tom.inter | 2011-11-21

Max 30 fps w Need For Speed The Run

Zobacz więcej w kategorii: gry | wyścigi

producenci: EA

 

Kilka dni temu swoją premierę miała gra Need For Speed: The Run. Nowy NFS jest owocem współpracy Electronic Arts i Black Box.

Jest to pierwsza gra z serii Need For Speed, która obsługuje DirectX 10 i 11. Dzięki nim i silnikowi graficznemu Frostbite 2.0 będziemy mogli cieszyć się jeszcze lepszymi niż kiedykolwiek wcześniej widokami podczas jazdy.

Need for Speed The Run

Jest jednak jedna rzecz, która może nie spodobać się użytkownikom, którzy są fanami bicia rekordów na podstawie ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Twórcy gry postanowili wprowadzić do niej limit płynności animacji, który bez względu na to jak wydajnym mamy komputer, pozwoli nam maksymalnie wyświetlać obraz z szybkością 30 klatek na sekundę.

Need For Speed The Run (2)

Dla ludzkiego oka taka szybkość jest wystarczająca, żeby wyświetlić płynny obraz. Nasze oczy nie zauważą efektu „pokazu slajdów” już na poziomie 24 klatek na sekundę i więcej.


Więcej o grach:

Źródło: dsogaming

odsłon: 12202

Komentarze

(134)

Mestre-PL

24 + - 2011-11-21 08:47

No tak...polecam zagrac w BF3 na 30FPS i 60FPS roznica w płynnosci gry ogromna!

SirRobin

-38 + - 2011-11-21 12:23

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Atak-Snajpera

6 + - 2011-11-21 13:38

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

cura666

6 + - 2011-11-21 16:22

A ty slepy

KOXsu

3 + - 2011-11-21 14:03

Gra potrzebuje Quada 3.0Ghz lecz 2500k potrzebuje tylko 10%.
Jeden z najgorszych NFS, sterowanie nawet na arcadówkę beznadziejne do tego 2 godziny gry i czuje jak bym grał na emulatorze ps3.

chrisu1982

6 + - 2011-11-21 08:53

bzdury wypisuja z tym brakiem roznic, pamietam za stary czasow Tekken-a 3 na PSX, byla wer. PAL 50fps i NTSC 60fps, roznica byla ogromna, calkowicie inny gameplay
jeszcze rozumiem, fps, rpg, tam liczy sie plynnosc, roznica bedzie ale mniej odczuwalna, ale sciagalka? tutaj az sie prosi o 60fps, tym bardziej, ze to NFS czysta arcade, nastawiony na dynamike i predkosc
szkoda, ze po calkiem dobry HP wydaja cos takiego, trzeba bylo ciagnac prace z poprzednim zespolem

MEW

2 + - 2011-11-21 10:03

Przecież ten HP to chyba był najgorszy NFS w ostatnich kilka latach.

rafcik_er

1 + - 2011-11-21 10:44

Gram se na lapku o takim konfingu:
CPU: i5 480m
GPU: Nv GT540m
3gb ramu

gra leci na max detalach w rozdzialce 1366 i jest ciągle 30 fps. nie potrzeba o niej jakiegoś kosmicznego sprzętu a płynność taka sama bez najmniejszej przycinki

MEW

-1 + - 2011-11-21 12:10

Chodzi mi o fizykę jazdy. Wybitnie mi się nie podoba. Wierzę, że bez problemu grasz na lapku:)

rafcik_er

1 + - 2011-11-21 14:39

No fizyka fizyką. Idealna nie jest ale inna nie będzie. Taka była w HP i taka jest tu. Trza sie do niej przyzwyczaić i juz

MEW

-1 + - 2011-11-21 14:46

Nie trzeba - wystarczy nie grać (nie ściągać/nie kupować) tak jak ja robię i już. Są jeszcze inne wyścigi:)
Jednak rozumiem o co Ci chodziło.

rafcik_er

1 + - 2011-11-21 22:25

No to teraz rozważając twoja wypowiedź... albo grałeś wiec i kupiłeś bądź ściagnołes grę albo nie grałeś i po prostu roznosisz stereotypy... tragicznie az tak nie jest jak by się wydawało.

MEW

1 + - 2011-11-22 02:40

Nie grałem. Widziałem filmiki i porównałem do wszystkich NFS-ów, w które grałem, a później do gry Burnout. Zauważyłem tam fizykę właśnie z tej gry. Być może roznoszę stereotypy, ale wystarczy spojrzeć jak tam się skręca.

michael85

-3 + - 2011-11-22 10:17

Najgorszy był Carbon!

endl3ss

-2 + - 2011-11-22 13:24

Jak dla mnie Carbon to najfajniejsza część ze względu na otwarte miasto i świetny system driftów, biło się rekordy :) Z późniejszych to tylko HP mi podszedł, chociaż to już zupełnie inna gierka... The Run nie skomentuję, to już nie na mój sprzęt.

scooby14444

-26 + - 2011-11-21 08:55

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

chrisu1982

15 + - 2011-11-21 08:59

powyzej 60 to faktycznie, ale sorry 30-50 nie trzeba fachowca, sam mozesz sie o tym przekonac, wlacz sobie jakas gre w ktorej masz kolo 60 klatek, pograj troche i np. zapodaj AAx4 badz wiecej tak aby skutecznie zmniejszych fps
zdziwisz sie efektu, to jest, ze odpalajac gre i majac kolo 30fps cieszysz sie bo obraz jest plynny, tyle, ze nie zdajesz sobie sprawy, ze mimo, ze jest plynnie moze byc lepiej
to tak jak z seksem, poki nie zasmakujesz to wieczorne zabawy pod kolderka wydaja ci sie rownie przyjemne, a wiadomo, ze roznica jest ogromna,
sprawdzisz to zrozumiesz

nazaropeth

2 + - 2011-11-21 09:02

Zgadzam się z przedmówcą. Grając z kumplem jakiś czas temu w NFS Undergroud na Gamecube miałem wrażenie, że gra się tnie po prostu (limit FPS) w stosunku do grania na PC. W FPS-ach 30fps jest ok, ale samochodówki powinny mieć 60 i więcej, żeby można było czerpać przyjemność z gry.

krzysiek

1 + - 2011-11-21 09:16

to nie chodzi o FPS jako taki ale jego stabilność. Jesli sprzęt wyciaga ledwo te 30 fps to zdarzają sie przycięcia, spadki ect. Natomiast jesli te 30 FPS jest stabline jak skała to komfort granie jest zupelnie inny . Ostatnio grałem w maxa payne 1 oraz 2 i sie zdziwiłem bo gra miała 30 fps na współczesnym sprzecie - a rozgrywka była idealnie płynna w porównaniu ze współczesnymi grami które niby też mają 30 fps.

scooby14444

-3 + - 2011-11-21 09:57

Dokładnie. Jeżeli będzie 25 klatek/s a klatki będą generowane w odstępach dokładnie co 40 milisekund, obraz będzie superpłynny dla każdego. W grach obraz jest generowany bardzo nierównomiernie i dlatego widać efekt niepłynności jeżli gra ma nawet więcej niż 30-40 fps. Jeżeli to będzie stałe 30 fps to będzie płynnie i tyle.

Szymon331

10 + - 2011-11-21 10:43

No to teraz się zdziwisz.

http://www.boallen.com/fps-compare.html


Link podesłał mi kiedyś jeden z benchmarkowców. Jeżeli nie widzisz różnicy między 30FPS a 60FPS to niestety masz problem.

karer

1 + - 2011-11-21 11:15

Zaraz napisze ci posta to zrozumiesz dlaczego 30fps w zupelnosci wystarcza do zrobienia plynnego obrazu ale tylko przy spelnieniu pewnych warunkow.

Igoruss

3 + - 2011-11-21 11:47

Tylko spełnienie tych warunków jest trudne i lepiej mieć po prostu ponad 60fps. Wtedy nie odczujesz żadnych spadków płynności.
I śmieszą mnie osoby które mówią że nie widać różnicy pomiędzy 30 a 60fps. Chyba nigdy nie grały w żadnego fps'a...

krzysiek

0 + - 2011-11-21 12:41

ale to nie ma znaczenia w swietle artykułu - jesli masz mocny sprzet który ciagnie dajmy na to (teoretycznie) 100 fps a tytuł jest ograniczony do 30fps to gra i tak bedzie bardzo płynna - natomiast jesli masz coś co ledwo wydusi 30 to i tak płynność będzie niezadowalająca.

Wszystko sie sprowadza do jednego - sprzęt tak czy inaczej winien być mocny :)

scooby14444

0 + - 2011-11-22 11:59

no rzeczywiście rónica jest widoczna od razu, tylko pytanie czy tam jest rzeczywiście 30 i 60 fps i czy nie ma mikroprzycięć (np co druga klatka). Jeżeli to prawda a klatki są generowane " równiotko" to rzeczywiście ludzkie oko jest w stanie rozpozać więcej niż 30 fps. Zresztą nawet na tym 60 fps nie jest super płynnie. Ciekawe jak to się ma do żródeł naukowych które podają 25-30fps.

Szymon331

0 + - 2011-11-22 23:25

Jeżeli na obrazku pisze na zielono "fps ok" to znaczy że wszystko jest poprawnie wyświetlane. 30FPS to 30FPS a 60 to 60.

MEW

2 + - 2011-11-21 10:04

Jak mam w jakiejś grze 30fps to jestem chory. Grać się odechciewa.

SirRobin

1 + - 2011-11-21 12:24

jeżeli masz średnio 30 i spada ci poniżej 24 to faktycznie może być denerwujące ale jeżeli masz ciągle powyżej 30 to po prostu piszesz bzdury

rakemasta

0 + - 2011-11-21 12:59

Zależy jaka gra. Na przykład walka w Sturmoviku na stałym 30-40fps jest o wiele trudniejsza, niż na >60 - po prostu trudniej "wyczuć" maszynę, bez odpowiedniej płynności obrazu.

W jakimś RTSie na pewno nie sprawia to żadnej różnicy.

MEW

2 + - 2011-11-21 14:44

Współczuję wzroku lub grania tylko i wyłącznie w strategie turowe.
Quake 3, UT 2004 ostatnio. Nawet mój qmpel, który tylko gra w CS-a zauważył ost. na lan party różnicę w UT2004 patrząc na oba monitory pomiędzy 60 a 120 FPS.

SirRobin

-2 + - 2011-11-21 21:39

twój kumpel jest mutantem

krzysiek

-2 + - 2011-11-21 21:49

ta - a monitor miał standardowe 60 hz? LOL

MEW

0 + - 2011-11-22 02:42

To ja też jestem mutantem :-D
Od iluś lat grałem na CRT-kach w wyższej ilości Hz to przecież nie będę się uwstezniał.
1 monitor miał 60 a drugi 120.

jenrych

1 + - 2011-12-08 09:52

kazdy zauważyłby różnicę 60-120 hz na crt bo przy 60Hz obraz poprostu wali po oczach chyba że 60 to byl lcd?

ziomex983

0 + - 2011-11-21 17:41

Miażdży suty.

a tak w ogóle to poco ograniczenia fps?

rakemasta

5 + - 2011-11-21 09:08

Przy obrazie filmowym nie zauważysz różnicy, ale przy generowanym komputerowo widać różnicę gołym okiem.
Zrób sobie we flashu dwie animacje poruszającej się kropki - jedną na 30fps, drugą na 60fps. Zdziwisz się, jak wielką różnicę zauważysz. 30 będzie się wydawało slideshowem nieomal w porównaniu do 60.

Zanim skomentujesz, że nieprawda - spróbuj.

Kichaa

0 + - 2011-11-21 11:30

Proszę, wychodzi na to że też jesteś jednym z tych "nadludzi"! http://www.boallen.com/fps-compare.html

LelleQ

2 + - 2011-11-21 14:00

Nie wiem w jakim ty świecie żyjesz, ale chyba każdy potrafi odróżnić 30 od 60 fpsów.

cura666

0 + - 2011-11-21 16:24

Moze masz po prostu slaby wzrok

nazaropeth

5 + - 2011-11-21 08:55

Zdecydowanie 30fps to za mało. 24fps to granica płynności ale dla ODTWARZANEGO obrazu (film, TV) a dla zawartości tworzonej na bieżąco powinno być min. 50fps.

d4w1dl

-1 + - 2011-11-21 09:05

grałem i gdybym nie wszedł tutaj, to nie wiedziałbym, że wyświetlanych jest tylko 30 fps
w HP mam zdecydowanie więcej fps i nie widzę różnicy w płynności
poza tym HP o wiele lepsze

Takeya

-3 + - 2011-11-21 10:31

Nieprawda.
Filmy wymagają wyłącznie 20 klatek do uzyskania płynności - dzięki półklatkom (na jednej klatce nałożyć 2 sąsiednie klatki). W gry można już spokojnie grać przy 25 FPSach - gdyby nie, dawno już musiałbym modernizować kompa, bo w nowych produkcjach ciężko mi wyciągnąć ponad 40 klatek.

Towarzysz Komisarz

3 + - 2011-11-21 09:06

To samo jest w L.A Noire... mimika twarzy ma blokadę na 30 FPS. Wygląda to fatalnie... Ciekawe tylko, dlaczego np taki Batman, przenoszony z konsoli na PC wygląda świetnie, gra się rewelacyjnie i jeszcze wykorzystuje wszystkie możliwości kompa - PhysX, SLI, 3D Vision, AA i AF, a Run, czy L.A Noire nie... banda leniwych developerów ;P

falconiforme

-2 + - 2011-11-21 09:08

Polecam wszystkim ekran kineskopowy 60Hz skoro różnicy w miganiu nie widzą.
Osobiście nie jestem w stanie odróżnić 80Hz i więcej na ekranie kineskopowym.
Więc oko dostrzega takie różnice mimo że nie jest w stanie przetworzyć więcej niż 24 kl/s.

A to co kto widzi jest subiektywne i każdy widzi inaczej!
Więc jednym to przeszkadza a innym nie.

rakemasta

0 + - 2011-11-21 09:15

Migotanie monitora CRT to zupełnie co innego, co ilość klatek animacji i jest inaczej postrzegane przez oko.

MEW

0 + - 2011-11-21 10:06

Jak nie jest w stanie jak jest? Oko nie widzi w klatkach na sekundę tylko w czasie rzeczywistym..

Fyoddeotka

1 + - 2011-11-21 23:41

Pręciki wymagają kilku ms na regenerację po uderzeniu fotonem. Poza tym same nerwy mają ograniczoną przepustowość przez pompę jonową K+ która musi wytworzyć potencjał K+/Na+ na membranie.

MEW

0 + - 2011-11-22 02:43

Wiem, jednakże nadal nie traktuje się tego jako klatki na sekundę widziane przez człowieka (a już na pewno nie jakieś ilości typu 24 lol). Poza tym nie każdy ma takie same oczy.

mutissj

1 + - 2011-11-21 09:09

widać silnik mało zoptymalizowany skoro wprowadzili 30fps'ów max.

Galnospoke

5 + - 2011-11-21 09:23

Silnik jest optymalizwany pod konsole w 100%. Cala EA, nawet nie chcialo im sie nic zniemic. To wyglada, tak jakby dodali na poczatku exe emulator x360, a kod pozostawili bez zmian. Po prostu obliczaja sobie "na klatke" co sie dzieje na ekranie. Jeju, EA juz od lat jest u mnie na czarnej liscie, a jeszcze sie pograzaja - niesamowite.

gicior

2 + - 2011-11-21 09:42

Te z ea to ślepce jakieś jak nie widzą różnicy a co im zależało żeby śmigała w 60?? Nie rozumiem tego:(

Phaphic

1 + - 2011-11-21 09:42

Powyżej 60fps raczej nie zobaczę różnicy ale te 30 to raczej nieporozumienie. Pewnie zaraz ktoś mądry i tak opracuje "patcha" zdejmującego ten limit.

Szymon331

0 + - 2011-11-21 10:46

Jeżeli to jest ograniczenie silnika na którym powstawała gra a nie ograniczenie w samej grze to żaden path nic tu nie da.

Konuz

1 + - 2011-11-21 11:20

To nie może być ograniczenie silnika, ponieważ w BF3 żadnego limitu nie ma, a oba tytuły są oparte o Frostbite 2.

impulse_101

1 + - 2011-11-21 09:58

W RAGU okroili grafikę tak żeby było 60 fps, nie wszyscy twórcy idą na taki kompromis...

mgkiler

2 + - 2011-11-21 10:20

W filmie tylko dlatego nie widac klatkowania bo pojedyncza klatka jest rozmyta. Zrob ktos stop motion w filmie przy szybkim ruchu. Obraz jest nie ostry.

Natomiast jak jest jakis render w telewizji np napis Reklama kiedys byla na jakims kanale jako render 3D i szybko leciala to tak kazda klatke widac bylo ze masakra.
Dlatego ze tutaj obraz skladal sie z "ostrych" klatek tak jak w grze komputerowej.

Dobrze ktos napisal ze jak ktos nie wierzy niech zrobi animacje we flashu 30fps i 60fps i porowna. Tylko nie biala na czarnym tle bo wtedy na ekranach LCD z dyzym czasem reakcji efekt smuzenia zepsuje wszystko. Na CRT widac to najlepiej i roznica ogromna jest.

Takeya

0 + - 2011-11-21 10:40

Nie tyle rozmycie jest przyczyną, a półklatki (2 sąsiednie klatki w jednej). Dzięki temu można mieć mniejszy FPS i nadal oglądać film płynnie.

Poza tym, gdzie ty teraz masz rozmycie obrazu? W przypadku telewizji analogowej powstaje to poprzez odległość od nadajnika i zakłócenia, na filmach w postaci cyfrowej może pojawić się wyłącznie w postaci upscalingu (DVD->1080p). W pozostałych przypadkach rozmazanie nie ma prawa występować i wynikać może wyłącznie z słąbej jakości obrazu, nie używanej techniki.

Owszem, CRT nadal jest najlepszą technologią do domu, ale zauważ, że od ~2005 roku nikt ważny nie produkuje już tych monitorów/telewizorów. Za to przez te 6 lat technologia CRT ma prawo zacząć się psuć - tracić kontrast, jasność, ostrość itp. Niestety, CRT już umarło i nie wróci. Za to coraz lepsza technologia LCD polepsza jakość obrazu - nikt ci nie każe siedzieć na TFT.

mgkiler

1 + - 2011-11-21 10:42

Jezeli filmujesz ruch kamera w ktorej ustawisz czas naswietlania jednej klatki na 1/30s to masz rozmycie.
Tak sie wlasnie filmuje wiele filmow.

Moge Ci zrobic zdjecie aparatem fotograficznym ze zamiast rzeki bedzie jakby mleko bo czas naswietlania dam 2s albo wiecej.

mgkiler

0 + - 2011-11-21 10:44

Ja mowie o rozmyciu ruchu, Ty o skalingu. Ja mowie ze test o ktorym mowie wyglada najlepiej na CRT, przy czym nigdzie nikomu nie kaze siedziec na CRT (sam mam LCD MVA) a ty mi piszesz o CRT. Czytaj ze zrozumieniem.

rakemasta

1 + - 2011-11-22 10:57

Ty czytasz bez zrozumienia. Kolega mówi o tym, że przy rejestrowaniu dynamicznych scen, każda klatka w materiale video jest rozmyta, dzięki czemu przy oglądania sceny nawet przy 30fps, mamy wrażenie płynności. Przy obrazie generowanym przez komputer jednak, każda klatka animacji jest oddzielnym nienaturalnie "wyraźnym" obrazem. I dlatego nasze oko widzi rwanie ruchu. Nie w każdym przypadku akurat, ale w określonych warunkach. Dlatego ograniczenie do 30fps w tak dynamicznej grze jest głupotą.

Sanches

-1 + - 2011-11-21 10:31

Przez chwile myślałem że gościu z filmiku użył hamulca, ale nie, myliłem się to był dopalacz włączony na zakręcie:)
W końcu to NFS, nie używa się takich głupot jak hamulce:).

30 klatek do takiej gry pewnie wystarczy, w simsy 24 też da płynność,więc nie ma co się sugerować klatkami z perspektywy shooterów. Zresztą niektórzy tak wolno grają że nawet 20 klatek im w najszybszym FPSie wystarczają

zerosouL

0 + - 2011-11-21 10:35

Slaba plynnosc animacji moze i jest lekko irytujaca ale nie bardziej niz slimacze tempo samej gry. Wskakujesz za kierownice pojazdu wykrecajacego 350 km/h i 2.5 sekundy do setki a czujesz sie jakbys prowadzil starego poloneza. Swoja droga co za idiota w ea wymyslil, ze policja aby zatrzymac sciganego strzela z armatek po stokach gor wywolujac kontrolowana lawine? ROTFL zalosne...

Szymon331

0 + - 2011-11-21 10:51

Tym białym mustangiem oraz jego klasyczną wersją pojeździłbym nawet i w 25 klatkach na sekundę ;)

jeomax.co.uk

2 + - 2011-11-21 10:56

Matko jedyna, wiekszosc klotni sie bierze z nieporozumienia.
Tutaj tez wydaje sie, ze ludzie nie rozumieja slowa "plynnosc". Firmie chodzi o to, aby zabezpieczyc gre na kazdym sprzecie (lub jak najwiekszej ilosci sprzetu) przed JAKIMWOLWIEK SPADKIEM FRAMERATE. Bo wlasnie framedrop-y to spadek (utrata) plynnosci, po polsku nazywa sie to "rwaniem". I nie chodzi o ciagle rwanie, tylko likwidacje kazdego lub prawie kazdego takiego rwania. Dzieki temu mamy maksymalnie mozliwa, stala plynnosc animacji.
To raz.
A dwa - oczywiscie, ze kazdy zauwazy roznice miedzy 30, 60, a 100 FPS. Tylko trzeba to odpowiednio pokazac. Ci, ktorzy to widza - nie maja problemu. Natomiast Ci, ktorzy SADZA, ze tego nie widza - nie patrza dokladnie, nie maja tzw. "eye to detail". Wystarczy dobrze poruszyc DOBRA myszka, aby spowodowac ruch kamery dookola osi i juz bedzie widac roznice na ekranie 60 Hz oraz 100 Hz. Tylko na litosc boska - tego juz nie nazywajcie PLYNNOSCIA, bo sie wszystko popiep**y w nazewnictwie - plynnosc to sprawa nr 1. Tutaj mamy do czynienia ze "smooth" animacji, czego nie ma przetlumaczone w jezyku polskim. Wiekszosc ludzi nazywa to mniejsza lub wieksza plynnoscia, stad bledne przekonanie, ze chodzi o SPADEK PLYNNOSCI, lub nawet wrecz o PLYNNOSC w stanie zero-jedynkowym, a wiec ze jest, albo jej nie ma (punkt 1), co jest oczywistym nieporozumieniem i klotnia gotowa.

xkazik

0 + - 2011-11-21 11:00

o ile na grafe mozna przymknac oko to na model jazdy [kierowania pojazdem] juz nie, z kazda kolejna czescia gry jest gorzej.

devilmaycry20

-1 + - 2011-11-21 11:26

co do fizyki jazdy jestem mile zaskoczony naprawdę lepsza od shifta powrót trochę do most wanteda. Gra naprawdę fajnie zrobiona graficznie super np burza piaskowa coś pięknego efekty 10/10. Jedna z najlepszych samochodówek w jakie grałem na pc

devilmaycry20

1 + - 2011-11-21 11:19

Irytuje mnie to 30 fps.....

devilmaycry20

-1 + - 2011-11-21 11:29

Ale nie przeszkadza mi w komfortowym graniu

karer

-3 + - 2011-11-21 11:25

Wszystkim tym ktorzy nie wiedza jak dziala luzdie oko i dlaczego tylko 24 klatki na sekunde potrafi zarejestrowac chcialbym przedstawic maly wyklad.

Ludzkie oko nie posiada odswierzania obrazu a jedynie ciagle rejestrowanie go i przetwarzanie. Dziala podobnie jak monitor LCD z 24 Hz w odswierzaniu. Jestesmy spokojnie w stanie powiedziec ze widzielismy 3 pojedyncze klatki na obrazie wyswietlanym z 100Hz. Chodzi o to ze nasze oko potrafi wylapac 24 PELNE klatki czyli w takim stanie ze pamiec o poprzedniej klatce zostanie wyczyszczona a nowa klatka zostanie w pelni zarejestrowana. Obraz komputerowy ma to do siebie ze jesli nie zastosujemy w nim blura to jest nienaturalnjy dla oka i jestesmy w stanie okreslic czy istnieja w nim jakies "skaczace krawedzie". Plynnosc przy 30FPS bedzie juz istniala ale pod warunkiem ze obraz bedzie oszukiwal nasze oko i rozmazywal sie tak jakby mial 100Hz a zostal sciety do 30Hz a polklatki zostalyby wplecione tak aby nadawaly efekt rozmycia.

widac to wszystko najbardziej w przypadku gdy mamy do czynienia z suwistym ruchem animacji gdzie oko porusza sie ruchem jednostajnym. Wtedy wlasnie jestesmy w stanie dostrzec ze klatka zaczela sie zmieniac i zaraz pojawila sie obok mimo ze obraz jest plynny. Dla nas jest to efekt teleportu. Tak jak patrzymy na ludzkie oko i mamy wrazenie ze sie teleportuje z jednego kierunku na drugi. Ciezko wytlumaczyc bo trzeba troche testowych obrazow zobaczyc zeby zrozumiec i nie wszyscy wiedza od razu o co chodzi.

devilmaycry20

0 + - 2011-11-21 11:28

Ok "znafca" i tak nikt tego nie przeczyta :)

mgkiler

1 + - 2011-11-21 12:09

Dokladnie to probowalem wytlumaczyc.

Mozna zrobic tez taki eksperyment: machac myszka z lewej na prawa i co ujrzymy? Ja widze 3 kursory... :) To wlasnie dlatego co zostalo powiedziane. Aby widziec ruch taki jak w real musilby by byc motion blur kazdej klatki. W filmach sie go stosuje w sposob naturalny odpowiednio dlugo naswietlajac 1 klatke (1/30, czy 1/48s nie pamietam dokladnie) i dlatego przy 24fps film wydaje sie plynny, a gra przy 30fps plynna nie jest. A ruch kursorem myszki przy 60fps i daleko mu do plynnosci...

mgkiler

1 + - 2011-11-21 12:33

Dodajac. Oczywiscie film nagrany z wieksza iloscia klatek powoduje ogolne lepsze wrazenie przy szybkich scenach wzgledem filmy ktory ma 24fps pomimo ze oba maja ten "motion blur".

Atak-Snajpera

0 + - 2011-11-21 13:50

1/48s

raffal81

1 + - 2011-11-21 12:18

OMG!!!

Po pierwsze oko ludzkie widzi ponad 24 fps, powyzej 60 fps masz problem by ocenic czy cos ma 60 czy 80 czy 100.

I przestancie wprowadzac ludzi w blad, bo specjalnie teraz beda wprowadzac do kin filmy ktore sa krecone w 50/60fps.

Jezeli ktos nie widzi roznicy miedzy 24 a 50 czy 60, to radze sciagnac SPLASH PRO, wlaczyc film i ustawic funkcje MOTION, wtedy na wlasne oczy zobaczycie roznice.

Ten temat byl przerabiany wiele razy.

raffal81

0 + - 2011-11-21 12:20

Ps. Mialo to byc do ogolu nie do ciebie ;]]]

MEW

0 + - 2011-11-21 14:59

Skoro miało być do ogółu to np. JA umiem ocenić w CS-ie czy mam 60, 80, 100, czy 120 klatek. Na oko bez komendy pokazującej klatki.

raffal81

0 + - 2011-11-21 12:19

ps. do gier to sie ma odświeżanie ekranu.

pociej

0 + - 2011-11-21 12:22

Więc nici z 3D z trzydziestoma fpsami...

raffal81

0 + - 2011-11-21 12:24

Rozmawialem ze znajoma ktora w EA pracuje, na pytanie dlaczego moj komputer a ktorym gram wyswietla 30fps w grze, ze karta graficzna obciazona do polowy i to samo procesor, odpowiedziala ze tak jest i ze to ze wzgledu na port.

Tyle w temacie ;]

MEW

0 + - 2011-11-21 15:01

O, dzięki za info, no to teraz już wiadomo co jest winne; bez flame'u

Stanisław Anioł

-3 + - 2011-11-21 12:25

PSX wyświetlał 24 FPS.Przynajmniej w GT.A co do 30 klatek jeśli wartość jest stała to jest bardzo dobrze.Jeśli z wyższej wartości spada nawet do 30 to wtedy dopiero odczuwa się spadek płynności.
Jeżeli ktoś nie umie grać przy wartości 30 albo nawet 24 i potrzebuje
50 czy 60 to niestety dla mnie jest noobem bo jego mózg jest zbyt wolny aby to ogarnąć.

A teraz zagadka.Jak jest ilość klatek przy jeździe 100KM/H a jaka przy
300KM/H?

raffal81

0 + - 2011-11-21 12:26

Taka sama ;P

saddam

4 + - 2011-11-21 12:32

"Nasze oczy nie zauważą efektu „pokazu slajdów” już na poziomie 24 klatek na sekundę i więcej."

Bzdura. 24fps to granica płynności dla statycznej kamery. Do płynnej animacji z ruchomą kamerą oraz dynamiczną akcją potrzeba znacznie więcej. Widać to nawet w kinie podczas szybszego ruchu kamery w filmie.

Stanisław Anioł

-4 + - 2011-11-21 12:41

NIE!!!To zależy od tego jak gra jest zrobiona i od tego czy twój mózg ogarnia to co się dzieje na ekranie.

I tu wychodzi na jaw ciekawostka - Assassin's Creed działa płynnie nawet przy 25 klatkach na sekundę. Taka jest moja obserwacja i nie mogę tu zgodzić się z tym, że płynny obraz uzyskuje się dopiero przy 30 i więcej FPS.

Kolega dał recke na stronie.Niby 25 mało?Tylko że mnie jak goniło 10 muzułmanów i musiałem manewrować w małych uliczkach do tego obracać kamerą to miałem zapas.Ja ogarniam małą liczbę klatek.Jeśli ktoś nie to ma za słaby mózg.

Mniejsza liczba klatek jest lepsza ponieważ w życiu tak jest że im wolniej tym więcej masz czasu na reakcję.

raffal81

5 + - 2011-11-21 12:51

No to radze Ci uciekac kiedys przed jakimis bandziorami i co jakis czas zamykac oczy bys widzial mniej klatek na sekunde ;]]]

Gwarantuje Ci ze im nie uciekniesz ;)))

albo jadac samochodem po kretych ulicach z predkoscia 100km/h zrobic to samo zamykac sobie oczy i wtedy zobaczysz jak szybki jest Twoj mozgl, tylko za pewne juz nam o tym nie napiszesz.

Tylko ze zmniejszenie ilosci wyswietlanych klatek na sekunde nie ma znaczenia z predkoscia gry, zobaczysz poprostu obraz ktory wyswietla mniej klatek na sekunde.

MEW

0 + - 2011-11-21 15:07

Nie jest sztuką grać przy małych ilościach klatek na sekundę. Przy 9 FPS też da się grać. Wiem, bo sprawdzałem. Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, aby umieć osiągnąć przewagę nad innymi mając więcej klatek; żeby potrafić to wykorzystać. Tu niestety/stety ludzie mają ogromne problemy i nawet jak mają super-sprzęt to często są słabi w multi.

Szymon331

0 + - 2011-11-21 22:39

Sam kiedyś grałem w Obliviona na max detalach przy 9FPS ;)

Las, 5 wrogów, AMD 64 3000+ w tandemie z GF 6800GS.

Nie było płynnie ale grafika i tak powodowała opad szczęki do tego stopnia że detali nie zmniejszyłem ;)

Repcakk

0 + - 2011-11-21 12:58

to 30 fps to kpina, choć raczej nie zagram w tego NFS to takie podejście uważam za bulwersyjące

Atak-Snajpera

0 + - 2011-11-21 13:48

Najlepszym rozwiązenie byłoby dać opcje : włącz/wyłącz 30 fps limit
Limitowanie klatek do 30 fps może się przydać dla osób ze słabszym sprzętem. Zamiast rozchwiannego frameratu 25-40 fps masz mniej zaułwarzalny 25-30 fps. Chodzi oto że jak grasz z v-syncem (no chyba że lubisz efekt rozrywania ekranu;) to w pierwszym przypadku część klatek będzie renderowanych co 16,7ms , 33,4ms a jak spada poniżej 30 fps to masz nawet 50,1 ms. W przypadku gier wyścigowych może to naprawde denerwować. Pamiętam że w TDU2 najlepiej mi się grało na wymuszonych 30fps bo bez tego miałem skoki 30-45fps. Efekt brak jednostajnej płynności obrazu.

loccothan

0 + - 2011-11-21 14:24

Spróbujcie zagrać w TheRun na innym sprzęcie niż Dusigrosz Microsofta ja mam PS2 Gamepad wszystkie gry obsłóguje bajecznie np. NFS udergroud2 czy GTR 1,2,3 a w tym za nic nie chciał gra do kitu ta marka dawno zeszła na psy (niestety) a szkoda !!!!

nazaropeth

0 + - 2011-11-21 14:32

Nie martw się, nie tylko w THE Run jest ten problem :/ W NFS World też nie da się grać na innych padach jak X360-podobne (logitech ma całą serię 100%kompatybilnych z X360) bez emulacji tychże :/

mati3910

0 + - 2011-11-21 14:57

To widać nie umiesz szukać u wujka google. Wystarczy poszukać i na nie ktorych stronach opisują co trzeba zrobić aby gra obsługiwała inne pady, ściągasz kilka plików (parek kb) i wklejasz do głównego folderu gry. Sam osobiście posiadam Logitech Chillstream i początkowo gra go nie obsługiwała ale wystarczyło skopiować kilka plików i śmiga normalnie.

loccothan

0 + - 2011-11-21 14:28

A pozatym chłopaki tak naprawdę do miłego grania wystarczy 60fps,
Jeżeli chodzi o animację komputerową w grach fakt że im więcej tym lepiej ale różnice zacierają się przy ok 100fps i > wtedy zauważasz tzw. efekt że jest tak w mgnieniu oka

SoundsGreat

0 + - 2011-11-21 14:43

Za czasów gdy dysponowałem odpowiednim komputerem byłem zadowolony z działania gry tylko, gdy generowała ona stałe 60 klatek na sekundę (vsync). Plazma idealnie się z tym zgrywała w trybie "gra", a "technologia 400Hz" czyniła cuda... pod warunkiem dostarczenia 60 klatek - spadek do 50-ciu i widać że coś jest nie tak.

noel24

0 + - 2011-11-21 14:44

Uwaga, spoiler!!! Niech mi ktoś powie, czy aluminiowe Porsche, wzmocnione nierdzewną stalą, można złapać magnesem?

raffal81

0 + - 2011-11-21 14:45

Wymuszanie takich 30fps jest dobre na konsolach, lepiej miec stale 30fps niz 30-45-20fps, na samym poczatku jak wlaczylem gre to rzucalo sie w oczy ze gra nie jest taka plynna, ale po dluzszym graniu, milym graniu zapomnialem calkiem o tym i gralo sie naprawde swietnie, mialem wrazenie ze z czasem gra zaczyna chodzic coraz plynniej, ale to bylo moje złudzenie ;)))

Ale nie ma co ;] niech daja stale 60fps nie bede narzekal ;)

loccothan

0 + - 2011-11-21 14:46

Świat się kończy, bieguny się odwracają idzie 6 wymarcie jak 300tys lat temu co było ostatnie wyginęły wtedy Mamuty i tygrysy szblozębne. Teraz historia się powtarza a oni są zamiast bardziej ludzcy coraz mniej (##!!!) Kasa,Kasa i jeszcze raz kasa.
A wiecie że kiedyś gry tworzyli Ludzie dla Ludzi i to za darmo !!
Potem te łachy dojrzały w tym dojna krówkę i się skończyło.
Ale oni nie wejdą na Nibiru !!!! Ha Ha HA !!!

zgf1a

-1 + - 2011-11-21 14:56

I po co ten "news" nie ma o czym pisac?
Nie dosc, ze temat durny to jeszcze glupoty w newsie...

MEW

1 + - 2011-11-21 15:10

A komentarze i tak zawsze przebijają poziomem głupoty. Dobre o tyle, że jak jakiś troll nie napisze to poziom nie jest tragiczny jak na paru konkurencyjnych portalach.

filips11

1 + - 2011-11-21 15:30

+1

smith300

0 + - 2011-11-21 15:29

mogli by w koncu zrobić normalnego nfs-a (seria underground) a nie coraz gorsze gry wypuszczają.

od czasów Carbona nic nie zrobili, olali markę

NextGen1987

1 + - 2011-11-21 15:31

Ja tam odczuwam gdy fps spada mi poniżej 30 klatek/s, ''rwania'' jest więcej, płynność na granicy, oczy po chwili bardziej mi się męczą... itp, itd.

filips11

0 + - 2011-11-21 15:32

Mogliby w końcu zrobić NFS z szerokimi możliwościami tuningu, coś w rodzaju underground 2. Bo ściganie samochodami fabrycznymi już mi się znudziło a lubiłem pobawić sie w tuning w nfs.

NextGen1987

1 + - 2011-11-21 15:44

Niema nawet tuningu w tym nowym nfs? To nawet w ''średnim'' Undercoverze był!

eryk1310

0 + - 2011-11-21 15:48

ja przeszlem wieska 2 na 10 fps i jakos sie dało ;P

NextGen1987

0 + - 2011-11-21 15:55

Nawet na 5 fps się da, ale... ;-/

FozzY

-1 + - 2011-11-21 15:56

graja w gry typu bf3, black ops i inne tego typu 30 klatek jest zbyt mala bynajmniej jak dla mnie...

rakemasta

0 + - 2011-11-22 10:45

Bynajmniej nie znasz znaczenia słowa "bynajmniej", więc go nie używaj.

devil12

0 + - 2011-11-21 16:17

Dali niepotrzebnie to ograniczenie do 30 fps,jak już mieli je dać to do 60-70 fps i było by dobrze... imo tym zwalili gre...Pozatym nie gra się tak super jak miało się grać.

MEW

3 + - 2011-11-21 17:15

Nie ma, że byłoby dobrze. To nie konsole, że tam jest 30 FPS i więcej się nie da bo technicznie jest za słabo. Ograniczenia są złe.
Poza tym czemu napisałeś 60-70, co? Np. ja mam monitor 120Hz i chcę mieć chociaż teoretyczną możliwość to wykorzystać. W wielu grach to robię i to jest normalne. Jeśli Będę miał za słaby sprzęt do danej gry to będę miał mniej FPS i to będzie tylko moja sprawa, że nie mam najdroższego komputera/nie wyszły nowe karty graficzne. W ŻYCIU nawet nie ściągnę dema takiej gry/nie kupię nie spiracę, bo zwyczajnie szkoda mi będzie łącza na taki szajs. Takie mam zdanie na temat ograniczeń gier na PC - szkoda mojego czasu.

amb00

1 + - 2011-11-21 17:13

Po co takie ograniczenie ?

mati3910

-3 + - 2011-11-21 18:41

żebyś się pytał...

brahmin

1 + - 2011-11-21 18:48

jeszcze troche popracowali by nad fizyka jazdy i modelem zniszczeń a zblizyli by sie grywalnością do NFS porsche unleashed. Szkoda ze pomimo tak duzego uplywu czasu nadal wolal bym klepnąć w stare porsche niz nowy "run".

MasterBarti

1 + - 2011-11-21 19:49

Jak ktoś ma możliwość podłączenia pada do PC, to niech sobie odpali dowolną grę, w której można swobodnie obracać kamerą i ustawi gałkę w jakimś stałym położeniu.
Gdy mamy jednostajny, troszkę szybszy ruch, to różnica między 30 a 60 fps jest masakryczna.

Co do filmów to ja osobiście też widzę olbrzymią różnicę, wystarczy popatrzeć na tło gdy kamera jest jednostajnie obracana. Mnie to strasznie irytuje a im większy ekran tym bardziej widać. W kinie to już porażka.
Wystarczy scena z podjeżdżającym autem, gdy kamera jest obracana i popatrzymy na szybciej przemieszczające się obiekty 2 i 3 planowe albo nawet samo tło to porażka. Na kanałach "pseudo" hd efekt jeszcze bardziej widoczny.

Ludzie przyzwyczaili się już do tych wszystkich MotionFlow i innych dupereli i myślą że obraz jest płynny a w rzeczywistości dupa...
Proponuję wyłączyć te bajery i obejrzeć kilka filmów.

Czasem w relacjach na żywo obraz jest nadawany z większą liczbą fps, np. podczas beatyfikacji naszego kochanego papieża, obraz był bardzo płynny.

aquadigger

0 + - 2011-11-21 20:06

Sory ale muszę to napisać, nie czytajcie tego. Jestem setny!!!

DiaBloss

0 + - 2011-11-21 20:28

Przecież 30fps to jest płynnie w grze - kamery i filmy wideo też są w np. Full HD i maja tylko 30klatek/s

Stanisław Anioł

0 + - 2011-11-21 21:04

Uciekać i zamykać oczy:P
Jak grać nie umiesz z małym fpsem to twój problem.

Tylko ze zmniejszenie ilosci wyswietlanych klatek na sekunde nie ma znaczenia z predkoscia gry, zobaczysz poprostu obraz ktory wyswietla mniej klatek na sekunde.

benchmark crysisa jest innym.Im more fps tym szybciej się kończy

Dawid0ss_z

0 + - 2011-11-21 21:38

Moja opinia jest taka, że ta gra to totalna przelipa. Na siłę i bez pomysłu.
Pzdr

hideo

0 + - 2011-11-21 22:28

jeden z niewielu naprawdę dobrych NFS, The Run bardzo mi się podoba! grafika na enginie FB2, efekty na trasach szczególnie śnieżne są super, i do tego jedne z najlepszych i najciekawszych tras w grach jakie widziałem, wreszcie porządny NFS po paru latach a że grafika w 30fps? trudno, przeżyć można, to jeszcze zależy czy między klatkami w grze jest efekt rozmycia czy nie, jeśli tak to nawet 24fps starczy jeśli nie to dopiero 40 lubi więcej fps jest fajne dla oka

hideo

0 + - 2011-11-21 22:29

"lub" miało być, sorka za bug

Babajagarox

0 + - 2011-11-21 23:38

BEEEEEEEEEEEEEZ SPINY FANI ZNAJDĄ OBEJŚCIE :()

devilmaycry20

0 + - 2011-11-22 01:05

Jak komuś nie pasuje 30 fps to niech po prostu nie gra w ta grę :) po co ma się niepotrzebnie spinać jak koledzy wyżej mówiący ze 30fps to slajdy.... Polak zawsze i wszędzie znajdzie dziurę,lukę by się do czegoś doczepić..... szkoda gadac

MEW

0 + - 2011-11-22 02:47

Gdyby gra była świetna to nikt by złego słowa o niej nie powiedział. A jakby powiedział to zostałby zmieszany z błotem. Chcecie mieć coraz mniejsze wymagania względem jakości z roku na rok? Kupujcie więcej crapowatych gier.

mikagosz

0 + - 2011-11-22 12:01

a zapowiadała się tak dobra gra, zjebali tym FPS'em oraz grafika postaci jest żenująca jak na tak nową grę....

luksus007

0 + - 2011-11-22 12:46

najlepszy nfs byl underground II, moze jeszcze carbon... szkoda ze odchodza od tuningu aut...

raffal81

0 + - 2011-11-22 15:22

No tak tylko ja nie powiedzialem ze nie umiem grac w gre ktora wyswietla 30fps, ale dlaczego nie moge skorzystac z mozliwosci swojego sprzetu i np miec 60fps i jeszcze plynniej i przyjemniej grac ?

Co do benchmarka crysisa i wiele innych benchmark'ow a granie w gre to 2 rozne rzeczy, jak wlaczysz gre wyscigowa, to jak zmiejszysz detale i rozdzielczosc by miec wiecej fps, to samochod bedzie jechal szybciej ???

ps. TO pytanie retoryczne.

raffal81

0 + - 2011-11-22 15:25

ps. TO mialo byc do STANISŁAWA ANIOŁA ;]

trybcio86

0 + - 2011-11-22 17:01

Mam takie pytanko instalowal ktos moze NFS-a na deweloperskiej wersji win 8 ?? Bo jestem ciekawy czy dziala :P

jarekzon

0 + - 2011-11-22 17:55

A co to ma na celu.

damianox9

1 + - 2011-11-22 18:12

A ja tam nawet nie sprawdzałem ile jest fps bo działa całkiem znośnie. Wg mnie wygląda często gorzej niż Hot Pursuit ale efekty i dynamika sprawiają że gra jest najlepszym nowym NFS'em w jaki grałem.

trybcio86

0 + - 2011-11-22 18:31

Tak sie tylko z ciekawosci pytam czy ta wersja deweloperska umozliwia granie w jakiekolwiek gry bo sciagnalem by wyprobowac i troche sie oswoic z nowym produktem M$ :P ale wracajac do sedna NFS moim zdaniem ma tylko i wylacznie przyszlosc jesli powroci do udanych jak dla mnie serii Underground gdyz rewolucje w wyscigach jaka zapaczatkowali mogli by ciagnac z powodzeniem do dzis bo wahlaz mozliwosci tuningu poszczegolnych aut byl spory i sam tuning dawal wiele radosci. shift 2 tez oferuje mozliwosc tuningu moze nie tak spektakularny ale milo posiedziec w garazu NFD-a i bodrasowac woz :D

krolik_beny

0 + - 2011-11-22 19:58

Dziwne posunięcie z tym 30 fps limiterem. W poprzedniej części było 60fps. Ale... miałem styczność z grą i jechałem sobie autkiem. Fraps pokazywał stałe 30 fps, nic się nie grzało (CPU, GPU) i wiatraczki cicho pracowały a płynno0śc była w porządku i mozna był spokojnie wykonywac manewry. Tak więc nie ma co panikować :)

Szymon331

0 + - 2011-11-22 23:27

Tu dotknąłeś tego co jest niewątpliwie na plus.
Ograniczenie sprawia że w większości przypadków karta oraz procesor nie będą obciążone na 100%. Jest cicho i chłodno.

Sam czasami sobie włączam frame limiter na 30FPS żeby oszczędzić podkręcony procesor.

Endrju1

0 + - 2011-11-27 12:32

Uczepiliście się tych 30fps jak by to nie wiem co było... jak by chodziło o dajmy na to 15-20fps, to by było przez zwykłego śmiertelnika widoczne i było by się o co kłócić.
Gra jest chyba najgorszym nfs-em w historii polegająca niemal wyłącznie na wciskaniu gazu do podłogi od czasu do czasu skręcaniu i wyprzedzaniu przeciwników, no i jeszcze całość z niewiadomego powodu pocięta na fragmenty co by się tak szybko nie przejechało (bo trzeba poczekać na wczytanie się następnego odcinka). Dodatkowo masa krótkich filmików których oczywiście nie da się pominąć i fizyka jazdy, tak aby dzieciaki z 1-2 podstawówki nie miały problemu z przejściem gry od pierwszego posiedzenia.
Osobiście grę odsprzedałem po 2 dniach od zakupu, bo wstyd aby coś takiego na półce stało.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie