Technologie i Firma

Asus liderem sprzedaży ultrabooków w Polsce

z dnia 2016-03-11
Mateusz Albin | Redaktor serwisu benchmark.pl
3 komentarze Dyskutuj z nami

W ubiegłym roku na całym świecie kupiono ponad 164 miliony laptopów. 10% ogólnej puli pochodziło z fabryki Asus.

Szymon Winciorek Asus Polska

Chociaż globalny rynek notebooków stracił tempo, Asus dobrze radzi sobie w sprzedaży ultrabooków na polskim rynku. Producent duży udział odnotował także na rynku laptopów dla graczy.

Agencja TrendForce opublikowała wyniki badań sprzedaży notebooków. W ubiegłym roku na całym świecie kupiono ponad 164 miliony laptopów. 10% ogólnej puli pochodziło z fabryki Asus. Jednocześnie tajwański producent cieszy się coraz większą popularnością w sprzedaży ultrabooków z systemem Windows z serii ZenBook, które pokrywają 34% całkowitej sprzedaży tej kategorii rynkowej w Polsce. Wysoką pozycję firma zajmuje także w kategorii sprzedaży komputerów przenośnych dla graczy. W I połowie ubiegłego roku ok. 40% takich sprzętów kupowano od Asusa.

Ultramobilność coraz bardziej trendy

Pod określeniem „ultrabook” kryje się zdefiniowana przez firmę Intel klasa przenośnych komputerów, które charakteryzuje wysoka wydajność, elegancki design, waga nieprzekraczająca 2 kg, niewielka grubość, długi czas pracy akumulatora i cena nie przekraczająca 2 tysięcy USD. Często ultrabooki wyposażone są w ekrany dotykowe. Urządzenia tego typu są dostępne na rynku od kilku lat, jednak dopiero w ubiegłym roku zaczęły na dobre zadomawiać się w świadomości konsumentów. Skąd ten nagły wzrost popularności?

Pomimo tego, że cena odgrywa kluczową rolę, Polacy coraz częściej zwracają uwagę na takie detale jak czas pracy na baterii, wysoką mobilność i niezawodność. Dlatego też ultrabooki z serii ZenBook UX305 są w stanie zaoferować aż do 10 godzin pracy na jednym ładowaniu baterii, a wysoka jakość wykorzystanych do ich produkcji podzespołów gwarantuje zwiększoną żywotność urządzenia” – przekonuje Szymon Winciorek, Business Development Manager w ASUS Polska.

Rynek sprzętu dla graczy rośnie

Asus rozwija skrzydła także wśród graczy. W pierwszej połowie ubiegłego roku na naszym rynku producent posiadał 40% wpływów. Przedstawiciele firmy przekonują, że w tym roku chcą zwiększyć sprzedaż. Według szacunków Asus dostarczy o 50-100% więcej gamingowych laptopów dla graczy niż miało to miejsce w ubiegłym roku.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Zgodnie z rapotem firmy analitycznej John Peddie Research wartość całego rynku dla graczy wyniesie w tym roku 26,12 mld dolarów, 28,3 mld w 2017 roku oraz 30,1 mld w 2018 roku. Wynika to z rosnących wymagań sprzętowych topowych gier i niezbędnych wydatków na regularne upgrade’y sprzętu. Nie bez wpływu jest także wzrost popularności technologii 4K.

Spadek sprzedaży laptopów, a plany na przyszłość

Z bieżącego raportu TrendForce wynika, że sprzedaż notebooków na świecie spadła w ubiegłym roku o 6,3%. Powodów jest kilka. Najważniejszy to zmiany w kursach walut, wpływające na gospodarki Europy i Ameryki Południowej. Prognozy spadkowe mają się utrzymywać, jednak Asus planuje wyprodukować w tym roku ok. 20 milionów laptopów.

Źródło: Monday PR

marketplace

Komentarze

3
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    A ja nie życzę wam kontaktu z ich serwisem.
  • avatar
    Po laptopach przyjdzie czas na smartphony, czego im zycze..
  • avatar
    Po notebookach h przyjdzie czas na smartphony, czego im zycze..