Na topie

AMD zapowiada kartę Radeon RX Vega w wersji Nano

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: AMD Radeon AMD Vega Producenci: AMD

Radeon RX Vega Nano to propozycja dla małych i wydajnych komputerków. Na sklepową premierę przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać.

  • AMD zapowiada kartę Radeon RX Vega w wersji Nano
A A

Za nami prezentacja kart graficznych AMD Radeon RX Vega 56 i 64, ale to nie koniec rozwoju generacji Vega, bo w planach jest jeszcze miniaturowy model Radeon RX Vega Nano. Nową kartę zaprezentowano na konferencji AMD Capsaicin podczas targów SIGGRAPH 2017 w Los Angeles.

Nowa karta przypomina model Radeon R9 Nano z generacji Fiji, ale w tym przypadku zastosowano nowszy rdzeń Vega oraz pamięć HBM2. Dokładna specyfikacja techniczna akceleratora jeszcze nie została ujawniona (można jednak podejrzewać, że pracuje on z niższymi taktowaniami względem standardowych, większych modeli Radeon RX Vega).

Radeon RX Vega Nano wykorzystuje niewielkie, 2-slotowe chłodzenie z pojedynczym wentylatorem, a całość zamknięto w eleganckiej, aluminiowej obudowie (z tyłu nie zainstalowano płytki backplate). Na śledziu wyprowadzono cztery wyjścia wideo: HDMI i 3x DisplayPort.

Pierwszy egzemplarz RX Vega Nano odebrał Tim Sweeney z Epic Games. Kiedy i za ile karta będzie dostępna w sprzedaży? Tego jeszcze nie wiadomo.

Źródło: inf. własna

Odsłon: 3957 Skomentuj newsa
Komentarze

14

Udostępnij
  1. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-31 11:01

    Oby nie skończyło się na z R9 Nano która wydajnością była równa +/- GTX970 a cenowo bliżej 980Ti...

    Skomentuj

    1. walker15130
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-07-31 11:07

      Przy mocno zmniejszonej mocy ten układ może mieć problem z nawiązaniem walki z GTX1070 (dostępnym w podobnych rozmiarach).

      Skomentuj

    2. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-31 16:57

      raczej szykuje sie wydajnosciowo 1070, mocowo 1080Ti...

      Skomentuj

  2. mutissj
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-31 11:05

    Mogli by sobie darować tą nazewnictwo "Nano, Fury, Fury X"

    ponieważ pierwsze tego typu karty były wówczas mało konkurencyjne z GTX980 i w dodatku drogie.

    Skomentuj

  3. mjwhite
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-31 11:55

    czy wraz z nano rozmiarem dostępna będzie też nano wydajność? ;)

    Skomentuj

    1. ohoho
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-07-31 13:06

      Wolałbym raczej nano cenę

      Skomentuj

  4. Franz
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2017-07-31 12:06

    Tak beznadziejnie to potrafi działać tylko AMD - nie ma to jak zrobić konferencję, pokazać produkt i nie powiedzieć nic konkretnego o nim - ani konkretnych parametrów, ani daty premiery i ile będzie kosztować.
    Speców od marketingu wywaliłbym natychmiast z roboty - takie działania wkurzają zamiast wzbudzać zainteresowanie.

    Skomentuj

  5. kitamo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-31 12:29

    W zapowiedziach AMD to akurat jest mistrzem.

    Zamiast rozdrabniać się tak to wydali by w końcu skończony i wydajny produkt a nie masę badziewia na starcie.

    Skomentuj

    1. supervisor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-31 21:05

      Problem w tym że nie jest skończony, przynajmniej pod względem sterowników.

      AMD ogłosiło dzisiaj że w Vega FE nie działa jeszcze Tile-Based Rasterizer - i będzie włączony dopiero na premierę RX Vega.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-07-31 22:35

        czyli dalej to samo -sterowniki

        Skomentuj

        1. chotnik2
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-07-31 22:40

          Niestety. Nowa architekura i znow naprawiania 2 lata.

          Ostatnio wyszly duze zmiany w driverach 17.2.2 i nawet na moim 290X jest faktycznie jakas poprawa we frame time i input lagu, w Andromedzie faktycznie czuje roznice.
          Nie mozna bylo tak od razu?

          Skomentuj

          1. supervisor
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-07-31 23:34

            Nie było pieniędzy na programistów pewnie.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-01 01:39

            Nie mozna było bo architektura w przypadku AMD jest praktycznie taka sama i ciagle tylko odswiezana i poprawiana.
            Poki nie odejdzie do lamusa całkowicie DirectX11 to będa problemy ze sterownikami.
            AMD liczy na to ze problem sam się rozwiąże jak wejdzie do powszechnego użycia DX12 i to ten z prawdziwego zdarzenia a nie doklejane API do starego silnika gry.
            Dlatego pod DX12 AMD radzi sobie lepiej niz pod DX11 tylko gier DX12 to nie bedziemy mieli w 2018 roku.

            Skomentuj

  6. Michał 06
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-31 22:09

    nano chłodzenie, Oj będzie cieplutko :P

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!