie średnie i brak rozmycia tła w ruchu. Na takich ustawieniach rozgrywka przed telewizorem jest mega komfortowa, a komputer pozostaje kompletnie niesłyszalny z poziomu kanapy.
  • avatar
    alien666
    Znam wielu ludzi,którzy wyłączają w gra AA,bo im przeszkadza rozmywanie krawędzi.Przydałyby się testy bez,bo wiadomo,że często żre to fpsy,jak szpak czereśnie.
  • avatar
    Batyra
    u mnie dalej nie działa... czekam na jakąś łatkę czy co...
  • avatar
    nilhus
    To że się da to jedno ale to jak wygląda przy najniższych detalach to co innego. Ja nie jestem fanem grania w brzydką scenerię i uważam że albo przynajmniej wysokie/czasami średnie albo nie warto. Na pewno nie warto składać do gier komputera, który od nowości ledwo te gry ciągnie. Integry jak dla mnie są co najwyżej do gier Multi typu LOL czy inne Moba lub podobne w wymaganiach, gdzie można grać na maks detalach i mieć te 60kl/s