• benchmark.pl
  • Mobile
  • Zakupy bezpośrednio w rozszerzonej rzeczywistości? Dzięki Apple to będzie możliwe
Mobile

Zakupy bezpośrednio w rozszerzonej rzeczywistości? Dzięki Apple to będzie możliwe

przeczytasz w 2 min.

Quick Look od Apple obsługuje narzędzie rozszerzonej rzeczywistości. W tym tygodniu zaczęto wprowadzać aktualizację, która umożliwi nie tylko oglądanie produktów, ale również kupowanie ich bezpośrednio w AR.

Quick Look pozwala sprzedawcom udostępniać podgląd swoich produktów w rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki stworzonemu modelowi 3D, klienci mogą zobaczyć jak produkt będzie prezentować się w rzeczywistej przestrzeni i zdecydować, czy na pewno chcą kupić właśnie ten przedmiot.

Jak działa AR w Quick Look od Apple?

Wystarczy, że sprzedawca stworzy model 3D produktu, a Apple wykorzystując ARKit renderuje go tak, żeby wyglądał jak w prawdziwym świecie. Narzędzie obsługuje wszystkie cechy przedmiotu: od skalowania po światłocień.

Programiści pracują również nad dodatkowym przyciskiem, który umożliwi natychmiastowy zakup oglądanego produktu.

Kupowanie w ten sposób wydaje się być bardzo wygodne, zwłaszcza jeżeli często ma się problemy z decyzjami czy dana rzecz pasuje do naszego domu. Bez trudu da się sprawdzić jak oglądany bukiet kwiatów w wazonie będzie wyglądał na stole kuchennym, albo czy ta kanapa na pewno będzie pasowała do reszty mebli w salonie. Jeżeli wszystko nam odpowiada, kupujemy przy użyciu jednego przycisku.

Apple Quick Look

Natychmiastowe korzystanie z rozszerzonej rzeczywistości jest możliwe bezpośrednio w aplikacjach, które użytkownik iPhone'a lub iPada już posiada na swoim urządzeniu, takich jak: Safari, Wiadomości, Notatki czy Poczta. Obsługiwane są oczywiście płatności Apple Pay.

Apple zaczęło też pomału wprowadzać obsługę dźwięku przestrzennego. To rozszerzenie do modeli 3D wybranych przedmiotów dodaje odpowiednie dźwięki, takie jak: głośna muzyka, odgłosy zabawek, szumy itp. Dodatkowo, wraz z przemieszczaniem się osoby po pomieszczeniu dźwięk powinien się odpowiednio zmieniać. Dzięki temu zakupy staną się jeszcze bardziej realistyczne.

Coraz więcej osób kupuje za pomocą urządzeń mobilnych, a eksperci są zdania, że rozszerzona rzeczywistość ma duże zalety w procesie zakupów. Firmy na podstawie zebranych danych uważają, że jeżeli klient korzysta z technologii AR to jest o 11% większa szansa, że kupi dany produkt. A osoby, które sprawdziły przedmiot w AR, były o 22% mniej skłonne do zwrócenia go.

Oferowanie możliwości kupowania bezpośrednio we wbudowanym narzędziu od Apple jest interesującym krokiem w kierunku coraz bardziej powszechnego zastosowania tej technologii w naszej codzienności.

Źródło: TechCrunch, The Verge

Warto zobaczyć również:

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Prezes Internetu
    2
    Pamiętam, że kiedyś marzyły mi się takie rozwiązania jak dopasowanie mebli na żywo do "zdjęcia pokoju" czy nawigacja do celu wyświetlana na szybie samochodu gdzie wybierało by się numer osoby, do której chcesz dojechać i system prowadziłby cię do celu krok po kroku. Obecnie staje się to powoli codziennością i mam nadzieję, że jeszcze bardziej się rozwinie.