Paweł Mnichowski | 2011-07-21

Onkyo TX-NR1009: mocny amplituner z DTS Neo:X

Zobacz więcej w kategorii: MP3, audio

producenci: inny

 

Amplituner Onkyo A/V TX-NR1009 wyposażony jest w system DTS-Neo:X, pozwalający wytworzyć dźwięk w systemie 11.1 dodając do standardu 7.1 dodatkowe kanały przednie high i wide.

Urządzenie dzięki solidnemu układowi zasilającemu (pobór 830 W) i wzmacniaczom końcowym może współpracować z dowolnymi kolumnami głośnikowymi zapewniając wysokiej jakości dźwięk przestrzenny w dowolnych warunkach akustycznych.
 

Amplituner Onkyo TX-NR1009 przyciski sterujące
 

Nowy Onkyo ma certyfikat THX Select2 Plus, który świadczy o tym, że urządzenie zapewnia odtwarzanie filmowej ścieżki dźwiękowej z wysoką jakością i głośnością (105 dB), w pomieszczeniach o powierzchni do 25 m2.

W TX-NR1009 zastosowano zaawansowany technologicznie procesor wizyjny HQV Vida VHD1900, który potrafi poprawić wyświetlany obraz. Dodatkowo dostępna jest rozbudowana regulacja obrazu ISF. Sygnał z HDMI można skalować w górę do rozdzielczości 4k (3840x2160) wykorzystując procesor Marvell Qdeo.

Amplituner Onkyo TX-NR1009 zamknięta maskownica

Dzięki USB znajdującemu się na panelu przednim możliwe jest bezpośrednie podłączenie i sterowanie odtwarzaczem iPod/iPhone. Natomiast na tylnej ściance znajduje się uniwersalny port Onkyo do którego można podłączyć jednym przewodem opcjonalną stację dokującą.

Nowy amplituner ma wbudowane wydajne wzmacniacze audio o mocy 180 W / kanał / 6 Ω / 1 kHz / 1% (wysterowany jeden kanał) zbudowane wyłącznie z wykorzystaniem elementów dyskretnych, zrealizowane jako trójstopniowe odwrócone obwody Darlingtona.

Urządzenie dysponuje także kompletem dekoderów dźwięku przestrzennego z Dolby TrueHD i DTS-HD Master Audio. Pełną konfigurację systemu można bardzo łatwo wykonać wykorzystując korekcję akustyki pomieszczenia AudysseyMultEQ XT. Dodatkowo TX-NR1009 wyposażony jest w procesor Audyssey DSX i dekoder DolbyPro Logic IIz dodające do tradycyjnej ścieżki multikanałowej dodatkowe informacje przeznaczone dla kanałów przednich High i Wide.
 

Onkyo TX-NR1009

TX-NR1009 wyposażony jest w łącza takie jak: RS232, IR In/Out, Trigger 12V (Zone 2/3 ) co pozwala wpiąć go w zewnętrzny system sterowania (tzw. „Inteligentny dom”). Urządzenie ma 11 par wyjść głośnikowych umieszczonych w jednym szeregu, co ułatwia montaż nawet bardzo grubych przewodów głośnikowych.

Amplituner ma także osiem wejść HDMI i dwa wyjścia, obsługujące bardzo realistyczny obraz przestrzenny 3D z Audio Return Channel, Deep Color, x.v.Color oraz LipSync. Jako przetworniki cyfrowo analogowe zastosowano TI Burr-Brown 192 kHz / 24 bit dla każdego kanału (PCM1690 i PCM1789).

Dzięki trybowi Zone 2/3 możliwe jest nagłośnienie dodatkowych pomieszczeń wykorzystując dwa lub cztery z dziewięciu wzmacniaczy znajdujących się w amplitunerze. W każdym z nich możemy słuchać innego źródła sygnału. Onkyo wyposażony jest także w wejście sygnału wizyjnego z komputera.

Onkyo TX-NR1009
 

TX-NR1009 wyposażony jest w technologię Jitter-Clining oczyszczającą obwody cyfrowe ze wszelkich zakłóceń, a także, w zaawansowany tryb poprawiający odsłuch dźwięku skompresowanego - Advanced Music Optimizer. Dostępne jest wyświetlanie funkcji na ekranie telewizora podłączonego przewodem HDMI.

Amplituner ma wbudowany tuner radiowy FM/AM z RDS (PS/RT/PTY/TP) z pamięcią 40 stacji. Pilot zdalnego sterowania jest programowalny, pracuje w trybie Bi-directional, posiada tryby makro i podświetlane klawisze. Wyposażenia dopełnia: wejście gramofonowe i wyjście z przedwzmacniacza 9.2 dzięki któremu można wykorzystać amplituner do stworzenia systemu 11.2 i dodatkowo Zone 2 i Zone 3 wykorzystując dodatkowe wzmacniacze.

Amplituner Onkyo A/V TX-NR1009 jest już dostępny w sugerowanej cenie detalicznej 5999 złotych.
 

Więcej o rozwiązaniach audio:

Źródło: Onkyo

odsłon: 4709

Komentarze

(39)

Chiny_X

0 + - 2011-07-21 16:33

180W x 11 kanałów przy 830W poborze prądu :) Perpetuum mobile?
1% zniekształceń 0,01 jest słabo słyszalne czyli 100x mniej :)
HiFi charakteryzuje się zniekształceniami 0,001% (przynajmniej powinno)

infinitimind

0 + - 2011-07-21 21:35

Doczytaj co oznacza termin PMPO ;)

Chiny_X

0 + - 2011-07-21 21:36

Nie widzę w opisie tego oznaczenia...

yamata

0 + - 2011-07-24 05:43

Czytaj, misiu ze zrozumieniem:
"o mocy 180 W / kanał / 6 Ω / 1 kHz / 1% (wysterowany jeden kanał)"

Te 11 kanałów to już se musiałeś sam dodać, żeby udowodnić jaki to bystrzak z ciebie, niestety to ci się nie udało...

Każdy idiota wie, że przy wysterowaniu kilku kanałów moc spada.

Naści tu trochę dokładniej:

GENERAL SPECIFICATIONS

230 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, JEITA;
180 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1%, 1 channel driven, IEC;
160 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 0.1%, 2 channels driven, FTC
Frequency Response: 5 Hz–100 kHz/+1 dB, -3 dB (Direct mode)

I twoje magiczne 0,1& też się tu znalazło, tylko przy mniejszej mocy i na 2 kanałach. Łojzicku, jak to możliwe!?

adivxv5

0 + - 2011-07-21 16:54

komercjalizacja produktu odbije się na jakości, ale skoro taki popyt

raffal81

0 + - 2011-07-21 16:55

Ja mam ONKYO tx-sr607 ze wszystkimi tymi bajerami dekoderami itp ;] i styka ;]

a 180 W to ma za pewne w 5.1 ;] przy wlaczeniu na te 11.1 moc na poszczegolny kanal za pewne bedzie sporo nizsza ;]]]

Ale komu i po co te 180w na kanal ??? :))) przy 50w w stereo moze rozbolec glowa w 25m2 :)

jackas95

0 + - 2011-07-21 17:23

te porty z tyłu wyglądają jak deska rozdzielcza w wahadłowcu O_O

Trantigne

0 + - 2011-07-21 22:57

Tyś nie widział chyba nigdy NAPRAWDĘ rozbudowanego amplitunera ;)

SowaSS

0 + - 2011-07-21 18:01

Monster :D

daniel93

0 + - 2011-07-21 18:58

180w to tylko taka nazwa marketingowa.
Prwdziwą moc na kanał oblicza się tak >>> efektywność prądowa-40% minus straty 5% podzielone przez kanał 180w =
= 35% * 180w = 63 waty realnej mocy na kanał co i tak w przypadku amplitunera jest wysoką mocą , dla poruwnania moja stara yamaha miała 30w realnej mocy na kanał i potrafiła zagrać mocno w pokoju 15m2.
Teraz obliczcie swoje ampli :)

Krzychu1989

0 + - 2011-07-21 18:58

Hehe śmiech na sali, podają moce kosmiczne, ale po co komu taka moc przy 1 kanale wysterowanym jednocześnie, kto słucha mono??. O ile dobrze pamiętam to podobny pobór mocy ma Harman Kardon AVR 255, z tym, że on odda 7x50W wszystkie kanały wysterowane jednocześnie, w paśmie 20hz-20Khz i zniekształceniach 0.07%. Więc te podawane moce są o kant tyłka potłuc. A co do wyposażenia wzmacniacza to owszem robi wrażenie. Do KD jak znalazł, tylko naprawdę, niech w końcu zaczną podawać normalne moce!!

daniel93

0 + - 2011-07-21 19:02

63w * 11 = 693 czyli około 700w / 130w pobierają układy.

kostek8

0 + - 2011-07-21 20:04

Ciekawie to wygląda ale zapotrzebowanie na prąd ma już konkretne. Pociąga to też za sobą fakt sporych gabarytów no i niestety to że obudowa się nagrzewa. Statystyczny polak który notabene nie istnieje ;) będzie skazany na ustawienie tego sprzętu w dobrze chłodzonym niezabudowanym miejscu.
Poza tym uważam, że dla przeciętnego użytkownika komputera który podłącza kompa do amplitunera absolutnie wystarczające są prostsze modele które przy naprawdę akceptowalnej cenie typu 12XX-15XX zł oferują świetne parametry i nadają się do aż za dobrego nagłośnienia pokoju np. 4x4 a może i większego. Co do standardu np. 7.1 a co dopiero 11.1 to już dla mnie przerost formy nad treścią i marketing. Łatwo dostępnych materiałów w tych standardach jest masa czyli policzyć je można na palcach dosłownie dwóch rąk.
Osobiście korzystam ze znacznie prostszego Onkyo TX-SR508. W połączeniu z popularnymi głośniczkami Quadral Quintas 5000 i przerobionym subem z padniętego zestawu Logitecha z-5500. Zestaw uznawany jako taki poziom "entry" audio wielokrotnie wyprzedza pod względem wierności reprodukowanego dźwięku najlepsze dedykowane komputerowe zestawy jak np. poprzednio przez mnie użytkowany Logitech z-5500. Jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam.

JohnSheppardPL

0 + - 2011-07-21 20:14

coś pie pie pie pięknego -_- ;D

Szogun.

0 + - 2011-07-21 20:29

I to mi się podoba. Urządzenie dzięki któremu bass łamie żebra.

Chiny_X

0 + - 2011-07-22 08:01

Żebyś się nie zdziwił, jedyne co taki klocek bez mocnego subwoofera może złamać to psychika

yamata

0 + - 2011-07-24 05:45

I nie tylko, 18 kilo złamało by ci pewnie coś jeszcze... ;)

voxcordi

0 + - 2011-07-21 20:59

A wystarczy dobry amp i 2 porządne kolumny... Amp w tej samej cenie. :-D

JohnSheppardPL

0 + - 2011-07-21 21:39

jestem locked ;p

JohnSheppardPL

0 + - 2011-07-21 21:39

ale da się pisać ;p

Lightning

0 + - 2011-07-21 21:55

Stan: zablokowany

No cóż - dobry z ciebie haker :)

JohnSheppardPL

0 + - 2011-07-21 21:56

^^

Bartek68

0 + - 2011-07-21 22:50

uważaj "pasterzu" bo Tobie wszystkie owieczki zły wilk zje xD

glasser

0 + - 2011-07-21 22:11

Troll Detected!

JohnSheppardPL

0 + - 2011-07-21 22:16

glasser is been destroyed

ghetto.pimp

0 + - 2011-07-22 07:38

Tak zupełnie na marginesie i w ramach nauki angielskiego powinno być has been destroyed

GreQonE

0 + - 2011-07-21 21:45

Moze cos na co zamienie moja Yamahe? :P

Bartek68

0 + - 2011-07-21 22:19

w podobnej cenie jest Yamaha RX-V3067 (Aventage)
chętnym naprawdę wysokich parametrów polecam poczekać na zbliżających się następców DSP-Z11 oraz DSP-Z7
bo to Onkyo poza skalowaniem obrazu do 4k niczym nie zachwyca

Bartek68

0 + - 2011-07-21 23:06

aha górne efektowe głośniki Yamaha pokazała już kilkanaście lat temu w DSP-A1

Dj Sajmon

0 + - 2011-07-21 23:12

Ale piękny!Szczególnie czarny.Niczym nie zachwyca?No to ciekawe kto by tego nie chciał mieć w domu?

Co do mocy to jest rzeczywiście 180W x 11 kanałów przy 830W.
Tylko że 180W jest dla danego kanału podane czyli każdy na wyjściu ma 180W.

obcypl

0 + - 2011-07-22 14:51

A że się zapytam po co to komu? THX select czyli nagłasnianie "salonu" w mieszkaniu - do tego nie potrzeba 180W/kanał. Do tego 7.1 lub 11.1? 99% kin domowych nie ma nawet porządnego 5.1 rozstawionego. Mało kogo stać na 7+1 głosników i ma jeszcze na nie miejsce. Kolejny element - HD 4K ? A co to za bzdura? Materiałów w tej rozdzielczości nie zobaczymy zanim temu klockowi skończy się gwarancja a luty utlenią z braku ołowiu (vivat RoHS).
No i ta skromna cena. Za 2 strony bełkotu marketingowego cena x2.
Chcecie 7.1, ze skalerami HD i przyzwoitym dźwiękiem? Wystarczy Yamaha RX-V1067 Aventage za 3000 a i tańsze opcje istnieją.
I można iść spokojnie o zakład, że 60% społeczeństwa w ślepym teście nie odróżni wzmacniacza za 6000 od tego za 2500 czy 3000.

obcypl

0 + - 2011-07-22 16:03

Tak jeszcze pomyślałem, że największy problem "naszych" kin domowych to to co do nich podpinamy. Głośniki o "kartonowym" brzmieniu z cienkiej sklejki lub inne wynalazki. Zero szans na powalający dźwięk nawet przy wzmaku za 10tys.
Analogie z lustrzankami aż się prosi. Super body za 7tys i do tego podpięta jakaś sigma 3.5-5.6 z soczewkami wycinanymi z dna butelek ;-)
Ludzie - mniej na wzmaka - więcej na głośniki! Efekt murowany!

yamata

0 + - 2011-07-24 06:10

Trochę stronniczo. Tańsze, a lepsze opcje u Onkyo nie występują? Zaraz Yamaha? ;)
Szczególnie w modelach sprzed kilku lat, skoro nie uważasz za stosowne mieć wszystkich najnowszych gadżetów? To naprawdę dobra firma...

Ogólnie masz rację i nie masz racji. Kupowanie takiego klocka przez laika, dla szpanu - mija się z celem. Nawet ie będzie wiedział co i jak podłączyć. A nawet jak ktoś mu to zrobi, nie pomoże mu automatyczna kalibracja i sprzęt się dalej będzie marnował.
Ale nie o tym...

Otóż część standardów się nie przyjmie. Części nigdy nie wykorzystasz.
Ale możesz się zdziwić, jak szybko będziesz potrzebował niektórych z tych "niepotrzebnych" znaczków na przednim panelu. I gwarantuję ci że wiem o czym mówię, bo kupowałem płytę z SATA zanim zaaprobowano standard, oraz telewizor full HD/100Hz kiedy wszyscy pukali się w głowę. A teraz to standard i tylko mogę sobie pogratulować dalekowzroczności... ;)

Czego sobie i Wam życzę...
Amen.

wildthink

0 + - 2011-07-22 15:39

Porządne 5.1 już daje niezłe wrażenia, warunek to właściwie rozmieszczone głośniki w tym sub, moim zdaniem w KD nieodzowny.

Bartek68

0 + - 2011-07-22 23:32

jeśli masz dobre kolumny z odpowiednią dynamiką to ten sub jest całkowicie zbędny, nie piszę tu o kolumnach za 1000-1500zł a z ceną od 2000 w górę za sztukę oczywiście i nie mam na myśli wielkich klocków

Krzychu2009

0 + - 2011-07-23 13:37

Jakbyś miał rzeczywiście 5 porządnych kolumn, to subwoofera byś nie potrzebował. Subwoofer z założenia jest uzupełnieniem dla głośników z niskiej półki, które nie radzą sobie z niskimi tonami.
poprzez dołożenie subwoofera obniżyli koszt zestawu do min. Ja u siebie nie mam subwoofera, ponieważ mam 10calowe niskotonowe głośniki w kolumnach.

yamata

0 + - 2011-07-24 05:58

Uwierz że mam 5 porządnych kolumn. I subwoofer...
I mimo że z przodu mam 4x po 10" - jakoś to nie przekreśla sensu jego istnienia. Po prostu dobry "sub" uzupełnia pasmo. I powoduje efekty, które w kinie są pożądane, a nie dostarczą ich żadne kolumny...

Zgadzam się za to, że przy słuchaniu muzyki w stereo można, a nawet (w moim wypadku, trzeba) go sobie darować...

Bartek68

0 + - 2011-07-24 17:40

kolumny 2-3 drożne z dyfuzorami i podłoga chodzi, żaden sub nie jest potrzebny :)
choć jeśli ktoś już ma rozbudowane nagłośnienie i wzmacniacz 11.2 z podziałem niskich częstotliwości na strony to elekt bywa wstrząsający, nie tylko dla słuchaczy ale i jego sąsiadów w całkiem sporym promieniu xD

Chiny_X

0 + - 2011-07-28 13:18

tak zwłaszcza subwoofer-y po 20.000zł(od 1000W w mocy ciągłej) są uzupełnieniem zestawów budżetowych i obniżają ich koszt...

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie