Gry komputerowe

Test wydajności gry Aliens: Colonial Marines na karcie graficznej AMD Radeon HD 7770

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2013-02-13

Powrót do przeszłości

Niewielu wierzyło, że gra, której produkcja trwała tyle lat i której premiera była przekładana tyle razy, ma jeszcze jakieś szanse na sukces. Wszystko wskazuje na to, że wszystkich fanów uniwersum Obcego czeka kolejne rozczarowanie. Pierwsze oceny Aliens: Colonial Marines są po prostu druzgocące. Gra otrzymuje oceny sporo poniżej średniej i nic nie wskazuje na to, że może się to zmienić.

Recenzenci na pierwszym miejscu wymieniają zarówno archaiczny silnik graficzny, jak i słabą grywalność. Czy faktycznie Gearbox wyprodukował kolejny "hit" na miarę Duke Nukem Forever? To już zweryfikują gracze. Chętnych do polowania na xenomorfy z pewnością nie zabraknie.

Aby sprawdzić działanie gry, wykorzystaliśmy kartę graficzną za rozsądną cenę, czyli Radeona HD 7770. Ceny tej karty z niższego segmentu średniego zaczynają się już od 400 zł.

W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:

Aliens: Colonial Marines - ustawienia maksymalne
[kl./s] FXAA

1280 x 1024 98
85
1680 x 1050 77
65
1920 x 1080 68
57
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Test przebiegał na zamkniętej lokacji podczas intensywnej walki z xenomorfami. Silnik Aliens: Colonial Marines dodatkowo ma blokadę do 62 klatek na sekundę i do jej obejścia konieczna jest edycja pliku z ustawieniami gry. Jak widać na powyższym wykresie, nawet szybka akcja przy maksymalnych ustawieniach i rozdzielczości Full HD nie powodowały spadku poniżej 60 klatek na sekundę. Aliens: Colonial Marines z pewnością będzie dobrze działać nawet na słabszych komputerach. Nic w tym dziwnego, gdyż jej wygląd przypomina produkcje sprzed kilku lat.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

24
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Czy pierwsza odpowiedz to ironia?
    Zaloguj się
  • avatar
    Skończyłem w sumie dziś w nocy kampanie z znajomym
    SPOILER!!!
    Zakończenie skopane znaczy się będą nadrabiać DLC
    skończyliśmy grę w ok 6h na hardzie (poziom trudności twardziel)
    Ocena max jaką można dać to 5 niestety nie oceniam grafiki
    ale animację to tragedia szczególnie obcych do tego towarzysze gorsi niż W Codzie czy boty z gier roku 1990-2000,dostęp mamy od razu do wszystkich broni. (prócz tzw. legendarnych do znalezienia)
    Całe te ulepszenia to 80% mało przydatne (albo wcale)
    brak feelingu strzelania zero jakieś frajdy z tego
    Nie raz by człowiekowi rozwalić łeb z bliska musiałem z strzelby wpakować 3-4 pocisków (litości!)
    Do tego dochodzą bugi (nie działająca latarka,granatnik albo uleczanie partnera) Gra zalicza największe spadki FPS jak otwierają się drzwi widać ładują się tekstury z daremnych(low) na ciut lepsze (high) tzw pop-up fps potrafi spaść do 16kl/s (WTF?!) no cóż takie uroki już Unreal (syf) Engine 3
    tak od zawsze było :)
    Przeciwnicy to zero jakiegoś wyzwania stoją za jedną osłoną i to wszystko :D rzucą granat,strzelą serią z karabinu i za osłonę
    Gra nabiera rumieńców jak jesteśmy na powierzchni czuć klimacik,albo jak błąkamy się po omacku po tunelach bez giwery są jednak smaczki które cieszą ale niestety to nie ratuje tej gry.
    Niestety Gearbox się nie popisał i następnej gry ludzie w większości nie kupią :)
    Zaloguj się
  • avatar
    patrząc na grafikę to ta gra powinna śmigać na 6600
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja bym chciał avp2 z nowa grafika. Na tym silniku lub od avp3. Byle przeniesiono wszystko bez zmian prócz grafiki
  • avatar
    Szkoda czasu i kasy. Dobrze że nie kupiłem.
  • avatar
    Porażka roku. No ale chociaż nie ma wymagań :)
  • avatar
    Pomysł był naprawdę dobry, ale spartolony, a szkoda, bo uniwersum Aliens jest bardzo ciekawe.
  • avatar
    rewelacji nie ma ale postrzelać w potworki można :)
  • avatar
    Tylko czekac az bedzie ekranizacja Prometeusza - pewnie rownie slabo wykonana.
    Gralem chwile w tego aliensa i jest cienko choc postrzelac mozna, jak by w biedronce bylo po 20zl to pewnie bym sobie kupil bo mimo ze nie trzyma obecnych standardow ale malo ktora produkcja je trzyma.
  • avatar
    A ja jakoś pograłem kilka godzin, same uniwersum genialnego filmu dość ciekawie zostało przedstawione, fajna sprawa zobaczyć niektóre znajome lokacje czy rozpoznać muzykę z filmu. Na pewno jednak gra mogła by zostać jeszcze bardziej dopieszczona, bo w formie którą dostaliśmy wygląda jak gdyby była to wczesna faza produkcji. Pełno rozmazanych tekstur jak z 2000r, nie istniejące wykrywanie kolizji itd. Ogólnie spodobały mi się modele broni, oraz dźwięki.. natomiast zaskoczyła mnie jedna rzecz.. o ile w serii AVP grach można ciekawie pokiereszować nacierającego aliena (odpadały nogi i ręce), tutaj po prostu same strzelanie nie jest zbyt grywalne, alieny padają dość sztywno,, nie wiem jak to inaczej opisać ale po prostu nie ma funu z samej gry :D
  • avatar
    "Silnik Aliens: Colonial Marines dodatkowo ma blokadę do 62 klatek na sekundę i do jej obejścia konieczna jest edycja pliku z ustawieniami gry."

    Można wiedzieć jaki plik trzeba edytować i co w nim zmienić ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Chyba najlepiej zoptymalizowana gra roku ,na 7770 powyzej 60 klatek w FullHD.Rewelacja,taki Crysis3 przy tej grze ze wzgledu na optymalizacje to pikuś.