Na topie

AMD TressFX: technologia zwiększy realizm wyświetlanych włosów w grach komputerowych

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Kategoria: Gry Tematyka: TressFX Producenci: AMD

Technologia AMD TressFX pozwala dostosować zachowanie się włosów do siły grawitacji, ruchów głowy i siły wiejącego wiatru jak w grze Tomb Raider.

AMD TressFX technologia grafika

AA

Wczoraj pisaliśmy o tajemniczej zapowiedzi technologii AMD TressFX, natomiast dzisiaj jest już wszystko jasne i wiemy co przygotował dla nas gigant z Sunnyvale.

Technologia TressFX ma za zadanie zwiększyć realizm wyświetlanych włosów, a więc jednych z najbardziej skomplikowanych obiektów w grafice trójwymiarowej. Fryzura bohatera tworzona jest przez tysiące długich elementów, z których każdy rzuca swój cień i wymaga zaawansowanych metod wygładzania krawędzi. Ponadto ich położenie musi być na bieżąco synchronizowane z ruchami postaci.

Koncern AMD, wspólnie z firmą Crystal Dynamics, postanowił opracować pierwszą na świecie technologię renderowania włosów w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to bazuje na języku DirectCompute, który zajmuje się przetwarzaniem obliczeń przez procesor graficzny, wykorzystujący architekturę GCN (Graphics Core Next).

Dodatkowo producent zastosował tutaj techniki Order Independent Transparency (OIT) oraz Per-Pixel Linked-List (PPLL). W efekcie możliwe jest dostosowanie zachowania się włosów do siły grawitacji, ruchów głowy bohatera czy siły wiejącego wiatru.

AMD TressFX technologia grafika
Teraz już wiadomo jaka nowa technologia zostanie zastosowana w grze Tomb Raider

Pierwszą grą, która wykorzystywać będzie technologię TressFX, jest nadchodzący Tomb Raider. Poniżej możecie zobaczyć porównanie fryzury Lary Croft przed oraz po zastosowaniu nowej techniki renderowania włosów. Prawda, że widać różnicę?

Kliknij na obrazek, aby go powiększyć
AMD TressFX technologia włosy prezentacja porównanie
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć

AMD TressFX technologia włosy prezentacja porównanie
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć

AMD TressFX technologia włosy prezentacja porównanie
Po lewej standardowe włosy, a po prawej wykorzystujące technologięTressFX

Źródło: AMD

Odsłon: 13364 Skomentuj newsa
Komentarze

66

Udostępnij
  1. Blackshadow
    Oceń komentarz:

    66    

    Opublikowano: 2013-02-26 19:51

    Jestem rozczarowany, miałem nadzieję że AMD wreszcie stworzy szampon dzięki któremu pozbędę się łupieżu.

    Skomentuj

    1. loccothan
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-27 10:58

      AMD i ukryte NOWE efekty DX11.1 czyli zaczyna się :-) Jeszcze trzeba poczekać na zapowiedź nowej FIZYKI i będziemy w domu.PZDR

      Skomentuj

  2. infinitimind^2
    Oceń komentarz:

    48    

    Opublikowano: 2013-02-26 19:56

    http://cdn.overclock.net/3/3d/350x700px-LL-3d925184_e70a931127.jpeg

    Skomentuj

    1. Kam9000
      Oceń komentarz:

      18    

      Opublikowano: 2013-02-26 20:27

      A teraz Hitman z Irokezem :O

      Skomentuj

    2. Obiektor
      Oceń komentarz:

      16    

      Opublikowano: 2013-02-26 20:35

      roz....łeś mnie tym xD dawno sie tak nie usmialem

      Skomentuj

  3. cocaine01
    Oceń komentarz:

    22    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:01

    Szkoda że tylko włosy, if you know what i mean :D

    Skomentuj

    1. IronFe
      Oceń komentarz:

      17    

      Opublikowano: 2013-02-26 20:37

      Wiesz włosy nie tylko można znaleźć na głowie ^^

      Skomentuj

      1. Daroo7777
        Oceń komentarz:

        22    

        Opublikowano: 2013-02-26 21:23

        Masz rację. Mam nadzieję że wygląd zwierząt się też poprawi....:)

        Skomentuj

        1. tanakov
          Oceń komentarz:

          13    

          Opublikowano: 2013-02-26 21:49

          Panom wyżej chodzi pewnie o jerze;)

          Skomentuj

          1. Miurion
            Oceń komentarz:

            9    

            Opublikowano: 2013-02-26 23:56

            Tak się składa, że twoje żądania już zostały spełnione bo TressFX to nic innego jak silnik fizyczny, którego obliczenia odbywają się na gpu (taki physx od AMD) i na włosach na pewno jego możliwości się nie kończą, a jedynie zaczynają. Co do tematu - nieoficjalnie mówi się, że będzie obsługiwany przez wszystkie karty z DX11 ( są to domniemania angielskich uzytkowników, którzy sugeruja się tym, że silnik zbudowany jest na jednym z komponentów DX a AMD zapowiedziało swój odpowiednik physx już dawno twierdząc, że bedzie dostępny dla wszystkich).

            Skomentuj

          2. Daroo7777
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 07:44

            Fanboye Nvidi i tak tego nie docenią....:)
            Po czym poznać fanboya?
            Fanboyem można być promując i zachwalając wybrane technologie, ale też zwalczając i atakując inne....:)

            Skomentuj

          3. hinson
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-27 15:11

            To akurat najlepiej udaje sie fanbojom AMD, bo tylko jest kilku trolow zachwalajacym Nvidie na forach a cale mnostwo od AMD zachwalajace ich karty i procesory i atakujace konkurencje jak tylko sie da na wszystkie sposoby.

            Skomentuj

    2. rrrrrr
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-27 17:17

      Kobiety nie kończą się na cyckach.

      A sorry, to tylko zlepek pikseli w kształcie imitującym kobietę. Nvm.

      Skomentuj

  4. hink1
    Oceń komentarz:

    -12    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:02

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Technologia technologia, a ile wydamy na grafike zeby ogladac falujace na wietrze wlosy?

    Zapewne bedzie to opcja przy pelnych efektach, czyli zeby komfortowo pograc wydamy z 1,5-2k. :/

    Skomentuj

  5. jacob000
    Oceń komentarz:

    -16    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:05

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Hmm jakoś mega szału nie ma ale jest skok widzialny a to dobrze :) Tylko jeszcze czekam aż pojawi się lista kart które wspierają technologię i jak to wpływa na ilość FPS w grze. Aby nie było, że w standardzie mam 50 FPS a z TressFX mam 15 FPS i to na Radku 7990

    Skomentuj

    1. IronFe
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2013-02-26 20:39

      "As we suspected, AMD's press release has been very carefully worded. 'TressFX is not exclusive to AMD,' a spokesperson for the company has told us. 'It works on any DirectX11 card, similar to some other AMD-built technologies - for example Order-Independent Transparency (OIT) or High Definition Ambient Occlusion (HDAO).' Thus is the truth revealed: any DirectX11-capable graphics hardware, including those from rival Nvidia, will be able to make use of AMD's hair-rendering know-how." http://www.bit-tech.net/news/hardware/2013/02/26/amd-tressfx/1

      Skomentuj

      1. pridem
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-02-26 22:58

        Na cholerę wklejasz cytaty i to jeszcze po angielsku ?

        Skomentuj

      2. Miurion
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-02-27 14:35

        Luźne tłumaczenie dla tych, którym angielski przeszkadza:

        Tak jak podejrzewaliśmy, komunikat prasowy AMD był bardzo ostrożnie sformułowany. "TressFX nie jest zarezerwowany dla AMD," rzecznik firmy powiedział nam. "To działa na każdej karcie obsługującej DirectX11, tak jak inne technologie AMD. - Na przykład Order-Independent Transparency (OIT) lub High Definition Ambient Occlusion (HDAO)" Tak więc prawda jest taka: dowolna grafika zdolna obsłużyć DirectX11, nawet ta od rywala Nvidii, będzie mogła korzystać z renderingu włosów AMD.

        (Nie jest to przetłumaczone słowo w słowo tylko tak by miało jakiś sens w naszym języku.)

        Skomentuj

  6. Terrorek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:13

    Rewelacja lara wyglada duze bardziej sexi z ładnymi włosami :D

    Ps. szkoda ze nie mozna zaznaczyc 2 opcji w ankiecie :{

    Skomentuj

  7. Krecik1218
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:15

    Wg. AMD ta technologia ma działać na niektórych kartach z serii HD7000, więc zapewne na tych mocniejszych modelach. Ciekawe tylko jak będzie z wydajnością.

    Skomentuj

      1. Anoizm
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-02-27 06:59

        Tylko gadamy o rynku GPU, a nie CPU

        Skomentuj

        1. Marucins
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-28 07:05

          I to jest problem AMD - jak do do GPU to do CPU przywala się znawcy.

          Skomentuj

    1. Miurion
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-27 14:50

      Nie bardzo mogę się z tobą zgodzić. Czemu? TressFX z technicznego punktu widzenia robi to sam co physX a ten ostatni istnieje już parę lat. Różnica to oryginalny pomysł AMD na rendering w taki sposób włosów (nVidia swojego silnika używa do symulacji ruchu tkanin i odłamków, choć jeżeli pamieć mnie nie myli to w jednym z tech demo physX symulował futro jednego z naczelnych). Mam nadzieje, że silnik AMD będzie obsługiwany tez przez karty nVidii i ciągle będzie rozwijany by dorównać swojemu odpowiednikowi "zielonych"(w takiej opcji może być rewolucja fizyki w grach). Będąc "exclusive" dla radeonów może skończyć jak physX (zaledwie kilka tytułów go obsługuje), ponieważ developerą szkoda czasu na zadowalanie połowy graczy i oburzenie drugiej.

      Skomentuj

  8. Minio
    Oceń komentarz:

    -11    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:21

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    treska buhahaha czyli rodzaj peruki

    Skomentuj

  9. [PROTOTYPE]
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:39

    Aaa kiepsko ze tylko z serii 7000; taki chwyt marketingowy zeby akurat kupic radka z serii 7000; za same wlosy nie bedze wymienial karty ale jakis krok w technlogi jest a to juz cos.

    Skomentuj

    1. pablo11
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-26 21:14

      Na nowszych też będzie działać :) . Stara architektura by tego nie pociągnęła...

      Skomentuj

  10. stud3nt
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:47

    Technologia fajna (ciekawe, co z wydajnością), ale wybór gry co najmniej mało trafiony.

    Sami zobaczcie - Lara jest pokrwawiona i poobijana, tymczasem włosy ma piękne i lśniące. 'Trochę' psuje to klimat i odejmuje realizmu. Coś jak w starych filmach przygodowych, gdzie bohater spada do wody, pada ofiarą lawiny, na koniec tratuje go stado koni i wpada w huragan - a po wszystkim nadal ma idealną fryzurę i nieskazitelny 'strój roboczy'.

    Skomentuj

    1. ALEKS_D_RAVEN
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-26 21:05

      Jak każda dobra reklama szamponu:)

      Skomentuj

  11. Malcolm Feth
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:57

    troche fizyki i to wszystko.. z tego co pamietam to nvidia pokazywala dema "super wlosow" przy promocji kart serii 4xx... Wiec mam wrazenie ze zajebistosc tej technologii bedzie podobna.. nikt w grach nie bedzie chcial marnowac polowy mocy grafy na wlosy. Lepiej sie skupic na ciekawych elementach swiata na ktore ktokolwiek zwroci uwage.

    Skomentuj

    1. devilson131313
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-26 22:41

      Realistyczne włosy były już pokazywane dość dawno. Pierwszy raz widziałem je w tech demie do Geforceów z serii 6600 i 6800. Demo nazywało się o ile pamiętam Nalu i przedstawiało pływającą w wodzie syrenę z długimi falującymi włosami. Nie wiem jak z tech demami ATI, ale też jestem pewien, że pokazali coś podobnego już dawno. Mimo to nikt nigdy tego nie używał. Swoją drogą to bardzo zastanawiające, że w tech demach kart graficznych widzimy efekty, które producenci gier wprowadzają niekiedy z kilkuletnim opóźnieniem. Pozdrawiam wszystkich benchmarkowców.

      Skomentuj

    2. bored
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-02-26 22:48

      Właśnie o to chodzi żeby nie marnować mocy, ta nowa technika realizuje włosy bez marnowania mocy. Po prostu nie ma polygonów, textur, itp. Jedynie łańcuch cząsteczek-pixeli, animowany proceduralnie na shaderach.

      Skomentuj

      1. devilson131313
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2013-02-27 00:20

        Z ciekawości, aż ściągnąłem to tech demo i ciężko tu mówić o jakichkolwiek poligonach. Bardziej wygląda mi to na zasadę w jakiej jest robiona trwa w grach. Zresztą niżej pisałem o włosach w grze Alice Madness Returns. Tam również są one dużo bardziej realnie odwzorowane niż w reszcie współczesnych tytułów i raczej nie widać z tego powodu spadków framerate'u.

        Skomentuj

        1. Spikeblade
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-27 13:31

          Da się, no da się :)
          Po prostu łatwiej zrobić z tego marketingową papkę. PATRZCIE JAKIE CUDOWNE WŁOSY DZIĘKI NOWEJ TECHNOLOGII!

          Skomentuj

  12. Kam9000
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:58

    Dobra gdzie ta aktualizacja newsa, że wystarczy karta z dx11? Już na innych serwisach jest. Nawet człowiek co brał udział przy tworzeniu tego napisał, że chodzi na jego 680GTX.

    Skomentuj

  13. szopen321
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-26 20:59

    ściema fajna jak zrobione screeny żeby była widoczna mega różnica :D ten pierwszy z włosami to są prawie że kwadratowe i głowa również i gdzie tu ten dx 11 ? :) a na drugim to juz wszystko zajebiste po prostu kolejny nic nie znaczący chwyt marketingowy :D

    Skomentuj

  14. kosmita
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-02-26 21:02

    Może wyjdzie patch który wykorzysta tressFX do symulacji trawy w Crysis3 co by na pewno w znacznym stopniu odciążyło CPU

    Skomentuj

    1. ALEKS_D_RAVEN
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-26 21:40

      ale to działa na GPU tylko

      Skomentuj

      1. CoJaPacze
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-02-26 21:53

        Dobrze prawi. Odciąży CPU, obciąży GPU. Jednak czy potrzebne jest coś, co jeszcze bardziej obciąży kartę graficzną w tejże grze?

        Skomentuj

        1. kosmita
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2013-02-26 22:36

          W moim przypadku przy moim konfigu na planszy gdzie biegasz po trawie i masz zniszczyc wieżycze z 3 rakietnicami użycie CPU 99% GPU 56% w max detalach bez wygladzania w tym przypadku kiedy symulacja trawy przeszla by na GPU rozgrywka była by zapewne płynniejsza a tak mam ok 40 FPS

          Skomentuj

          1. ALEKS_D_RAVEN
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2013-02-27 13:17

            40 fpsów to już coś. A czym sprawdziłeś obciążenie??

            Skomentuj

  15. Patrick.
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-26 21:13

    Ale to realistycznie wygląda.. Chociaż.. Gdzie jest łupież ?

    Skomentuj

  16. Moggster
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-02-26 21:17

    Hahaha i AMD zaczelo montowac swoje "Physx" XD
    Teraz placzcie Physx'owcy, bo takich fajowych wlosow se nie zopbaczycie

    Skomentuj

    1. devilson131313
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-26 22:52

      Bardzo śmieszne. Grał kolega w Alice Madness Returns? Tam do zrobienia realistycznego włosów głównej bohaterki nie potrzeba było żadnych cudów na kiju. Swoją drogą uważam, że te same efekty powinny być dostępne dla kart obu firm, bo obie sobie z nimi spokojnie poradzą. Zagrania tego typu, że takie efekty na tej karcie, a takie na tamtej po prostu godzą w zwykłego użytkownika oraz są problemem dla programistów. Taki programista musi wykonać dwa razy więcej pracy, żeby otrzymać ten sam efekt na różnych kartach. Ostatecznie dochodzi do tego, że efekty te są wykorzystywane w nielicznych tytułach lub całkowicie pomijane.

      Skomentuj

      1. infinitimind^2
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-02-26 23:25

        Na szczęście już za kilka lat wszyscy pseudo fani AMD Intela NV AMD i inni skończą przedszkole i może jak zacznie się szkoła będą mieli mniej czasu na trolololo i zostawią to takim specjalistą jak : kulig, Yoshi, Morgi, Cyrix.
        Troll level Troll. Nawet ja tak nie potrafię.

        Skomentuj

        1. devilson131313
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2013-02-27 13:05

          Ja powiem, że ta cała wojna na benchmarku jest świetnym obiektem na pracę licencjacką lub magisterską dla przyszłych socjologów. ;)

          Skomentuj

  17. kok88
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-26 21:46

    Rozumiem że w twoim pojęciu, titan jest żałosną próbą ratowania wizerunku przez "zielonych"?;P

    Skomentuj

    1. infinitimind^2
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-26 23:26

      Ich ostatnia odpowiedź na miażdżącą czerwień nowych pudełek FXów ;)

      Skomentuj

  18. kok88
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-26 21:55

    Komentarz był do Sopel86 i kolegów plusujących, edycja gdzieś wypadła.. Miło by było gdybyście obiektywni byli...

    Skomentuj

  19. superteam
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2013-02-26 22:02

    tylko że TressFX będzie dostępna tak samo dla kart AMD jak i dla kart NV, wymagane będzie tylko posiadanie DX11, jest update na stronie z konferencji. Pozdrawiam.

    Skomentuj

    1. Daroo7777
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2013-02-26 22:13

      Podziękujmy zatem AMD że jest łaskawe i udostępni tak wspaniałą technologię Nvidi....:)

      Skomentuj

      1. infinitimind^2
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-02-26 23:36

        http://gbimg.org/p.php?q=siyZM

        Skomentuj

    2. ALEKS_D_RAVEN
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-27 13:21

      Daj linka

      Skomentuj

  20. gicior321
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-26 22:25

    Gtx,y też obsłużą włosy hehe

    Skomentuj

  21. Tomekkb
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-26 23:54

    Pozwolę sobie ocenić moim nieprofesjonalnym okiem na TressFX

    1. Na obrazku widać pogodę ? deszcz a włosy dalej powiewają jakby były suche, no w sumie nie widać ze są mokre.

    2. Postać cała mocno brudna a włosy piękne lśniące.

    3. No dobra tu nic nie mogę powiedzieć o wiele wiele ładniej wygląda

    ale tak czy inaczej przymykając oko na parę błędów to super wyglądają te efekty włosów na każdym z tych obrazków, zobaczymy czy przełoży się to później na inne jakieś zwierzęta. potwory.

    Skomentuj

    1. TotallyNormal
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2013-02-27 10:58

      Może za tym wszystkim stoi lobby szamponowe.

      Skomentuj

  22. Daroo7777
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-27 08:19

    Popracowaliby nad realniejszym wyglądem innych części ciała Lary...
    Usuneli jej silikony....:)

    Skomentuj

  23. miszczu0097
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-27 08:48

    Tak jak pisaliśmy wczoraj. Włosy nie będą już wyglądać jak przetłuszczone :-)

    Skomentuj

  24. jackie113
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-02-27 12:29

    Ktoś w ogóle zwraca uwagę na takie pierdoły w grach?

    Skomentuj

  25. devilson131313
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-27 13:05

    Ja powiem, że ta cała wojna na benchmarku jest świetnym obiektem na pracę licencjacką lub magisterską dla przyszłych socjologów. ;)

    Skomentuj

  26. romeczek
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-02-27 17:37

    E tam. Ważniejszy jest wygląd włosów łonowych.

    Skomentuj

    1. civic94
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-28 11:05

      przypominam,że teraz w modzie są ogolone :)

      Skomentuj

  27. gicior321
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-27 19:36

    włosy łonowe są ble...ale każdy lubi co innego;)

    Skomentuj

  28. damianox9
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-28 08:12

    Najładniejsze włosy widziałem w Two Wordls 2

    Skomentuj

  29. civic94
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-28 11:03

    i akurat teraz Max jest łysy :/,z nową czupryną wyglądałby jak Elvis :D

    Skomentuj

  30. Saturated
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-28 23:16

    wydaje mi się że na chwiłe obecną jest to tylko i wyłącznie photoshop... :) chociaż pomysł na włosy fajny, aczkolwiek takie włoski jak oni prezentują na screenach lub takie gdzie ponosi nad wyobrażnia można zrobić po prostu bez użycia tress fx... prawdopodobnie to kolejny marketing amd.

    Skomentuj

  31. SsEeBbEeXx
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-03-05 03:28

    Ohh Panowie, grałem....te włosy są obłędne, aż z wrażenia..zły mi się cisną na oczy, to chore! ale ona wygląda tak przepięknie, że nie idzie odejść od komputera!! gra Tomb Raider będzie obłędnych hitem, tak samo jak jej włosy!
    Gra ciekawa, ładna (!!!) i przyjemna, ale wymagania ma....na GTX670 i i7 2600k w cut scenkach jak jest pokazana Lara to fps spada do nawet 10ciu klatek obciążając przy tym karę w 100%! wszystko przez te cudowne włosy ^^ pewnie na kartach AMD będzie to zupełnie inaczej wyglądać (ta płynność animacji w cut scenkach), gdyż to jest ich technologia.
    Kapitalnie gra chodzi ładnie, czasami jest 25 klatek, ale na ogół powiedziałbym, że to okolice 45+ fps podczas rozgrywki, w cut scenkach jak już mówiłem...bywa różnie, czasem 20, czasem 15, a czasem jeszcze mniej (tylko w przypadku, gdy na ekranie jest sama lara z baardzo bliska - jej twarz), ale nawet 30fps nie jest jakieś szarpiące, zresztą to nie gra typu fps, że ciągle trzeba lecieć do przodu.
    Kapitalnie polecam grę, jest warta ogromnej uwagi!

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!