Tunery TV

Testy tunerów TV: Hauppauge WinTV-HVR-1100

  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor:
Dyskutuj z nami

Do naszej redakcji trafił kolejny tuner hybrydowy, potrafiący obsługiwać zarówno analogowy, jak i cyfrowy sygnał telewizyjny. Niestety, ten ostatni w naszym kraju póki co raczkuje. Jego dostępność, na

charakterystyka
   
głowica
Philips FMD1216ME
 
Chipset TV
- Conexant CX22702-25 DVB-T
- Conexant CX23882-39
 
Funkcje tunera
- cyfrowy magnetowid (scheduling),
- podgląd programów (channel surf),
- telegazeta
- radio
 
standardy stereo
stereo
 
nagrywanie
MPEG1, MPEG2
 
wyjścia/wejścia
- antena TV,
- antena FM,
- S-Video, Composite Video,
- Line IN (audio)
- IR (port podczerwieni)
 
wyposażenie

- pilot zdalnego sterowania + czujnik podczerwieni
- antena FM
- płyta CD z oprogramowaniem oraz sterownikami
- papierowa ulotka z instrukcją instalacji oraz podstawowej obsługi
- 2 baterie do pilota (AAA)

Do naszej redakcji trafił kolejny tuner hybrydowy, potrafiący obsługiwać zarówno analogowy, jak i cyfrowy sygnał telewizyjny. Niestety, ten ostatni w naszym kraju póki co raczkuje. Jego dostępność,  nadal znikoma (tylko kilka miast),  powoduje, że większość osób zamieszkujących Polskę najprawdopodobniej nie ma możliwości odbioru DVB-T. Skupiliśmy się zatem na innych cechach tego tunera.

Widać, że karta została wykonana solidnie, ale obudowana głowica z naklejką "The best TV for your PC" (Najlepsza TV dla twojego PeCeta) może i robi wrażenie, ale samymi hasłami reklamowymi, wysokiej jakości odbioru firma sobie nie zapewniła.

Na śledziu znajdują się wszystkie standardowe złącza - nie ma potrzeby stosować dodatkowych przejściówek. Oprócz karty i podstawowego wyposażenia, producent nie dołączył żadnych dodatkowych 'atrakcji' do kompletu.

Czujnik podczerwieni pilota podłącza się  bezpośrednio do karty. Jest on jednak umieszczony na dość krótkim przewodzie (1.5m)  i jeśli komputer jest ustawiony głębiej pod biurkiem, mogą być problemy z wyprowadzeniem czujnika tak, aby był 'widziany' przez pilota.

Pilot jest konstrukcją dobrze przemyślaną. Spełnia obecne standardy wzornictwa oraz sensownego rozmieszczenia przycisków. Dzięki różnym kształtom przycisków w krótkim czasie możemy zapamiętać ich funkcje oraz  miejsce pod kciukiem.

Ale niektóre przyciski, szczególnie 'podwójne' - głośność i zmiana kanałów - sprawiają wrażenie jakby mogły w każdej chwili wypaść. Możliwość regulacji głośności całego systemu przez pilota uważamy za dobry pomysł.