Watch Dogs 2 - testy wydajności kart graficznych
Gry komputerowe

Watch Dogs 2 - testy wydajności kart graficznych

z dnia
Maciej  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Maciej
32 komentarze Dyskutuj z nami

Ostatnia z dużych premier gier komputerowych już za nami. Sprawdzamy jakiej karty graficznej potrzeba do komfortowej zabawy w Watch Dogs 2.

marketplace
Ocena benchmark.pl
  • 4,7/5
Plusy

- wspaniały świat wirtualnego San Francisco,; - sporo rodzajów broni i gadżetów,; - hakerska kontrola nad miastem daje naprawdę ogromną satysfakcję,; - zręcznościowy, ale przyjemny model jazdy samochodem,; - mnóstwo zadań,; - wciągająca fabuła,; - niezła oprawa audiowizualna.

Minusy

- nie wszystkim przypadnie do gustu nowy „słoneczny” nastrój,; - fabuła i dialogi bywają infantylne,; - misje poboczne stają się czasem monotonne,; - inspiracje GTA V są gdzieniegdzie zbyt wyraźne i niepasujące do konwencji.

Pierwsza odsłona Watch Dogs była tytułem bardzo kontrowersyjnym. Sam pomysł wydawał się świetny, a atmosferę dodatkowo podgrzewały bardzo dobrze wykonane zapowiedzi. Niestety rzeczywistość okazała się w tym przypadku rozczarowująca. Gra w momencie premiery miała mnóstwo błędów, oprawa wizualna została znacząco uproszczona względem trailerów, a do tego optymalizacja kulała.

Nie zmienia to jednak faktu, że produkcja sprzedała się dobrze, a więc jej kontunuacja była tylko kwestią czasu. Watch Dogs 2 zadebiutowało w połowie listopada na konsolach. Wersja na PC pojawiła się dwa tygodnie później. Opóźnienie komputerowej edycji producent tłumaczył chęcią jej dopracowania. Czy to mu się udało? Sprawdzamy.

Watch Dogs 2

Informacje techniczne na temat Watch Dogs 2 generalnie były dozowane przez twórców w bardzo małych dawkach. Na dobrą sprawę nie licząc ujawnienia minimalnych i zalecanych wymagań dla komputerowej edycji oraz faktu iż tytuł będzie oferował wsparcie dla autorskich technologii Nvidii nic więcej nam nie powiedziano.

Nie ma jednak wątpliwości, że produkcja Ubisoftu jest napędzana przez podrasowany silnik Disrupt, który został stworzony na potrzeby pierwszej odsłony gry. Nie ma więc wsparcia dla jakże modnego dziś DirectX 12, ale jest za to pokaźna liczba ustawień graficznych, która daje możliwość dość szerokiego pola do popisu w kwestii dobrania poziomu detali do możliwości naszego sprzętu.

Watch Dogs 2

Oprawa wizualna Watch Dogs 2 budzi w nas mieszane uczucia. Przy bardzo wysokim poziomie ustawień graficznych gra przekrojowo wygląda dobrze, miejscami spektakularnie, ale bywają też sytuację, w których użycie określonych technik daje efekt uboczny w postaci rozmazonego obrazu, miejscowo słabego wygładzania krawędzi czy zwyczajnie użycie kiepskiej jakości tekstur.

Na szczególne słowa uznania zasługują natomiast efekty cząsteczkowe oraz oświetlenie wolumetryczne, które dają nam momentami spektakularne widoki, szczególnie jeśli poziom mgły ustawicie na "San Francisco" (nie mamy pojęcia kto wpadł na pomysł aby tak to nazwąć / przetłumaczyć, ale gratulujemy "kreatywności"). I wszystko byłoby pięknie gdyby nie fakt, że podbicie efektów do maksimum zabija dosłownie nawet najmocniejsze karty obecnie dostępne na rynku.

Watch Dogs 2

Wymagania sprzętowe

Patrząc na specyfikacje podane przez producenta można dojść do wniosku, że wszystko wygląda dobrze z wyjątkiem sparowania wiekowego już GTX 660 z Radeonem HD 7870. Warto również dodać, że podane wymagania nie odstraszają jak w przypadku wielu innych, nowych produkcji. 

Wymagania minimalne:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1 / 8.1 / 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i5 2400S 2,5 GHz / AMD FX 6120 3,5 GHz
  • Pamięć: 6 GB RAM
  • Karta graficzna: GeForce GTX 660 2 GB /  Radeon HD 7870
  • Miejsce na dysku: 50 GB

Wymagania zalecane:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1 / 8.1 / 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i5 3470 3,2 GHz / AMD FX 8120 3,9 GHz
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: GeForce GTX 780/1060 3 GB / Radeon R9 290 4 GB
  • Miejsce na dysku: 50 GB

Watch Dogs 2

Założenia testowe

Jak już wcześniej wspomnieliśmy Watch Dogs 2 udostępnia szerokie spektrum ustawień graficznych. W trakcie naszych testów skorzystaliśmy z dwóch, gotowych zestawów (jakość średnia i ultra). Należy w tym miejscu dodać, że nawet najwyższy dostępny zestaw tak naprawdę nie zawiera w sobie wszystkich opcji graficznych ustawionych na absolutne maksimum. 

Uprzedzając jednak nieco fakty, możemy powiedzieć, że ma to sens patrząc na ich "koszt" oraz ogólne wyniki nawet najwydajniejszych kart graficznych obecnie dostępnych na rynku. Wszystkich pomiarów dokonaliśmy w centrum miasta w trakcie krótkiej przejażdzki. Aby zachować neutralność testów zrezygnowaliśmy z włączenia opcji graficznych sygnowanych przez Nvidię.